Permalänk

BenQ XL2420T flimrar vid 120hz i CS

Tjena!

Har en XL2420T som funkar kanon. Nu har dock CS släppt en uppdatering så man kan ha 120 hertz i spelet. När jag kör på 120hz så flimrar det litegrann i skärmen ibland. Det är typ ett vågrätt streck på en centimeter ungefär av flimmer som visas lite då och då när ja rör mig. Vad kan detta bero på?

Har inget supergrafikkort, ett GTX550TI men har svårt att tro att problemet ligger där då CS inte kräver särskilt mycket, speciellt inte när man kör det i 640x480 som jag gör...

Flimret visar sig bara när jag kör 120hz, när jag drar ner den till 100 så är det inget alls. Någon som har nån gissning på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Har du provat att slå på v-sync?

Permalänk
Skrivet av Gunmoses:

Har du provat att slå på v-sync?

Jag provade det nyss. Slog på vsync i nvidiakontrollen och startade upp cs. Problemet var borta men det blir en helt annan, långsammare känsla i spelet om man kör med vsync på. Drar jag musen jättesnabbt och tvärstannar så känns det som att siktet kommer lite efter, som om där är någon fördröjning... Så det vill jag helst slippa.

Något annat tips man kan testa? Kör självklart med den DVI dual link som följde med skärmen.

Permalänk

Kör högre upplösning, testa Native och se om det blir lika drastiskt.
För va ja vet så tar CS i princip ingenting så lär inte skada prestandan direkt.

Sen kan det vara värt att kolla Direct3D och OpenGl, tror man kan variera där på CS.