Permalänk
Skrivet av GeCors:

Har du tryckt till ordentligt? Trodde min var paj innan jag förstod att våld var lösningen.

Tack för tipset, nu fungerar det!

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem

Sitter i tankarna att köpa mig en n7. Men vet inte om det är värt väntan till maj för att få 1080p panelen. Åh vill ha en nu. Sedan så är jag orolig att jag kommer att tycka att 7 tum ska vara för lite....

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem
Skrivet av gruvan88:

Sitter i tankarna att köpa mig en n7. Men vet inte om det är värt väntan till maj för att få 1080p panelen. Åh vill ha en nu. Sedan så är jag orolig att jag kommer att tycka att 7 tum ska vara för lite....

7tum är ju personligt men jag är supernöjd med storleken. Den får plats i innerfickan utan problem, fan kan tom ha den i bakfickan på jeansen (rekomenderar detta dock inte)

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Någon mer som har fått Android 4.2.2? Håller på att installera nya versionen.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Någon mer som har fått Android 4.2.2? Håller på att installera nya versionen.

Uppgraderade precis min, inte fått den till Nexus 4 än

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Vad säger ni som uppgraderat era plattor? Är det lönt eller vad det en kass release?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga problem med 4.2.2 än så länge, en del småsaker känns lite mjukare. Trevligt med toggle i snabbinställningarna (högra menyn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Vad säger ni som uppgraderat era plattor? Är det lönt eller vad det en kass release?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker att min blev rappare och "svarar bättre" efter uppgradering, nu har jag till och med börjat använda Chrome som laggade innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nortish:

Vad säger ni som uppgraderat era plattor? Är det lönt eller vad det en kass release?

Skickades från m.sweclockers.com

Uppgradera

Flyter på som kvicksilver här

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

4.2.2 flyter på bra och rappt!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk

Någon som vet om 1080P-versionen kommer med 3G?

Permalänk
Avstängd

Sedan 4.2.2 stödjer inte HipServ-appen min Seagate GoFlex Home NAS
Trots att GoFlex Home NASen går att välja så vägrar HipServ acceptera den.

Antar att det är någon kompatibilitetsbugg för det funkade under Android 4.1.
Väntar på nästa HipServ uppgradering.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Behöver ha en surfplatta, n7 32gb (ingen 3g) verkar vara modellen för mig, men jag tycker 2k4 är mycket pengar för en liten surfplatta, priserna på blocket är som vanligt ett skämt (dvs nypris)... är det värt att importera från utlandet?

annars blir det väl att åka bort till siba (ligger nära, elgiganten verkar inte ha)

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

Behöver ha en surfplatta, n7 32gb (ingen 3g) verkar vara modellen för mig, men jag tycker 2k4 är mycket pengar för en liten surfplatta, priserna på blocket är som vanligt ett skämt (dvs nypris)... är det värt att importera från utlandet?

annars blir det väl att åka bort till siba (ligger nära, elgiganten verkar inte ha)

/Daniel

En ny 32 GB får man ju för 2290 kr inkl frakt från de seriösa webbutikerna men tycker du att det är dyrt rekommenderar jag Blocket trots utgångspriserna. Pruta! Köpt min via Blocket för 2 veckor sedan. Låg ute för 2000 kr, höll nyskick och jag fick ner den till 1500 kr utan större problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Känner ingen skillnad på 4.2.2 men inget blev ju sämre så uppdatera!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13286228']En ny 32 GB får man ju för 2290 kr inkl frakt från de seriösa webbutikerna men tycker du att det är dyrt rekommenderar jag Blocket trots utgångspriserna. Pruta! Köpt min via Blocket för 2 veckor sedan. Låg ute för 2000 kr, höll nyskick och jag fick ner den till 1500 kr utan större problem.

Skickades från m.sweclockers.com

mjo, hade det funnits nån i karlstadsområdet som ville bli av med sin så hade jag nog gått den vägen, men beggad + frakt osv...

nix, får bli en ny till veckan

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParaZide:

mjo, hade det funnits nån i karlstadsområdet som ville bli av med sin så hade jag nog gått den vägen, men beggad + frakt osv...

nix, får bli en ny till veckan

/Daniel

Har du köpt? Om inte så kampanjar Alina Systems plattan denna helg för 1999 kr.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Hej,

Jag ska fråga här först och främst!
Min lilla underbara Nexus 7 har gått sönder.
Jag hade den i fickan med skal som går upp över skärmen och skärmskydd (film) på. Jag står lite lätt lutad mot ett bord och när jag ska gå där ifrån och ta upp min platta så ser jag så där 5 sprickor från ena kanten rakt över hela skärmen. Jag får lite små panik och testar genast om touchen fungerar fortfarande och i min skräck ser jag att den inte gör det längre fullt ut.
jag ska inte hålla inne det - jag är ganska förkrossad.

