Minska ner på speltimmarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Å killarna på TPB gick det ju bra på? Å vad du å din bror/polare kallar fritid/träning verkar ju rätt löjligt idag va? Vi alla vet att dataspelande inte är en sport. Ja det är ett intresse man kan få betalt för men inte en sport. Det är MIN åsikt å enligt den bör man inte spendera massa timmar om dagen franför datorn utan leva livet med tjejjer/killar, resa, njuta av e vacker svensk sommar etc. Men försök härna motbevisa att "bf3" är ett bra substitut till "IRL".

/Jörgen (35 år gammal med fritid)

Det är en sport, däremot inte en idrott (det är skillnad Läs på om det)
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sportidrott.png
http://sv.wikipedia.org/wiki/Idrott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jag vet. Sen är det galet att varenda sport har EPO eller annan doping i sig. Men lik-förbannat tycker jag, som inte växte upp med datorn i högra näven att 5-8 h är galet mycket "inte hänga med polarna" tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Läser du det inlägget han citerade så ser du. Om man är ung och skiter i skolan för att man anser att det inte ger något är dumt, klart det är synd om föräldrarna som ska försörja en unge utan ljusa framtidsförhoppningar. år 0-9 är ju obligatoriskt, med den utbildningen kan man bli typ städare eller jobba på mcDonalds och kanske tjänar 20k, Yrkesförberedande linjer är bara +3 år och då kan man bli dator/nätverkstekniker, byggare eller elektriker. Då tjänar man ju kanske 6k extra i månaden. Om man dessutom läser efter gymmnasiet till pilot i 2-3 år tjänar man plötsligt 60k/månaden eller eller någon typ av ingenjör och får 40k/månaden.
Så att plugga lönar igen sig på några få år om man skulle räkna sammanlagt hur mycket man tjänat.

Var ju mig han citerade, och jag har inte tänkt att gå arbetslös hela livet och bli försörjd av mina föräldrar utan snarare plugga det jag behöver plugga på komvux eller liknande senare när jag känner att jag orkar och är motiverad.. och man KAN få riktigt bra jobb utan utbildning också, även om inte chanserna är så stora och sen så är det ju även programmering som jag tycker är kul och vill jobba med, så mer tid åt det skulle ju inte skada direkt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag vet. Sen är det galet att varenda sport har EPO eller annan doping i sig. Men lik-förbannat tycker jag, som inte växte upp med datorn i högra näven att 5-8 h är galet mycket "inte hänga med polarna" tid!

Nästan alla sitter ju och pratar i skype tillsammans med sina IRL kompisar. jag skulle nog säga att jag pratar med mina IRL polare 95% av tiden jag sitter vid datorn, ochjag sitter 10+ timmar varje vardag och mer på helgerna

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Jag spelar 4+ timmar om dagen på vardagar och 6+ timmar på helgen och har A i alla ämnen förutom kemi... Jag går i 6:an och går i skolan mellan 8.20-13.50 varje dag. Jag tränar innebandy och tennis, gymmar typ 3 timmar i veckan också och det verkar fungera!

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Nästan alla sitter ju och pratar i skype tillsammans med sina IRL kompisar. jag skulle nog säga att jag pratar med mina IRL polare 95% av tiden jag sitter vid datorn, ochjag sitter 10+ timmar varje vardag och mer på helgerna

Precis samma för mig. Skulle aldrig höra av någon om jag inte satt vid datorn och hade Skype, men nu snackar jag och mina polare konstant(nästan).
Tycker inte att man automatiskt är osocial bara för att man sitter vid datorn.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Å killarna på TPB gick det ju bra på? Å vad du å din bror/polare kallar fritid/träning verkar ju rätt löjligt idag va? Vi alla vet att dataspelande inte är en sport. Ja det är ett intresse man kan få betalt för men inte en sport. Det är MIN åsikt å enligt den bör man inte spendera massa timmar om dagen franför datorn utan leva livet med tjejjer/killar, resa, njuta av e vacker svensk sommar etc. Men försök härna motbevisa att "bf3" är ett bra substitut till "IRL".

