Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Text + bild

Gillart!

Använd www.imgur.com istället för och ladda upp bilder, blir så konstigt med allt skit (och reklam) på imageshack ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Kanske dags för en update?

Permalänk
Medlem

Låter fin det här lycka till på din resa haha . Men åhh vad jag önskar att någon utvecklade ett spel typ fps bf3 fast i andra världskriget ? Ingen spelutvecklare som har den tanken ?

Permalänk
Medlem

Inte så mycket att uppdatera.

Vem försöker jag lura!

Jag har skrotat hela Idén med Cry engine då motorn inte föll mig i smaken(allt såg snyggt ut och så men blurren och att spelet krävde mycket resurser kändes inte helt optimalt)

Skall se mig för när det gäller spel motorer och SDKer.

Spelet är sågott som klart i cryengine så det är inte större probelm där. Gillar dock inte motorn och kommer inte släppa det förens detär bra Unreal motorn eller vad den nu heter verkar vara bättre, banorna verkar dock inte kunna bli så stora vad jag läst om det just nu!

Spelet ligger på un hold tills jag bygt mig en riktigt dator! denna snart åtta år gamla laptopen har gjort sitt med sin gamla Pentium D. dock är min ekonomiska sits en aning tight med fogden och intrum vilket är mindre trevligt...

I vilket fall kanske jag får mer tid över vid hösten då det är slut jobbat då!

Har haft fullt upp den senaste tiden med modellering till NFS UG2 vilket dock gick mindre lyckat he he. (bilen är klar men spelet vil inte hitta den)

Kommer fler uppdateringar inom kort då jag skall kolla på nya motorer!

Får skaffa mig en bra mappare också!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Ska försöka följa detta Låter grymt!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Ska försöka följa detta Låter grymt!

Det hoppas jag med på när det är klart!

Har ett Välutbildat team av apor som skall undersöka om det är möjligt att göra spelet i Flash och möjligen köra det via facebook med! kommer bli grymt med P2W och micro transaktioner!

Kanske inte...

Men skall se om jag kan få ihopa spelet igen fast med en annan motor som inte är lika "trisst" att jobba med

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Om du behöver redudant lagring eller kanske CPU kraft, hojta till!

Visa signatur

i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Om du behöver redudant lagring eller kanske CPU kraft, hojta till!

Haha, tack!

Just nu behöver jag bara en dator att att fortsätta på

Spelet är så got som klart, skall ju byta motor vilket såklart inte går över en natt.

Men Cry Engine var inte min kopp te

Skall återkomma när jag fått i hop något i en förhoppnings vis mer passande motor!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Haha, tack!

Just nu behöver jag bara en dator att att fortsätta på

Spelet är så got som klart, skall ju byta motor vilket såklart inte går över en natt.

Men Cry Engine var inte min kopp te

Skall återkomma när jag fått i hop något i en förhoppnings vis mer passande motor!

Behöver du något bättre än en pentium D har jag en athlon x2 5600+ med Mobo du kan hämta i jkpg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Behöver du något bättre än en pentium D har jag en athlon x2 5600+ med Mobo du kan hämta i jkpg.

Tackar för erbjudandet men jag bor i skåne så det kan bli lite tufft att hämta grejerna skulle dock vara en utmärkt uppgradering till servern!

F.ö så har jag plockat ner Unreal Engine som jag skall ta mig en titt på nu när jag har lång ledigt!

Just nu har jag en AMD 955, 2GB ram som jag kan jobba på, men servern allt skall ligga på ligger tyvärr nere på grund av att jag inte har ett nätaggregat.

sen vet jag inte hur spel servern kommer funka på en AMD sempron 3000+ och 2GB ram (får tacka Snabeldraken och Primetime för att dom hjälpte mig med den!) Men det kommer nog fungera så länge det inte är allt för många som skall testa samtidigt! får sätta en limit på 6 pers eller dyl!

Tanken är att i sommar ska ett "fler spelar demo" vara klar!

Musiken är största del klar!

Skulle egentligen varit klar tidigare om jag inte skulle skiftat motor och haft en tight ekonomi!

Cryengine funkar inte bra på denna datorn jag har nu för att kunna utveckla på även om allt i stort sätt är klart i den!

Testade f.ö med kickstarter att försöka finansiera detta men man var tvungen att bo i england eller vad det nu var så det fungerade inte så bra. Men spelar ingen roll!

Skall även lägga upp en blogg för att fortsätta lägga mer info där! återkommer senare när den är uppe!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Tackar för erbjudandet men jag bor i skåne så det kan bli lite tufft att hämta grejerna skulle dock vara en utmärkt uppgradering till servern!

F.ö så har jag plockat ner Unreal Engine som jag skall ta mig en titt på nu när jag har lång ledigt!

Just nu har jag en AMD 955, 2GB ram som jag kan jobba på, men servern allt skall ligga på ligger tyvärr nere på grund av att jag inte har ett nätaggregat.

sen vet jag inte hur spel servern kommer funka på en AMD sempron 3000+ och 2GB ram (får tacka Snabeldraken och Primetime för att dom hjälpte mig med den!) Men det kommer nog fungera så länge det inte är allt för många som skall testa samtidigt! får sätta en limit på 6 pers eller dyl!

Tanken är att i sommar ska ett "fler spelar demo" vara klar!

Musiken är största del klar!

Skulle egentligen varit klar tidigare om jag inte skulle skiftat motor och haft en tight ekonomi!

Cryengine funkar inte bra på denna datorn jag har nu för att kunna utveckla på även om allt i stort sätt är klart i den!