Vi har drulleförsäkring som täcker detta (uppkollat). Dock med en självrisk på 1500kr. Så nu undrar jag om det går att laga Nexus 7 någonstans i Sverige. Om någon vet ett ställe som gör det? Jag har googlat runt i säkert en timme utan resultat.

Eller är det kanske värt att bara strunta i skiten och vänta på att 1080p verisionen släpps i Maj?
Ännu en fråga: Går det att beställa hem Nexus 7 från http://www.google.com/nexus/7/ trots att det står att den inte har kommit till Sverige än?

Snälla, tack för svar!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Ingen surf över 3G

Lyckas inte få 3G att funka på en Nexus 7 32GB 3G.
Jag har provat med 2 olika SIM kort.
Plattan lyckas registrera SIM korten och ser ut att få signal, men det går inte att surfa eller skicka mail över 3G.
Jodå, Mobildata är aktiverat.
Trasig enhet eller skit bakom spakarna?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Jaha då har man haft sin Nexus 7 i några månader och nu är den död. Har inte använt den på nån dag och plocka upp den idag. Stendöd. Svart skärm, händer inget. Inte med laddkabel heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Jaha då har man haft sin Nexus 7 i några månader och nu är den död. Har inte använt den på nån dag och plocka upp den idag. Stendöd. Svart skärm, händer inget. Inte med laddkabel heller.

Har hänt mig och min någon gång tidigare, jag lät den ladda över natten så började den leva igen. hoppas den återuppstår för dig med !

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

Hoppas det. Är på jobbet nu o lät nexusen va med laddkabel i. Får se vad som händer ikväll. Annars finns ju garanti kvar.

En annan fundering. Vad använder ni era Nexus till? Har upptäckt att min mest ligger o samlar dam. Surfar mest på mobilen o min bärbara dator. Använder den lite ibland för att titta på barnfilm med lillgrabben. Men det händer inte ofta. Tror jag kommer använda min bärbara mer till det framöver.
Går faktiskt i tankarna att sälja den.

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Hoppas det. Är på jobbet nu o lät nexusen va med laddkabel i. Får se vad som händer ikväll. Annars finns ju garanti kvar.

En annan fundering. Vad använder ni era Nexus till? Har upptäckt att min mest ligger o samlar dam. Surfar mest på mobilen o min bärbara dator. Använder den lite ibland för att titta på barnfilm med lillgrabben. Men det händer inte ofta. Tror jag kommer använda min bärbara mer till det framöver.
Går faktiskt i tankarna att sälja den.

Går den att boota till recovery? (volym upp+ner intryckt samt start i ett par sekunder)

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Visste inte att man kunde göra så. Ska prova ikväll om den inte börjar fungera av sig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[SH:

;13310418']Har du köpt? Om inte så kampanjar Alina Systems plattan denna helg för 1999 kr.

Jag slog till på Alinas kampanj idag så här sitter jag med min Nexus, grymt bra storlek..kommer bli nöjd. För min del är en hd-skärm på en 7-tummare inget att vänta på så jag slog till idag 1995:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Hoppas det. Är på jobbet nu o lät nexusen va med laddkabel i. Får se vad som händer ikväll. Annars finns ju garanti kvar.

En annan fundering. Vad använder ni era Nexus till? Har upptäckt att min mest ligger o samlar dam. Surfar mest på mobilen o min bärbara dator. Använder den lite ibland för att titta på barnfilm med lillgrabben. Men det händer inte ofta. Tror jag kommer använda min bärbara mer till det framöver.
Går faktiskt i tankarna att sälja den.

Jag använder min till att läsa böcker, surfa och mail. Använder knappt mobilen längre till sånt.
Barnen använder den att spela på och jag funderar faktiskt på att köpa mig 2 till så grabbarna får varsin.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Jag använder min till att läsa böcker, surfa och mail. Använder knappt mobilen längre till sånt.
Barnen använder den att spela på och jag funderar faktiskt på att köpa mig 2 till så grabbarna får varsin.

Har du tips på nåt bra program för e-bokläsning? Jag har noll koll på eböcker, helt grön, men tänkte testa på det. Inte så att jag kommer hyra eller köpa böcker, vill bara dra ner nån gratis bok och prova. Vad behöver jag?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Aldiko använder jag mig av, den fungerar bra för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Har du tips på nåt bra program för e-bokläsning? Jag har noll koll på eböcker, helt grön, men tänkte testa på det. Inte så att jag kommer hyra eller köpa böcker, vill bara dra ner nån gratis bok och prova. Vad behöver jag?

Kindle från Amazon.
Sen använder man http://calibre-ebook.com/ att hålla koll på alla sina eböcker

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)