Om nu vissa tycker att det är kul att spela datornspel, varför är det att slösa bort sitt liv? Ska man inte spendera sitt liv med att göra vad man själv tycker är kul? Vad är det i datorspel som är bortkastad tid om det är något man njuter av när man gör?

Fan. Man gör det man njuter av i livet. Och så länge det inte är olagligt så dömer inte jag. Njut av livet och gör vad ni gillar. Dra ut och sup om ni gillar det, bestig berg om ni gillar det, res gjorden runt om ni vill det, fika med kompisarna om ni vill det, Eller spela datorspel om ni gillar det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Alpstig:

Jag spelar 4+ timmar om dagen på vardagar och 6+ timmar på helgen och har A i alla ämnen förutom kemi... Jag går i 6:an och går i skolan mellan 8.20-13.50 varje dag. Jag tränar innebandy och tennis, gymmar typ 3 timmar i veckan också och det verkar fungera!

Jävlar! Gg på dig bra jobbat !

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Om nu vissa tycker att det är kul att spela datornspel, varför är det att slösa bort sitt liv? Ska man inte spendera sitt liv med att göra vad man själv tycker är kul? Vad är det i datorspel som är bortkastad tid om det är något man njuter av när man gör?

Fan. Man gör det man njuter av i livet. Och så länge det inte är olagligt så dömer inte jag. Njut av livet och gör vad ni gillar. Dra ut och sup om ni gillar det, bestig berg om ni gillar det, res gjorden runt om ni vill det, fika med kompisarna om ni vill det, Eller spela datorspel om ni gillar det.

Aa fan mina päron borde vara stolta att jag sitter och lirar istället för jag är ute och kickar gås varje dag som många av mina klass polare gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Matte 3c är en blandning av Matte C, D och E.... och tack det märks...

Vänta bara till universitetet, då blir det typ matte a till e på två föreläsningar, sedan fortsätter det i samma takt

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag tycker många av er spelar/sitter vid datorn alldeles för mycket. Hur kan ni säga att ni inte försakar nåt när ni sitter typ 6 timmar om dagen? Vad hände med att umgås med vänner PÅ RIKTIGT å inte via mumble? En fika på stan? Lite fotboll med kompisgänget? Hjälpa pappa att måla garaget? Läsa en bok? Livet är inte spel och internet. Att säga att ni "bara spelar när ni e klara med träning och läxor" hjälper inte. Det är då er FRITID börjar. SEN kan man spela nån timme. Ni säger att det är ert intresse och motiverar så ert spelande på 15-30 timmar i veckan men det är svårt att hitta nåt annat "intresse" som tar så sjukt mycket tid.

Näe acceptera att ni mer eller mindre är beroende och dra ner på spelandet!!

Ska tilläggas att jag gärna spelar nån timme eller fler ibland men jag ligger på kanske 8h i månaden. Förrutom det jagar jag, har middagar, leker med mitt barn och umgås PÅ RIKTIGT med min sambo å vänner etc.

http://www.dn.se/spel/spel-hem/world-of-warcraft-raddade-12-a...

Underskatta EJ det man lär sig genom att spela !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Von_OttO:

haha gymnasiet var då slappare än att gå på högstadiet

Knappast om man går en teoretisk linje, isåfall är det en dålig skola, eller man är jäkligt snabb att förstå.

Men så länge man hinner med annat såsom att röra på sig, sova och äta ordentligt och även sköta skola/läxor är det ju ingen fara. Spelande är ju ett intresse som mycket annat. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Knappast om man går en teoretisk linje, isåfall är det en dålig skola, eller man är jäkligt snabb att förstå.

Men så länge man hinner med annat såsom att röra på sig, sova och äta ordentligt och även sköta skola/läxor är det ju ingen fara. Spelande är ju ett intresse som mycket annat. Lycka till!

