PC vs PS4 Unreal Engine 4 Video Jämförelse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon75480:

Jämför du med PS4 nu eller PS3? Antar att du pratar om nuvarande generationen eftersom du säger att ett grafikkort för 1500-2500kr har 1000 gånger mer potential än en konsol (vilken är störtlöjligt, ett 660TI kanske har 10gånger mer prestanda än ett 7800GTX som är typ vad som sitter i PS3an). Det är förövrigt väldigt konstigt att jämföra begagnade PC-komponenter med vad en ny konsol kostar, man kan faktiskt även köpa begagnade konsoler vettu.

Länka gärna en begagnad dator som kostar som ett begagnat PS3 eller XBOX360 (som man hittar för under 1000kr) som klarar BF3, Tomb Raider och Bioshock Infinate etc. Tror inte ens du hittar en som kostar som en ny konsol.

Jag förstår inte vem du försöker övertala här, att konsoler inte kommer vara lika kraftfulla som en bra gaming dator är det väl ingen som argumenterar mot men du får det att låta som att det är mer prisvärt att köpa en begagnad dator än en konsol vilket bara är löjligt. Du kan inte spela alla nya konsolspel på en dator för runt 1000lappen å få en bättre upplevelse än hos konsolen. För vad man kan spela på en konsol så är dom faktiskt väldigt prisvärda oavsett hur det ser ut på PC-sidan. Och nu när det kommer sitta vanliga PC-komponenter i PS4an (som lär även vara billigare än om man hade blockat ihop dom å byggt själv) så förstår jag inte varför det är ens lönt att klaga på konsoler, PS4an kommer ju bara vara en kompakt hyfsat billig midrange speldator. Vad är problemet med det?

Jag har en gammal dator här hemma..

X2 4600+, 4GB ram med 8800GTS klarar bf3 på low 1024*800, köpte datorn för 800:- Viva pinata på high (Flyter på bättre än xbox varianten)

Dom flesta vill ha 1500-1800:- för sina begagnade konsoler.. Och då kan man bara spela på dessa, vilket man tröttnar på ganska så snabbt..

Menar nuvarande konsoler, då ps4 inte är ute på marknaden.

PC kan man tweaka sina spel på så att man kan lira bf3 på en amd 3700+ och 6800GT... Som exempel Och då får man så mycket mer via mjukvaran jämtemot vad konsolerna erbjuder...

Och man kan titta på Youtube i HD vilket konsolerna inte klarar av utan att man måste göra nåt speciellt med dom, kommer dock inte ihåg vad :P...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Då får man ju 100ggr bättre spelkänsla med och sjukt mycket mer för pengarna än vad en konsol kan erbjuda...

Ett grafikkort för 1500-2500:- har 1000ggr mer potential är en konsol har..

Ett grafikkort för 500:- ger lika bra prestanda som en konsol ger...

En begagnad dator för 1000-1500:- springer åttor runt en konsol i dagsläget!

Som du skriver ''hyffsat'' grafikkort ett grafikkort för samma prislapp som en konsol kostar dvs 3000:- maxar vilket spel som helst. så ändra ditt ''hyfsat'' till ''sjukt bra''

Jag gav bara 500:- för mitt 7950 :)...kostade 1500:- demo hos komplett...sålde mitt gtx480 för runt 1000:- Säg en konsol som kan kontra det?

Jag hoppas att ditt sista exempel är ett skämt. För du kan ju inte ta med vad du sålde ditt föra top of the line kort för. Det är inte det minsta relevant. Sen jämför du med ett demokort. Då får du ta och jämföra med en konsol som varit demo också.

Ett grafikkort för 500kr kan inte köra spel lika bra som en konsol. Konsoler är så löjligt mycket bättre optimerade så att även om de har mycket sämre råprestanda så kan de fungera OK.

En beggad dator för 1500kr kan tyvärr inte spela spel i närheten så bra som en konsol. Jag kollade runt lite på blocket, och med lite tur så får du en dator som åtmistånde kan starta nya spel.

Jag är själv inget fan av konsoler. Jag spelar mycket hellre på en dator. Men man kan inte förneka att konsoler är billigare än datorer och att det ser ruskigt bra ut för hårdvaran i dem. Det finns en marknad för konsoler då många inte orkar lära sig om datorer, och då är det mycket smidigare att bara köpa än konsol. Konsolerna ger även bra värde för pengarna. Jag förstår att du inte gillar konsol, men när du sitter och ljuger så ser du bara barnslig ut.

