Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Bara det att store inte funkar för mig just nu, typiskt

Skickades från m.sweclockers.com

jag kan inte heller ladda ner från marketplace, var det ditt problem med? Får felkod: 805a019, segt.

edit: Apple kanske är boven i det hela? Är det frågan om sabotage från deras sida? http://wmpoweruser.com/exchange-server-acting-up-blame-those-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Den absolut sämsta mediaspelaren jag någonsin sett i en telefon, håller med dig fullständigt.
Som jag sagt innan, den sämsta telefonen jag någonsin haft är utan tvekan Lumia 920

Den sämsta luren du någonsin haft? Har du bara haft 1 telefon innan så kan jag förstå det om du gillade den bättre, annars är det ett riktigt löjligt uttalande då det överlag är en bra telefon. Kanske bara du som inte kan hantera den och är en sån där som springer runt och gapar om hur jävla kass den är bara för att du inte hajar hur den fungerar.

Det är ok med mig att tycka om andra telefoner men ditt uttalande att det utan tvekan skulle vara den sämsta telefonen du någonsin haft är bara löjligt. Jag tror det är du som inte förstår hur den fungerar. Folk brukar säga såna saker om bra produkter när de inte förstår hur de ska användas. Vilken är den bästa du haft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

jag har abonnemang, har pratat med tele2 kundtjänst och allt ser bra ut hos dom. De borde fungera.
Bör i malmö så 4g täckning finns

Kan du gå till inställningar>om>mer information och kolla så att du har Revisionsnummer för Programvara:1232.5951.1249.1002 som är den norska Portico.
Den svenska har 1249.1016 i slutet.

Om du har som mig och kan ej välja 4G under Mobilnät (vilket jag kan göra på min mobil) , gör så här istället då.

Ring ##3282 och scrolla ner till LTE och kolla vad det står bredvid Sys Mode? Min står det 4 - LTE och man ser att den körs och är aktiverat.
Om inte din finns så kommer alla fälten vara tom.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Ni som vill ladda ner Spotify, testa gå in på den här länken med mobilen.

http://www.wpcentral.com/spotify-beta-windows-phone-8-now-liv...

Scrolla ner lite och klicka på "You can find the link to the Store here and let us know in comments what you think of the new version".

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Någon som vet hur man ställer in hur många signaler som skall gå fram innan vidarekoppling till mobilsvar? (telenor)

Permalänk
Medlem

Testat Spotify igen och måste säga att jag har nog hellre kvar Wimp pga att Wimp har "Offline Albums" så jag slipper ha spellistor till ett album osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Den sämsta luren du någonsin haft? Har du bara haft 1 telefon innan så kan jag förstå det om du gillade den bättre, annars är det ett riktigt löjligt uttalande då det överlag är en bra telefon. Kanske bara du som inte kan hantera den och är en sån där som springer runt och gapar om hur jävla kass den är bara för att du inte hajar hur den fungerar.

Det är ok med mig att tycka om andra telefoner men ditt uttalande att det utan tvekan skulle vara den sämsta telefonen du någonsin haft är bara löjligt. Jag tror det är du som inte förstår hur den fungerar. Folk brukar säga såna saker om bra produkter när de inte förstår hur de ska användas. Vilken är den bästa du haft?

Halva nöjet på detta forumet är ju att se hur sinnessjukt galna ni är i era Lumia och ni försvarar det som det är en familjemedlem hahahaha.

Nej jag vet hur den fungerar, och JA det är den sämsta T E L E F O N E N jag har haft, inte den sämsta handdatorn, utan TELEFONEN. En telefon RINGER man med och SMSAR med och jag har sjuka problem med både smsen och att ta emot samtal samt att ringa samtal.

Den bästa telefonen jag haft? Nokia N85!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Testat Spotify igen och måste säga att jag har nog hellre kvar Wimp pga att Wimp har "Offline Albums" så jag slipper ha spellistor till ett album osv.

Står i valet och kvalet, jag gillar Wimps spellistor och offlinealbum. Största nackdelen med Wimp för min del är att det är seeeegt. Vid alla knapptryckningar så tar det ett par sekunder innan det händer något, Spotify var betydligt rappare. Är Wimp segt för fler än mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Står i valet och kvalet, jag gillar Wimps spellistor och offlinealbum. Största nackdelen med Wimp för min del är att det är seeeegt. Vid alla knapptryckningar så tar det ett par sekunder innan det händer något, Spotify var betydligt rappare. Är Wimp segt för fler än mig?

