Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpte Cod MW (4) men "keycode in use"

Permalänk

Köpte Cod MW (4) men "keycode in use"

Hej

Hur fan kan de bli så, köpte helt nytt spel och får upp Keycode in use när jag ska spela Multiplayer :S
Hur ska man fixa detta?

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Hej

Hur fan kan de bli så, köpte helt nytt spel och får upp Keycode in use när jag ska spela Multiplayer :S
Hur ska man fixa detta?

Var köpte du det? Vissa sidor säljer inte "lagliga" eller i alla fall halvt suspekta keycodes.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Maila butiken och fråga varför dom säljer använda keycodes...svarar dom inte så anmäl dom!

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Skrivet av FX9:

Var köpte du det? Vissa sidor säljer inte "lagliga" eller i alla fall halvt suspekta keycodes.

Rocks.se köpte jag det

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men när jag startade steam som administratör så försvann problemet för mig

Permalänk
Inaktiv

Startat om steam?

Permalänk
Medlem

Kan man aktivera CoD 4 i steam? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av mrloggain:

Jag hade samma problem men när jag startade steam som administratör så försvann problemet för mig

Testa detta och de funka.. Skumt ju

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Kan man aktivera CoD 4 i steam? :/

Det är väl ett Steam-spel, så...?

Permalänk
Medlem

Bara hör av dig till butiken där du köpte det och berätta . Så får du nytt . Har själv varit med om samma sak , dock ett annat spel . Men det är inga problem !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det är väl ett Steam-spel, så...?

Jag köpte nyckel, tankade en iso och när jag installerade fick jag skriva in koden i själva installationsrutan. Hittade det inte på steam heller.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag köpte nyckel, tankade en iso och när jag installerade fick jag skriva in koden i själva installationsrutan. Hittade det inte på steam heller.

Du måste ju gå in på steam, aktivera nyckeln och sedan tanka ner spelet från steam.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Jag förutsätter/antar att du med koden även fick en INSTRUKTION ang. hur den skall aktiveras och användas? Brukar vara så när man köper "Downloads" innehåll.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Om steam inte körs som admin så kan det få problem med att skriva din keycode i registret. Jag gissar på att steam aldrig skrev in din keycode i framtiden så rekommenderar jag att skippa steam, för alla andra som planerar att köpa cod 4.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Jag köpte nyckel, tankade en iso och när jag installerade fick jag skriva in koden i själva installationsrutan. Hittade det inte på steam heller.

Kom på att CoD4 nog inte var ett steam-spel från början. Var nog senare dom blev det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Du måste ju gå in på steam, aktivera nyckeln och sedan tanka ner spelet från steam.

Det var inte den vägen jag gick. Installerade senast utan steam för någon månad sedan..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Kan också vara någon som köpt spelet, använt koden och sedan sålt tillbaka det eller returnerat det.

Dom förpackar om spelen

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube