Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SilverStone Sugo SG10 release date

Permalänk
Medlem

SilverStone Sugo SG10 release date

Tjenare Sweclocker!
En vän till mig har planer att köpa ett Sugo SG10, vi finner dock inget datum för när chassit släpps i Sverige. Finns det någon som håller koll på när man kan förvänta sig att se den i svenska butiker?

Permalänk
Medlem

Jag letar och väntar också på den informationen.

Här finns lite bilder från silverstone japan.

http://silverstonejp.blog.fc2.com/blog-entry-18.html

lite bilder hos silverstone
Permalänk
Medlem

Har hittat lite svar

Jag snubblade in på ett silverstoneforum i japan och ställde lite frågor. Det resulterade (efter massor av smör om silverstones produkter) i detta brev som jag fick från silverstone i tyskland.

Hi Johan,

We will receive this case model in our warehouse at the end of May.
You can expect the availability of this case in Sweden in the beginning of June.

I’ll contact your preferred store Webhallen once we receive this model in our warehouse.

Best Regards

Marie Ehmke
SilverStone Technology GmbH

Så SG10:an kommer till lagret i tyskland i slutet av Maj och till sverige i början av juni.


Website: www.silverstonetek.de

Permalänk

Förutom utsidan, är det några nyheter invändigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsundb02:

Jag snubblade in på ett silverstoneforum i japan och ställde lite frågor. Det resulterade (efter massor av smör om silverstones produkter) i detta brev som jag fick från silverstone i tyskland.

Hi Johan,

We will receive this case model in our warehouse at the end of May.
You can expect the availability of this case in Sweden in the beginning of June.

I’ll contact your preferred store Webhallen once we receive this model in our warehouse.

Best Regards

Marie Ehmke
SilverStone Technology GmbH

Så SG10:an kommer till lagret i tyskland i slutet av Maj och till sverige i början av juni.


Website: www.silverstonetek.de

Hej! Jag är inte intresserad av chassit men tack för du gör researchen, det uppskattar alla här

MVH

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Från: Marie Ehmke / SilverStone Technology Hamburg [me@silverstonetek.de]
Datum: 2013-06-10 09:46

The SG10 will be available in Sweden latest at the end of June

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Inaktiv

CDON
Hejsan!
Ja, den kommer vi att sälja, tyvärr väntas första leverans till 10/7
Mvh//Andreas

Permalänk
Medlem

står på inet att det kommer in till dom 2013-07-11 http://www.inet.se/produkt/6909315/silverstone-sugo-sg10b-sva...

Permalänk
Medlem

trevligt den som väntar på nått gott..

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Inaktiv

Har väntat på detta chassi rätt länge men det är ungefär dubbelt så dyrt som jag trodde det skulle bli. Kommer såklart att sjunka efter en månad eller så men tycker det är fel att begära mer än för en R4a t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Har väntat på detta chassi rätt länge men det är ungefär dubbelt så dyrt som jag trodde det skulle bli. Kommer såklart att sjunka efter en månad eller så men tycker det är fel att begära mer än för en R4a t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket kommer SG10 att kosta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem

Nu har INET fått in 5 st varav en går ut till mig idag

http://www.inet.se/produkt/6909315/silverstone-sugo-sg10b-sva...

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GACY:

Nu har INET fått in 5 st varav en går ut till mig idag

http://www.inet.se/produkt/6909315/silverstone-sugo-sg10b-sva...

Sweet! Kommer du göra ett galleri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Sweet! Kommer du göra ett galleri?

Nope är inte mycket för showbiz

Finns rätt många gallerier på SG09 redan som är nästan identiskt förutom fronten

Visa signatur

Moderkort: Asus H87M-PRO Cpu: i5 4670 @ 3,4 Ghz (3,8 Ghz) Ram: Corsiar Vengeance Pro 8GB 1600Mhz Kylare: C/M Hyper 212 Evo Gpu: Nvidia Geforce 750Ti Chassi: Silverstone SG10B SSD: Samsung 840 250gb PSU: Be-Quiet Straight Power E9 400W Flås: 3x Be-Quiet Silent Wings 2 (120mm)

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter ett liet matx chassi och detta ser väldigt bra ut. Frågan jag har är dock hur pass det klarar olika standard psu:s, långa gfx-kort och flera hdd-diskar. Ngn som har det får gärna komma med recension tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Är på jakt efter ett liet matx chassi och detta ser väldigt bra ut. Frågan jag har är dock hur pass det klarar olika standard psu:s, långa gfx-kort och flera hdd-diskar. Ngn som har det får gärna komma med recension tack.

Den klarar det mesta Sugo SG10 är en Sugo SG09B med en snyggare front inuti är de exakt samma.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB