Nvidia Geforce GTX Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Titan drar 42fps nær den borde dra mer æn så, med tanke på all hyoe... fast iofs dagens spel ær så taskigt o-optimerade bara før att sælja mer hårdvara, och hønsen svæljer ju allt.

Sløaste kønigseggen isf.

Samma logik som att hävda att Koenigsegg suger för den "borde dra mer än så" och komma upp i minst 600km/h med tanke på all hype!

Sjukt ovärt att betala 10 gånger så mkt som för en Audi R8 och inte få dubbelt så snabbb bil!

Permalänk
Medlem

Titan, namnet bara får mig att dregla.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag trollar lite bara, alltid kul att se om någon faktiskt LÄSER texten. Ni får kakor!

Översätter man ditt webb-språk, uttfyllnad, så får man fram svaret till tävlingen om titanen. Ni andra behöver inte skicka in era svar, jag har redan vunnit. Tack Emil

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

Uppgradera från ett 670..Njaaaa, grymt imponerande kort ändå men väntar tills 7000-serien kommer

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Far cry 3.. vad är det som gör så det kräver så förbannat mycket?!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kønigsegg?
Titan?
Ja om en kønigsegg drar ett spel i 42 km/h och inte 300... så visst.

42 km/h är bra mycket snabbare än 27 km/h (GTX680/7970).

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Personligen sitter jag på 2st 570 SLI sedan Februari 2011. Har sparat undan pengar för en uppgradering ett bra tag. När 680 kom Mars 2012 vart jag sugen på att byta ut 570 korten men prestandan för 570 i SLI är mer eller mindre samma som 680, OM det finns SLI profiler då vill säga. SLI och Crossfire profiler har också tendens att strula vilket jag under åren har tröttnat på, alltid vänta på profiler! Så för mig är det värt dom 9000 kronorna att gå ifrån 570 SLI till singel gpu kort med mer prestanda än 680.

Jag säger inte att ditt påpekande är fel för det är helt korrekt 670 SLI är fanimej svårslaget för pengarna! Sitter du redan på ett 670 är det otrolig prestanda för pengarna att köpa ett till.

Förövrigt ska det bli kul att testa GPU Boost 2.0 med vattenblock och se vilka prestanda man kan hämta av Titan jämfört med GTX 690

Då jag kör med överklockad 2560x1440 skärm som körs i 96-125 hz, räcker inte ett 670 till. Det kanske inte räcker så jättelångt med 670 sli heller, men jag hoppas på att det kommer funka med en blandning av medium-high i BF3.

Priset på Titan jämfört med prestandan i spel är högt, men med tanke på att den har dubbla antalet transistorer mot 680 är det inte konstigt att det kostar. Det hade varit intressant att se hur Titan presterar i förhållande till andra kort i beräkningsinstensiva program som t ex Mr Bayes (program som används för att visa evolutionär släktskap med stora mängder DNA data) där GPU prestanda verkligen är viktig.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21414986
http://sourceforge.net/projects/mrbayes-gpu/

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jävla dåligt Far Cry 3 är, varför har redaktionen ens med en sådan usel portning med i testningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Uppgradera från ett 670..Njaaaa, grymt imponerande kort ändå men väntar tills 7000-serien kommer

7000-serien finns redan
http://www.ixbt.com/video2/images/g71/7900gtx-front.jpg

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Beställde mitt Titan 15:05 från Komplett! Jag har även beställt vattenblock från EK, ska bli kul att testa GPU Boost 2.0 med vattenkylning när blocket kommer.

Kanoners! Då blire å beställa två samt block =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Ni gör riktigt bra och tydliga tester. Ett nöje att läsa
Efter läst detta känns dock dubbla 7970 som det givna alternativet ur ett ekonomisk perspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Så den snabbaste bilen på marknaden drar endast i 42 km/h???

Titan och Königsegg är båda snabbast inom sitt område. Får du mest km/h eller Flops per krona? Självklart inte...

Königsegg gör endast få modeller eller bara en i taget som endast är i kategorin supersportbilar därför är märket exklusivt. Nvidia är vardagsmat och gör budget grejer och märket betraktas inte som någon utöver det vanliga.

Ferrari gör inte en Renault Clio.

Permalänk

har precis beställt mitt

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/3012430/2013-02-21

Vi kan gå ihop ett par och köpa denna, den kan stå hemma hos mig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Königsegg gör endast få modeller som endast är supersportbilar därför är märket exklusivt. Nvidia är vardagsmat och gör budget grejer och märket betraktas inte som någon utöver det vanliga.

Ferrari gör inte en Renault Clio.

Så vilken tillverkare som gör spel-grafikkort bör jag vända mig till för att få ett mer exklusivt grafikkort än Titan?

Snälla?

