Permalänk
Medlem

Första bygget , går ej starta !!

Hej

Byggt ihopa min första dator, allt gick bra tills jag provade att start noll- ingenting..

Asrock Z77 extreme 4,Define R4, Intel I5 3570K, corsair vengeance LP 16GB (röda), Geforce 470 SOC

Vet inte vad som är fel funderar på om det kan vara dom små kontakterna som går från start o reset på fronten.

Power, reset m.m hade problem med ena skuiven på moderkortet där disstansen hade lossnat, kan jag ha
förstört moderkortet?

Följe denna video vid bygget
https://www.youtube.com/watch?v=XFkykETgkoo

hmmm

nils

Permalänk
Medlem

[QUOTE="amd28+;13337693"]Hej

Byggt ihopa min första dator, allt gick bra tills jag provade att start noll- ingenting..

Asrock Z77 extreme 4,Define R4, Intel I5 3570K, corsair vengeance LP 16GB (röda), Geforce 470 SOC

Vet inte vad som är fel funderar på om det kan vara dom små kontakterna som går från start o reset på fronten.

Power, reset m.m hade problem med ena skuiven på moderkortet där disstansen hade lossnat, kan jag ha
förstört moderkortet?

Följe denna video vid bygget
https://www.youtube.com/watch?v=XFkykETgkoo

hmmm

jag menade denna...
https://www.youtube.com/watch?v=pKnbazLsM7g

trött nu hållt i 12 timmar

Permalänk
Medlem

alla kablar kopplade korrekt ?, tog du bort distansen ?, kan vara som du sa att du har kopplat ström och och resetknapp fel .

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Hej

Byggt ihopa min första dator, allt gick bra tills jag provade att start noll- ingenting..

Asrock Z77 extreme 4,Define R4, Intel I5 3570K, corsair vengeance LP 16GB (röda), Geforce 470 SOC

Vet inte vad som är fel funderar på om det kan vara dom små kontakterna som går från start o reset på fronten.

Power, reset m.m hade problem med ena skuiven på moderkortet där disstansen hade lossnat, kan jag ha
förstört moderkortet?

Följe denna video vid bygget
https://www.youtube.com/watch?v=XFkykETgkoo

hmmm

nils

Har du satt i alla distanser?

Permalänk
Medlem

När du kopplar i strömkabeln och slår på nätagget på "sin egen" knapp - lyser någonting upp då? Ex. om du sätter i en nätverkskabel. Gör det det - så är det mest troligt knapparna som är felkopplade. Gör det inte det får du gå tillbaka och kolla igenom allt igen.

Visa signatur

ASUS U36SD-RX366V | BitFenix Prodigy | ASUS P8H77-I mITX | Be Quiet! Pure Power L8 530W 80+ | Intel Core i7 3770S 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Intel 335 SSD 240 Gb | Corsair CL11 1600Mhz XMS3 2x8192Mb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Netgear ReadyNas Duo V2 | Raspberry Pi Model B | AppleTv 2nd Gen (JB:ed)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har du satt i alla distanser?

Jo fick rätt på distansen det skall vara 7st hoppas jag allt kändes tight o bra satta även på
samma kylare som på videon...

Får sova lite nu återkommeer imorgon natt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraeks:

När du kopplar i strömkabeln och slår på nätagget på "sin egen" knapp - lyser någonting upp då? Ex. om du sätter i en nätverkskabel. Gör det det - så är det mest troligt knapparna som är felkopplade. Gör det inte det får du gå tillbaka och kolla igenom allt igen.

Kopplade bort allt utom kabeln fr nätagg till moderk tjocka kontakten, i med nätverkskabeln på med ström - ingenting....

nils

Permalänk
Medlem

Hur kan du ha varit medlem sedan 2005 och aldrig mekat en [ihop en ny] dator? Det är för mig underligt! :3

Lägg upp översikts bild på moderkortet.
Har du kopplat ström till CPUN? Det är 8-pin ovanför cpu-sockeln till vänster, emot I/O ett litet utag.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Hur kan du ha varit medlem sedan 2005 och aldrig mekat en [ihop en ny] dator? Det är för mig underligt! :3

Lägg upp översikts bild på moderkortet.
Har du kopplat ström till CPUN? Det är 8-pin ovanför cpu-sockeln till vänster, emot I/O ett litet utag.

Håller med dig jag borde byggt för länge sedan, men nu är jag på g kollade nättagget det fungerar inte så jag
skall byta det imorgon Antec 650w som jag köpt på Inet i malmö.

nils

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Håller med dig jag borde byggt för länge sedan, men nu är jag på g kollade nättagget det fungerar inte så jag
skall byta det imorgon Antec 650w som jag köpt på Inet i malmö.

nils

Det var fel på nättagget, just nu ingen bild bara jobba vidare............

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Det var fel på nättagget, just nu ingen bild bara jobba vidare............

Just nu felkod A2 ingen bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av amd28+:

Just nu felkod A2 ingen bild

Kolla manualen! Vilket moderkort har du som ger denna felkod? Så kan jag ge mer exakt svar!

Permalänk
Medlem

Lovade att återkomma om än lite sent! Men kollat upp A2 (Felkoder för ditt moderkort finner du på sidorna 42-45 i din manual och A2 innebär IDE Detect!

Här är vad jag tycker du ska testa!

Ta ut grafikortet, återställ cmos (Tror du har en knapp baksidan av moderkortet) och kör sedan från det interna grafikortet på moderkortet. Därefter laddar ner en uppdatering till bios (Om datorn startar) Kan ge dig exakt länk ifall du nämner vilket operativsystem du ska installera!

Nerladdningar för ditt moderkort