Permalänk
Inaktiv

Ny mus! Tips?

Behöver köpa en ny mus då min gamla börjar ge upp.
Har en Mionix Saiph 1800 i dagsläget som jag varit väldigt nöjd med.

Spelar en hel del olika spel; Skyrim, Guild Wars 2, Aion, FPS av olika sorter, RTS...

Säkert nån som kommer tipsa om den så jag säger direkt; Logitech G400 är inte ett alternativ. Gillar den inte helt enkelt.

Ca 400 kr max!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

mionix naos , func ms3 , qpad 5k

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Mionix Naos serien.

Permalänk

har själv köpt en mionix naos 8200 för någon vecka sedan och jag är jätte nöjd med den.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

varför inte Logitech G500 ? är skit nöjd med den!

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Logitech G400 är en bra mus!

Nej men håller med Marreboy de är sköna Musar enligt mig... Men har bara testat dom lite kort...
Har du testat G500/700?
trivs super med min Mx518:D

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterade första-inlägget med pris.

QPAD OM-75 verkar ju vettig, även jag inte är så förtjust i färgen. Kanske ser bättre ut på riktigt dock.

Inget fan av Logitechs möss

Permalänk

du har corsair m60/m65 har en m60 funkar riktigt bra

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Nej men håller med Marreboy de är sköna Musar enligt mig... Men har bara testat dom lite kort...
Har du testat G500/700?

Läs första inlägget innan du postar nästa gång...

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

QPAD OM-75 verkar ju vettig, även jag inte är så förtjust i färgen. Kanske ser bättre ut på riktigt dock.

Jag äger en OM-75 och är riktigt nöjd. Var också orolig över färgen till en början, trodde att den skulle bli gulaktig eller dylikt efter bara nån månad. Nu har jag haft den i över ett år och jag har inte märkt av någon gul nyans över huvud taget! Man kanske inte bör käka ostbågar och ta tag i den direkt dock... Riktigt prisvärd mus som ligger skönt i handen tack vara lillfinger-greppet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Har du testat G500/700?

G400 är en perfekt mus, förutom att sladden på alla logitech möss börjar glappa.. :/

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Läs första inlägget innan du postar nästa gång...

Läs min andra mening innan du postar något

Skrivet av BrekMx:

G400 är en perfekt mus, förutom att sladden på alla logitech möss börjar glappa.. :/

Sant... Men tycker att för priset är Logitech gryma möss... Jag är som sagt inne på min tredje MX518, hehe. Har 2 oöppnade kvar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrekMx:

Som sagt, läs iaf första inlägget.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv

Att diskutera G400 är offtopic, det får ni göra i nån annan tråd

Permalänk
Hedersmedlem

Mionix naos eller Qpad 5k/OM-75. Riktigt bra möss, om man som mig gillar att ha stöd för alla fingrar.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag har en Sensei Raw, den är väl hyfsad men min gamla Mionix Saiph 3200 vart skönare att hålla i. Men Sensein duger för mig.

Är inte det bästa ändå att åka till någon butik och känna på möss? Alla har ju olika händer

Permalänk
Medlem

steelseries sensie är gudomlig har haft min i ett alvår och den har blivigt ytterst välanvänd, färgen har börjat släppa :D'
men det ser baar ut som en cool effekt

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

ny mus säger du .. hmm ja du kan ju alltid gå på club å kolla in valfri mus på dansgolvet .. annars Logitech mx518 eller dess efterföljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

ny mus säger du .. hmm ja du kan ju alltid gå på club å kolla in valfri mus på dansgolvet .. annars Logitech mx518 eller dess efterföljare

Läs hans första inlägg, inga mx518

Permalänk
Inaktiv

Några jag tittar på nu är; QPAD OM-75 Pro, Mionix Naos 3200 och Steelseries Ikari Laser.
Fler förslag mottages gärna.

Permalänk
Medlem

Mionix Naos, bästa musen ever

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Finns inte Media markt eller så i Lindköping? Åk och testa där... Alla händer är olika och alla gillar olika...:)

Visa signatur

Permalänk

G400 är perfekt, men eftersom att du inte verkar vilja ha den så skulle jag kört på en Qpad 5k.

Permalänk

Jag skulle föreslå Razer Deathadder, hur skön som helst!

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | FD Integra R2 750 W 80+ | MSI MPower | i7 3770k@4,2 GHz (OC Genie) | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance 16 GB | ASUS GTX 1060 OC 6GB | Intel 520 180 GB SSD, Samsung 840 Basic 250 GB SSD | Seagate 2 TB HDD | ASUS VG248 24 " 144 Hz • Bärbar: ASUS ZenBook UX305 • Surfplatta: Lenovo Yoga tab 3 pro wifi/4G • Telefon: Samsung Galaxy S7 Edge •

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Läs hans första inlägg, inga mx518

han skrev INGET om 518 .. LÄS hans första inlägg !!!!!!

Permalänk
Medlem

Denna ser jäkligt nice ut som alroundmus i den prisklassen http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=612703

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Just skaffat en Qpad 5k som jag är nöjd med än så länge.

Har betat mig igenom 2! Razer Naga 2012 sedan november, så vad du än gör, undvik Razer.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Då har du missat poängen med kringutrustning, logitech gör den bästa skiten du kan köpa för pengar, har haft min G5:a i strax 6 år och fungerar fortfarande utmärkt:) (Och jag är absolut inte ensam)
Har även mitt G15 tangentbord kvar, även det fungerar utmärkt(köpt ca 3-5 månader senare än musen)

Försök hitta valfri mustillvärkare med dom siffrorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

han skrev INGET om 518 .. LÄS hans första inlägg !!!!!!

Det är en exakt likadan mus... tror inte han vill ha en mx518 om han inte vill ha en g400 -.-