När jag studerade till svetsare så var det väldigt väldigt (VÄLDIGT) lite läxor att göra hemma, svårt att ta hem en svetsmaskin ? Sen när det var något annat att gå igenom, olika pinnar, olika tekniker bla bla etc etc så gjorde vi det i skolan så läxor existerade knappt. MEN (!) Vi hade uppgifter som räknades som prov och läxor.

My point; Det var rätt så lite hemmapluggande=mycket spelande ! Och nu vet jag dessutom hur man undviker en ilsken älg !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xiqt:

När jag studerade till svetsare så var det väldigt väldigt (VÄLDIGT) lite läxor att göra hemma, svårt att ta hem en svetsmaskin ? Sen när det var något annat att gå igenom, olika pinnar, olika tekniker bla bla etc etc så gjorde vi det i skolan så läxor existerade knappt. MEN (!) Vi hade uppgifter som räknades som prov och läxor.

My point; Det var rätt så lite hemmapluggande=mycket spelande ! Och nu vet jag dessutom hur man undviker en ilsken älg !

Haha, jo det där förstår jag. De praktiska utbildningarna brukar väl vara ganska slappa gällande läxor och liknande.

Men jag gick teknik, och då var det prov och läxor väldigt ofta, dock i perioder dock. Och då var det omöjligt att kunna spela många timmar för att hinna med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

gått praktiskt linje själv så men prov hade vi väl ganska ofta (vilket jag aldrig har några större problem med som tur är )

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Själv spelar man nog lite över 2 timmar i snitt på vardagar efter jobbet, på helger blir det mer. Blir nog runt 20 timmar i veckan en normal vecka. Tidigare när jag studerade blev det mer speltimmar men då var även intresset större. Jobbar som IT-tekniker och har en masterexamen i IT-management

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Värsta skryttråden det här blev då. "Jag spelar 4854895165 timmar om dagen och bryr mig fan inte om skolan"
Iaf så finns ju datorn kvar resten av livet, tonårsflickorna inte! just sayin.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk

Hår teknik tredje året, har således det gamla betyg systemet med g vg mvg. Snittar väl mellan vg-vg+, skulle dock kunna ha bättre om jag faktiskt brydde mig.
Måndag 8.40-12.00
Tisdag 8.40-15.00
Onsdag 12.30-14.05
Torsdag 8.40-16.30
Fredag ledig fram till studenten
Jag snittar väl kanske 4 timmar om dagen vid datorn och då hinner jag med både träning och framförallt allt festande och kompis häng. Skulle som sagt kunna plugga betydligt mer men saknar självdiciplinen och orken, jobbar dessutom cirka 10 timmar i veckan.
Men jag anser att då länge du själv känner att du mår bra och ditt dator spelande inte går ut över allt annat så är det bara att köra på, viktigt att tänka på är väl att du lever bara en gång så se till att du inte fuckar upp ditt liv genom att skita i skolan o sitta inne och grotta framför datorn!
Sorry för felstavningar och eventuella skumma meningar, sitter på telen

Permalänk
Medlem

Haha har 100 timmar CS:GO på Steam, allting fungerar ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du låter som en benjamin button version av en pedofil.

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Ta och lär dig skillnaden innan du skolar någon annan, det kvittar vad din åsikt om vad sport är. Det finns en definition:

Skrivet av Wully:

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av RoflCopter:

Typ samma här. Man hinner med om man lyssnar noga på lektionerna

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Iaf så finns ju datorn kvar resten av livet, tonårsflickorna inte! just sayin.

Golden Words

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

Skryt inte, jag har nästan 1000 på MB: Warband.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Gymmar som 12 år? , vart fasen gymmar du då?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

810 timmar inköpt 21:a december ;P

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Är 23timmar på 2veckor mycket? när monster hunter till WiiU kom passera jag det efter 2dagar hah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

810 timmar inköpt 21:a december ;P

Har totalt 1200 timmar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Gymmar som 12 år? , vart fasen gymmar du då?

Sats tillsammans med min mamma!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Sats tillsammans med min mamma!:)

Men din kropp kan ju inte vara redo för sådant än? , är väl bara farligt att träna i sådan ålder.

Visa signatur