Jämför du med PS4 nu eller PS3? Antar att du pratar om nuvarande generationen eftersom du säger att ett grafikkort för 1500-2500kr har 1000 gånger mer potential än en konsol (vilken är störtlöjligt, ett 660TI kanske har 10gånger mer prestanda än ett 7800GTX som är typ vad som sitter i PS3an). Det är förövrigt väldigt konstigt att jämföra begagnade PC-komponenter med vad en ny konsol kostar, man kan faktiskt även köpa begagnade konsoler vettu.
Länka gärna en begagnad dator som kostar som ett begagnat PS3 eller XBOX360 (som man hittar för under 1000kr) som klarar BF3, Tomb Raider och Bioshock Infinate etc. Tror inte ens du hittar en som kostar som en ny konsol.
Jag förstår inte vem du försöker övertala här, att konsoler inte kommer vara lika kraftfulla som en bra gaming dator är det väl ingen som argumenterar mot men du får det att låta som att det är mer prisvärt att köpa en begagnad dator än en konsol vilket bara är löjligt. Du kan inte spela alla nya konsolspel på en dator för runt 1000lappen å få en bättre upplevelse än hos konsolen. För vad man kan spela på en konsol så är dom faktiskt väldigt prisvärda oavsett hur det ser ut på PC-sidan. Och nu när det kommer sitta vanliga PC-komponenter i PS4an (som lär även vara billigare än om man hade blockat ihop dom å byggt själv) så förstår jag inte varför det är ens lönt att klaga på konsoler, PS4an kommer ju bara vara en kompakt hyfsat billig midrange speldator. Vad är problemet med det?
Jag har en gammal dator här hemma..
X2 4600+, 4GB ram med 8800GTS klarar bf3 på low 1024*800, köpte datorn för 800:- Viva pinata på high (Flyter på bättre än xbox varianten)
Dom flesta vill ha 1500-1800:- för sina begagnade konsoler.. Och då kan man bara spela på dessa, vilket man tröttnar på ganska så snabbt..
Menar nuvarande konsoler, då ps4 inte är ute på marknaden.
PC kan man tweaka sina spel på så att man kan lira bf3 på en amd 3700+ och 6800GT... Som exempel Och då får man så mycket mer via mjukvaran jämtemot vad konsolerna erbjuder...
Och man kan titta på Youtube i HD vilket konsolerna inte klarar av utan att man måste göra nåt speciellt med dom, kommer dock inte ihåg vad :P...
-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14 ✔
-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme ✔
-Corsair TX850W ✔
☺