Permalänk
Medlem
Skrivet av inzajt:

Sen mitt senaste inlägg ni som talat om massa dålig och ostabil ms.. vad förväntar ni er? Tjänsten är överbelastad och en stabil ms kommer ni aldrig få ut ifrån denna jävla pisstjänst.. Dem marknadsför bland annat "200mbit" som något som ska vara grymt för spel (se deras reklam) men i själva verket så spelar det ingen roll om du har 100mbit eller 200mbit via kabel-TV sålänge MSen suger..Istället för att utöka sina tjänster kan dem försöka jobba på att få deras nuvarande tjänster stabila..

Jag har internet för jag till största del vill spela spel och Comhem kan inte leverera till det, speciellt om du spelar first person shooter spel eller liknande..
En ms som är ostabil kan aldrig anses som godkänt, det är falsk marknadsföring..

Jag vet själv att comhem kan leverera upp- och nedladdningshastigheter i de flesta fall på godkända nivåer men en stabil ms kommer aldrig att ske då dem har ett nät som inte klarar av att handskas med så många brukar tjänsten.. Om jag ringt konstant i 1 år och klagat över MSen och bett flertalet gånger att de ska skicka ut tekniker men gör aldrig det så kan ni ju gissa själv på vad det beror på..Jag bor centralt i sthlm och kan inte tala för er som bor avskiljt eller i ett område där ni inte är många som delar på samma nät men det är rent utsagt PISS..

Är det någon som ens fått ett liknande ärende igenom och fått någonting löst ens? Dela gärna med er av de erfarenheterna.. Att gå ifrån ostabil ms ifrån 15-90ms till att ligga och trycka på samma stabila ms t ex "7,7,7,7,7,7,7,7,7,7,7" av att t ex pinga mot någon server i cmd? Vad gjorde ni i sådana fall?

Han som skapade tråden en gång för länge sedan fick sina problem fixade. Razzeras eller vad han hette. Han hade rejäla problem under lång tid efter comhem köpte upp f.d. upcnätet. Sedan brukar det väl vara så att de som får sina problem fixade slutar väl helt enkelt att skriva eller besöka tråden. Man söker sällan information om man inte har ett faktiskt problem. Rent generellt så får såklart alla problem en lösning men det kan ju ta sin tid.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tele2
Skrivet av Atlas Tsatsume:

Hej Com hem.

Först får jag bara beklaga mig över den fruktansvärt dåliga service och kundsupport ni har. Ni har verkligen kortat ned många människors liv med ett par-tre veckor.

Sedan vill jag veta vad ni har för policy på de fall där er garanti på 100mbit på trådade anslutningar inte gäller. Jag "har" 100mbit, men får ut trådat ca 90. Eftersom det är en garanti från er sida undrar jag hur ni avhjälper kunder där denna situation uppkommer.

Den garanterade hastigheten för Bredband XXL är 50-100Mbit/s när du är ansluten med kabel till modemet.

Skrivet av inzajt:

Är så jävla trött på comhem kan vara den sämsta internetleverantören jag någonsin haft och då har jag haft Bredbandsbolaget, Telia samt Bahnhof på andra adresser..
Detta ständiga ostabila ms hoppandet och dåliga jävla sketna överbelastade tjänst som dem själva inte ens kan hantera vid tider då många sitter och trycker är helt jävla otroligt..

Efter att ha tagit del av deras erbjudande på 200mbit för så har det varit ett endaste helvete! Bad dem göra om linan till 100/10 vilket han i teknisk support sa inte gick att ändra tillbaka till 200 eftersom 2veckor hade passerat men jag kunde få betala samma summa? Han skickade vidare mig till en annan avdelning som ändrade tjänsten. Testade att ändra till 100mbit linan på 13e dagen för ångerrätten gick ju ut på den 14e, flöt på ganska bra och då har jag ringt dem konstant i sen jag skaffade tjänsten. Dum som jag är var detta på morgonen på en vardag och då är det inte alls överbelastat..får då upp mina förhoppningar och har tjänsten på 100mbit istället..Dagen därpå börjar det lagga igen och jag kan självklart inte häva köpet..Ringer och klagar sönder förgäves utan någon skillnad. Haft skiten nu i snart 1år och det är ett endaste jävla helvete.. sitter och pingar mot sunet.se och får svarstider som hoppar mellan 20-80ms..inte ett enda packet i rad håller samma ms så då kan ni tänka er hur det är när man spelar ett spel.. Dem på teknisk support kan även också vara dem mest inkompetenta tekniker jag stött på..

