Permalänk
Medlem

Lagg i vissa spel..

Jag har ett problem med min dator..
MW3 och MW2 laggar sönder, alltså lagg, fps droppar hela tiden, detta händer också på Minecraft, kan aldrig få 60fps konstant, och detta är UTAN mods.
De fps droppar absolut ingenting i BF3 eller Black Ops 2, MW2 och MW3 har ju samma engine och det laggar på både och? + att det laggar när jag gör alt+tab, alltså laggar i typ 5-10 sekunder sen går det bort, när jag gör alt+tab sen tillbaka igen, det konstiga är att när jag installerade DirectX 9 fixades detta på MW2, men inte på MW3.. Kan det vara något med drivers och göra att jag fps droppar i spel?

Jag använder just nu 13.3 beta..

Permalänk
Medlem

Testa gamla 12.11? Testa att köra med ett annat grafikkort (om du har).

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Testa gamla 12.11? Testa att köra med ett annat grafikkort (om du har).

Det kan nog inte vara grafikkortet för jag RMA det i Januari och fick ett helt nytt..
När man ska downgrada, måste man göra med Driver Sweeper? Alla erfarna säger att man måste använda Driver Sweeper annars kan något gå fel?
Använde Driver Sweeper en gång och fick Bluescreen så vågar nog inte göra det igen.. Är det bara och installera 12.11 sådär?
Jag vill helst inte downgrada för i beta drivisarna är det ju liksom är mer prestanda i dom spel jag spelar.. Finns det inget annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Det kan nog inte vara grafikkortet för jag RMA det i Januari och fick ett helt nytt..
När man ska downgrada, måste man göra med Driver Sweeper? Alla erfarna säger att man måste använda Driver Sweeper annars kan något gå fel?
Använde Driver Sweeper en gång och fick Bluescreen så vågar nog inte göra det igen.. Är det bara och installera 12.11 sådär?
Jag vill helst inte downgrada för i beta drivisarna är det ju liksom är mer prestanda i dom spel jag spelar.. Finns det inget annat sätt?

Gör en återställningspunkt i windows och kör Driver Sweeper. Mycket möjligt att det löser problemet!

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem

Om det inte heller funkar så har du nog inget annat val än att testa någon lite äldre drivrutin.

Visa signatur

Permalänk

Har du kört 3DMark 11 än? Kör 3DMark 11 och posta en länk till ditt resultat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har du kört 3DMark 11 än? Kör 3DMark 11 och posta en länk till ditt resultat.

Resultatet är normalt..

Permalänk
Medlem

Alice.L tyckte du skulle göra en återställningspunkt, sen köra med Driver Sweeper. Jag tycker det känns testvärt även om du hade en otrevlig upplevelse senast

Permalänk
Entusiast

13.3 är väl AMD's senaste BETA-drivrutin? Det är väl inte så konstigt att det krånglar lite i så fall, byt till 13.1 WHQL istället

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

13.3 är väl AMD's senaste BETA-drivrutin? Det är väl inte så konstigt att det krånglar lite i så fall, byt till 13.1 WHQL istället

Varför kan jag inte ha beta driver? Det ger ju mer prestanda-flyt i de andra spel jag spelar..

Permalänk
Medlem

SAMMA TRÅDAR HELA TIDEN!!!!!!!! Du har fått flera rätt svar från dina andra tRådar. Så sluta fråga. Processorn kan det vara fel med nåt?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

SAMMA TRÅDAR HELA TIDEN!!!!!!!! Du har fått flera rätt svar från dina andra tRådar. Så sluta fråga. Processorn kan det vara fel med nåt?

Det är inte processorn, en vän till mig har samma processor och spelar samma spel och han har ej problem med det? + en dualcore på 2ghz klarar till o med MW2 och MW3..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Din väns processor och andra delar är inte dina delar. Dina kan ha problem. Nya delar är inte heller någon garanti för att de ska fungera - måndagsexemplar finns alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Det är inte processorn, en vän till mig har samma processor och spelar samma spel och han har ej problem med det? + en dualcore på 2ghz klarar till o med MW2 och MW3..

