Permalänk
Medlem

Dual monitor screen problem

Hej!

Jag har problem med min dual screening. Jag kopplade nyligen ihop min TV som en andra skärm till min dator för att den aldrig används. Men när jag kopplat ihop den så får jag ett sorts "flickering" som visas på länken nedan, detta är för att illustrera och det är inte jag som är på videon.

http://www.youtube.com/watch?v=uYExKJB3K84

Jag kopplade ihop min andra skärm som är LED4241FDC PVR, en anderssons TV med en DVI till VGA kabel från (datorns DVI till TV:ns VGA). Min huvudskärm är en 32LD450 - ZA LG TV. Jag vet inte vad som är problemet och jag har testat ett antal saker hittills;

- Byta sladd
- Koppla DVI till VGA till main screen och HDMI till secondary monitor för att se om problemet kvarstår
- Bara använda Anderssons TV:n för att se om det är något problem med den endast
- Ta ut och sätta in grafikkortet igen, stänga av datorn och starta om

Problemet är dock fortfarande kvar, behöver verkligen hjälp.

PC:

Windows 7 64-bit
Intel Core i7 930
8,00 GB RAM
ATI Radeon HD 5800 Series
LED4241FDC PVR
32LD450 - ZA

Mer information kan ges. Help!

Permalänk

Testa att disable AMD Overdrive i Catalyst

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Avstängd

Senaste drivrutinerna? 13.1 tror jag de ligger på nu. Inte helt säker men har för mig att detta var ett problem som hängde ihop med när kortet klockar ner sig, kvarstår flickeringen då du t.e.x. kör ett spel och kortet klockar upp sig till max nivå?
Söker du på "dual screen flickering amd" så finns det åtskilliga trådar om det på Google.
Prova att ladda ner MSI afterburner och sätt en konstant klockning (som kan vara standard klock för ditt kort) där d.v.s låt inte kortet gå i idle läge med automatiskt lägre klockfrekvenser som det normalt gör, då det troligen är då problemet uppstår.
Tror dock detta problem är löst i nyare drivrutiner men ej säker men prova att uppdatera till de senaste först:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Om inte det fungerar:
Du säger bara "ATI Radeon HD 5800 Series" finns tre olika kort med olika klockfrekvenser i den serien (5830, 5850, 5870) men googla på vilken standard klockfrekvensen är för ditt specifika kort och sätt motsvarande siffror i afterburners ( http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm ) rutor "core clock" och "memory clock"övriga rutor kan du ignorera. Kryssa även i "apply overclock at system startup" och "start with windows" i settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_Doomsday:

Testa att disable AMD Overdrive i Catalyst

Gjort det, fungerade inte.

Retro; Ska uppdatera nu om det är så att jag inte har senaste. Det händer likadant när jag spelar. Och sedan har jag ingen aning om vad du pratar om med klockning haha, vet inget om det egentligen..sorry

Permalänk

Om du har grafikkortet överklockat så är det därför, ett ganska känt problem med HD5000 serien. Hade det själv på mitt 5830 med 2 skärmar. Så testa stockclock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Senaste drivrutinerna? 13.1 tror jag de ligger på nu. Inte helt säker men har för mig att detta var ett problem som hängde ihop med när kortet klockar ner sig, kvarstår flickeringen då du t.e.x. kör ett spel och kortet klockar upp sig till max nivå?
Söker du på "dual screen flickering amd" så finns det åtskilliga trådar om det på Google.
Prova att ladda ner MSI afterburner och sätt en konstant klockning (som kan vara standard klock för ditt kort) där d.v.s låt inte kortet gå i idle läge med automatiskt lägre klockfrekvenser som det normalt gör, då det troligen är då problemet uppstår.
Tror dock detta problem är löst i nyare drivrutiner men ej säker men prova att uppdatera till de senaste först:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Om inte det fungerar:
Du säger bara "ATI Radeon HD 5800 Series" finns tre olika kort med olika klockfrekvenser i den serien (5830, 5850, 5870) men googla på vilken standard klockfrekvensen är för ditt specifika kort och sätt motsvarande siffror i afterburners ( http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm ) rutor "core clock" och "memory clock"övriga rutor kan du ignorera. Kryssa även i "apply overclock at system startup" och "start with windows" i settings.