Nu kommer det roliga har ringt och felanmält och be dem skicka ut tekniker eller som dem kallar det skicka ärendet till deras "analysavdelning" detta gjorde jag konstant förra sommaren 2012. Efter hur mycket tjat och samtal ifrån min sida i drygt ett halvår får jag ett mail om mitt ärende ifrån i somras att det ska vara åtgärdat. Tror ni på det eller? Svar NEJ. Dvs jag har ringt KONSTANT och tjatat och det hjälper inte..

Nu kommer jag säga upp denna pissleverantör efter att det varit nere i drygt 3dagar för att en "kabel gått av när någon hade grävt i marken".. Det är väl bara skicka en tekniker så ska det vara ordnat på 1 timme!?

Skaffa aldrig comhem, har ni förbannad jävla tur så har ni någorlunda bra ms och vanligtvis stabil ner- och uppladdningshastigheter, men den chansen är minimal då hela deras tjänst är överbelastad och de kan inte leva upp till tjänsten..Jag däremot har inget av vardera varken bra eller stabil ms och ner/uppladningshastigheter som är i närheten av 100/10... När man ringer supporten är det en inkompetent dum brud eller någon otrevlig dryg snubbe som tror att man är okunnig och att det ska vara ordnat med en "modem omstart"... Sen är det kul att dem gör reklam för "SUPERSNABBA 200mbit" som är gjort för spel men sen kan dem inte leverera tjänsten för den är så jävla överbelastad och det är kul med att alla i deras support säger att sålänge man inte pingar över 70ms så gör dem inget åt saken. Självklart är jag tvungen att LJUGA och säga att den ligger på 70-100ms.. Vem som helst som är kunnig och spelar bland annat spel VET att en ostabil jävla ms som hoppar varannan millisekund ifrån 10-70 SUGER KUK och är _OACCEPTABEL_
HELLRE HAR JAG EN 1MBIT LINA MED STABIL 30MS än deras jävla skit om jag ska spela spel!?

Så avslutningsvis vill jag säga att SKAFFA _ALDRIG_ _ALDRIG_ _ALDRIG_ _ALDRIG_ COMHEM!!!!!!
Det är falsk jävla marknadsföring och allt handlar bara om massa jävla SÄLJ.. Deras två rödtottkärringar gör lite rolig reklam på TV-rutan och lurar på okunniga!

EDIT:
Sista chansen, fixa min jävla ms annars säger jag upp skiten!

Tråkigt att läsa att din uppkoppling inte har fungerat som du förväntat dig. Här på Sweclockers kan vi dessvärre inte hantera enskilda kundärenden utan vi besvarar endast generella frågor om vår bredbandstjänst. Med anledning av detta måste jag hänvisa dig till vår support så vi får försöka hjälpa dig. Skulle det dessvärre visa sig att vi inte kan leverera efter dina förväntningar så kan du naturligtvis begära en uppsägning av avtalet.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Permalänk
Medlem

Har haft väldigt sega nerladdningar de senaste 2 veckorna. Prövat att starta om, återställa, olika datorer och olika webläsare , felsökt på comhems hemsida men allt är lika långsamt. Har 200/10, att sufra går lite långsammare än vanligt men inte jätte långsamt, att ladda ner något dock går ofta runt 50kb/s, oberoende om det är från en server eller torrent. Någon som gissa vad som är fel?

