farma crafting materials

Permalänk
Medlem

farma crafting materials

tja !
jag är ny GW2 spelare och undrar vad bästa/snabbaste sättet att skaffa följande crafting materials
jag är levl 25 human

bolt of jute eller jute scrap

rawhide leather section eller streched rawhide lether squere

tacksam för svar då jag har svårt att hitta ett bra ställe för att farma dessa !

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Mest logiska svaret vore väll att du farmar matsen där leveln på matsen matchar zonen du farmar dom i?
Annars är google din vän.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

tja !
jag är ny GW2 spelare och undrar vad bästa/snabbaste sättet att skaffa följande crafting materials
jag är levl 25 human

bolt of jute eller jute scrap

rawhide leather section eller streched rawhide lether squere

tacksam för svar då jag har svårt att hitta ett bra ställe för att farma dessa !

Farma djur med päls för leather.

Efter lite sökande på google så hittade jag följande :

The best place to farm wool scraps and other materials is in the Gendarren Fields in the Northwest area where the Centaurs are. If you spawn at the waypoint there in Blood Hill Camps and head slightly southeast there are two supply carts. Destroy them and they drop loot which includes vegetables and other crafting materials. I farmed those and the couple of centaurs solo for about 10-15 min and came away with 10 cooking ingredients, 20 scraps of wool, and various other items. For jute scraps, the Bandit Caves underneath the Windmill in Queensdale are great and solo able. If that isn't fast enough for you, go to an easy high level area and just kill everything and sell the "junk" and use profits to buy low orders on Black Lion Trading company. Always go a little lower than lowest seller.

hoppas det hjälper. behöver själv samma mats lol. själv fixade jag 155 tailor igår xd kostade nå guld xd då ex bolt of jute är värt 1 Silver och man behöver typ 150

Edit :btw vilken server spelar du på? själv är jag på far shiverpeaks.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

tack !
jag spelar på Ring of Fire

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

okey

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Farms söder om bandit cave som blir raidad konstant av bandits är bra.
Vill du ha extra mycket så kör du "salvage" på all tygrustning som droppar också.

Permalänk

Inte så dyrt att köpa heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

tack !
jag spelar på Ring of Fire

Samma har, vilket guild ar du med i?

Vad irriterande att det inte finns svensk tangentbord layout pa WiiU...