Okej så jag har ATI Radeon HD 5870. Men hittar inte vad clock hastigheten är på. Ska jag stänga av AMD Overdrive och sätta igång MSI Afterburner istället? Ska jag sedan dra då den mätaren till den clock hastigheten som mitt grafikkort maximalt klarar? Gud jag är förvirrad, ursäkta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweatz:

Okej så jag har ATI Radeon HD 5870. Men hittar inte vad clock hastigheten är på. Ska jag stänga av AMD Overdrive och sätta igång MSI Afterburner istället? Ska jag sedan dra då den mätaren till den clock hastigheten som mitt grafikkort maximalt klarar? Gud jag är förvirrad, ursäkta.

850 på core och 1200 på memory ligger ett 5870 på i standard. Stäng av overdrive i catalyst control center och prova med metoden att sätta standardclock i afterburner istället och se om det löser dina problem. Har du provat med senaste drivrutinerna? Om inte gör det först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

850 på core och 1200 på memory ligger ett 5870 på i standard. Stäng av overdrive i catalyst control center och prova med metoden att sätta standardclock i afterburner istället och se om det löser dina problem. Har du provat med senaste drivrutinerna? Om inte gör det först.

Jag testade senaste drivrutinerna, startade om datorn men samma sak. Jag vet inte hur det heller är med upplösning och refreshrate. Just nu är båda på 60 Hz och båda ligger på 1920x1080. Men recommended resolution på Anderssons TV är 1330 något, ska jag ändra till det?

Hur sätter jag standardclock i afterburner?

Permalänk
Medlem

Okej så nu när jag startade och spelade Batman: Arkham City ett tag så i cutscenes fick jag flicker på min main screen. Jag vet inte om jag fick det på den sekundära skärmen eftersom den var avstängd så kunde inte se något där. Men tydligen så fick jag det på min huvudskärm, jag stängde av MSI Afterburner men fortfarande samma sak, sedan kopplade jag ur kabeln till den sekundära skärmen så att det bara fanns en skärm och då var allt som vanligt.

Vet inte om detta är relevant eller hjälper eller så men kan vara bra att veta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweatz:

Jag testade senaste drivrutinerna, startade om datorn men samma sak. Jag vet inte hur det heller är med upplösning och refreshrate. Just nu är båda på 60 Hz och båda ligger på 1920x1080. Men recommended resolution på Anderssons TV är 1330 något, ska jag ändra till det?
x
Hur sätter jag standardclock i afterburner?

850+1200 är standadclock, vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig mer men experimentera dig fram eller fråga någon kunnigare än mig. Kanske display fusion kan hjälpa dig? Kör själv med display fusion pro och har aldrig haft några problem men då med andra monitorer än du har dock med olika upplösningar och refreshrates:
http://www.displayfusion.com/
tror att det finns en testversion och om det hjälper så är fullversionen ganska billig.

Permalänk
Medlem

testa göra custom setting till TV:n som är sekundär skärm i Ati panelen, och tryck på default i AMDoverdrive så du inte har ostabil klock.

Kollas så du har stängt av den Interna GPU:n på moderkortet om det finns, så att det inte ligger och busar/stör för dig.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

850+1200 är standadclock, vet inte hur jag ska kunna hjälpa dig mer men experimentera dig fram eller fråga någon kunnigare än mig. Kanske display fusion kan hjälpa dig? Kör själv med display fusion pro och har aldrig haft några problem men då med andra monitorer än du har dock med olika upplösningar och refreshrates:
http://www.displayfusion.com/
tror att det finns en testversion och om det hjälper så är fullversionen ganska billig.

Använder DisplayFusion nu, testar men den gör inget mer än att lättare ställa in wallpapers på båda och ändra lite i display saker så som fler taskbars eller liknande. Förstår inte syftet då man lätt kan göra detta utan det programmet.

Permalänk
Medlem

Har det något att göra att det är DVI till VGA? Jag kan använda DVI till HDMI om det skulle vara så. Vet inte om det gör något. Eller att en dator inte klarar av 2 TV apparater?