Nokia Lumia 928.....nya flaggskeppet i Lumia serien

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 928.....nya flaggskeppet i Lumia serien

Hej. Såg precis att Nokia skulle släppa en ny mobil i Lumia serien via Verizon ; Lumia 928. Ser lovande ut. Nokia har verkligen släppt lös allt och satsar stenhårt nu....
http://www.wpcentral.com/details-emerge-verizon-s-upcoming-no...

-Vad tycks?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

jahapp då var de dags att byta telefon.....igen

Permalänk

Fantastiskt, precis som min Lumia 800 gick sönder!

Permalänk
Medlem

Skulle nog fortfarande köpa 920n då jag inte tänker använda någon j*vla aluminium skal som repar och är allmänt opraktiskt.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Synd med aluminium, polykarbonatskalet som är nu är riktigt tåligt, har tappat min Lumia 800 i backen allt för många gånger och bär aldrig något skydd, lite syns vid kanterna men utöver det så är enda stället som syns att det är repor/skador är på kromet runt kameran.

Men det positiva, 920n kommer kanske sjunka i pris, vilket får sambons plånbok och bli gladare (hon har lovat mig en 920 men vägrar låta henne köpa en förrän priset går ner till en rimlig nivå för mig )

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Verizon ska ju alltid ha specialversioner på sina telefoner verkar det som. Men eftersom de är den största operatören i USA är det nog mycket viktigt för Nokias del.

Men jag kan tänka mig att det är en försmak till efterträdaren till 920. Vissa delar i alla fall.

Permalänk

Ser ut som att bli den som man kommer uppgradera med när Htc One X lägger av

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Lät intressant tills jag såg 4.5"... Varför ska dom vara så stora? Älskar storleken på min 800. Gör dom en ny Lumia med bra hårdvara, kamera och upplösning i 4" kommer jag köpa den direkt, oavsett pris..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Fet äntligen xeonblixt såsom jag har väntat.

Dags och gå över till nokia. Kamera går före appar alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Skulle nog fortfarande köpa 920n då jag inte tänker använda någon j*vla aluminium skal som repar och är allmänt opraktiskt.

Jag har en Lumia 920 och använde en Nokia N8 innan med aluminium, och kan inte påstå att min N8 har blivit det minsta repig visserligen inte min 920 heller,. Det jag ville komma till var iaf att jag tror att om sakerna blir repiga beror nog på vilken sorts aluminium och eventuell ytbehandling den har fått. Bara o vänta o se vad folk säger när 928 kommer om dom repas lätt eller inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder på Lumian, utan al skal

http://nyttomnokia.com/pressbilder-pa-lumia-928/

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Ojsan..där råkade 900an falla i golvet.....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kings:

Hej. Såg precis att Nokia skulle släppa en ny mobil i Lumia serien via Verizon ; Lumia 928. Ser lovande ut. Nokia har verkligen släppt lös allt och satsar stenhårt nu....
http://www.wpcentral.com/details-emerge-verizon-s-upcoming-no...

-Vad tycks?

Nyheten du länkade till är över en månad gammal och det är bara rykten som vi idag vet är felaktiga. Lumia 928 är gjord i PLAST och är i princip en fulare version av Lumia 920, dessutom är den exklusiv för Verizon i USA så jag fattar inte varför folk i Sverige blir i eld och lågor över den.

Lumian med aluminiumskal är den som har kodnamnet "Catwalk" och kanske det är den vi får istället för 928:an.

http://www.wpcentral.com/first-images-nokia-catwalk-surface

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Nyheten du länkade till är över en månad gammal och det är bara rykten som vi idag vet är felaktiga. Lumia 928 är gjord i PLAST och är i princip en fulare version av Lumia 920, dessutom är den exklusiv för Verizon i USA så jag fattar inte varför folk i Sverige blir i eld och lågor över den.

Lumian med aluminiumskal är den som har kodnamnet "Catwalk" och kanske det är den vi får istället för 928:an.

http://www.wpcentral.com/first-images-nokia-catwalk-surface

Till och börja med så var inlägget du citerade skrivet samma dag som nyheten han länkade till skrevs.
Sedan har jag också hört rykten om att denna 928 kanske kommer till Europa med. Du har själv ingen mer direkt källa som hänvisar motsatsen till att den inte kommer hit.

Pratas också om att Nokia skulle presentera den nya mobilen 25 april. Så, blir att vänta och se

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Skrivet av razeer:

Till och börja med så var inlägget du citerade skrivet samma dag som nyheten han länkade till skrevs.
Sedan har jag också hört rykten om att denna 928 kanske kommer till Europa med. Du har själv ingen mer direkt källa som hänvisar motsatsen till att den inte kommer hit.

Pratas också om att Nokia skulle presentera den nya mobilen 25 april. Så, blir att vänta och se

Där ser man, någon bumpade ett gammalt inlägg då... Enda jag har läst (och jag följer ganska många bloggar och andra Nokia/WP-relaterade internetsidor dagligen) är att 928 är exklusiv för USA och inget annat har sagts om det. Däremot finns det folk som spekulerar och önskar att den kommer hit, och det är ju såklart inte omöjligt, men på basen av allt jag läst hittills så finns det inget som tyder på att vi kommer att få den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Där ser man, någon bumpade ett gammalt inlägg då... Enda jag har läst (och jag följer ganska många bloggar och andra Nokia/WP-relaterade internetsidor dagligen) är att 928 är exklusiv för USA och inget annat har sagts om det. Däremot finns det folk som spekulerar och önskar att den kommer hit, och det är ju såklart inte omöjligt, men på basen av allt jag läst hittills så finns det inget som tyder på att vi kommer att få den.

Rent spontant känns det som en stor förlust för Nokia att bara sälja en sådan 'supermobil' i bara USA. Det hade varit helt korkat rent ut sagt. 920an med Nokia 808s PureView och allt, kan bli en riktig säljsuccé här. Jag hade definitivt köpt en

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Skrivet av razeer:

Rent spontant känns det som en stor förlust för Nokia att bara sälja en sådan 'supermobil' i bara USA. Det hade varit helt korkat rent ut sagt. 920an med Nokia 808s PureView och allt, kan bli en riktig säljsuccé här. Jag hade definitivt köpt en

Alltså, så här har jag förstått det: 928 är exakt samma som 920 förutom ny design på skalet + xenon blixt. Det är den som blir exklusiv för USA. Resten av världen får istället aluminiumversionen (Catwalk) med i princip samma specs. Supermobilen det ryktas om med 41 mpx + WP8 är en helt ny skapelse och har inget med de två försnämnda att göra. Den kan man läsa om här:

http://www.wpcentral.com/nokia-eos-pureview-rumored-july-also...