Kan man köra SLI med två olika modeller av gtx 680?

Permalänk

Kan man köra SLI med två olika modeller av gtx 680?

Kan man köra SLI med två olika modeller av 680?
Typ om jag köper ett begagnat MSI:Lightning, funkar det att köra med ett Evga superclocked kort?

Eller t.ex en vanlig oklockad med mitt fabriksclockade, hur funkar det?

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyButtCheek:

Typ om jag köper ett begagnat MSI:Lightning, funkar det att köra med ett Evga superclocked kort?

Ja det ska gå.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyButtCheek:

Det kommer att fungera fint, de kommer dock att klocka ner sig till det lägst klockade kortet;
t.ex. om du har ett kort klockat 1000MHz och ett med 1200MHz så kommer bägge att köra i 1000MHz

Jag är osäker på hur det är med olika mängd minne, typ om du har ett på 2gig och ett på 4gig, Nvidia har haft olika support för detta i olika serier. Det känns i alla fall som en dum idé att köpa med olika mängd vram.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|