Nvidia och Titan är det exklusivaste kort som finns att köpa för pengar. Punkt.

För att ytterligare förstärka effekten namnges kortet inte likt deras vanliga seriekort utan har ett helt unikt namn inspirerat från superdatorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvickstick:

Så du tycker att köra dubbel gpu lösning är bättre än singel gpu? Hur tänkte du nu?

Ja, mycket bättre faktiskt. Idag anser jag att de titlar som har på marknaden att göra, faktiskt sköter sig gällande SLI/CF. När ett singel-kort får så pass mycket stryk av ett äldre med två gpu (för samma prislapp dessutom), är det faktiskt bättre med två.

Jag kan dock bara tala från egna erfarenheter. Hade ett 680, nöjd. Fick ett 7970 Matrix, riktigt missnöjd. Fick ett 690, aldrig varit mer nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Doc är väl gtx titan vad gtx 680 borde ha varit. samt prislappen är tok för hög mot vad det presterar. kanske 6500kr är mer vad det är värt.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

tre titan i ett Corsair Obsidian 900D vad tror ni om det.

Permalänk
Medlem

Ehm.. Titan.. på.. LN2..... 1750MHz GPU

210% Overclock.. detta grabbar.. detta är TITAN

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shady93:

tre titan i ett Corsair Obsidian 900D vad tror ni om det.

Två Titan i ett CaseLabs chassi, vad tror du om det?

Permalänk
Inaktiv

Førvæntade mig mer prestanda, speciellt med tanke på hypen och priest.

Frågan ær ju varfør de anvænder sleeping dogs som prestanda test... fulaste spelet på marknaden, ser daterade ut under dagstid och anvænder inga "avancerade effekter".

Och hur många spelar i 2560x1440? Typ 3 av 10000?
Vart ær 1080p testerna?

Sen när borde man välja titlar för benchmark efter hur snygga dom är? Man väljer väl titlar som är väldigt GPU tunga för att slippa bottleneck från andra komponenter än GPUn och som erbjuder bra benchmark sekvenser (vilket Sleeping Dogs gör) och att det skulle vara det fulaste spelet på marknaden är nog bland det dummaste jag hört.

Och varför skulle man ens vilja ha 1080p tester? Dels så flaskar nog Titan SLI CPUn i många av de testerna vilket gör dom irrelevanta plus att det är ingen poäng med att ens köpa ett Titan om man sitter och spelar i 1080p.

OT. Att kortet skulle vara prisvärt över huvudtaget kan det väl inte vart många som hade förväntat sig. Detta är ett skrytkort och att det skulle vara rimlig prestanda/kr kan väl ingen ha förväntant sig. Är dock också lite besviken på prestandan med tanke på priset, hade det presterat 85% av 690 så hade det känts ganska rimligt ändå, 45-50% snabbare än 680 är imo inte högt nog. GPGPU prestandan är förövrigt en riktig besvikelse.

Permalänk
Avstängd

Kommer till butikerna 1 mars

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

42 km/h är bra mycket snabbare än 27 km/h (GTX680/7970).

Jag kommer ihåg när grafikkort i midrange (8800GT, 5850 osv) klarade spel i 60fps vid deras årtal.
Idag är det inte alls så, måste ha minst SLi.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Doc är väl gtx titan vad gtx 680 borde ha varit. samt prislappen är tok för hög mot vad det presterar. kanske 6500kr är mer vad det är värt.

Håller med dig, men samtidigt kan dom ta ut denna prislappen.
Även om dom höjt sig till 15.000 så hade alla ex blivit sålda.

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon200213:

Och där losade AMD tronen med snabbaste singel GPU på marknaden, med råge.

Fast i GPGPU spöar fortfarande AMD Nvidia, med råge.

Jävligt snygg och bra kylare fö.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Två Titan i ett CaseLabs chassi, vad tror du om det?

tycker 900D är snyggare

Permalänk

Rekommenderat pris i USA är 999$? skulle man inte tjäna på att beställa därifrån? Även med moms + tull och frakt? Nån som har erfarenhet av att köpa datordelar från USA?

Permalänk
Medlem

Tack för ett mkt bra och utförligt test. Var nu så gulliga och låt mig vinna tack. Tjejen skulle mörda mig om hon fick reda på att jag skulle lägga tio papp på ett grafikkort, enda chansen för mig att få detta är att vinna er tävling. Tänk på det

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Ehm.. Titan.. på.. LN2..... 1750MHz GPU

210% Overclock.. detta grabbar.. detta är TITAN

http://img.hwbot.org/u1238/image_id_923743.jpeg

Va ... I hel... Geif tänk QUAD titan Flytande helium

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Va ... I hel... Geif tänk QUAD titan Flytande helium

Är inte Titan endast Tri-SLI?