Jag tycker det varit en likvärdig upplevelse i båda apparna och kan inte säga att jag gillar den ena bättre än den andra. Sen om wimp är segare i knapptryckningarna för dig får du väga för och nackdelarna, hur stor nackdelen är med sega knapptryckningar beror väll då helt på hur ofta du faktist trycker på knapparna. Jag sätter igång en playlist sen får den gå tills jag har lyssnat klart på musik för den gången

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Halva nöjet på detta forumet är ju att se hur sinnessjukt galna ni är i era Lumia och ni försvarar det som det är en familjemedlem hahahaha.

Nej jag vet hur den fungerar, och JA det är den sämsta T E L E F O N E N jag har haft, inte den sämsta handdatorn, utan TELEFONEN. En telefon RINGER man med och SMSAR med och jag har sjuka problem med både smsen och att ta emot samtal samt att ringa samtal.

I sådana fall måste din lur vara defekt.
Jag har inte haft några sådana strul och vad jag vet så har det knappast varit vanligt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

En av mina sämsta telefoner var en N85, micken la av i den + att nedre delen av den övre knappsatsen lossnade från telefonen, riktigt rackelbygge

Haft lite strul med samtal som går till röstbrevlådan idag också, hoppas en reboot fixar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Kan du gå till inställningar>om>mer information och kolla så att du har Revisionsnummer för Programvara:1232.5951.1249.1002 som är den norska Portico.
Den svenska har 1249.1016 i slutet.

Om du har som mig och kan ej välja 4G under Mobilnät (vilket jag kan göra på min mobil) , gör så här istället då.

Ring ##3282 och scrolla ner till LTE och kolla vad det står bredvid Sys Mode? Min står det 4 - LTE och man ser att den körs och är aktiverat.
Om inte din finns så kommer alla fälten vara tom.

jag har programvaran som slutar på 1002.
Jag kan välja 4G i mobilnät som högsta inställningar.
När jag ringer ##3282 och väljer LTE är alla fälten tomma.

Tack för du tar dig tid 😊

Permalänk

Woho! Fick äntligen hem Spotify. Tycker det fungerar riktigt bra faktiskt. Minst lika bra som till Android och Ios, nu slipper man den hemska mediaspelaren iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Jag har läst igenom dina inlägg på forumet och svarat de jag har möjlighet till på ett vänligt sätt. Sluta generalisera då de folk som försökt hjälpa dig blir arga, även jag.

Uppenbarligen har du en defekt telefon, vare sig du vill det eller inte.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Gillade xbox music, men kontohanteringen är katastrofal, skönt att ha sina vanliga spellistor. Man har ju varit med om en del med Spotify genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Inga problem:)

Det ända jag kommer på just nu är att 4G verkar inte vara aktiverat från simkortet.

Ring Tele2 och prata med någon kunnig person på kundservice som kan kolla om 4G är verkligen aktiverat för ditt simkort.

För mig funkar det hur bra som helst. Inga krångel alls här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Missade du att du har den Norska programvaran och inte den Svenska:

Programvara:

1232.5951.1249.1002 norska Portico.

1232.5951.1249.1016 svenska.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Inga problem:)

Det ända jag kommer på just nu är att 4G verkar inte vara aktiverat från simkortet.

Ring Tele2 och prata med någon kunnig person på kundservice som kan kolla om 4G är verkligen aktiverat för ditt simkort.

För mig funkar det hur bra som helst. Inga krångel alls här.

ska göra det, stort tack!

Skrivet av sp1k3n:

Missade du att du har den Norska programvaran och inte den Svenska:

Programvara:

1232.5951.1249.1002 norska Portico.

1232.5951.1249.1016 svenska.

nä jag missade inte det, men jag förstår inte vad de betyder rent praktiskt.

Permalänk
Medlem

Nice, Spotify appen fungerar ju riktigt bra trots att det är beta, klart vassare än den gamla appen på sjuan!

Gillar dock Xbox music så kör nog med båda!

