Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSI storsatsar på gamers med moderkort, grafikkort och AIO-dator

Permalänk
Medlem

Kom igen nu. Ge oss en sammanfattning av dagen, varför inte vid ett tillfälle då ni avnjuter tysklands goda lokala ölsorter.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Känslan när videon stannar och buffrar när bruden drar upp "linnet/trosorna"

Första gången man gillar att det buffrar <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Till Sweclockers: Kan ni inte göra en video med enbart tjejerna från cebit? XFX-tjejerna var ju fina, där borde finnas fler!

Haha kom igen, skärp dig
Finns väl ganska många hemsidor du kan besöka om du vill se fina tjejer!

Här är det hårdvara som gäller!

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att spela om spela om videon några gånger, då jag inte kunde koncentrera mig på vad Emil sa för jag var upptagen med att kolla på brudarna

Förövrigt tycker jag att det är bra att fler satsar på AIO.

Sen tycker jag det vore kul att se fler moderkort med "stilrena" motiv. Måste allt ha drakar, vapen osv.

Visa signatur

Fraktfritt hos Inet.se för Sweclockers medlemmar: https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Bara min blick som fastnade lite på tjejen vid 0:20..?

Skrivet av filipcombat:

Haha samma här!

Var tvungen att spola tillbaka och lyssna om xD

Skrivet av FaEX:

Jag hörde inget mer av vad Emil sa efter hon kom fram...

Skrivet av mille666:

Till Sweclockers: Kan ni inte göra en video med enbart tjejerna från cebit? XFX-tjejerna var ju fina, där borde finnas fler!

Skrivet av Yakusha:

Blev tvungen att spela om spela om videon några gånger, då jag inte kunde koncentrera mig på vad Emil sa för jag var upptagen med att kolla på brudarna

Förövrigt tycker jag att det är bra att fler satsar på AIO.

Sen tycker jag det vore kul att se fler moderkort med "stilrena" motiv. Måste allt ha drakar, vapen osv.

Ja vad ska man säga?

Nördar med väldigt stort N på er allesammans Ser en brud, och hjärnsläppet kommer

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Bara min blick som fastnade lite på tjejen vid 0:20..?

Nej, mina ögon var där med

Dold text
Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Mitt största problem med MSI och motstånd till att köpa något av deras för övrigt kompetenta moderkort är deras tro att gamers vill ha barnsliga och töntiga patroner, gevärsmagasin, eller coola drakar och annat infantilt som prominenta inslag på deras moderkort.

Så otroligt fjantigt och barnsligt.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av masse70:

Mitt största problem med MSI och motstånd till att köpa något av deras för övrigt kompetenta moderkort är deras tro att gamers vill ha barnsliga och töntiga patroner, gevärsmagasin, eller coola drakar och annat infantilt som prominenta inslag på deras moderkort.

Så otroligt fjantigt och barnsligt.

Patronerna har funnits på *ett* moderkort och kommer inte komma igen. De var en del av Military Class III-temat, omän något malplacerat, så det kommer inte komma igen. Draken finns det en god anledning till, och det är att det varit logotypen till G-serien av Notebooks. Om drakar inte intresserar dig finns det gott om andra alternativ utan dessa.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha kom igen, skärp dig
Finns väl ganska många hemsidor du kan besöka om du vill se fina tjejer!

Här är det hårdvara som gäller!

Bbbb..but .....Tjejer och datorkomponenter tillsammans....Det ultimata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Mitt största problem med MSI och motstånd till att köpa något av deras för övrigt kompetenta moderkort är deras tro att gamers vill ha barnsliga och töntiga patroner, gevärsmagasin, eller coola drakar och annat infantilt som prominenta inslag på deras moderkort.

Så otroligt fjantigt och barnsligt.

Draken ser ovanligt bra ut på detta moderkort utan skina allt för mycket och ser inte alls barnslig ut som jag sätt innan från tex Gigabyte.

Men självklart föredrar jag komponenter utan kopplningar till bilar och pistoler och allt sånt krimskrams.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte köra ett livereportage och kolla in vad XFX har för något i sin monter. Tänk på kameravinklarna nu grabbar.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Släpper ni ett rosa moderkort köper jag det på direkten Annars gillar jag inte heller utsmyckningen av moderkorten med patroner, drakar osv. fast det ska ju inte stå i vägen för ett köp om nu modellen är den man annarstänkt sig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Om drakar inte intresserar dig finns det gott om andra alternativ utan dessa.

Vilket var exakt min poäng, dvs man väljer ett annat alternativ än MSI då.

Deras målpublik verkar snarare rikta sig mot tonåringar som tycker coola emblem är grejen.

Permalänk
Medlem

Jag äslkar den orangea färgen på PCB'n påminner mig om tidigt 90talsdatorer. Nästan alla var den där färgen eller gröna på den tiden. (fanns undantag såklart, men majoriteten iaf.)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag äslkar den orangea färgen på PCB'n påminner mig om tidigt 90talsdatorer. Nästan alla var den där färgen eller gröna på den tiden. (fanns undantag såklart, men majoriteten iaf.)

