Grabben bröt 3,5 hörlurskontakten i frontuttag på sin nya Carbide 500R...

Permalänk
Medlem

Borde du inte kunna "putsa" till den delen som gick av och kleta på lite lim på den och sticka in och låta torka. Du får du lite större anläggningsyta

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Skrivet av Oaky:

Om du haft ditt i 2 år kan väl han ta det så köper du ett nytt fint underbart headset till dig själv.

Nja...mitt är ju inspelat och så har det så fin patina;)

Dax att dra ur skiten!!!!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Om du kan hitta ett billigt trådlöst headset så kan det nog vara ett bra alternativ, har själv haft problem med sladdar under stolshjul och glapp i tvinnade sladdar genom åren. Nu kör jag trådlöst, funkar bra...dock har bägge mina hörlursfästen gått sönder nu, efter 3 till 4 år, men som man säger, med silvertejp kan man fixa allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:autocomplete fail.

Permalänk
Medlem

haha sjukt bra fredagsläsning spänning ;D

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Precis. Bra fredagsläsning en sån här långsam dag på jobbet.

Hur gick det till slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ja han har lite italienskt temperament...jag undrar så var han fått det ifrån:D

av rörmokarn kanske.. (pun on intent)

på bilden ser det iaf ut som kontaktens topps ledning internt skyulle kunna vara intakt, alltså att en mindre ledning sticker upp i mitten som ska gå in i hålet på den biyten som ryckes ut likt en fästing som tappat skallen. och då hade en väldigt liten näbbtång kunnat lösa det hela.

tror inte det hänger såmycket på kvaliten, jag råkade ut för samma sak med ett par lurar i 5k-snittet, utan särskilt mycketvåld.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Sorry grabbar och tjejer ägnat hela jävla dag till denna skit (förutom när jag och ungarna grillade hamburgare i trädgården och njöt av solen medans limmat torkade extra länge:))...limmat 20-25 gånger...hade pinnen 2mm från öppningen försökte då med en liten spetsig tång...jo va hände...bit jävlen trillade längst in i hålet igen...tillbaka till ruta ett...ger upp nu...dax för en drink...det blir nog en Mojito

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

suttit och funderat på detta nu om du tar små nålar sticker i dessa mellan kontakten och uttaget. alltså kilar fast nålarna så bör du kunna pressa nålarna mot varandra och dra ut :). (vet dock ej om de får plats med nålar, ge det ett försök)

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk

Gör samma procedur med limmet sen kan du ju köpa en stark magnet från typ DX.com eller så för väldigt liten peng så kanske skiten fastnar på magneten och problemet är löst

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Sorry grabbar och tjejer ägnat hela jävla dag till denna skit (förutom när jag och ungarna grillade hamburgare i trädgården och njöt av solen medans limmat torkade extra länge:))...limmat 20-25 gånger...hade pinnen 2mm från öppningen försökte då med en liten spetsig tång...jo va hände...bit jävlen trillade längst in i hålet igen...tillbaka till ruta ett...ger upp nu...dax för en drink...det blir nog en Mojito

Jag skulle kontakta support på Corsair och berätta vad som hänt. Jag fick en hel frontpanel av Fractal Design med gratis frakt, när jag tappat chassit under transport. Jag skrev som det va och frågade om jag kunde köpa det någonstans. Tror att Corsair också har bra support.

Sedan skulle jag kontakta ACE of Sweden. Om det är inom garantin tycker jag att du ska fråga efter pengarna tillbaka, sedan köpa ett USB-headset.
Kom precis på att ett Steelseries siberia v2 USB som jag hade haft i ett år, så började mic sladden glappa vid Y-splitten(kört över den med stolen ett antal gånger på lite mer än 1år). Då fick jag ett nytt på garanti.

Förresten har jag de fortfarande ouppackade (köpte ett par likadana dagen efter att de börjat glappa, så har 3st nu ) om du skulle vara intresserad. Det är svarta Siberia v2 med USB ljudkort. Om du är intresserad så kan vi säkert komma överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Vet inte vad man skall dra för slutsats...att killar är slarvigare!? Nej så mkt vill jag inte sticka ut hakan;)

Så är det! Köp inte nya headset och låt ungarna köpa sina egna istället, då kommer de hålla mycket längre. Finns inget jobbigare än bortskämda ungar som inte förstår värdet av saker, skona oss från såna barn, snälla!

OnT: Kontakta Corsair och säg vad som har hänt, de kommer garanterat att skicka en helt ny frontpanel.

Permalänk
Medlem

Jag kan som morbror till ett gäng mycket ovarsamma killar i tonåren, tipsa om deltacos billiga trådlösa headset HL-W100 som kopplas in med en liten usbsticka i datorn och sen batteri i lurarna (tips, köp laddningsbara batterier till!) och sen sätt i, sen jag gjorde detta åt syskonbarnen som haft sönder ALLA headset jag givit dem eller som mor o far givit dem oavsett kvalite

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839002

Dessa har de nu haft i snart ett år utan att de gått sönder, oftast har deras trasiga headset och kontakter varit pga de har suttit på skallen, morsan lr farsan deras har skrikit på dem om mat eller såna saker och de har haft headseten på skallen och gått iväg med dem och knak så har de gått sönder!

Att få ur den där ur kontakten, jag har även fått göra det åt dem, men jag har haft tillgång till en hel maskinverkstad då jag gjort det, har haft en borr som preciiis gått in i hålet och manuellt tryckt ner den i och haft tur att få upp bitarna :/
Men precis som du, sista gången misslyckades jag och då blev det dessa billiga trådlösa till dem, problem solved så att säga

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Har varit inne på det...tänkte köpa ett G35 åt honom också...jag tycker det är skitbra...men det kommer också att gå sönder...jag vet det:(
Dessutom tycker jag att det sänder fel signal...: Ta sönder ditt nuvarande headset...så får du ett nytt ännu bättre...nej känns inte rätt...när han klarar av att sköta ett billigare headset då är han mogen för ett dyrare bättre...inte innan!

Ett tips bara, Ge honom lite pengar så att han får köpa det. Yngre (speciellt jag när jag var mindre) brukade ta bättre hand om saker om de var mina och jag hade betalt dem trots att jag fick pengar för det dagen innan av mina föreldrar.
Dessutom är logitech G35 grymt! sitter med ett själv nu och kvalitén är bra på det och för att paja det krävs mer än för billigare, råkade trampa på det en gång när det hade ramlat av databordet.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Tjena,

Köpte nyligen ett nytt chassi till lillgrabben...ett Corsair Carbide 500R...ett trevligt chassi.

Lite historia...han har förbrukat en hel del headset på kort tid...inga direkt högkvalitets headset, men ändå.
På kort tid har han haft sönder 2st Plantronics 367...ett Steelseries 4H...ett noname från ÖB...och senast 2st Ace headset från INET.
Det är inte lönt att köpa bättre kvalitet...de går ändå sönder...

Problemet igår kväll var inte hans fel dock...han hade pluggat in sitt billiga Ace headset och skulle sedan drar ur 3,5mm kontakten för headsetet ur fronten.
Då lossnade halva hörlurskontakten inne i frontpanelens uttag
http://img834.imageshack.us/img834/6870/acekontakt.jpg

Han bröt inte den eller något...den bara lossnade vid andra gummiring...jävla Ace-skit!

Man kommer inte åt att få ut stiftet ifrån uttaget ifrån hålet...helt omöjligt:(

Min frågor till er är:

Tror ni att man kan demontera 3,5mm hörlursuttaget på något sätt för att komma åt stiftet lättare? Är uttaget skruvat i chassit eller klämt?
Om jag försöker demontera uttaget tror ni att det går eller kommer jag bara göra det värre?
Kommer de bakre uttagen fungera fastän där sitter en bit av stiftet i främre uttaget?

Tacksam för hjälp!

Fidel

ta en pinne med lim på. sätt den mot det brytna stiftet och vänta tills det torkat sen drar du bara ut den et voila och det funkar igen:)

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Sötast

Har själv gjort samma sak hundratals gånger.

Hörlurssladden på golvet... trasslar in sig i stolsjhulen, sen rammar stolen 3.5 mm kontakten och bryter loss hela skitet inuti burken.

Jag gick också igenom 5 headset på två år, blev less och köpte trådlösa hörlurar, bästa köpet någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Gör samma procedur med limmet sen kan du ju köpa en stark magnet från typ DX.com eller så för väldigt liten peng så kanske skiten fastnar på magneten och problemet är löst

De har typ en månad innan man får prylar man beställer därifrån, tror man kan utesluta det då.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Nja...mitt är ju inspelat och så har det så fin patina;)

Dax att dra ur skiten!!!!

Nej inte längre. Det va förut bara

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av kmzdapimp:

ta en pinne med lim på. sätt den mot det brytna stiftet och vänta tills det torkat sen drar du bara ut den et voila och det funkar igen:)

Tack för tipset om du läst tråden så ser du att jag gjort detta ca 20 gånger...ännu inte lyckats:(
Problemet med denna lösning är sista biten...uttaget nyper vid ett ställe om stiftet...sitter stenhårt just där...går inte att komma förbi den punkten med limmetoden...kommer göra RMA till Corsair.

Tack för alla tips angående trådlösa headset samt USB-headset...kommer nog köra på något sådant när grabben skall få nytt...men nu får han vara utan ett tag ...mest för att lära sig:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Tack för alla tips angående trådlösa headset samt USB-headset...kommer nog köra på något sådant när grabben skall få nytt...men nu får han vara utan ett tag ...mest för att lära sig:)

Havandes en om en vecka 15-årig och en 12 årig grabb hemma, kan jag meddela att det inte blir bättre...
Ge dock inte upp med att försöka få han att lära sig.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Standardverktyg för oss utetekniker på bärbara som rasat med headset eller högtalare inkopplade

Haha! Kul o höra

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Det där hände mig i en gammal TV, jag skulle rekommendera superlim på något tunt för att få ut den.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730