Edit: Om man kommer upp i prisklassen så är datorer överlägsna konsol. Men i dessa prisklasser så är de inte det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Jag hoppas att ditt sista exempel är ett skämt. För du kan ju inte ta med vad du sålde ditt föra top of the line kort för. Det är inte det minsta relevant. Sen jämför du med ett demokort. Då får du ta och jämföra med en konsol som varit demo också.

Ett grafikkort för 500kr kan inte köra spel lika bra som en konsol. Konsoler är så löjligt mycket bättre optimerade så att även om de har mycket sämre råprestanda så kan de fungera OK.

En beggad dator för 1500kr kan tyvärr inte spela spel i närheten så bra som en konsol. Jag kollade runt lite på blocket, och med lite tur så får du en dator som åtmistånde kan starta nya spel.

Jag är själv inget fan av konsoler. Jag spelar mycket hellre på en dator. Men man kan inte förneka att konsoler är billigare än datorer och att det ser ruskigt bra ut för hårdvaran i dem. Det finns en marknad för konsoler då många inte orkar lära sig om datorer, och då är det mycket smidigare att bara köpa än konsol. Konsolerna ger även bra värde för pengarna. Jag förstår att du inte gillar konsol, men när du sitter och ljuger så ser du bara barnslig ut.

Du får ju tänka på att en PC i den budget kan göra det som en konsol aldrig klarar av...att ha Photoshop, CAD, eller miniräknare

Och den Pc'n i den budgeten klarar av multimedia mycket bättre än vad en konsol klarar av Även lättare spel. Internetspel som är i dagsläget den största marknaden i spelvärlden

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

OMG, det ser näst intill identiskt ut. Visst det fanns en del stuttering i början på för PS4:an men detta är i ett tidigt stadie. Och vissa av er här inne har redan tvärsågat PS4:an baserat på detta, man kan inte göra annat än att le. Jag hade inte sett den här jämförelsen innan men nu när jag sett den och läst era inlägg så är som att läsa av vilken annan "Fanboy battle" som helst.

Jag tror stenhårt på ps4 och jag har aldrig ägt en Xbox eller 360. Dessutom tycker jag inte att demot säger mycket om konsolens förmåga. Om någon ska beskyllas för att demon ser dålig ut så är det inte sony, för det var väl inte dom som gjorde den? jag tror säkert man kan göra en lika snygg demo för ps4 bara man kan hitta substitut för hur delmoment i pcversionen fungerar.

Det är konstigt att man inte fått mer liknande resultat, det hade talat mer för ps4:an. Den kommer förmodligen vara helt ok som konsol, om jag hade köpt en ps3 eller ps4 så hade det varit pga spelen och gameplay, inte för grafiken ändå. Jag äger bara en ps2 i konsolväg nu.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk

PS4:an ser ju mer skarp ut medans PC har mer detaljer och mer blurr, man ska ju dock ta detta med en nypa salt då U4 inte är otroligt optimerat.. Men detta är vad jag tycker så

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

PC i toppen, PS4 under.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Utklassning, man behöver inte säga mer än så, PC hade mycket bättre texturer, mycket bättre ljus, i många fall hade PS4at inte någon ljussättning alls i princip, därför framstod PC versionen som blekare, PS4 saknade många partikeleffekter, och var dessutom urkasst flyt.

Sen har de väl inte optimerat nått än, kommer ju självklart bli bättre, men just i detta demo är det ren utklassning.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

PS4:an ser ju mer skarp ut medans PC har mer detaljer och mer blurr, man ska ju dock ta detta med en nypa salt då U4 inte är otroligt optimerat.. Men detta är vad jag tycker så

Att det är skarpare är ju för att de skalat av massor av effekter, man kan ogilla DOF eller gilla det, men oavsett gjorde PC ett mycket bättre jobb tekniskt sätt, på alla fronter

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

*bild*

PC i toppen, PS4 under.

pc versionen av demon passar mer filmer medans ps4 versionen av demon passar spel mer än filmer, det är min åsikt, andra tycker väl ljus effekterna på ps4an här är bättre till film än den fotorealistiska pc bilden

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Att det är skarpare är ju för att de skalat av massor av effekter, man kan ogilla DOF eller gilla det, men oavsett gjorde PC ett mycket bättre jobb tekniskt sätt, på alla fronter

Men jo att PC eller PS4 "har gjort ett bättre jobb" kan man ju diskutera till graven dock, PC och konsol tycker jag fortfarande är lite halvt onödigt att jämföra

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Men jo att PC eller PS4 "har gjort ett bättre jobb" kan man ju diskutera till graven dock, PC och konsol tycker jag fortfarande är lite halvt onödigt att jämföra

Pratar man tekniskt finns väl inte direkt mycket att diskutera, PCn klarar att slänga fram MÅNGA fler krävande effekter än PS4an i en mycket högre frame rate, inte mer till saken än så skulle jag säga.

