Asus Geforce GTX 670 DirectCU Mini på bild

Permalänk
Skrivet av Tbax:

Har inte riktigt förstått hypen. Det är ett standard 670GTX, bortsett från lite mer kvalite på vissa komponenter, med en egen kylare.

Referens varianten (har själv en sådan) är längre eftersom fläkten inte sitter på själva kortet utan sticker ut nästan en decimeter extra. Och bättre kvalitet på komponenter såklart.

[__]O] ser referensen ut.

Någon som vet om dessa kylare (el liknande) kommer gå att köpa lösa

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Referens varianten (har själv en sådan) är längre eftersom fläkten inte sitter på själva kortet utan sticker ut nästan en decimeter extra. Och bättre kvalitet på komponenter såklart.

[__]O] ser referensen ut.

Någon som vet om dessa kylare (el liknande) kommer gå att köpa lösa

Självklart menar jag att PCBn är den samma. Vad jag menar är att om någon kylartillverkare får för sig att köra en liknande aftermarket kylare (vilket är väldigt konstigt att det inte redan finns) så tappar det här grafikkortet allt. Folk som bygger kompakta H20 chassin rycker mer på axlarna åt det här kortet.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Kanske det gulligaste jag sett.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Tbax:

Självklart menar jag att PCBn är den samma. Vad jag menar är att om någon kylartillverkare får för sig att köra en liknande aftermarket kylare (vilket är väldigt konstigt att det inte redan finns) så tappar det här grafikkortet allt. Folk som bygger kompakta H20 chassin rycker mer på axlarna åt det här kortet.

Det enda som är hämtat från referensdesignens kretskort är layouten för minnets ball grid arrays då den är optimal som den är. Kylaren och kretskortet är skräddarsydda för varandra. Faktum är att kortet har varit under utveckling mycket länge, jag trodde personligen inte att det skulle lämna konceptstadiet. Eftersom målet med designen från dag ett var att det inte ska släppas innan det låter lika lite eller mindre än ett vanligt 670 DC2. Men nu är det snart här

DCM-kretskortet är även 4mm kortare än referens för att matcha Mini ITX på pricken och har en spänningsdel som ger försmak på vad som kommer i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det enda som är hämtat från referensdesignens kretskort är layouten för minnets ball grid arrays då den är optimal som den är. Kylaren och kretskortet är skräddarsydda för varandra. Faktum är att kortet har varit under utveckling mycket länge, jag trodde personligen inte att det skulle lämna konceptstadiet. Eftersom målet med designen från dag ett var att det inte ska släppas innan det låter lika lite eller mindre än ett vanligt 670 DC2. Men nu är det snart här

DCM-kretskortet är även 4mm kortare än referens för att matcha Mini ITX på pricken och har en spänningsdel som ger försmak på vad som kommer i framtiden

Tackar för förtydligandet!

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Äsch. Djupet är fortfarande vad det är. Börja jobba på ett kraftfullt Low-profile kort nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

vilken gullig :PPP

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Perfekt för dem som har en liten kontorsdator och vill göra om den till en speldator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det enda som är hämtat från referensdesignens kretskort är layouten för minnets ball grid arrays då den är optimal som den är. Kylaren och kretskortet är skräddarsydda för varandra. Faktum är att kortet har varit under utveckling mycket länge, jag trodde personligen inte att det skulle lämna konceptstadiet. Eftersom målet med designen från dag ett var att det inte ska släppas innan det låter lika lite eller mindre än ett vanligt 670 DC2. Men nu är det snart här

DCM-kretskortet är även 4mm kortare än referens för att matcha Mini ITX på pricken och har en spänningsdel som ger försmak på vad som kommer i framtiden

Har du någon information om hur mycket värme den alstrar, som inte slussas ut genom backplaten? Sitter med ett HD7750-1GD5-V2 idag och burken blir väl småljummen vid maxbelastning, men det kortet släpper ut all värme i chassit.

Kommer ju behöva modda mitt PC-Q03 för att montera kortet oavsett, men vore trevligt ifall jag slapp göra ett fläkthål i toppen också.

Permalänk
Medlem

Börjar inte minnesmängden bli lite liten med tanke på de mer högre upplösta skärmarna som nu kommer allt mer?

Permalänk
Medlem

Suget att bygga ett custom mITX chassi växer bara mer och mer... Detta grafikkort, SFX-nätagg, SSD... Jävlar vilken liten gullig gamerburk man skulle kunna bygga!!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Äsch. Djupet är fortfarande vad det är. Börja jobba på ett kraftfullt Low-profile kort nu

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Detta var steg 1 och nu behövs bara steg två.

Om jag nu skulle få för mig att köpa ett grafikkort med aktiv kylning så skulle nog detta ligga väldigt bra till.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Lego Master

Helt klart en värdig ersättare för mitt MSI 670 OC, som jag i ett utbrott av hatkärlek har döpt till Turbinen. Måtte det vara tystare än ett referens-670.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Självklart menar jag att PCBn är den samma. Vad jag menar är att om någon kylartillverkare får för sig att köra en liknande aftermarket kylare (vilket är väldigt konstigt att det inte redan finns) så tappar det här grafikkortet allt. Folk som bygger kompakta H20 chassin rycker mer på axlarna åt det här kortet.

