Permalänk
Medlem

Angående moderkortsdistanser

En polare bytte chassi för någon dag sedan men hade glömt distanserna.
Jag hjälpte honom att rätta till detta och därefter funkade burken prima, men dagen efter så vägrar den ladda in i windows. Är det ett fel som är relaterat till att ha glömt distanserna?

Så här skrev han till mig, "Öhm, idag så startar inte min dator. Den poppar förbi bios men sen tuggar den, olika långt varje gång jag testar. Vid ett tillfälle så ville den att jag skulle trycka in windowsskivan och starta upp med den. Ska testa det men måste hitta den först. Vid ett annat tillfälle så kom den fram till "windows startar", loggan kom dock aldrig fram och allting stannade där. Oftast så låser den sig efter att den den kollag vilka diskar jag har."

Har bett honom resetta BIOS men det har inte hjälpt.
Någon som har någon idé?

Asus Sabertooth P97.
Intel Core I5 2600K
Nvidia GTX570
Corsair AX850W

Ändrade bevakning
Permalänk

Kolla minnena min htpc frös hela tiden felet hos mig va mina minnen

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Det kan ju också vara så att moderkortet har kortslutits någonstans när det låg direkt mot plåten i chassit.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Hur kan folk "glömma" distanser har jag alltid undrat, sätta dom fel kan man förstå kanske men att glömma dom helt och hållet? Det innebär ju att ingenting kommer passa när man sätter dit expansionskort, moderkortsplåt osv, grafikkortet kommer inte tillräckligt långt ner i porten ju? MÄRKER man inte det elr skiter man i det och tror att det är dålig passform i chassit elr vad??

OT: Det är bara att börja felsöka en sak i taget. Det kan ha hänt mycket på den lilla stunden som moderkortet låg rakt mot plåten.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Att det har kortslutits är givet då datorn ej startade utan distanserna, frågan är om den tog skada av det. Särskillt med tanke på att det fungerade perfekt efter att distanser har stoppats i.

Håller iaf på att kolla RAMet nu