Visst kan man tycka att det är onödigt att jämföra, men det är trotts allt det som tråden handlar om, och det är de som också ska göras i tråden

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Pratar man tekniskt finns väl inte direkt mycket att diskutera, PCn klarar att slänga fram MÅNGA fler krävande effekter än PS4an i en mycket högre frame rate, inte mer till saken än så skulle jag säga.

Visst kan man tycka att det är onödigt att jämföra, men det är trotts allt det som tråden handlar om, och det är de som också ska göras i tråden

Jo, det jag tänker är ju just att det är skillnad i pris, men fattar vad du menar.

Haha jo det är klart, annars är man ju ute och cyklar men det är iallafall så jag tycker

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Nu har jag ingen koll på hur blocket är nu för tiden, men ja minnsa när jag sålde min 2 år gammla Pentium 3 där, för 500:- mindre än ja köpt den för 2 år tidigare. Folk sätter överpriser till tusan på blocket för det är mestadels okunnigt folk som köper begagnad hårdvara skulle jag våga påstå.

För övrigt så är det menlöst att jämnföra grafik mellan PC o en konsol tycker jag, den intressanta jämnförelsen kommer ju ligga mellan dom olika konsolerna. Konsoler kommer iaf ett bra tag framöver ha nerbantade effekter och liknande, även om konsolen i teorin kan kräma ur bättre grafik så handlar det ju även om temperaturer, konsoler har ju inte alltid den bästa kylningen då dom ska vara så kompakta som möjligt.

Jag kommer inte kolla seriöst på en konsol förens den dagen tangentbord och mus stöd finns som standard till konsolen och alla dess spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att Sweclockare är lite för emot PS4, PS4 och Sony och en massa andra j*kla utvecklare har slitit och jobbat hårt för att hänga med tekniken och utvecklingen tills idag.

Jag är både PC och konsol spelare jag har längtat och längtat på nästa generations konsoler, som ska kliva upp och komma närmare PC och folk som klagar på att PC är snyggare än nuvarande generation klagar fortfarande fast ett stort kliv uppåt i grafik för dagens nya konsoler.

Även om det inte riktigt når uppåt så klaga ni och retar konsol människorna.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

För övrigt så är det menlöst att jämnföra grafik mellan PC o en konsol tycker jag, den intressanta jämnförelsen kommer ju ligga mellan dom olika konsolerna.

Ja, så är det ju. Annars blir det ju som att jämföra äpplen med en hel fruktkorg. Det är lite udda att jämföra någonting specifikt med någonting generellt. En konsol är en produkt med specifik hårdvara, PC bara ett generellt koncept liksom.

Ska man nödvändigtvis jämföra PC med konsoler måste man ju antingen jämföra en konsol med en PC med likvärdig hårdvara alternativt med en PC för ungefär samma kostnad som konsolen.

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Nu tycker jag att Sweclockare är lite för emot PS4, PS4 och Sony och en massa andra j*kla utvecklare har slitit och jobbat hårt för att hänga med tekniken och utvecklingen tills idag.

Jag är både PC och konsol spelare jag har längtat och längtat på nästa generations konsoler, som ska kliva upp och komma närmare PC och folk som klagar på att PC är snyggare än nuvarande generation klagar fortfarande fast ett stort kliv uppåt i grafik för dagens nya konsoler.

Även om det inte riktigt når uppåt så klaga ni och retar konsol människorna.

Tycker mig inte ha sett speciellt många kommentarer här där folk varit emot PS4an? De har sagt att PC versionen ser bättre ut, flyter bättre och har mycket fler effekter, det är bara sanningen, det betyder inte att man dissar idéen med konsolen. Konsoler köper man inte om man är ute efter den bästa grafiken, utan om man har lite mer begränsat med pengar, och ändå vill kunna spela, alternativt om man vill slippa att spel krånglar så mycket som möjligt, eller spela exklusiva titlar.