Permalänk
Medlem

Har som sagt hastighetsproblem, ska ha 200 men får kvällstid ~40
Detta är felanmält sedan minst 5 månader tillbaks.

Igår ringde det en "tekniker"/praktikant och ville köra manuset igen.
"Har du startat om modemet?"
"Har du testat med Internet Explorer?"
"Annan dator/kabel?"

JA, JA, JA!
Bara ~12*10^6 gånger sedan felanmälan!!!!!!!
Har ni en gymnasieklass som 1st-line?

Igår fick vara nog, ingen på kundtjänst har hjälpt mig, alla kör samma manus.

ARN och Fairshopping blir det nu.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Tråkigt att läsa att din uppkoppling inte har fungerat som du förväntat dig. Här på Sweclockers kan vi dessvärre inte hantera enskilda kundärenden utan vi besvarar endast generella frågor om vår bredbandstjänst. Med anledning av detta måste jag hänvisa dig till vår support så vi får försöka hjälpa dig. Skulle det dessvärre visa sig att vi inte kan leverera efter dina förväntningar så kan du naturligtvis begära en uppsägning av avtalet.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Vad tror du jag gjort det senaste året? Ni levererar inte överhuvudtaget, handlar inte om förväntningar, gäller att eran tjänst är förhelvete dålig, ostabil ms och ni GÖR inget åt saken, är det jag som är KUND som ska JAGA efter er SUPPORT konstant i 1år? Eran support är inkompetent och jag måste förklara mitt ärende om och om igen varje gång jag ringer. Ska jag även förväntas få hjälp av ärendet i fråga när bruden i support inte vet vad cmd/kommandotolken är för något? Jag fattar ju själv att det är meningslöst.. då har ni heller inte ringt upp mig eller kontaktat mig en endaste gång på 1års tid. Förutom ett mail där ni påstår att "driftstörning" ska vara fixad 9 månader senare men det är exakt samma problem..

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan ansluta till BTGuard?

Uppskattar om någon kan testa att köra en telnet mot proxy.btguard.com 1025 för att bekräfta min misstanke om att comhem blockerar port 1025 utåt.

Kör igång en kommandoprompt (sök på cmd i startmenyn)
Skriv: telnet proxy.btguard.com 1025

Fastnar den vid "Connection To proxy.btguard.com..." eller händer det något annat?

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Någon annan som inte kan ansluta till BTGuard?

Uppskattar om någon kan testa att köra en telnet mot proxy.btguard.com 1025 för att bekräfta min misstanke om att comhem blockerar port 1025 utåt.

Kör igång en kommandoprompt (sök på cmd i startmenyn)
Skriv: telnet proxy.btguard.com 1025

Fastnar den vid "Connection To proxy.btguard.com..." eller händer det något annat?

Vet inget om den specifika porten hos comhem men det är inte omöjligt att den skulle vara blockad. Den används ju för endel malware men ser inte värre ut än någon annan:

http://www.speedguide.net/port.php?port=1025

Din guide fungerar bara på vissa windows per default förövrigt. http://www.fettesps.com/windows-7-enable-telnet/ för att aktivera det i win7 tex.

Porten är inte öppen via telia i alla fall men om det beror på en block hos dom generellt eller i deras bedrövliga "smart"modem orkar jag inte ta reda på nu. Har du fimpat routerfunktionen i modemet så det inte bara är där det tar stopp? Går ju åtminstonde enkelt att göra på comhem's modem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Vet inget om den specifika porten hos comhem men det är inte omöjligt att den skulle vara blockad. Den används ju för endel malware:

http://www.speedguide.net/port.php?port=1025

Din guide fungerar bara på vissa windows per default förövrigt. http://www.fettesps.com/windows-7-enable-telnet/ för att aktivera det i win7 tex.

Porten är inte öppen via telia i alla fall men om det beror på en block hos dom generellt eller i deras bedrövliga "smart"modem orkar jag inte ta reda på nu. Har du fimpat routerfunktionen i modemet så det inte bara är där det tar stopp? Går ju åtminstonde enkelt att göra på comhem's modem.

