Permalänk
Medlem

Projektarbete: The Arcade (Del 2)

Då var de dags för del 2 av vårat projektarbete då vi redan fyllt ett galleri

Del 1: http://www.sweclockers.com/galleri/10012-projektarbete-the-ar...

Sponsorer:

XL Bygg i Vetlanda
Blekingebilradio.se
Elprogrammet på Njudungsgymnasiet
Infratek

Tack till:

Byggprogrammet på Njudungsgymnasiet
Industriprogrammet på Njudungsgymnasiet

Projektarbete: The Arcade (Del 2)

Permalänk
Medlem

Roligt bygge.

Var det någon anledning till att ni valde att göra en enhet att placera på bord, istället för en golvstående arkadmaskin?
Ser bra ut!

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Roligt bygge.

Var det någon anledning till att ni valde att göra en enhet att placera på bord, istället för en golvstående arkadmaskin?
Ser bra ut!

Det främsta anledningen var att den skulle vara lättare att flytta och inte vara lika klumpig, men sen är det ju givetvis en kostnads fråga med
Kul att du gillar det

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Vad är det för byggprogram som inte har en klok hålsåg att erbjuda ??

De har vi sågat med sticksåg, då vi jobbade med den hemma hos mig och inte hittade rätt saker

Permalänk

Kul att fler bygger dessa mame-arcade, ska följas

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Fy fan, snart hundra timmar...Tänk, det är ungefär min spel tid på Bf3. Nej nej. Skämt o sido. Riktigt snyggt gjort. Du borde vara stolt.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul projekt ni har här!
Även roligt att se att någon tar lite fler än 5-6 st bilder på projektet.
Såg även att ni hade inhandlat prylar på Kjell & Company, det är rätt det!

MVH
En road Kjell anställd

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Kul att fler bygger dessa mame-arcade, ska följas

Härligt

Skrivet av Swedishg33k95:

Fy fan, snart hundra timmar...Tänk, det är ungefär min spel tid på Bf3. Nej nej. Skämt o sido. Riktigt snyggt gjort. Du borde vara stolt.

Viska lägga ungefär 200h så vi har en bit kvar

Skrivet av RiFTER:

Riktigt kul projekt ni har här!
Även roligt att se att någon tar lite fler än 5-6 st bilder på projektet.
Såg även att ni hade inhandlat prylar på Kjell & Company, det är rätt det!

MVH
En road Kjell anställd

Tack Och vi skulle behöva ett internetuttag till, så om du skulle kunna skicka ett så vore det jättebra skämt o sido, de är en riktigt bra affär

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

Sätt brickor eller något bakstycke till skärmen. Annars kommer skruvarna gå igenom masonitskivan till slut. Kan vara något att tänka på.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av 25benja:

Skrivet av Waste:

Sätt brickor eller något bakstycke till skärmen. Annars kommer skruvarna gå igenom masonitskivan till slut. Kan vara något att tänka på.

Vi har inte masonit, vi kör på MDF och ja, vi ska sätta brickor, vi hade bara skärmen där så att vi kunde testa lite

Permalänk

Tänk på att göra ordentligt med plats för arkad stickorna ni skall ha, är inte bara att köra ett hål igenom MDF skivan då shaftet på stickor är ganksa kort. Kolla gärna upp http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/check-out-my-new... för mer info och inspiration.

Permalänk
Medlem

Fint

(Du vet att det är skillnad på att måla och lacka va?)

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Seasonic Focus GX 1000w | Fractal Design North |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Drunkdeer A75 | Lamzu Maya X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Fint

(Du vet att det är skillnad på att måla och lacka va?)

Tack
Ja, givetvis vet jag det, jag har la bara skrivit att vi var i lackrummet. Eller har jag skrivit fel någonstans?

Permalänk

mor å far har en sådan skärm hade den själv tidigare

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Hej!
Tänkte bara fråga var ni köpt denna "kontakten"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Hej!
Tänkte bara fråga var ni köpt denna "kontakten"
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/01/14/Imag0286....

Hejsan!
Den tog vi ut ett gammalt nätagg som vi hittade i vår elskrot

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

mor å far har en sådan skärm hade den själv tidigare

Haha, najs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Asp:

Hejsan!
Den tog vi ut ett gammalt nätagg som vi hittade i vår elskrot

Okej! sen tog ni bara en gamal kabel och statte fast med kontakten? Smart. Får nog köra samma lösning.

Skulle ni kunna ta en bild på "insidan" av kontakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Okej! sen tog ni bara en gamal kabel och statte fast med kontakten? Smart. Får nog köra samma lösning.

Skulle ni kunna ta en bild på "insidan" av kontakten?

Här är bilden:

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för hjälpen!! Lycka till med erat projekt!

/Ethaan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

Hej!

Tack för hjälpen!! Lycka till med erat projekt!

/Ethaan

Varsågod Och Tack

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, måste dock nämna att jag stör mig sjukt mycket på att ni satt högtalarn på "insidan" av lådan..

..istället för att ha den på "utsidan"
T.ex.

Men 5/5 från min sida !

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilee:

Snyggt bygge, måste dock nämna att jag stör mig sjukt mycket på att ni satt högtalarn på "insidan" av lådan..

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/02/04/04022013-...

..istället för att ha den på "utsidan"
T.ex.
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=220660.jpg

Men 5/5 från min sida !

Tack!
Jo, nu i efterhand så hade de kanske varit snyggare