Förstår inte riktigt vad du menar med att PS4 har slitit hårt, konsolen själv har inte gjort mycket för att hänga med direkt, och det vet jag väl inte om Sony har behövt göra heller, de har valt komponenterna, det är i princip allt som bidragit till detta demo, och det som diskuteras i alla fall, vilka coola funktioner konsolen har, eller hur många share buttons den har, som de jobbat fram, är ju oviktigt här.

Har inte hört någon klaga på att PC är snyggare än konsolerna, det är rätt självklart, snarare folk som klagar på att PC spelen blir begränsade för att konsolerna inte klarar mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har inte hört någon klaga på att PC är snyggare än konsolerna, det är rätt självklart, snarare folk som klagar på att PC spelen blir begränsade för att konsolerna inte klarar mer.

Jo men det är rena fanboykommentarer som är rent motstånd mot konsoler. Hybridspel som utvecklats till PC samtidigt som konsoler som BF serien har stöd för 4 eller mer cpukärnor och det är fullt möjligt att dra upp grafiken högre än MÅNGA pc exklusiva titlar som bla annat blizzard släppt. Där satsar man på tvåkärniga CPUer och brödrost till grafikkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Jo men det är rena fanboykommentarer som är rent motstånd mot konsoler. Hybridspel som utvecklats till PC samtidigt som konsoler som BF serien har stöd för 4 eller mer cpukärnor och det är fullt möjligt att dra upp grafiken högre än MÅNGA pc exklusiva titlar som bla annat blizzard släppt. Där satsar man på tvåkärniga CPUer och brödrost till grafikkort.

Jo, men det är å andra sidan i princip det ända spelet där det gäller, där de snarare verkar ha gjort tvärtom, gjort spelet för PC, och sen skalat ner grafik mm för att funka för konsolerna också.

Tar vi Skyrim, Far Cry 3, Bioshock, osv. Så är det inte samma historia. MMOs brukar i allmänhet inte vara så väldigt optimerade, gudarna vet varför, så är kanske inte det bästa exemplet heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, men det är å andra sidan i princip det ända spelet där det gäller, där de snarare verkar ha gjort tvärtom, gjort spelet för PC, och sen skalat ner grafik mm för att funka för konsolerna också.

Tar vi Skyrim, Far Cry 3, Bioshock, osv. Så är det inte samma historia. MMOs brukar i allmänhet inte vara så väldigt optimerade, gudarna vet varför, så är kanske inte det bästa exemplet heller.

I stort sett ALLA spel med bra stöd för 4 trådar är just spel som utvecklats till konsol samtidigt som till PC.
Spel som Skyrim flyter inte bra till något system så det är bara otroligt dåligt optimerat till allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Utan att veta FPS på båda plattformarna så säger videon inte så mycket tycker jag.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Utan att veta FPS på båda plattformarna så säger videon inte så mycket tycker jag.

Måste hålla med. Kan inte säga mycket innan vi har maskinen i hand med optimerade spel.
Men tror top pc system kommer vara bättre grafiskt sett men kommer åldras snabbt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Du får ju tänka på att en PC i den budget kan göra det som en konsol aldrig klarar av...att ha Photoshop, CAD, eller miniräknare

Och den Pc'n i den budgeten klarar av multimedia mycket bättre än vad en konsol klarar av Även lättare spel. Internetspel som är i dagsläget den största marknaden i spelvärlden

Man köper inte en konsol för att köra photoshop eller cad etc heller för den delen. Klart som tusan att en grym PC piskar upp en konsol 7 dagar i veckan. Men faktum är och det skall man inte glömma oavsett om nu grafiken är sämre överlag även från start än vissa midrange PC så håller en konsol och grafiken blir till och med bättre med tiden när utvecklare lär sig optimera. Jag skulle vilja se dig köpa en PC i 4000 kronors klassen idag och sen köra spel om 6 år på den med bättre grafik än du gör vid inköp. Konsol är inte om kommer aldrig vara ett alternativ för iCandy ala 1920x1080 fullt allt maxxa maxxa, det är främst lämpat för familjer eller casual players som inte orkar allt bök med hård- , mjukvaru uppdatering varje månad / år .. Min tre år gamla laptop för 20k vid inköp klara inte mycket högre grafik setting än vad en PS3 gör idag känns det som då man måste typ pressa ner krävande spel på medium och enstaka high för att kunna spela utan massa strul. Konsol optimeras på ett helt annat sätt då det bara finns en hårdvara vilket gör att den håller längre även om det initialt i utgångsläget inte är speciellt imponerande för vissa som tycks tro att man inte kan spela om inte allt står på fullt. Men uppenbarligen börjar jag kanske bli för gammal för att förstå hur "big" deal det är att "suger" grafiken kan man inte ha skoj. Fan en annan växte upp med ping pong, c64, nes 8bit m.m . För mig är storyn och spelet i sig bra mycket viktigare än att små grässtrån vippar fram och tillbaka i vinden eller att det blir helt korrekta avspeglingar om en sten faller i vattnet. Väl inne i ett spel tycker jag inte att man reflekterar så vidare mycket om hur texturen ser ut. Såvidare inte spelet suger så jävla hårt att man måste roa sig med nåt annat än själva spelandet av storyn.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

