Köpråd: Packard Bell EasyNote TV 15.6"

Permalänk
Medlem

Hade tänkt mest och koppla den till tv:n för streaming av film och surfande och kanske spela lättare spel som LoL, torchlight ..
ja samma pris 2690:-

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "ordinarie pris" var/är på denna?

Permalänk
Medlem

En kort rapport:

Tvingade avinstallera "PC speed up" som krånglade datorn. Dessutom slutade Norton antivirus fungera dagen efter första körningen så jag installerade om programmet. Har någon haft samma problem?

Tangentbordet är inte min bästa favorit måste jag säga.

Annars funkar den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Någon som vet vad "ordinarie pris" var/är på denna?

5990 kostade den exakt.

Permalänk

Kan köra CS och CS GO stabilt men WaW får man dra ner upplösningen en bit för att de ska bli okej spelbart

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Var in till Elgiganten idag och det var inga problem att byta ut den, gick riktigt smidigt! Så fått en helt ny nu, har inte kollat om den är hel men man får väl hoppas det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Kan köra CS och CS GO stabilt men WaW får man dra ner upplösningen en bit för att de ska bli okej spelbart

Trevligt. Kör LoL på medium grafik och har konstant 60 fps förutom i stora teamfights med tusen minions innan nexus ska köttas så droppas de ned lite. Först när jag provade hade jag ca 40 fps men efter lite fix i amd catalyst center och satt på hög prestanda istället i kontrollpanelen istället för energispar blev det mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Kollade tempsen idag. Hade som max 120 grader på pcu när jag spelade. I idle ligger den runt 95grader. Kan detta verkligen stämma? Kör utan kylplatta för tillfället. Vet inte hur det ligger till med laptops, vart går gränsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Kollade tempsen idag. Hade som max 120 grader på pcu när jag spelade. I idle ligger den runt 95grader. Kan detta verkligen stämma? Kör utan kylplatta för tillfället. Vet inte hur det ligger till med laptops, vart går gränsen?

Vilket program använde du? Jag märkte att hwmonitor visade grovt fel, 120º när det enligt aida64 var 56º. Litar mer på Aida än hwmonitor, då den brukar visa fel för mig ibland.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Vilket program använde du? Jag märkte att hwmonitor visade grovt fel, 120º när det enligt aida64 var 56º. Litar mer på Aida än hwmonitor, då den brukar visa fel för mig ibland.

Använde just hwmonitor. Ska kolla med andra program. Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Använde just hwmonitor. Ska kolla med andra program. Tack för svar!

EDIT: Nu stog det att den som max kom upp i 226 grader, har dessutom bara surfat. Så den stämmer verkligen inte

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats installera Windows 7 på den här datorn? Jag lyckas inte hitta korrekta SATA drivers för Win 7 x64 installationen, och har försökt en 10 olika nu. Supporten är obefintlig på Packard Bells hemsida.