Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

surr i högtalare från musen, galvanisk avskiljare?

Permalänk
Medlem

surr i högtalare från musen, galvanisk avskiljare?

Tjo
Skaffade ett par aktiva högtalare som jag kopplat till datorn via en liten mixer. Problemet är att jag får lite surr i dom, typ när man rör på musen osv. Funderar på om en galvanisk avskiljare från Kjell & co skulle kunna lösa problemet. Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DarkBob:

Tjo
Skaffade ett par aktiva högtalare som jag kopplat till datorn via en liten mixer. Problemet är att jag får lite surr i dom, typ när man rör på musen osv. Funderar på om en galvanisk avskiljare från Kjell & co skulle kunna lösa problemet. Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Även jag har liknande problem. Jag funderar på om det inte räcker med att snurra både Musens och Hörlurarnas kablar kring varsin järnkärna?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkBob:

Tjo
Skaffade ett par aktiva högtalare som jag kopplat till datorn via en liten mixer. Problemet är att jag får lite surr i dom, typ när man rör på musen osv. Funderar på om en galvanisk avskiljare från Kjell & co skulle kunna lösa problemet. Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Jordade uttag?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Det har att göra med att moderkortets integrerade ljud är dåligt skärmat från andra störningar i datorn.
För att avhjälpa det kan du testa koppla lurarna i baksidan av datorn, om du nu kopplat i frontpanelen dvs.
Funkar inte det är det ett bättre ljudkort som gäller.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag har ett M-Audio delta 1010lt ljudkort så jag hoppas inte det är det som är problemet. Jordade uttag är det men frågan är om jordkabeln är inkopplad. Eldragningen har varit lite sådär i övriga huset så det kan vara värt att undersöka.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Jordade uttag?

+1 en på detta. Jordning brukar ta bort mycket störningar