Vart såg du orange PCB?

Sen såvitt jag minns var det väl i stort sett enbart grön PCB som gällde då, har iaf inte sett nån annan färg under dessa åren?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av masse70:

Mitt största problem med MSI och motstånd till att köpa något av deras för övrigt kompetenta moderkort är deras tro att gamers vill ha barnsliga och töntiga patroner, gevärsmagasin, eller coola drakar och annat infantilt som prominenta inslag på deras moderkort.

Så otroligt fjantigt och barnsligt.

Vem säger att majoriteten inte vill ha det? Tycker själv om när det är lite estetiska element på moderkortet.. Ett rent moderkort utan några som helst estetiska val (som draken tex. eller patroner) är bara tråkigt och får en att minnas när man själv växte upp i mitten av 90-talet och början av 2000. De åren såg moderkorten hemska ut..

Skrivet av masse70:

Vilket var exakt min poäng, dvs man väljer ett annat alternativ än MSI då.

Deras målpublik verkar snarare rikta sig mot tonåringar som tycker coola emblem är grejen.

MSI har haft ett kort med "krimskrams" på sig. Det brukar annars vara Gigabyte med deras sniper-serie som brukar ha militärinspirerade heatspreaders. Sedan så skulle du må bra av att inte generalisera så mycket..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Oj! En tjej. Det var udda.
Nä, hörni. Ut bland folk kanske?

Nej, då skulle jag bara gå in i lyktstolpar hela tiden

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Prototypen var ju sjukt snygg, skulle vilja se konsumentkort som faktiskt ser ut så.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Tror nog att XFX:s monter har mycket intressanta "produkter", värt att kolla upp
Skämt åsido, så ser jag ingen direkt användning för AIO dator privat, på jobb kanske, hörde att Gigabyte visar upp färdiga LGA 1150 moderkort på Cebit värt att kolla upp kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Haha samma här!

Var tvungen att spola tillbaka och lyssna om xD

Hehe jag också xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av X3n0M0rph:

Tror nog att XFX:s monter har mycket intressanta "produkter", värt att kolla upp
Skämt åsido, så ser jag ingen direkt användning för AIO dator privat, på jobb kanske, hörde att Gigabyte visar upp färdiga LGA 1150 moderkort på Cebit värt att kolla upp kanske ?

Hehe man kan uppleva dem också om man går till Münchner Halle på kvällen, hånglade med en Sapphirebrud sist man var där.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle2003:

Hehe man kan uppleva dem också om man går till Münchner Halle på kvällen, hånglade med en Sapphirebrud sist man var där.

Lovade du att köpa ett Sapphire kort?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Haha samma här!

Var tvungen att spola tillbaka och lyssna om xD

Skrivet av FaEX:

Jag hörde inget mer av vad Emil sa efter hon kom fram...

Jag: "Öööö................... ehm, förlåt Emil, va sa du??" (#´^_^)

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Prototypen var ju sjukt snygg, skulle vilja se konsumentkort som faktiskt ser ut så.

Riktigt old school. Såg ut så där förr. (Som Judgen sa ovan). xD

Visa signatur

Kör Äppeldata åxå (≠ fanboy)

Permalänk

Prototypen ser ganska komponentfattig ut.. visst saknas dedikerade nätverk/ljudkretsar, men det ser ändå nedbantat ut.

Undrar om det blir just så med Haswell, att så mycket flyttat in i CPUn att moderkorten får blank o clean design.
SoC-moderkorten lär ju bli ännu mer komponentfattiga när även ramminnet sitter i cpu paketet ..om inte annat.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha kom igen, skärp dig
Finns väl ganska många hemsidor du kan besöka om du vill se fina tjejer!

Här är det hårdvara som gäller!

Haha kom igen, skärp dig

Tänk dig Hårdvara + Fina tjejer!

För oss nördar:

if(hot chicks + hot components){
do(video);
video==best in the wörld;
}

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Rött och svart? Kom igen...

Ge oss lite roligare färger. Orange, Gul, Grön!

RIP Lanparty

RIP Abit

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Kul med kända svenska namn bakom överklockningsdelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av masse70:

Vart såg du orange PCB?

Sen såvitt jag minns var det väl i stort sett enbart grön PCB som gällde då, har iaf inte sett nån annan färg under dessa åren?

286a : http://www.amoretro.de/wp-content/uploads/bi-025c_ht12_286_16...
686a : http://gwyn.tux.org/~balsa/linux/cyrix/SiS_5598_large.jpg
Amiga500 : http://www.geektechnique.org/images/amiga500-light-1.jpg
Amiga4000 : http://devcoding.net/amiga/amiga070512/030_int.jpg
Atari XE : http://www.benheck.com/Games/Atari_800/XE_pic_1.jpg

Otroligt många, när jag tänker efter så var det rent ut sagt majoriteten av alla motorola 68k moderkort som hade gul-orange färg.

Massor med socket7 och tidigare på pc-sidan.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.