ASRock H77M-ITX eller Asus P8H77-I mITX Asus P8H77-I mITX?

Permalänk
Medlem

ASRock H77M-ITX eller Asus P8H77-I mITX Asus P8H77-I mITX?

Hellu,
Sitter och kollar på lite moderkort. Jämför dessa: http://www.inet.se/jamfor?compare=1902232&compare=1902265
Det jag funderar på är vilket av ljudkorten som är bäst?
Som det är nu så lutar det mer åt Asus kortet pga av garanti och att det täcker mina behov för övrigt.
Kan tillägga att det blir en i7 3770K också.
Sen undrar jag vad skillnaden mellan Z77 och H77 är?

Tack på förhand!

(Hoppas det är rätt forumdel)

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Har både P8H77-I och ett P8Z77-I (antar att du menade Z77).
P8Z77-I är ett full-blown moderkort med massor av bling wifi, bios flashback, fullvuxen strömförsörjning etc etc.
Du kommer inte sakna nånting jämfört med de större ASUS korten.
H77 saknar det mesta av dom geekigare funktionerna typ som överklockning och är mycket snålare på strömförsöjning (vilket dock kvittar om det inte skall överklockas).

Men beroende på vilket chassi du tänkt använde kolla upp om ett P8Z77-I verkligen får plats, det har nämligen en ganska unik design på strömförsörjningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har både P8H77-I och ett P8Z77-I (antar att du menade Z77).
P8Z77-I är ett full-blown moderkort med massor av bling wifi, bios flashback, fullvuxen strömförsörjning etc etc.
Du kommer inte sakna nånting jämfört med de större ASUS korten.
H77 saknar det mesta av dom geekigare funktionerna typ som överklockning och är mycket snålare på strömförsöjning (vilket dock kvittar om det inte skall överklockas).

Men beroende på vilket chassi du tänkt använde kolla upp om ett P8Z77-I verkligen får plats, det har nämligen en ganska unik design på strömförsörjningen.

Ah okej, men då blir H77 bra iaf^^
Alltså det är Asus P8H77-I mITX som jag är inne på. Båda är väl mITX? Tänkte först sätta det i mitt nuvarande R3(står att den har hål för mITX på deras hemsida) och sedan blir det ett Bitfenix prodigy efter löning i så fall.
Hur är skillnaden på ljudkorten på ASRocken och detta Asus kort?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Ärligt talat har jag inte pillrat på Asrock moderkort på ett par år nu.
Men en snabb till på hur det ser ut så verkar det motsvara ett P8H77-I, klen strömförsörjning (inte ens kylflänsar på den) men som sagt H77 ger ju inte direkt några möjligheter att överklocka så det duger ju.
Och du kommer inte ha några som hellst problem att få plats med ett P8Z77-I i en prodigy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ärligt talat har jag inte pillrat på Asrock moderkort på ett par år nu.
Men en snabb till på hur det ser ut så verkar det motsvara ett P8H77-I, klen strömförsörjning (inte ens kylflänsar på den) men som sagt H77 ger ju inte direkt några möjligheter att överklocka så det duger ju.
Och du kommer inte ha några som hellst problem att få plats med ett P8Z77-I i en prodigy.

Du menar:
Och du kommer inte ha några som hellst problem att få plats med ett [P8H77-I] i en prodigy. ?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Du menar:
Och du kommer inte ha några som hellst problem att få plats med ett [P8H77-I] i en prodigy. ?

Nej menade Z77 såklart, H77 köper man ju inte tillsammans med en 3770K (går ju knappt att överklocka).
Z77 är det med udda design, H77 ser ut som vilket kort som hellst.

P8Z77-I, notera den stående strömförsörjningen som ställer till det i trånga ITX chassin:

P8H77-I ser ut som vilket snik-kort som hellst (inte ens kylflänsar på VRM) men passar å andra sidan i vad som hellst utan problem:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nej menade Z77 såklart, H77 köper man ju inte tillsammans med en 3770K (går ju knappt att överklocka).
Z77 är det med udda design, H77 ser ut som vilket kort som hellst.

P8Z77-I, notera den stående strömförsörjningen som ställer till det i trånga ITX chassin:

http://assets.vr-zone.net/15357/P1050063.jpg

P8H77-I ser ut som vilket snik-kort som hellst (inte ens kylflänsar på VRM) men passar å andra sidan i vad som hellst utan problem:

http://content.hwigroup.net/images/products/xl/149594-2.jpg

Har precis satt i det sistnämnda kortet i en Prodigy. Fungerar riktigt bra bortsett att USB-kontakterna i chassit spökar av någon anledning (kan såklart vara jag som gjort fel) och att det bara finns ett uttag för chassi-fläktarna. Rekommenderar Asus-mobon.

Visa signatur

ASUS U36SD-RX366V | BitFenix Prodigy | ASUS P8H77-I mITX | Be Quiet! Pure Power L8 530W 80+ | Intel Core i7 3770S 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Intel 335 SSD 240 Gb | Corsair CL11 1600Mhz XMS3 2x8192Mb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Netgear ReadyNas Duo V2 | Raspberry Pi Model B | AppleTv 2nd Gen (JB:ed)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nej menade Z77 såklart, H77 köper man ju inte tillsammans med en 3770K (går ju knappt att överklocka).
Z77 är det med udda design, H77 ser ut som vilket kort som hellst.

P8Z77-I, notera den stående strömförsörjningen som ställer till det i trånga ITX chassin:

http://assets.vr-zone.net/15357/P1050063.jpg

P8H77-I ser ut som vilket snik-kort som hellst (inte ens kylflänsar på VRM) men passar å andra sidan i vad som hellst utan problem:

http://content.hwigroup.net/images/products/xl/149594-2.jpg

Ah okej!
Men om jag inte ska överklocka eller köra wifi så kan jag lika gärna ta ett H77? Och annars så får man gå på Z77? Att överklocka en 3770K i ett mITX chassi är väl ingen självklarhet eller? Med tanke på temps och annat. Har visserligen vattenkylning men.
Tack för infon i alla fall, kanske ska gå på ett Z77 ändå isf för att framtidssäkra rejält..

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Ah okej!
Men om jag inte ska överklocka eller köra wifi så kan jag lika gärna ta ett H77? Och annars så får man gå på Z77? Att överklocka en 3770K i ett mITX chassi är väl ingen självklarhet eller? Med tanke på temps och annat. Har visserligen vattenkylning men.
Tack för infon i alla fall, kanske ska gå på ett Z77 ändå isf för att framtidssäkra rejält..

Ska du inte överklocka kan du ju spara en hundring och ta en "vanlig" 3770 istället.
Men P8Z77-I är ju ett fullfjädrat moderkort även vad gäller överklockning.
Det enda som skiljer det mot sina större släktingar är ju storleken.
Och i et BF prodigy går det ju att få vettig kylning.