Lightroom+databas+Skyrim+black ops

Permalänk
Medlem

Lightroom+databas+Skyrim+black ops

Vad behöver jag?
Har förstått att processor är viktigt för bildbehandling. Tänker bygga runt i7-processor. 3770 kanske. 8 eller 16 gig ram beroende på hur mkt pengar jag har över. Tyst låda, tror det blir Fractal Design Define mini så ser det snyggt ut också. Nätagg på 600-650 w tänkte jag. Billigt moderkort kanske 500-600 kronor. Tror jag har någorlunda koll så långt.

Men. Vad behövs i grafikväg?

Jag ska bildbehandla i Photoshop Lightroom 4. Jag är överanvändare av schackprogram för att räkna igenom partier. Chessbase databassökning med 5,5 miljoner partier, schackmotor för att får partier analyserade... Har ingen aning om vad grafikkort gör för dessa program. Det kanske inte behövs något förutom det som i7-processorn klarar av?

Har en son som kör lite spel som Call of duty, skyrim och sånt.

jag vill kunna koppla med hdmi till platt-tv:n förstås.

Har någon ett bra tips?

Permalänk
Medlem

Den viktigaste frågan är självklart vilken budget du har ungefär?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Billigast möjligt max 1000.

Permalänk
Medlem

Kan det här vara något?
Inget grafikkort dock, men det går ju att köpa till senare när mer cash finnes på kontot...
Kommer det här att fungera?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3265990/2013-04-23

Permalänk
Medlem

Fick för övrigt besked från Adobes support att det inbyggda grafikkortet räcker för Lightroom. Så det är bara att testa. Annars uppgradera.