Vilket headset? "Overall" användning

Permalänk
Medlem

Vilket headset? "Overall" användning

Hejsan hoppsan alla Sweclockers!

Jo, som titeln lyder så är jag ute efter ett nytt headset då mitt Siberia V2 börjat glappa. Jag hade tänkt mig lägga ner omkring 1000 kr på headsetet (får man ngt bra för de pengarna?) och det jag är ute efter i headsetet är lite allt möjligt. Jag spelar mestadels Starcraft 2 och sitter för det mesta vid datorn. Så ett bekvämt headset är att föredra. Och jag lyssnar också väldigt mycket på musik så bra bas och bra kvalité överhuvud taget är något jag siktar mot. Mikrofonen spelar inte JÄTTESTOR roll men den får ju helst också vara bra.

Jag kommer att beställa allting ifrån Inet så om headsetet finns där skulle vara nice.

Hoppas inte jag frågat allt för mycket och tagit upp all er tid, men jag skulle verkligen vara tacksam om någon kunde hjälpa till! (Jag är så extremt dålig när det kommer till ljud)

MVH
GetZX

Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk

Generelt är det bättre att köpa hörlurar och mic separat då man får mycket mer valuta för pengarna. DT770 eller HD 558 tilsammans med en separat miuc som den här Tex. DT770 har litem er focus på bas medan HD 558 är mer neutral.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mitt tips är att lägga pengar på ett par bra hörlurar och sedan köpa till en modmic som du fäster på hörlurarna. Googla på namet för mer info.

Annars skulle jag ha sparat lite extra och köpt ett par sennheiser Pc 360. Mycket sköna hörlurar, bra ljud och bra mic.
Gjorde ett test när jag fick mina och frågade mina vänner om de hörde någon skillnad när vi pratade över skype. Alla var eniga om att det lät sjukt mycket bättre än innan (hade en logitech USB bordsmic) och då visste ingen att jag hade köpt mitt PC360.

Permalänk

Kan inget annat än att rekommendera G35, det är virtual surround på de så de passar inte alla men jag finner de perfekta då de har en bra bas!

Visa signatur

Alienware X51 R2: i3 4130, GTX 645, 6GB.
Skoldator: MacBook Air 11" 2013, 1,3Ghz, 8 GB.
Mobil: iPhone 5S 16GB
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E

Permalänk
Medlem

audio technica och en riktig mic hade jag kört på.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Jae:

Kan inget annat än att rekommendera G35, det är virtual surround på de så de passar inte alla men jag finner de perfekta då de har en bra bas!

nej

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.