Permalänk
Medlem

Är det nån som har nån aning när man kan börja spela? När jag försöker starta spelet så säger spelet att det behöver patchas eller nåt, men kan inte eftersom det står att jag försöker spela spelet innan release dagen eller att jag inte har internet

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Fick upp en ruta om att man kan preloada via steam nu.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Vad blir det att ladda ner, 30GB? Lite synd att de inte fick spelet den 29:e i staterna som det var tänkt, då skulle man ha kunnat läsa recensioner av PC-versionen nu. Det blir ändå ett köp av mig i morgon så fort jag kommer in till stan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jaha, va ju roligt att spelet var på 30GB och att man var för seg in på Steam som nu gnäller att det redan är för många som laddar ner så man får snällt vänta några timmar.

Tror ni man kommer kunna köra i 1920x1080 med hyfsat höga inställningar på på datorn nedan?

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas951:

Jaha, va ju roligt att spelet var på 30GB och att man var för seg in på Steam som nu gnäller att det redan är för många som laddar ner så man får snällt vänta några timmar.

Tror ni man kommer kunna köra i 1920x1080 med hyfsat höga inställningar på på datorn nedan?

Tråkigt att de inte löst problemen med sega hastigheter på Steam. Men det hinner väl bli klart tills imorgon.

Ja, borde inte vara några problem. Deras krav för "high recommended" var GTX 480/HD 5870 och 2,8GHz Quad-CPU. Sen vet jag förstås inte vilken framerate de tycker är bra för att uppfylla kravspecen, förhoppningsvis inte 30fps.

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

Tips till er som kommer köpa MP3 till PC. Finns hos Zavvi för £25.

Se min tidigare post för Max Payne 3 till ett klart lägre pris.

Har handlat därifrån flertalet gånger. Leveranstiden varierar från 2 dagar till 7 dagar, oftast någonstans där emellan men jag tycker det är helt klart värt att vänta ett par,tre dagar extra för att, i flertalet fall, kunna köpa spel för ett antal hundralappar mindre.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Buio:

Tråkigt att de inte löst problemen med sega hastigheter på Steam. Men det hinner väl bli klart tills imorgon.

Ja, borde inte vara några problem. Deras krav för "high recommended" var GTX 480/HD 5870 och 2,8GHz Quad-CPU. Sen vet jag förstås inte vilken framerate de tycker är bra för att uppfylla kravspecen, förhoppningsvis inte 30fps.

Kom igång nu. Pepprade på starta knappen så kom man in och fick börja ladda ner. Är väl kanske ingen större stress för det är väl först imorgon som det går att börja spela?

Ang storleken. Länge sedan jag spelade några spel så har dålig koll på hur stora spelen brukar vara. Men visst måste 30GB vara bland de större?
Tur man har en lite större SSD. Hade blivit trångt med en 128GB.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Jag känner inte till något spel som varit så stort (borträknad mods och sånt). Möjligen något MMO kanske?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Spelat lite nu på morgonen. Flyter på fint med de automatiska inställningarna på burken nedan. Inte prövat att höja inställningarna man får testa det ihelgen.
Rätt kul, blir nog roligare eftersom man hittar "flytet" med bullet time osv.

Visa signatur

Permalänk

Installerar nu... Undra vilka inställningar man kan köra med och ändå få hyfsad fps?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tips på någon bra butik med detta i lager? Orkar inte beställa utan tänkte plocka upp ett ex när man är i stan

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Entusiast

Tycker ni att Max Payne 3 är ett bra spel för mig?

Jag har bara sett på någon gång när en polare spelat Max Payne 1 för väldigt länge sedan och annars aldrig följt serien.
Jag har hittills gillat alla Rockstar-spel som dom släppt och detta spel ser också ganska grymt ut men frågan är om multiplayern är så himla bra?
För även om spelet är bra vet jag inte riktigt om jag skulle kunna sitta och köra multiplayern ett långt tag och det är det som är ganska viktigt för mig...
Jag tyckte inte om multiplayern i Red Dead Redemption så mycket men single-playern var så stor och bra gjord så det kompenserade i det fallet och L.A Noire var ju en väldigt fin polerad Single-Player.

