Permalänk

Serverrum

Hej!

Tänkte skaffa mig en server-data nu snart igen men jag undrar ifall det finns något serverrum med en bra internet lina man kan hyra in den på, alltså att man betalar dom en viss slant i månaden och får ha sin server där. Vet ni något sådant ställe helst nära Motala då.

Mvh

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Tänkte skaffa mig en server-data nu snart igen men jag undrar ifall det finns något serverrum med en bra internet lina man kan hyra in den på, alltså att man betalar dom en viss slant i månaden och får ha sin server där. Vet ni något sådant ställe helst nära Motala då.

Mvh

Sök på co-location i motala på google! Men vad hade du tänkt dig att det får kosta? Och vad ska du ha för trafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Nja priset spelar väl ingen större roll men inte för mycket eftersom att då kan man lika gärna hyra serverdator och internet på samma gång. Men trafik ska vara obegränsad.

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk

Varför inte bara kränga en fet VPS i typ Tyskland?

Billigare, mer för pengarna och fetare lina kopplade till fler backbones.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Nja priset spelar väl ingen större roll men inte för mycket eftersom att då kan man lika gärna hyra serverdator och internet på samma gång. Men trafik ska vara obegränsad.

Sålänge det inte är hemma hos Berra så kostar det nog en 2-5k i månaden skulle jag tro.

Edit: Lite väl dyrt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

Varför inte bara kränga en fet VPS i typ Tyskland?

Billigare, mer för pengarna och fetare lina kopplade till fler backbones.

Du menar "tjacka"?

En VPS kan vara ett gott alternativ om man "endast" tänkt köra en tjänst, tex en spelserver. Kontrollera att bandbredden räcker, och förstås prestandan.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1