Permalänk
Medlem
Skrivet av AstralDimension:

http://www.pixmania.se/se/se/12306393/art/lg/3d-led-tv-42lm61...

en 42" funkar hur bra som helst ,har inte dvb t2 och wifi dock.
3d Cinema funkar bra. 4900 kr med frakt (utan rabbattkupong som kan dyka upp ibland)

bra support på pixmania.

Hade aldrig köpt en tv på pixmania. Supporten är i stort sett obefintlig och skulle det hända nåt med tvn ska den skickas tilll Frankrike, och bara frakten dit går på ett par tusen. Jag har haft med pixmania att göra tidigare och det är ett riktigt oseriöst skojarföretag. Finns en anledning att det daglgen trillar in riktigt usla omdömen om företaget på Prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funktionen du sa det flyter på bättre,är den funktionen lika bra på Led tv med ?
Sen en till fråga vad menas med Uppdateringsfrekvens som plasma har 2000 och på led kan det vara 800 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Med ditt användningsområde och budget känns den som ett mycket bra köp. Bilden på den är helt ok och 50" är mycket bättre än ~40" till allt utom riktigt lågupplösta sändningar (typ vissa av fotbollsmatcherna som sänds högkomprimerat på kanal 5 kan se riktigt sunkiga ut även på medelstora skärmar).
Den kan så klart inte mäta sig med de bästa, men för prislappen får man något som åtminstone ger viss rättvisa till bättre bluray-filmer.
Den grådassiga svärtan som är en av de värsta egenskaperna hos billiga LCD-skärmar är oftast betydligt bättre i billiga plasma-skärmar.

okej kör nog på den då tack för hjälpen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Varför spelar input lag nån roll om man inte spelar på tvn? bilden och ljudet är väl fortfarande synch, menar man GTG på pixlarna eller vad?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Leg:

Hade aldrig köpt en tv på pixmania. Supporten är i stort sett obefintlig och skulle det hända nåt med tvn ska den skickas tilll Frankrike, och bara frakten dit går på ett par tusen. Jag har haft med pixmania att göra tidigare och det är ett riktigt oseriöst skojarföretag. Finns en anledning att det daglgen trillar in riktigt usla omdömen om företaget på Prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

har sett ömdömen om pixmania.
hade inga problem alls att returnera min första tv från pixmania och ja den skickas till frankrike tar 3-5 dar och inga tusen i frakt,de kosta ingenting,fick tillbaka pengarna och supporten var bra.tvn var ett dåligt beslut av mig,blaupunkt 40" led,
inviduellt i guess med problem.
ja rekommenderar pixmania.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Funktionen du sa det flyter på bättre,är den funktionen lika bra på Led tv med ?
Sen en till fråga vad menas med Uppdateringsfrekvens som plasma har 2000 och på led kan det vara 800 ?

Funktionerna för "ökat flyt" är generellt bara skit oavsett tv-typ. Filmer spelas in i 24 (eller oftast 23.976) bilder/sekund. Det är det som använts för filmer väldigt länge och som de flesta uppfattar som den sköna filmkänslan. Serier som sänds i 50 bilder/sekund ger lite bättre flyt i panoreringar men känns ofta bara "billigt".
Intelligenta funktioner som "skapar" frames av 24p-filmer ger som bäst bara en lite "billigare" TV-känsla om de funkar som de ska. De flesta (mig inräknat) föredrar att se film som den var tänkt att visas med sån skit avstängd.

Skrivet av Luminous:

Varför spelar input lag nån roll om man inte spelar på tvn? bilden och ljudet är väl fortfarande synch, menar man GTG på pixlarna eller vad?

Input-lag är en kombination av både signalhanteringen och skärmens egenskaper. Det är inte viktigt om du inte spelar.

Permalänk
Medlem

Okej. vilka tillverkare ska man köpa av.Är det bara Panasonic som Gäller i plasma eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Okej. vilka tillverkare ska man köpa av.Är det bara Panasonic som Gäller i plasma eller ?

