Permalänk
Medlem

Jag kör med gtx 670 och efter att ha spelat en stund så slutar spelet reagera och man tabbas ut i win. Går inte att tabba tillbaka och måste ta force close. Ingen annan som har liknande problem?

Permalänk
Medlem

fick precis note om nya beta drivers till nvidia! fixade 3d vision för max payne3 och stutter och liknande!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Det finns väldigt många trevliga detaljer i det här spelet som verkligen höjer känslan.
Visst är det snitslad bana och nästan påträngande cinematiskt, men det behövs förmodligen för att få det att flyta så fint, och ha så många detaljer. Rejäl förstörelse och stundtals en fantastisk och levande miljö med ett sådant flyt är imponerande. Kan bara bara acceptera det cinematiska upplägget så upplever man spelet mycket bättre.
Massvis med "cutscenes" men det döljer laddningarna på ett smart sätt.
Vapensystemet är väl genomtänkt och "realistiskt", man ser inga märkligheter i cutscenes heller, utan vapnen man har med sig dyker upp även där. Inga magiska fickor.
Smart är också hur man långsamt får lite hjälp om man kört fast på ett ställe (dör och laddar om), med att ta bort skadan och sedan få pillerburkar efter hand.

Sedan är ju Max precis som i tidigare spelen. Han hatar sig själv, trubbelmagnet, är helt orädd och en mördarmaskin. Överdrivet, extremt och fucked up helt enkelt.
Lite ostig story kanske och trista klassiska spelmoment till och från, men det hör ju nästan till. Som sagt, en värdig uppföljare enligt mig, som tekniskt och kvalitetsmässigt höjts ordentligt. (Ja, jag har spelat båda föregångarna flera gånger)

Permalänk
Medlem

När jag gör alla inställningar på max och i 1080P med 8X MSAA så blir spelet i princip ospelbart på grund av att FPS'n blir så låg. När jag kör med 4X MSAA så är FPS'n min: 30 Max: 60 och Average 45. Är spelet verkligen så krävande eller är det något fel?

Mina specs är Intel Core i7 2600K@ 3,40GHz RAM: 8GB
MSI Radeon HD6950 CF (840/1325)

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

När jag gör alla inställningar på max och i 1080P med 8X MSAA så blir spelet i princip ospelbart på grund av att FPS'n blir så låg. När jag kör med 4X MSAA så är FPS'n min: 30 Max: 60 och Average 45. Är spelet verkligen så krävande eller är det något fel?

Mina specs är Intel Core i7 2600K@ 3,40GHz RAM: 8GB
MSI Radeon HD6950 CF (840/1325)

Det är så krävande. Jag kör allt på högsta i 1080p men msaa på 4x och mitt 670 svettas rejält. Håller mig oftast över 60fps men dippar ibland till runt 50fps. 8x msaa så körs det mellan 30-40fps.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

för dem idioter som inte vet så kanske ni ska läsa på om spelet innan ni ens komenterar sktiten blir så lack på folk asså ibland.. iaf

max payne 3 är ett singel och mulltiplayer spel. med andra ord ett FPS spel o fps står för 2 saker "first person shoot" och "Frames per second" slut diskuterat om det enough sad! -_-

Permalänk
Hedersmedlem

Men va fan... Så verkar inte mina skivor fungera. Jahapp.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Jag älskade det! Gav ett riktigt bra slut (förhoppningsvis inte, något problem måste han väl hitta) och jag hade inget emot att kolla en cinematic istället för att glo på en loading-screen.

7/10, var lite kort för min smak och multiplayer funktionen fungerar inte riktigt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av zytexx:

för dem idioter som inte vet så kanske ni ska läsa på om spelet innan ni ens komenterar sktiten blir så lack på folk asså ibland.. iaf

max payne 3 är ett singel och mulltiplayer spel. med andra ord ett FPS spel o fps står för 2 saker "first person shoot" och "Frames per second" slut diskuterat om det enough sad! -_-

FYI, Max Payne är inte ett FPS (First Person Shooter) spel utan ett Third Person Shooter spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Blev ett Max Payne 3 för 132kr ifrån g2play.net ,väldigt billigt!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Jag tycker spelet är riktigt bra, var längesen jag satt och lira ett spel så länge. Har iofs inte spelat klart riktigt än.
Har bara stört mej på filmsekvenserna kanske 1 eller 2 gånger då det vart för långt för mej.

Permalänk

FAIL!!! Ny patch och multiplayer fungerar inte alls längre och snart ska dom släppa ett multiplayer DLC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Stör mej på att han byter vapen i filmsekvenserna. Tex har jag en mp5 och det blir en filmsekvens så har han en pistol efter.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

FAIL!!! Ny patch och multiplayer fungerar inte alls längre och snart ska dom släppa ett multiplayer DLC.

OK, nu tycks det vara som valigt. Ibland fungerar multiuplayer och ibland inte.

Visa signatur

Permalänk

Någon annan som MP3 hänger sig för i SP efter senaste patchen?

EDIT: Händer också i MP, åtminstone när spelet laddar.

Visa signatur

Permalänk

Köpte precis koden till spelet från Gamecarddirect.se, men länkarna till deras iso filer är fruktanvärt långsamma. Skulle det funka att ladda ner det från något annat ställe och knappra in keyn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Köpte precis koden till spelet från Gamecarddirect.se, men länkarna till deras iso filer är fruktanvärt långsamma. Skulle det funka att ladda ner det från något annat ställe och knappra in keyn?

Steam?

Permalänk
Skrivet av cinex:

Försökte där men stod invalid key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Försökte där men stod invalid key.

Det är inte ett Steamworksspel, så boxade version är inte Steambaserad. Antagligen den key-shopparna säljer nycklar till.

Permalänk
Medlem

Tycker att Max Payne 3 är en riktigt bra exempel på hur en Max Payne spel inte ska vara.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Nån som vet hur man får subtitles till spelet?

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Tycker att Max Payne 3 är en riktigt bra exempel på hur en Max Payne spel inte ska vara.

Ja.
Jag älskade det första spelet, trean är inte spelbar. Det är en dålig animerad film med vissa interaktiva inslag.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Tyckte faktiskt om det. Däremot tyckte jag inte att det var så mycket Max Payne över det... alldeles för lite regn och snö och new york, men det är ändå ett schysst spel. Om jag bara kunde lyckas med den sista bossfighten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Ja.
Jag älskade det första spelet, trean är inte spelbar. Det är en dålig animerad film med vissa interaktiva inslag.

Håller med... snyggt spel men alldeles för uppdelat. Skjut ner fiender, bli förflyttad till nästa del, skjut ner några till, cutsccene - repetera.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >