Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Antar det inte är rätt riktigt rätt plats att fråga, men minar just nu LTC med tre riggar, varav två kör 7970s, använder mig av CGMINER men tycker ja får låg hash/s jämfört med https://github.com/litecoin-project/litecoin/wiki/Mining-hard.... Ligger på ca 500 på båda just nu, medans jag med ett 5770 ligger på 200.

Någon här som kör ett 7970 och vaskar LTC? vad har ni för settings ?

Jag kör cgminer och minar LTC. Jag hittade en riktigt grym guide som hjälpte en ställa in allt. Ska försöka hitta den, återkommer!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Igår kväll låg valutan på 188$/BTC
Ikväll ligger valutan på 233$/BTC.. det är insane vad det stigit.

Kolla den här länken om du vill se lite sifferporr

235$/BTC!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

POOL BYTE!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Vilken då?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

hur gick det med LTC guiden du hittade? får mitt 7970 imorgon tänkte kolla vad jag kan få ut! ur det har nämligen resa till mitt hemland (Kanada) om någon månad och där kan man ju skaffa sig en del till billigare peng!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Vilken då?

Wemineltc.com nystartad! Funkar hur bra som helst!
Den förra hade LONGBID och inte Stratum så fick en massa Rejected 10000:1400 ratio.
Får se hur det går med denna server. 75:0 än så länge

Skrivet av capkekken:

hur gick det med LTC guiden du hittade? får mitt 7970 imorgon tänkte kolla vad jag kan få ut! ur det har nämligen resa till mitt hemland (Kanada) om någon månad och där kan man ju skaffa sig en del till billigare peng!

Jag sitter på en surfplatta, men har guiden i en txt fil som jag kopierade allt in. Ska jag göra en ny tråd hur man ställer in cgminer bäst till ens kort eller ska jag lägga in texten i en spoiler här?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Jag sitter på en surfplatta, men har guiden i en txt fil som jag kopierade allt in. Ska jag göra en ny tråd hur man ställer in cgminer bäst till ens kort eller ska jag lägga in texten i en spoiler här?

tycker du kan köra en ny tråd mer traffik och dem kanske öppnar upp en forum del åt oss idioter!
plus att det kna bli en hel del frågon om enbart den!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem

Känns bra att sitta med mina 117BTC på Mtgox

Det fanns ett bitcoin subforum här på sweclockers som jag var väldigt aktiv i tills det dödades. Var roligt så länge det varade.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Det fanns ett bitcoin subforum här på sweclockers som jag var väldigt aktiv i tills det dödades. Var roligt så länge det varade.

du får sitta och F5'a mkt så att dus er till att sälja innan crashen!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Vilken då?

Skrivet av capkekken:

tycker du kan köra en ny tråd mer traffik och dem kanske öppnar upp en forum del åt oss idioter!
plus att det kna bli en hel del frågon om enbart den!

Sagt och gjort! Här är den!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Grymt! Grattis till ~175K kronor
Antar att dessa är sparade sen tidigare skede alltså?

Viken sida är bäst eller säkrast att köpa/sälja ifrån i dagsläget?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Får detta i GUI Miner:
ERROR:root:Exception:
Traceback (most recent call last):
File "guiminer.py", line 2478, in run
File "guiminer.py", line 1893, in __init__
File "guiminer.py", line 2129, in load_config
File "guiminer.py", line 1008, in start_mining
File "subprocess.pyo", line 679, in __init__
File "subprocess.pyo", line 896, in _execute_child
WindowsError: [Error 267] Katalognamnet är felaktigt
Traceback (most recent call last):
File "guiminer.py", line 2487, in <module>
File "guiminer.py", line 2478, in run
File "guiminer.py", line 1893, in __init__
File "guiminer.py", line 2129, in load_config
File "guiminer.py", line 1008, in start_mining
File "subprocess.pyo", line 679, in __init__
File "subprocess.pyo", line 896, in _execute_child
WindowsError: [Error 267] Katalognamnet är felaktigt

Någon som vet hur man löser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Farmat lite av och till... Så haft de liggande en stund. Köpt och sålt också... Men trodde nog inte att det skulle sticka iväg så. Väntar på att takten avstannar innan jag säljer. Vill nog köpa igen i nästa Krash.

Personligen så har jag gjort ca 80 transaktioner via MtGox (mtgox.com). Pengarna skickas via en Polsk bank har jag för mig, och det kostar 2-3% med transaktionskostnader etc. Det finns billigare sidor, dock så anser jag att MtGox är värt den extra kostnaden för att vara säker på att man inte luras. Samma sak som varför jag minar på Deepbit ännu. Förlorade tex 7BTC på grund av att Tradehill la ner, och vägrade ge mig tillbaka de BTC jag hade på kontot.

Appropå Bitcoin forum del. Kanske man kan få en mod att återöppna den gamla delen? Finns ju mycket matnyttigt om än gammalt där.
http://www.sweclockers.com/forum/130-bitcoin/1041934-bitcoin-...

Edit:

Skrivet av capkekken:

du får sitta och F5'a mkt så att dus er till att sälja innan crashen!

Förra crashen tog 3 dagar. Så tror (hoppas) jag hinner det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kaddey:

Vågar man köpa från den sidan ?

Vissa har skrivit att det är scam sida medans andra skriver att det inte är det.. har du sett på något forum där någon använder eller bekräftar att dom fått varan ?

Den som lever får se. Värsta fall får jag inget och då är det bara pengar man förlorar

Skrivet av Forbidden:

Inte illa. Jag har kollat runt och det finns ju många sidor. Undra vilka som är scam liksom

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Farmat lite av och till... Så haft de liggande en stund. Köpt och sålt också... Men trodde nog inte att det skulle sticka iväg så. Väntar på att takten avstannar innan jag säljer. Vill nog köpa igen i nästa Krash.

Personligen så har jag gjort ca 80 transaktioner via MtGox (mtgox.com). Pengarna skickas via en Polsk bank har jag för mig, och det kostar 2-3% med transaktionskostnader etc. Det finns billigare sidor, dock så anser jag att MtGox är värt den extra kostnaden för att vara säker på att man inte luras. Samma sak som varför jag minar på Deepbit ännu. Förlorade tex 7BTC på grund av att Tradehill la ner, och vägrade ge mig tillbaka de BTC jag hade på kontot.

Appropå Bitcoin forum del. Kanske man kan få en mod att återöppna den gamla delen? Finns ju mycket matnyttigt om än gammalt där.
http://www.sweclockers.com/forum/130-bitcoin/1041934-bitcoin-...

Edit:

Förra crashen tog 3 dagar. Så tror (hoppas) jag hinner det.

Läste nånstans att Mtgox varit mest utsatta för just attacker för att komma åt folks konton men det kanske är mer säkert idag?
Aja tack för de matnyttiga tipsen! Håller fortfarande på att läsa runt om olika pooler.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Inte illa. Jag har kollat runt och det finns ju många sidor. Undra vilka som är scam liksom

Jag kan bekräfta att Bitstamp är den bästa köp/sälj sajten för mig hittills

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Läste nånstans att Mtgox varit mest utsatta för just attacker för att komma åt folks konton men det kanske är mer säkert idag?
Aja tack för de matnyttiga tipsen! Håller fortfarande på att läsa runt om olika pooler.

Alla siter är utsatta. Självklart är MtGox en av de mest utsatta då de innehar majoriteten av all handel. Skulle därför rekommendera att du skaffar ett separat (bank)konto som du skickar från och till. Själv så öppnade jag hos Swedbank ett 'E-spar konto', vilket var gratis. Så alla mina transaktioner går via det kontot.

Självklart kan det vara en falsk säkerhet, men men...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Alla siter är utsatta. Självklart är MtGox en av de mest utsatta då de innehar majoriteten av all handel. Skulle därför rekommendera att du skaffar ett separat (bank)konto som du skickar från och till. Själv så öppnade jag hos Swedbank ett 'E-spar konto', vilket var gratis. Så alla mina transaktioner går via det kontot.

Självklart kan det vara en falsk säkerhet, men men...

Jag har hållit på med mining enbart. Du skulle inte kunna skriva lite enkelt hur man sätter upp ett konto MTGOX där man får sina pengar till Swedbank?
Skulle uppskattas mycket utav mig och säkert andra

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Halllå , wow , jag hitta precis den här tråden och läst igenom och måste säga det är som en djungel.

Hur som helst så besitter jag på 2x 6970 amd radeon kort (crossfire) och undrar om det är värt något om jag skulle börja "mina"? vad kan man tjäna då per dag eller per timme eller vad man säger?

måste kommentera, inlägg #11360706 , hhaha nördarna blev rika !

och snubben som donera 2500 bitcoins , från 2011 , hade han haft d idag hade de vart värt 3,8 miljoner kronor. Ja hej tjena 4 ferrari's ^^

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Halllå , wow , jag hitta precis den här tråden och läst igenom och måste säga det är som en djungel.

Hur som helst så besitter jag på 2x 6970 amd radeon kort (crossfire) och undrar om det är värt något om jag skulle börja "mina"? vad kan man tjäna då per dag eller per timme eller vad man säger?

och snubben som donera 2500 bitcoins , från 2011 , hade han haft d idag hade de vart värt 3,8 miljoner kronor. Ja hej tjena 4 ferrari's ^^

Komiskt

Kolla min länk i signen om en pizza historia om du missat!