Nja, i budget-segmentet är LG prisvärda, men i de högre klasserna är det panasonic ST/GT/VT och till viss del samsungs E65xx och E80xx som är nästan lika bra.
Panna har varit ledande sen pioneer drog sig ur plasma. Tidigare samsung-modeller var långt efter medan de bättre apparaterna ur 2012-modellerna (E-serien) har närmat sig panna. Vet inte hur det blir med kommande F-serien - de kanske går ikapp panasonic där? Panasonics kommande (60) ska enligt vad som presenterats vara ganska lika föregångarna.

Permalänk
Medlem

Vilka plasma och led rekommenderar du 2012 eller 2013 modellerna :)?
Tror det blir plasma men vill veta vad du tycker

Budget 10 000 till 13 000

Permalänk
Medlem

Panasonic P55st50 verkar vara det mest prisvärda nu för 13k och den jag skulle välja. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177819
50-tummarn av samma har just gått upp i pris (tagit slut på några ställen). Då den gick för 8,5k var den väldigt prisvärd.

Permalänk
Medlem

jag kommer max ha 50 tum så :).men håller på att spara kan tänka mig att 2012 modellerna hat gått ut när jag har råd :P.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AgentDinozzo:

En Andersson TV är väll det sista man ska ta.
Vad har du för budget?

Andersson tv är ju skitbra, det enda som var dåligt med dom FÖRR, var deras plasma som rann ner.
Annars är dom billiga, och bättre än dom andra

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Andersson tv är ju skitbra, det enda som var dåligt med dom FÖRR, var deras plasma som rann ner.
Annars är dom billiga, och bättre än dom andra

Fast är dem verkligen det? Har inte hört/läst mycket positvit om dem. Och ärligt talat så är just nu LG's 50" plasma billigare än Anderssons motsvarande...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mOOpiTh:

Fast är dem verkligen det? Har inte hört/läst mycket positvit om dem. Och ärligt talat så är just nu LG's 50" plasma billigare än Anderssons motsvarande...

jag har haft en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1457159
och har nu en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1539406.
Jag har aldrig haft problem med någon av dom, och anser båda alldeles utmärkt.
Enligt mig är Andersson väldigt underskattade.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Fast är dem verkligen det? Har inte hört/läst mycket positvit om dem. Och ärligt talat så är just nu LG's 50" plasma billigare än Anderssons motsvarande...

Vore inte förvånad om det sitter en LG-panel i en Andersson TV. LG är oftast billigt skärp

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

jag har haft en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1457159
och har nu en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1539406.
Jag har aldrig haft problem med någon av dom, och anser båda alldeles utmärkt.
Enligt mig är Andersson väldigt underskattade.

Skrivet av DAoG:

Vore inte förvånad om det sitter en LG-panel i en Andersson TV. LG är oftast billigt skärp

Haha okej, då kanske man inte skulle stirra sig blint på märken då

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

När jag max ska ha en 50 tum plasma :).Vilken plasma på 50 är den bästa bildkvaliten och för film :).
Tror plasma är för film en led

Permalänk

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SAMSUNG-UE46ES5505,90952...

Tycker den är oehört bra och väldigt smidig och enkel för sin storlek och pris.

Permalänk
Medlem

Ja Andersson är det inget fel på. Köpte för nog 5-7 år sedan en 47" Andersson Full HD för 15-16k. Det var riktigt billigt för en Full HD på den tiden Den rullar på än idag utan problem!

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag tänkte nu köpa en ny tv, endast för ps3-spelande. Vill att den ska 40-46 tum ungefär. Inte allt för dyr, runt 5-6000 kronor typ.

Vill påpeka att jag har ingen som helst aning om man ska ha plasma, lcd eller led. Vet alltså ingenting om tv-apparater, så skulle vara väldigt glad om någon länkade en bra och prisvärd tv

Permalänk
Skrivet av Fredzon:

När jag max ska ha en 50 tum plasma :).Vilken plasma på 50 är den bästa bildkvaliten och för film :).
Tror plasma är för film en led

Gör en ny tråd när du har tillräckligt med pengar för att köpa din TV. Om det nu blir efter sommaren så har säkert flera priser gått ner, och du kan få ett bättre alternativ för bättre pris jämfört med idag.

Mvh