För att 99% av alla som ventilerar sig här har senaste dagarna gått upp i högvarv pga av värdet på BTC. Jag ser flera annonser varje dag där folk vill byta eller köpa grafikkort, den här tråden går varm med frågor som "Hur mycket kommer jag tjäna?" och "Hur gör man?". Varför var det inte tal om bitcoins för ~2 veckor sedan? Jag antar att modsen ser, precis som jag, att diskussionerna kommer minska till i princip ingenting så fort Bitcoins tappat värdet igen.
Ni som tittar in i denna tråden (och även ni som frekventerar den) måste förstå att vi har redan haft en sådan här rush förut. Vad hände när värdet gick ner? Ingen skrev något på bitcoin-delen.
En sak till, gå inte och köp 10 tals grafikkort, moderkort, nätagg osv osv för att tro att ni ska bli rika. Gör det i första hand för att ni tycker det är roligt. Det är så många som redan gått på en eller flera minor och förlorat massa pengar. Ta bara exemplet med "våran egna" mining pool som en användare här (Jine) ansvarade för. Den var rätt stor ute i bitcoinvärlden men i slutändan så snodde tydligen "hans vän" bitcoinsen från ett bankfack i USA och många blev av med sina bitcoins dom inte hade tagit ut ifrån poolen.
Detta är bara ett exempel av många. Personligen så tycker jag nästan den här tråden borde begravas också, den eldar bara på människor som kanske inte har hela bilden klar för sig att gå och investera i maskinvara och tro att dom ska bli miljonärer.
Jag tror själv bitcoins (och även litecoins) har en framtid och hoppas verkligen dom kommer användas i mycket större utsträckning än idag. Har själv "mine:at" och sålt, i förra rushen, så jag vet hur lockande det känns. Uppmanar er bara att tänka efter noga innan ni springer iväg och impulsköper saker.
Hur många här har använt sig utav Bitcoins/Litecoins till ett köp och inte bara samlat på sig för att sälja?
Förbaskat bra skrivet!:)