Vad för Programmeringsspråk ska jag lära mig nu?
Hej, återigen!
Kan börja med och säga en sak, Har gjort en liknande tråd för 1 månad sedan, Varför jag gör en Nu Är på grund av att jag har lärt mig mer om programmering och behöver hjälp igen.
Jag kan också presentera mig om ni inte känner igen mig:
Mitt namn är Julius en 14 år gammal liten pojke, han brukar oftast sitta framför vid datorn och lära sig programmering alt Koda medan hans kompisar sitter och spelar datorspel. Hehe.
Under den 1 senaste månaden har jag börjat med programmering och de språk jag har lärt mig i grunderna är två stycken den ena är (Python, Kan inte jätte mycket.)och (HTML/CSS, Började med det för en vecka sedan.)
Då undrar jag några saker som jag hoppades på om ni kunde unna er en liten tid och besvara på dessa?
1. Jag har ju som sagt lärt mig om grunderna i HTML/CSS och vill nu fördjupa mig ännu mer men hittar ingen riktigt bra sida som passar mig, (Har gjort klart kursen på codecademy). Så ni skulle inte kunna ge mig några tips? Har en jättebra idé, Om en hemsida som jag tror skulle göra succé
2. Vad är egentligen Java? Vad gör man med Java?
3. Vill även göra en server, Låt oss säga en Minecraft server, Hur går jag tillväga?, Något speciellt språk jag behöver kunna?
4. Jag ska börja 9:an nästa år, bor i örebro, Men vill gå på ett bra men ändå roligt gymnasium här i Sverige, Jag skulle uppskatta tips, Men vill helst att ni berättar vad ni får göra på dagarna, Vad ni lär er, Och vart det är., Vill söka till något gymnasium som har ett teknikprogram.
5. Förklara vad PHP/ HTML5 Är
6. Finns det något sätt att lära sig programmering utan en Android mobil?
Kommer säkert uppdateras idag om jag glömt bort någon.
Då finns det väl bara en sak kvar?,
Tack så hemskt mycket för att du orkade lägga din tid på att besvara mina frågor.
//SaP