Ang dina kort så ska man ej köra CF när man minar. Korten skall jobba var för sig
Vad du kommer tjäna per dag är svårt att säga...

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Jag har hållit på med mining enbart. Du skulle inte kunna skriva lite enkelt hur man sätter upp ett konto MTGOX där man får sina pengar till Swedbank?
Skulle uppskattas mycket utav mig och säkert andra

Kanske kan ta mig tid och skriva ihop en guide för det. Dock lär jag inte hinna med det direkt. Eventuellt till helgen.

Skrivet av Twister86:

En djungel är det lätt... Problemet är att det är för mycket 'goldrush' folk. Lita inte på att man blir rik av bitcoins. Det är bara early adaptors som blir det.

BitCoin är ett 'ponsicheme' eller vad det heter. Så länge pengar går in i systemet så är alla glada.
2st 6970 bör få ca 2x400mhz ~ 0,05btc ~ 70-80sek.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Kanske kan ta mig tid och skriva ihop en guide för det. Dock lär jag inte hinna med det direkt. Eventuellt till helgen.

Självklart skall du ha tid! Ingen brådska

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Hzup:

En djungel är det lätt... Problemet är att det är för mycket 'goldrush' folk. Lita inte på att man blir rik av bitcoins. Det är bara early adaptors som blir det.

BitCoin är ett 'ponsicheme' eller vad det heter. Så länge pengar går in i systemet så är alla glada.
2st 6970 bör få ca 2x400mhz ~ 0,05btc ~ 70-80sek.

Per dag?

Haha läste den tråden, fyfan , över en miljon dollar för en pizza

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Har minat i över 2 dagar i sträck nu.
Har knappt fått ihop 14 kr

Permalänk
Medlem

Ang mine:a, skulle jag kunna koppla in ett 6870 som jag har liggandes och börja mine:a på den också?? Jag har ett 7970 nu. Anledningen till att jag undrar detta är för att jag vill kunna fortsätta minea när jag tex vill spela, och kan då på så sätt ge arbetet till 6870 så länge. Samt kanske minea på båda samtidigt?
Är det möjligt?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett coolt koncept, men det lär krascha och värdet lär minska till mer rimliga nivåer. Funderade kort på att starta upp med mitt 7970... men inte värt ljudvolymen som kortet skulle ge upphov till. Likväl intressant och något jag kommer följa lite. (Alla extrema värde ökningar likt den här är bara upplagda för att krascha... förr eller senare). Och till alla som har sparade BTCs sedan tidigare, grattis :D, förvånansvärt bra affär ni har gjort :p. Någon som sitter på en stor mängd som nu är "värd" ~50000 kr och uppåt (fram tills det kraschar ner ;)... grym tilltro som jag har ).

Tillägg: Bara i den här tråden har aktiviteten ökat något oerhört de sista dagarna, så värdeökningen på btc har definitivt gett det avsevärt mer uppmärksamhet. Så när folk nu säljer av en del btc så är frågan hur många som vill köpa, och till vilka priser... så länge som det finns köpare så kommer det inte att krascha, men som sagt... till vilket pris. Kanske är btcs stora fördel att det är "knutet" till tveksamma näringsverksamheter och dy. och på så sätt finns personer som är villiga att ta hyfsat stora förluster för att kunna få ut rena pengar på andra sidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nardds:

Har minat i över 2 dagar i sträck nu.
Har knappt fått ihop 14 kr

Använder du nvidia kort att mina med?
Jag använder 4x6990, ka ching

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrSnaggles:

Är det någon här som vet hur lång tid det skulle ta och få 1 Bitcoin med en stock 6870?

24/7 så skulle jag gissa på runt 5-6 veckor om du är med i en pool som slush pool tex. just nu kostar bitcoinen 1500:- så du lär nog tjäna några hundra efter strömmen är betald. men om 5-6 veckor så är det nog ett helt annat värde på bitcoinsen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av gynszd0:

Ang mine:a, skulle jag kunna koppla in ett 6870 som jag har liggandes och börja mine:a på den också?? Jag har ett 7970 nu. Anledningen till att jag undrar detta är för att jag vill kunna fortsätta minea när jag tex vill spela, och kan då på så sätt ge arbetet till 6870 så länge. Samt kanske minea på båda samtidigt?
Är det möjligt?

Det går alldeles utmärkt, du kan välja vilket/vilka grafikkort som ska användas till mining i tex. cgminer med lite konfigurering, ett 6870 ger närmare 300Mh/s utan överclokning.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

en fråga, får man använda swecs marknad för att sälja/köpa btc?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW