Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Ska få min telefon utbytt nu eftersom den skallrar så mycket när vibratorn är igång.
Synkar den ju för tillfället mot molnet, men kan man synka på något annat sätt också så att inställningar och grejer sparas och kan föras över till den nya telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

inställningar och grejer sparas och kan föras över till den nya telefonen?

Vilka inställningar och grejer tänker du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

De slocknar om du trycker in powerknappen. De ska inte lysa när skärmen inte är på?

skärmen ska vara på när man tittar på film...

det sjukt jobbigt att ha de lysande särskilt när det är mörkt i rummet. jag tror faktiskt de har uppdaterat det men så att det hänger ihop på om appen triggar det att slockna. för efter portico så funkar det med vissa program men inte med andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vilka inställningar och grejer tänker du på?

Typ telefoninställningar, mailkonton osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Typ telefoninställningar, mailkonton osv.

Det får du inte med dig till nästa telefon. Å andra sidan tar det några minuter att ställa in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

skärmen ska vara på när man tittar på film...

det sjukt jobbigt att ha de lysande särskilt när det är mörkt i rummet. jag tror faktiskt de har uppdaterat det men så att det hänger ihop på om appen triggar det att slockna. för efter portico så funkar det med vissa program men inte med andra

När jag har skärmen på så tittar jag på den, den lyser ju upp betydligt mer än de tre knapparna, så jag kan inte riktigt förstå problematiken. Men jag läser vad du skriver.

Permalänk
Medlem

Batteri igen, 4g påslaget,men befinner mig utanför täckning med halva kåken!! BT av hursomhelst 0,3% per timme beräknas räcka 14,5. Dag till. Återkommer i kväll skall ha standby hela dan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det får du inte med dig till nästa telefon. Å andra sidan tar det några minuter att ställa in det.

Okej.

Hur vanligt är det egentligen med vibrations-ljudproblemet? Tänkte hur stor chansen är att jag får en telefon med samma problem nu när jag ska få den utbytt.

Permalänk

Laddade telefonen fullt till 100% KL 3 inatt och hade då 4G på!
Vaknade KL 8 och ser att batteriet ligger på 11%...

den har alltså slukat 89% på 5 timmar endast i standyby! Haha det går absolut inte att ha på 4G alltså..

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara som så att jag fått dålig batteri tid igen.
Både standby och användnings tid.

Varför skedde detta?
Spotify installation. Enda ändringen jag gjort.
Så vad skall man göra nu då?
Avinstallerat det och batteritiden är bra igen.

Jag använde ingen tile för spotify.
Utan hade det bara installerat och var inloggad.
Sänkte batteri tiden väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Är det någon annan än jag som har problem att hitta de senaste apparna/spelen? När man går in i app store och väljer appar eller spel och sen "nytt" så är den listan inte sorterad på senaste appen/spelet. Det ligger grejer högst upp som inte är de senaste osv. Hur ska jag då kunna ha koll på när det kommer nya grejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Nu verkar det vara som så att jag fått dålig batteri tid igen.
Både standby och användnings tid.

Varför skedde detta?
Spotify installation. Enda ändringen jag gjort.
Så vad skall man göra nu då?
Avinstallerat det och batteritiden är bra igen.

Jag använde ingen tile för spotify.
Utan hade det bara installerat och var inloggad.
Sänkte batteri tiden väldigt mycket

Kolla att spotify inte får köra i bakgrunden, settings -> applications -> background tasks, se till att sptoify är blockerat där. Borde hjälpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kolla att spotify inte får köra i bakgrunden, settings -> applications -> background tasks, se till att sptoify är blockerat där. Borde hjälpa

Jodå, det hade jag testat. Känns lite surt samt skumt att Spotify drog så otroligt mycket.
Fast för mig krånglade den även mycket den appen. Vet att det är en beta men så mycket problem så borde den inte ens släppts som beta tycker jag.

Men nu har jag som sagt avinstallerat den. Fortsätter med Nokia music istället så batteritiden håller någon dag istället för några timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Laddade telefonen fullt till 100% KL 3 inatt och hade då 4G på!
Vaknade KL 8 och ser att batteriet ligger på 11%...

den har alltså slukat 89% på 5 timmar endast i standyby! Haha det går absolut inte att ha på 4G alltså..

är det inte så att 4G och även 3G stänger ner när luren är på standby? Min låg på jobbet idag från 6 Till 16 4G på resultat -15%

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Skulle våga börja drömma lite, jag noterade tacksamt att mitt W8 just fått installerat VLC som app!!! det borde ju ge en liten hint om att saker är på väg åt rätt håll?