I stort sett ALLA spel med bra stöd för 4 trådar är just spel som utvecklats till konsol samtidigt som till PC.
Spel som Skyrim flyter inte bra till något system så det är bara otroligt dåligt optimerat till allt.

När pratade jag endast om hur många trådar spelen hade stöd för?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ps4 texturer såg hemskt ut, men med så svag hårdvara klarar den väll inte av bättre om de ska hålla någon sorts stabil fps. Killzone 4 verkar också ha det problemet.

Permalänk

Grymt snyggt på PS4 an faktist! är ganska överraskad att PS4:an klarade sig så bra!

Dock så ser man ju skillnader på dessa två demos och den största skillnaden är ju partikel effekterna där Nvidia vinner med sin GTX PhysX teknik. Men utöver så är det ju inte så mycket i skillnad på dessa demos,

Värt att notera är att PS4 (vad jag hört) kommer att ha ett Radeon HD7850 som ligger i 1500-1800 kr klassen medans ett 680 är mer än dubbelt så dyrt..

Se Exempel nedan på med och utan PhysX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag äger bara en ps2 i konsolväg nu.

Jag äger en PS, PS2, GameCube och N64. Tycker de flesta spelen till de konsolerna är bra mycket roligare än det som spottas ut just nu.
Enda andledningen jag kan tänka mig att köpa next-gen konsoll är för Street Fighter genren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

PS4 måste ha en prislapp på 2-3000:- för att vara intressant..Och få ett trådlöst nätverk som faktiskt vill funka bra!

Hoppas du har samma krav på din speldator... Jag menar ett 680 (som var med i testet) kostar mer än 2000-3000:- och sen ska du ha många andra komponenter som går på några tusen.

Permalänk

Gött att konsolerna börjar få bra grafik, men klart en PC kommer alltid att vara bättre. Och argumentet att en ps4 kommer bli billigare, vad landar den på? 8 papp för konsolen? Utöver detta behöver du en TV + surroundsystem för PS4.

Edit:
Och lite extra lull-lull för PS4 typ kontroller, lite andra tillbehör och spel för 6-700kr/st. Kanske en extern hårddisk på det.

Tror totalkostnaden blir lika stor för en pc som för ps4 om man köper allt nytt + att en PS4 inte går att uppgradera som en PC.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Gött att konsolerna börjar få bra grafik, men klart en PC kommer alltid att vara bättre. Och argumentet att en ps4 kommer bli billigare, vad landar den på? 8 papp för konsolen? Utöver detta behöver du en TV + surroundsystem för PS4.

Edit:
Och lite extra lull-lull för PS4 typ kontroller, lite andra tillbehör och spel för 6-700kr/st. Kanske en extern hårddisk på det.

Tror totalkostnaden blir lika stor för en pc som för ps4 om man köper allt nytt + att en PS4 inte går att uppgradera som en PC.

8K?! PS3 kostade ju runt 6K vid release, och har varit rätt mycket rykten om att PS4 kommer vara ganska mycket billigare vid release än PS3 var, så blir knappast några 8K inte, det skulle vara idiotiskt att sätta så högt pris, poängen med konsoler är ju att de är billiga, men har många andra nackdelar. Jag gissar att den landar närmare 4K, kanske t.o.m runt 3K.

Sen tror jag ärligt talat att de flesta har en TV och soffa hemma, så då måste de flesta köpa skärm, plus hörlurar/högtalare, och stol för att bara komma ikapp TV+Soffa som de flesta redan har. En kontroll får man minst 1 med själva konsolen, och alltså inom de första 4K, för PC däremot måste du köpa både tangentbord och mus, som (förutsatt att man inte köper den sämsta skit man kan hitta) så kommer priset för det landa ungefär på samma pris som för en till kontroll.

Om du tror att det kommer hamna på ungefär samma pris som för en PC får du nog lära dig räkna bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ja för man behöver ingen skärm och ljud till pc.