Permalänk
Skrivet av thexps:

jag har abonnemang, har pratat med tele2 kundtjänst och allt ser bra ut hos dom. De borde fungera.
Bör i malmö så 4g täckning finns

Det är garanterat Tele2 som inte har aktiverat 4G i ditt abonnemang.
Jag har själv råkat ut för samma sak som dig. Jag var nere på tele2 butiken och bytte simkort,
funkade fortfarande inte. Ringde en fjärde gång till kundtjänst och sa att dom i butiken sa att dom skulle göra en om start av abonnemanget eftersom 4G inte kom igång. Tjejen jag pratade med på tele2s kundtjänst kollade då igenom inställningarna ordentligt och hör och häpna 4G var inte aktiverat trots 3 personer tidigare sa att det var det. Efter att hon aktiverade 4G tog det 24h innan det kom igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Nån annan som fått problem med att ta emot samtal efter Portico? När jag är hemma verkar samtal gå direkt till röstbrevlådan.

japp, jag har också fått problem med att den verkar skicka samtal direkt till telefonsvararen...
sms kommer också sent, kan vara ett operatörs problem

får avvakta ett par dagar och se om det fortsätter så

Permalänk
Medlem

Efter "YAY" delen med spotify så har jag upptäckt något som går åt "Neeeej" istället. Spotify för WP verkar inte ha någon support med att synca lokala filer, vilket är väldigt tråkigt då det är något jag har sett fram emot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Efter "YAY" delen med spotify så har jag upptäckt något som går åt "Neeeej" istället. Spotify för WP verkar inte ha någon support med att synca lokala filer, vilket är väldigt tråkigt då det är något jag har sett fram emot...

Det är ju fortfarande en BETA, hellre att ha det än inte alls.. ett litet tag kan man nog klara sig utan den extra delen egen musik i samlingarna!

Permalänk

Har haft min i någon vecka och är riktigt nöjd.
Men har upptäckt en sak, hur ser man vilket datum man tog en bild med kameran? Brukar vara under detaljer men hittar inget sådant bara vilken månad.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonoka:

Det är ju fortfarande en BETA, hellre att ha det än inte alls.. ett litet tag kan man nog klara sig utan den extra delen egen musik i samlingarna!

True story, men desvärre så lyssnar jag med majoritet på musik som inte finns på Spotify just nu, så lokaldelen är lite halvviktig för mig. Jag hoppas verkligen att det kommer till final release alla fall

Men testar 1 månad med Xbox Music nu istället, och efter lite pillande så är faktiskt tjänsten riktig trevlig när man väl fixat allt, dock är Spotify smidigare när det gäller att söka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

True story, men desvärre så lyssnar jag med majoritet på musik som inte finns på Spotify just nu, så lokaldelen är lite halvviktig för mig. Jag hoppas verkligen att det kommer till final release alla fall

Men testar 1 månad med Xbox Music nu istället, och efter lite pillande så är faktiskt tjänsten riktig trevlig när man väl fixat allt, dock är Spotify smidigare när det gäller att söka.

Kör också med testperioden av Xbox musik nu, kommer säga upp mitt Spotify abonnemang.

Det är som du säger, när man väl pillat runt och lärt sig Xbox musik så är de riktigt bra! Både till datorn (W8) och telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Kör också med testperioden av Xbox musik nu, kommer säga upp mitt Spotify abonnemang.

Det är som du säger, när man väl pillat runt och lärt sig Xbox musik så är de riktigt bra! Både till datorn (W8) och telefonen.

Tyvärr så har jag inte testperioden kvar, aktiverade de ibörjan men använde aldrig xD Så blev 99kr från plånboken, för att avgöra om man ska släga ut 990 till eller inte.

Permalänk
Medlem

Misstänker att denna fråga redan besvarats tidigare i tråden, känner dock mig inte särskilt sugen att bläddra igenom 270 sidor så ursäkta mig om så är fallet.

Har precis beställt en Lumia 920 och undrar om den kommer fungera med mina hörlurar? DVS volym/play/pause kontrollen på sladden. Lurarna funkar fin fint med iPhone och Android.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowge:

Misstänker att denna fråga redan besvarats tidigare i tråden, känner dock mig inte särskilt sugen att bläddra igenom 270 sidor så ursäkta mig om så är fallet.

Har precis beställt en Lumia 920 och undrar om den kommer fungera med mina hörlurar? DVS volym/play/pause kontrollen på sladden. Lurarna funkar fin fint med iPhone och Android.

Det beror nog helt på vad det är för hörlurar skulle jag vilja påstå, mina gamla lurar jag hade till Nokia N8 får jag inte volymkontrollen att fungera på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

ska göra det, stort tack!

nä jag missade inte det, men jag förstår inte vad de betyder rent praktiskt.

Läste tidigare i tråden om att flera som köpt sin Lumia på Elgiganten och Tele 2, som hade den tidigare norska firmwaren inte hade 4g. Det kanske inte gäller för den nya dock.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"