Skulle ni säga att Max Payne 3's Multiplayer skiljer sig på ett bra sätt mot till exempel Red Dead Redemption?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med max payne 3 och vsync?
Får inte mitt att låsa sig till refreshraten med dx 10/10.1 eller dx11, pendlar allt mellan 150-4000fps helt sjukt frustrerande.

Är det någon somhar samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weiuweiu:

Någon mer som har problem med max payne 3 och vsync?
Får inte mitt att låsa sig till refreshraten med dx 10/10.1 eller dx11, pendlar allt mellan 150-4000fps helt sjukt frustrerande.

Är det någon somhar samma problem?

Testat sätta target framerate i EVGA Precision?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Ska prova med det samma, tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Installerar nu... Undra vilka inställningar man kan köra med och ändå få hyfsad fps?

Detta körde en med ett 460 1 GB och sade sig få 100+ fps: http://i.imgur.com/xG9Fh.jpg
Så du kommer ju kunna gå högre än så.

Fan vad taggad jag är :D, laddar ner från steam, dessvärre flera timmar kvar och då tankade jag hela kvällen igår och lite på natten. 8 Mbit

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Fortfarande pendlar det i fps när jag kör med dx versioner utom 9an. mycket skumt alltså.

har ett 680 så borde ju funka att ha igång vsync och få det runt 60, inte pendla mellan 150-4000 :/ låter hel mysko

Permalänk
Medlem

köpte key från http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/max-payne-3-do...

men när jag aktiverar de via steam står de ogiltigt produkt kod
har ju gjord de med andra spel fungerade perfekt ??????????

MXXX-XXXX-XXXX-XXXX 16 st

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av astros:

köpte key från http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/max-payne-3-do...

men när jag aktiverar de via steam står de ogiltigt produkt kod
har ju gjord de med andra spel fungerade perfekt ??????????

MXXX-XXXX-XXXX-XXXX 16 st

spelet är inte steamworks tyvärr

Permalänk
Medlem

Som weiuweiu sa ovan. En nyckel från MP3 retailbox går inte att aktivera på Steam, då det inte är ett Steamworks-spel. Nyckelförsäljare har väldigt ofta nycklar som kommer från massinköpta retailboxar i någon billig region i asien.

Permalänk
Skrivet av weiuweiu:

Fortfarande pendlar det i fps när jag kör med dx versioner utom 9an. mycket skumt alltså.

har ett 680 så borde ju funka att ha igång vsync och få det runt 60, inte pendla mellan 150-4000 :/ låter hel mysko

Hur får du fram fps? Jag har försökt med fraps och -developer i kommandoraden men inget fungerar. Jag skulle väldigt gärna se min fps när jag spelar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

så jag kan lada ner skivan på nätet ritail dvd sen klista in cd key

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Samma motor som GTA IV också, sjukt vad den förbättrats!

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur får du fram fps? Jag har försökt med fraps och -developer i kommandoraden men inget fungerar. Jag skulle väldigt gärna se min fps när jag spelar.

via msi afterburner eller evga precision

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att de lägger ner lika mycket tid på PC versionen av GTA 5 som de tyckts ha gjort med detta. Vore ju underbart då.

Visa signatur

Speldatorn:

Permalänk
Medlem

Verkar som att afterburner ger konstiga fps värden:

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4331866&postcount=911

Visa signatur

Speldatorn:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Man får hoppas att de lägger ner lika mycket tid på PC versionen av GTA 5 som de tyckts ha gjort med detta. Vore ju underbart då.

Ja, det tror jag definitivt att de gör. En möjlig anledning till att de fått upp intresset för en avancerad PC-version är att träna/förbereda sig inför nästa konsollgeneration där toppmodellerna antagligen kommer ha liknande grafiknivå som Max Payne 3 har på PC nu. Sen ger det förstås mervärde på PC nu också, det verkar som en del stora titlar sålt bra på PC sista tiden.

Permalänk
Medlem

Detta spelet speglar min vardag väldigt bra. Speciellt när man skjuter sönder raketer med en pistol.

Permalänk
Skrivet av weiuweiu:

via msi afterburner eller evga precision

Med MSI Afterburner får jag iaf ingen OSD med fps, i andra spel får jag det nog men inte i MP3. Någon annan som vet några alternativa sätt att få fram fps på? Annars får jag väl prova evga precision?

Visa signatur