Finns vlc som win 8 app? Jag kunde inte hitta det? Var du en av dem som backade projektet på kickstarter? Såg att det släppte en info update men endast till de som backade upp projektet.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

är det inte så att 4G och även 3G stänger ner när luren är på standby? Min låg på jobbet idag från 6 Till 16 4G på resultat -15%

Troligtvis inte.. För när jag kör 3G så drar den knappt 1% i standby på 5 timmar. Testade tom direkt efteråt..

Permalänk
Medlem

Vad är "åtkomstpunkt", den sista punkten under inställningar>system?

Det låter som någon sorts internetdelning (vilket det ju dock finns en punkt för) eller liknande, drar det batteri? Går det att stänga av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Hur vanligt är det egentligen med vibrations-ljudproblemet? Tänkte hur stor chansen är att jag får en telefon med samma problem nu när jag ska få den utbytt.

Den risken bör vara minimal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Skulle våga börja drömma lite, jag noterade tacksamt att mitt W8 just fått installerat VLC som app!!! det borde ju ge en liten hint om att saker är på väg åt rätt håll?

Inget i W8 installerar väl sig på egen hand? Därför frågar jag; hur fick du VLC som en metroapp? Ser den exakt ut som skrivbordsversionern? För den har jag med på mitt metro-skrivbord, men aktiverar jag den från metro, så är det skrivbordsversionen som går igång. Alltså inte den riktiga VLC-W8. Det är en app jag laddat ner själv, troligtvis du med.

Permalänk
Medlem

jag kanske är djävulskt dum men satan vilken huvudvärk att få in alla kontakter i telefonen =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

jag kanske är djävulskt dum men satan vilken huvudvärk att få in alla kontakter i telefonen =(

Har du dem på Live eller Gmail sköts det automatiskt. Om inte, försök exportera kontakterna från den plats du har dem på och importera i Live/Gmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Inget i W8 installerar väl sig på egen hand? Därför frågar jag; hur fick du VLC som en metroapp? Ser den exakt ut som skrivbordsversionern? För den har jag med på mitt metro-skrivbord, men aktiverar jag den från metro, så är det skrivbordsversionen som går igång. Alltså inte den riktiga VLC-W8. Det är en app jag laddat ner själv, troligtvis du med.

alldeles ny app! Metro hela vägen lovar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

som redan svarat,om du lägger till ditt konto ,MS konto eller gmail så kommer dina kontakter automatiskt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

Skrivet av Laban80:

Har du dem på Live eller Gmail sköts det automatiskt. Om inte, försök exportera kontakterna från den plats du har dem på och importera i Live/Gmail.

Skrivet av Tuxsux:

som redan svarat,om du lägger till ditt konto ,MS konto eller gmail så kommer dina kontakter automatiskt

Vilket är extremt jobbigt när man råkar få in över 300 hotmail-kontakter som alla är över 8 år gamla och inte används av någon......

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går med uppdateringen som ska komma för kameran (som redan har släppts i USA)?

Får förjävla dåliga bilder ibland i vanligt ljus, suddiga som in i helvete när jag försöker ta bild på text på papper, tavla, etc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Någon som vet hur det går med uppdateringen som ska komma för kameran (som redan har släppts i USA)?

Får förjävla dåliga bilder ibland i vanligt ljus, suddiga som in i helvete när jag försöker ta bild på text på papper, tavla, etc.

Den har kommit redan, den var inbakad i Portico-uppdateringen som borde ha släppts av alla operatörer i Sverige nu. Däremot låter det mer som att kameran inte fokuserat helt rätt om nu bilderna är "suddiga som in i helvete". Det var inga större fel på skärpan innan uppdateringen, utan det handlar bara om en liten finjustering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Vilket är extremt jobbigt när man råkar få in över 300 hotmail-kontakter som alla är över 8 år gamla och inte används av någon......

eeh jo det är precis det som hände, blev lite rensande...

.vcf stöd är tydligen jävligt svårt att fixa

Permalänk
Medlem

Blixten vill inte fungera på min, oavsett inställning. Någon som har tips ?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Den risken bör vara minimal.

Gött, får hoppas på det bästa då. Även väggadaptern var ju helt defekt så laddar med en gammal iPhone-adapter nu.
Telefonen låter typ såhär nu: http://www.youtube.com/watch?v=uE3fA7Nr-Uw

Tycker den allmänt har betett sig lite underligt faktiskt. Drog typ ur 50% under kanske 5 timmar på skolan idag med ganska lite användning. Lämnade den hemma med dessa 50% och drog och tränade. Nu tre timmar senare när jag kom hem var telefonen helt död. Måste ha laddaren i ett bra tag innan den ens går att starta..... ehhh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

alldeles ny app! Metro hela vägen lovar

Finns den i W8-store för alla, eller är du typ en VLC-pajsare?