Tack för svaret.

Jo, jag läste om att den använts till en del hackerattacker osv så det känns inte orimligt att den är blockerad. Ja, mitt modem är konfat utan NAT och jag har även testat att sätta mig själv i DMZ lite snabbt för att utesluta felkonfat nätverk.

Dumt av BTGuard att köra på port 1025...

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Tack för svaret.

Jo, jag läste om att den använts till en del hackerattacker osv så det känns inte orimligt att den är blockerad. Ja, mitt modem är konfat utan NAT och jag har även testat att sätta mig själv i DMZ lite snabbt för att utesluta felkonfat nätverk.

Dumt av BTGuard att köra på port 1025...

Tycker BTguard borde köra med flera möjliga portar, dessutom är dethär ju inte någon av de vanliga proxyportarna heller.

Agabot verkar använda denhär porten för att sprida sig vidare:

http://www.f-secure.com/v-descs/agobot_f.shtml

men på btguard.com's supportsida står det: My connection is limited to web browsing (port 80)
The default port for the BTGuard proxy is 1025, however you can change it to port 80 if your connection is limited.

Den porten ska fungera för alla så växla över till den. Ser att det är billigare än Anonine men det är endå ett tips att testa. Deras VPN drog max ner några kbit då jag hade 100/10. Känner inte till hur tillförlitlig denna tjänst är.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Tycker BTguard borde köra med flera möjliga portar, dessutom är dethär ju inte någon av de vanliga proxyportarna heller.

Agabot verkar använda denhär porten för att sprida sig vidare:

http://www.f-secure.com/v-descs/agobot_f.shtml

men på btguard.com's supportsida står det: My connection is limited to web browsing (port 80)
The default port for the BTGuard proxy is 1025, however you can change it to port 80 if your connection is limited.

Den porten ska fungera för alla så växla över till den. Ser att det är billigare än Anonine men det är endå ett tips att testa. Deras VPN drog max ner några kbit då jag hade 100/10. Känner inte till hur tillförlitlig denna tjänst är.

Jag har faktiskt testat över port80, och det fungerar, men just den torrenttrackern jag kör via verkar blockera port 80. :/ Tack för att du försöker dock!

Jag lyckas faktiskt maxa min 100/10-lina via denna proxy när jag testade att ladda ner ubuntu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen.... victory

Det tog 4:a månader för comhem att erkänna att det var ett belastningsproblem som gjorde att jag inte fick den utlovade hastigheten. Har haft 200mbits studenterbjudande men när jag använt det så har jag max fått ut 70-80 och det har varit ett jävla hoppande och ostabilt. Har ringt otaliga gånger och på så vis hållt mitt ärende flytande för rätt som det var låg det idle. I söndags tröttnade jag när det var så jävla dåligt att det knappt gick att surfa och reklamerade skiten via deras hemsida (vilket jag skulle gjort långt tidigare).
Sen försökte de även med en fuling;
Snackade med en nisse där igår som kunde erbjuda mig att sänka hastigheten till 100mbit och på så vis komma inom garantifarten för vad de lovar. Vad fan spelar det för roll när hastigheten går som en jävla jojo och surfa/ladda ner/ spela blir segt som sirap. Men då skulle jag förmodligen inte kunna reklamera.

Nu på morgonen fick jag ett mail där de gick med på att säga upp avtalet med omedelbar verkan och stryka de sista 6 månaders bindningstid. De stängde av abonnemanget i samma sekund som jag fick mailet och krediterade mig för de sista dagarna av denna månaden. Ingen förvarning, ingenting. Så jag fick ringa och berätta vilket konto jag ville ha in pengarna på, ni som skulle ringa mig kanske? VAD TREVLIGT GJORT

Fick damma av mitt mobila bredband, beställde bredbandsbolaget 100/10 för 199:- månaden via mecenat och ringde till dem och frågade när jag fick det levererat för jag var utan internet och var lite nyfiken bara. Det skulle förmodligen komma ett kuvert efter helgen men den hjälpsamme grabben kunde starta igång min anslutning temporärt i en vecka och gav mig en kod så jag skulle ha internet tills mina uppgifter kom. GOD SERVICE jo jag tackar.