Samma processor betyder inte att båda fungerar likadant. Nåt du har kan ha defekt eller nåt medans din kompis dator är frisk.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Så inget jag kan göra då? ..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madz:

Du kan ju testa att ta bort ev överklockning om du nu kör med det. Sedan kan det alltid vara problem med vissa spel i Betadrivisar därav att de just är Beta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du kan ju testa att ta bort ev överklockning om du nu kör med det. Sedan kan det alltid vara problem med vissa spel i Betadrivisar därav att de just är Beta.

Hur kan jag "rollbacka" till 13.1 då? Bara och installera över? Hört att det kan bli problem då o.s.v..

Permalänk
Skrivet av Madz:

Hur kan jag "rollbacka" till 13.1 då? Bara och irekommenderat r? Hört att det kan bli problem då o.s.v..

Ja du kan ju börja med att testa att göra som 4 andra personer redan rekommenderat i den här tråden, systemåterställningspunkt sen driver sweeper. Annars kan du ju fortsätta att ignorera den hjälp du fått och fortsätta fråga samma frågor, men vad vet jag?

Permalänk

Gör som Alice.L tycker att du ska göra. Om du gör rätt så ska du nog kunna undvika bluescreens. Snabbguide från vad jag vill minnas, googla gärna så jag inte lurar dig:

Ladda ner Driver Sweeper, installera det. Ladda ner nya (gamla) drivrutiner.
Boota datorn i felsäkertläge, kör Driver Sweeper. Analyze. Markera vad du vill ta bort.
Reboota datorn, installera nya drivrutiner.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melodylekfull:

Gör som Alice.L tycker att du ska göra. Om du gör rätt så ska du nog kunna undvika bluescreens. Snabbguide från vad jag vill minnas, googla gärna så jag inte lurar dig:

Ladda ner Driver Sweeper, installera det. Ladda ner nya (gamla) drivrutiner.
Boota datorn i felsäkertläge, kör Driver Sweeper. Analyze. Markera vad du vill ta bort.
Reboota datorn, installera nya drivrutiner.

Lycka till

Exakt så jag gjorde, fick ändå bluescreen.. Asså varför kan man inte bara installera de andra? Vad för "problem" kan hända om man inte använder Driver Sweeper t.e.x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Du har ju hittils bara slagit ifrån dig allt vad folk uppbringat. Därför tror jag ingen kommer ge dig mer tips...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Du har ju hittils bara slagit ifrån dig allt vad folk uppbringat. Därför tror jag ingen kommer ge dig mer tips...

Kom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Exakt så jag gjorde, fick ändå bluescreen.. Asså varför kan man inte bara installera de andra? Vad för "problem" kan hända om man inte använder Driver Sweeper t.e.x?

avinstallerade du de innan du försökte rensa bort dem i felsäkert läge ?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

avinstallerade du de innan du försökte rensa bort dem i felsäkert läge ?

Ja. Jag rensade AMD i kontrollpanelen först, sen rensa resten me driver sweeper i felsäkert-läge, sen när jag gick till normalt läge fick jag bluescreen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Skrivet av drcharles:

Ja du kan ju börja med att testa att göra som 4 andra personer redan rekommenderat i den här tråden, systemåterställningspunkt sen driver sweeper. Annars kan du ju fortsätta att ignorera den hjälp du fått och fortsätta fråga samma frågor, men vad vet jag?

Skrivet av Hzup:

4 andra personer kanske rekommenderar detta av anledningen att det troligen är ditt bästa (och enda) alternativ tills du testat och ser om problemet kvarstår?
Bara för att du fick bluescreen en gång betyder det inte att det kommer hända igen. Jag tror fortfarande att det är ditt bästa alternativ.