T.ex zotac, förstår inte varför det är så få tillverkare som hoppar på trenden:/

Sen är jag ordentligt tveksam till kylaren på den där... Det känns som att gpu:erna fortfarande är för varma för att kylas av något som till synes är värre än intels stock kylare.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Liten, gullig, och kraftfull. Perfekt om man behöver en mindre burk helt enkelt, kind a obvious thou

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Grymt Asus, trodde bara Zotac gjorde sådana typer av kort.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av Tbax:

Självklart menar jag att PCBn är den samma. Vad jag menar är att om någon kylartillverkare får för sig att köra en liknande aftermarket kylare (vilket är väldigt konstigt att det inte redan finns) så tappar det här grafikkortet allt. Folk som bygger kompakta H20 chassin rycker mer på axlarna åt det här kortet.

Finns nog redan en kylare ---> http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/455/accelero-mono-plus....

Men den kanske tar lite mer plats än DC varianten.

Force meme, ref gtx670

@ 40% fan speed --> http://tinypic.com/r/194cr6/6

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Hoppas NVIDIA puschar ut såna här små grafikkort till nästa generation Maxwell!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är kortet low profile? Eller är det full profile, bara att det är kortare på längden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Curemylife:

Sen är jag ordentligt tveksam till kylaren på den där... Det känns som att gpu:erna fortfarande är för varma för att kylas av något som till synes är värre än intels stock kylare.

Mitt Zotac GTX670 Dual King blir inte speciellt varmt och den kylaren är ju inte så fet..

On Topic:
Bra jobbat Asus, äntligen om jag blir rikkanske jag kan realisera min SLI-rigg i mATX-format.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Mitt Zotac GTX670 Dual King blir inte speciellt varmt och den kylaren är ju inte så fet..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9715.JPG

On Topic:
Bra jobbat Asus, äntligen om jag blir rikkanske jag kan realisera min SLI-rigg i mATX-format.

Nej speciellt varmt blir inte mitt single-slot 460 heller men istället blir ju ljudnivån högre. Men om du läser personen som jag citerades inlägg samt att jag refererade honom till just zotac, samtidigt som du tittar på ditt kort så förstår du vad jag menade^^

Jag skulle säga att fläktlösningen på ditt kort är något mer åt det hållet jag önskar asus hade gjort, en förminskad version av DirectCu II.

Sen är ju ljudnivån nästan helt subjektivt men då många gärna hade stoppat det här kortet i en htpc eller konstorsdator så är det ju väldigt bra om den är nästintill ljudlös, jag kan ju ha åt helsike fel såklart så väntar med spänning men utan förhoppningar:D

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Flera bilder släppta:
http://rog.asus.com/220932013/graphics-cards-2/picture-galler...
Verkar som dom håller sig till en "riktig" 2 slots lösning och inte sväller över den tredje slotten.
Och nu har vi ju sett så mycket bilder på samma design att det garanterat är en färdig produkt nära att släppas.

Ett otroligt roligt initiativ av ASUS.
Hoppas bara på ett Mini-ITX ROG kort snart då !, kan nästan sätta pengar på att dom har ett på G

Gissar även på att dom har fler modeller på G om detta visar sig sälja bra.
För det vore ju ganska naturligt att även släppa 660/650 modeller.
Om vi får se några AMD kort vette 17, har inte sett några mindre varianter av 79xx serien så dom kanske kräver ett större PCB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det enda som är hämtat från referensdesignens kretskort är layouten för minnets ball grid arrays då den är optimal som den är. Kylaren och kretskortet är skräddarsydda för varandra. Faktum är att kortet har varit under utveckling mycket länge, jag trodde personligen inte att det skulle lämna konceptstadiet. Eftersom målet med designen från dag ett var att det inte ska släppas innan det låter lika lite eller mindre än ett vanligt 670 DC2. Men nu är det snart här

DCM-kretskortet är även 4mm kortare än referens för att matcha Mini ITX på pricken och har en spänningsdel som ger försmak på vad som kommer i framtiden

Kinc !
Kommer vi få se ett ROG ITX moderkort ?
Har nämligen en idé på ett bygge som inkluderar erat 670 DC2 mini (när nu det kommer) och det vore en trevlig bonus om även moderkortet gick åt det röda hållet
Kan inte ge några spoilers men det blir oerhört litet, SG05 kommer se gigantiskt ut i jämforelse.

Permalänk
Medlem

Spännande! Då kommer jag nog att införskaffa den med detta chassi, hoho. Men blir inte förrän när jag kommer tillbaka från Kreta. Tycker det är rätt fränt chassi, men pallar ju inte mer än 20cm på grafikkortet så då blir det passande med ett 16cm långt 670 om man vill kunna ha en dator med prestanda

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kinc !
Kommer vi få se ett ROG ITX moderkort ?
Har nämligen en idé på ett bygge som inkluderar erat 670 DC2 mini (när nu det kommer) och det vore en trevlig bonus om även moderkortet gick åt det röda hållet
Kan inte ge några spoilers men det blir oerhört litet, SG05 kommer se gigantiskt ut i jämforelse.

Precis samma tanke som mig angående ROG.
Men kommer nog uppgradera mitt Lian Li PC-Q08 med vatten så snart EK släpper vattenblock till minit. (Annars får det väl bli referens 670).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.