Dra åt helvete comhem om ni läser här, vilket jag hoppas ni gör.

Visa signatur

nej, det är ingen ödesmättad profetia

Permalänk
Medlem
Skrivet av beavy:

Äntligen.... victory

Det tog 4:a månader för comhem att erkänna att det var ett belastningsproblem som gjorde att jag inte fick den utlovade hastigheten. Har haft 200mbits studenterbjudande men när jag använt det så har jag max fått ut 70-80 och det har varit ett jävla hoppande och ostabilt. Har ringt otaliga gånger och på så vis hållt mitt ärende flytande för rätt som det var låg det idle. I söndags tröttnade jag när det var så jävla dåligt att det knappt gick att surfa och reklamerade skiten via deras hemsida (vilket jag skulle gjort långt tidigare).
Snackade med en nisse där igår som kunde erbjuda mig att sänka hastigheten till 100mbit och på så vis komma inom garantifarten för vad de lovar. Vad fan spelar det för roll när hastigheten går som en jävla jojo och surfa/ladda ner/ spela blir segt som sirap. Men då skulle jag förmodligen inte kunna reklamera.

Nu på morgonen fick jag ett mail där de gick med på att säga upp avtalet med omedelbar verkan och stryka de sista 6 månaders bindningstid. De stängde av abonnemanget i samma sekund som jag fick mailet och krediterade mig för de sista dagarna av denna månaden. Ingen förvarning, ingenting. Så jag fick ringa och berätta vilket konto jag ville ha in pengarna på, ni som skulle ringa mig kanske? VAD TREVLIGT GJORT

Fick damma av mitt mobila bredband, beställde bredbandsbolaget 100/10 för 199:- månaden via mecenat och ringde till dem och frågade när jag fick det levererat för jag var utan internet och var lite nyfiken bara. Det skulle förmodligen komma ett kuvert efter helgen men den hjälpsamme grabben kunde starta igång min anslutning temporärt i en vecka och gav mig en kod så jag skulle ha internet tills mina uppgifter kom. GOD SERVICE jo jag tackar.

Om en annan kunde göra det, sitter fast med ComBort.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av beavy:

Äntligen.... victory

Så jävla härligt att höra hörredu, tyvärr har jag inte bredbandsuttag då hade även jag tagit del av Mecenat-erbjudandet. Ska säga upp och skaffa BBB jag med! Vet att deras telejacket tjänst kommer leverera så förbannat mkt jävla bättre än smutsiga Comhem..
Ska även försöka som du att få en uppsägningstid direkt igenom att hota med reklamation.

Permalänk
Medlem

Sitter med deras 100mbit tjänst och varje kväll sjunker den till ca 30mbit.

Permalänk
Medlem

Igår kväll dog mitt internet utan förvarning. de va dött hela natten, Det sparka igång imorse igen och jag ringde kundtjänsten och frågade vad dom pysslat med och killen jag pratade med sa att dom reparerat och felsökt i mittt nät va nån del som skulle bytas ut. tydligen så gör dom dessa nattjobb nångång månd-tisd varanan vecka eller liknande. För att just öka stabiliteten i överbelastade områden.

Phunky: Har du nån koll på vad dom brukar göra vid såna där nattliga arbeten?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Avstängd

"Härligt" att detta pajas företag fortsätter lura sina kunder precis som vanligt,och precis som när jag var fast med dyngan.
I 6 månader hade jag 200mbit (men var _aldrig_ över 40mbit någon tid på dygnet) att spela spel var bara att glömma då jag hade högre ping på svenska servrar än vad folk ifrån spanien hade på samma server.

Deras "tekniker/praktikanter" är bara bluff, jag tror inte ens dem existerar för dem skulle ha besökt mig vid _minst_ 5 tillfällen under dem 6 månaderna men det dök inte upp någon. Jag skulle sitta och vänta på telefon samtal men det var ingen som ringde, fick ett sms en gång med en lögn om att felet var avhjälpt, men så var så klart inte fallet.

Så sjukt underbart att sitta med bahnhof 100/100 nu, inga problem inga lögner ingen skit - det bara fungerar hela tiden, varje dag.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash01:

Igår kväll dog mitt internet utan förvarning. de va dött hela natten, Det sparka igång imorse igen och jag ringde kundtjänsten och frågade vad dom pysslat med och killen jag pratade med sa att dom reparerat och felsökt i mittt nät va nån del som skulle bytas ut. tydligen så gör dom dessa nattjobb nångång månd-tisd varanan vecka eller liknande. För att just öka stabiliteten i överbelastade områden.

Phunky: Har du nån koll på vad dom brukar göra vid såna där nattliga arbeten?

Nja inte i detalj nattjobb för nattjobb men det är nästan alltid kapacitetsutbyggnader. Alt jobb som berör 100+ slutkunder som tex fiberjobb. Kan vara splittningar av lokala nätdelar, byte av hcutrustning för mer kapacitet osv osv. Dessa orsakar normal sett minst 1h avbrott så då finns bara möjligheten att göra dessa nattetid. Det är både fysiska omkopplingar, utrustningsbyten och konfigurationsändringar. Normalt sett görs dessa vardagsnätter så det är inte omöjligt att du berördes av ett sådant jobb. Som sagt så kommer dom och har gjort många åtgärder under våren ang kapaciteten.

Dom som skriver att comhem aldrig gör något åt nätet talar bara smörja. Det är bara kolla deras kvartalsrapporter så ser man hur många miljoner dom plöjer ner i en ganska så föråldrad teknik.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Nu har jag _äntligen_ fått det avtalet uppsagt. Jag flyttar om två månader där jag kan få statsnät.

Iaf så ringde jag comhem och sa att jag ville säga upp avtalet.

-ok, får jag fråga varför? sa snubben på comhem.
- För jag ska flytta om två månader.
- Till comhemhus? - undrade han.
- Ja, men där kan jag få statsnät så vill inte ha kvar ert.
- Okej, men tack för infon.

Sen gick jag in på comhems sidan en vecka senare och såg att jag fortfarande hade kvar avtalet :S

Då ringde jag igen och sa upp det. Men denna gången sa jag inte att det var comhemhus.
Ett tips, om ni vill bli av med avtalet säg att ni ska flytta ut på landet eller något utan comhem.

Permalänk

Idag köpte jag mitt On Demand-box Motorola VIP1963C kopplade in det till mitt Netgear CG3100 men fick inte Demandtjänsten att fungera. Är det någon inställning man behöver göra i CG3100 för att det skall fungera.

Ps: Säljaren sa att de skulle skicka hem ett nytt modem till mig. Har 100 MB finns det något nyare modem än CG3100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasMarias:

Idag köpte jag mitt On Demand-box Motorola VIP1963C kopplade in det till mitt Netgear CG3100 men fick inte Demandtjänsten att fungera. Är det någon inställning man behöver göra i CG3100 för att det skall fungera.

Ps: Säljaren sa att de skulle skicka hem ett nytt modem till mig. Har 100 MB finns det något nyare modem än CG3100.

Använd ångerrätten och ångra köpet innan du är fast i skiten

Visa signatur

nej, det är ingen ödesmättad profetia

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat mig nästan galen för att få till SVT Play på Raspberry Pi visar det sig att det är internetuppkopplingen från ComHem, alternativt deras modem som felar. Det blir väldigt tydligt att internet ofta dyker, periodvis varje minut.

ComHems modem/router är Cisco EPC2425. Någon som varit med om liknande? Jag har gjort en factory reset och provat internetuppkopplingen vid flera tillfällen med samma sorgliga resultat.

Här ser man hur internet dyker nästan varje minut:
https://www.dropbox.com/s/52jxqe7sjr...arInternet.PNG

Någon som har en idé? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och kontakta ComHem och deras påsklediga support?

Edit: De var inte lediga utan istället väldigt snabba på att svara. Ärendet har iofs bara skickats vidare än så länge till nästa steg.

Permalänk
Medlem

Åh vad denna passade bra på COM HEM! Har äntligen lyckats sagt upp mitt bredband. Dom skulle återkomma för att se om dom kunde fixa bredbandet tills uppsägningstiden är slut, tror ni dom ringt? xD Detta gör att dom lovat att ringa upp de 20 ggr jag varit i support och dom har inte ringt tillbaka en enda gång.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasMarias:

Du borde inte behöva göra någonting. Se till att modemet (ditt netgear ska fungera) är igång då du slår igång boxen bara. Fungerar det inte då måste du precisera vad som händer alt ringa comhem. Kan vara något enkelt som att modemet inte fått tillgång till ondemandtjänsten från comhem's sida.

Ahlen: hehe jo lite rolig men hade den stämt hade du inte kunnat byta leverantör. Öppna nät finns i princip inte i usa.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Åh vad denna passade bra på COM HEM! Har äntligen lyckats sagt upp mitt bredband. Dom skulle återkomma för att se om dom kunde fixa bredbandet tills uppsägningstiden är slut, tror ni dom ringt? xD Detta gör att dom lovat att ringa upp de 20 ggr jag varit i support och dom har inte ringt tillbaka en enda gång.

http://www.youtube.com/watch?v=0ilMx7k7mso

Nja, stämmer ju inte direkt in i mitt fall. Har Comhem via KabelTV då det är billigast för mig som student. Tyvärr så försvinner möjligheten om 1 år då avtalet mellan Comhem och min bovärd löper ut. Har 16 leverantörer att välja på via fiber men de är dyrare allihopa.

Permalänk

En fråga innan jag beställer: Det framgår inte av guiden https://www.comhem.se/blob/view/-/879172/data/21167/-/snabbgu... om man behöver antennkabeln eller inte.

Om man kör trådat går det nämligen inte att endast köra nätverkskabeln, är det något speciellt med bryggan som får det att funka?

Permalänk

Betalar för 100/10, har alltid runt 115/17. Så kan inte klaga här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohannesKBA:

En fråga innan jag beställer: Det framgår inte av guiden https://www.comhem.se/blob/view/-/879172/data/21167/-/snabbgu... om man behöver antennkabeln eller inte.

Om man kör trådat går det nämligen inte att endast köra nätverkskabeln, är det något speciellt med bryggan som får det att funka?

Antennkabel behöver du endå mellan box och uttag även om du införskaffar en wifibrygga. Du slipper dock fysiskt koppla ihop box och modem med en tpkabel. Om jag fattade din fråga rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av smacken18:

Betalar för 100/10, har alltid runt 115/17. Så kan inte klaga här.

Även jag har bra hastigheter med mitt 100/10, men problemet för mig (och säkert många andra) är hög responstid till 95% av alla servrar... speciellt viktigt för oss som spelar mycket FPS spel online.

Permalänk
Medlem

Denna förbannade instabilitet

Comhem, när tänker ni göra nåt åt ert instabila nät???

http://imgur.com/CpN842M

Dessa avbrott händer flera ggr varje dygn och supporten gör allvarligt talat inte ett dugg!!

Permalänk
Medlem

Routrar, bl.a.

Jag ska snart flytta in i ett ComHem-hus och måste då tyvärr överge mitt förträffliga stadsnät som fungerat perfekt och som har lägre priser på alla alternativ än vad ComHems bredband har. Nu undrar jag...

1. Ska jag välja Bredband via ComHem eller istället återgå till ADSL, eventuellt med T3 som leverantör?

2. Vad kan man använda för typ av router? Är det samma som till fiber, eller är det någon speciell variant till ComHems "kabel-TV-lösning (?)" ?