Testade f.ö med kickstarter att försöka finansiera detta men man var tvungen att bo i england eller vad det nu var så det fungerade inte så bra. Men spelar ingen roll!

Skall även lägga upp en blogg för att fortsätta lägga mer info där! återkommer senare när den är uppe!

Kan erbjuda serverplats remote, har 100/100 lina. Skulle det kunna vara något? Om du har vägarna förbi uppsala/sthlm skulle du kunna få en hyffsad ok stationär av mig.

Finns en svensk variant av kickstarter, http://www.fundedbyme.com/

Säg till om det är något jag kan hjälpa till med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Kan erbjuda serverplats remote, har 100/100 lina. Skulle det kunna vara något? Om du har vägarna förbi uppsala/sthlm skulle du kunna få en hyffsad ok stationär av mig.

Finns en svensk variant av kickstarter, http://www.fundedbyme.com/

Säg till om det är något jag kan hjälpa till med.

Jag vet faktiskt inte om jag har vägarna förbi faktiskt!

Jag måste säga att det är väldigt uppskattat att folk vill hjälpa till! Vore det inte för det skulle jag nog lagt ner detta då det inte har varit det enklaste!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att få testa ett demo av detta.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Skall bli intressant att få testa ett demo av detta.

Jag hoppas att det faller många i smaken!

edit: Spelet får PhysX eftersom jag har fått en del önskemål om det! Stöd för Oculus rift Finns också så detta skall bli spännande att fortsätta på!

Har även börjat med Crowd funding för att kunna finansiera detta!

Jag hoppas att detta kommer vara något som ni kommer gilla!

Ifall ni har önskemål om saker att implementera så skall jag göra mitt bästa för att lösa det och få alla bitar att falla på plats inför första juli som nu är datumet för demot!

Visa signatur

Permalänk

Verkar extremt intressant. Ska följas!

Permalänk
Medlem

Verkar rätt schysst asså, kommer lätt testa betan!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk

Sitter o väntar spänt

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Så en update igen! Jag är väldigt taggad på en ny spel idé!

Jag tappade lite sugen idag att göra ett Terminal5 när jag fick en snille blixt!

Jumper!

Ett spel 16/32 spelare i vardera lag( 2-4 först och främst) där man spawnar på en hög plattform/bas som man sedan hoppar ner flera kilometer i en stor bana med varierande terräng med relativt enkel grafik i stil med mirrors edge~ ish (syftar på relativt kantig och starka färger)

Hyffsat fast paced där man springer i stort sätt hela tiden och hoppar relativt högt(kanske inte 15 meter men 2 kanske 3 på sin höjd)

med tre olika klasser light, medium och heavy. Light gör minst skada men hoppar/springer fortast och så vidare

med lite e-sport inriktning kanske!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, Ekonomiska strul igen. pga lite skulder och skit fick jag göra mig av med min stationära. och sitter nu på en Sempron 3000+

Det gick f.ö inte bara att porta över det jag gjort i Unreal engine utan allt var tbunget att göras om vilket målet om att bli klar den första Juli inte skulle vara möjligt(har ju jobbat i 1 år innan det)

Sitter och funderar hur jag skall lösa detta då Cryengine var ett helvete att få som jag ville. Unreal kunde jag fixa det med magasin och sådant...

Sitter just nu och planerar om allt då det är den ända jag kan göra just nu.

1 Juli är avbokat! Jag vill inte släppa något som inte är värt att släppa! Skulle ju gå att få ihop något till dess men inte som skulle återspegla slut resultatet...

Jag får fundera vidare på spelet och den ekonomiska biten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan väl fundera på att ha med röda trådar i story, bandesign, faktionernas vapen o.s.v för att spelet ska bli mer en helhet istället för ett ihopplock av lösa ideer. Funkar förövrigt på alla sådana projekt.

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem

Gör en PERFEKT kort trailer och be folk finansiera projektet. Har du vägarna förbi Jönköping?
Lägg en köpes annons här på swec och skriv din situation och be folk skänka saker till dig.
Om du länkar till den här tråden tror jag de flesta är mer än glada att hjälpa dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Gör en PERFEKT kort trailer och be folk finansiera projektet. Har du vägarna förbi Jönköping?
Lägg en köpes annons här på swec och skriv din situation och be folk skänka saker till dig.
Om du länkar till den här tråden tror jag de flesta är mer än glada att hjälpa dig!

Kanske har vägarna förbi iom att jag ev skall köpa en bil i Stockholm(fortf oklart med ekonomin och sådär)

För att uppdatera så är inte spelet dött, jag jobbar fortfarande på det och har kommit en bit på vägen att göra en kort trailer!

det kommer bli en kort intro på Singel player "kampanjen" aka tutorial(spelet är Multiplayer fokuserat så SP kommer inte bli så stort alt inget alls beroende på hur det blir)

Allt är fortfarande extremt tidigt och med två man som jobbar på det! Det som jag märkt håller tillbaka är nuvarande datorn men det kommer lösa sig inom kort troligen! musik till sista factionen är också klar i "SP"!

Kommer lägga upp den inom kort!

allt går extremt långsamt då jag har lite problem att lösa magasin samt vapen för tillfället. annars så fortsätter allt i Cry Engine även om jag inte gillade den motorn.

Men jag skall ivf slutföra spelet innan jag påbörjar nytt! eftersom jag inte är en erfaren spel studio med lite flis och en del programmerare i bakfickan så går allting långsamt! (Black Mesa projektet tog sitt tag och dom var många fler!)

Men ville bara lägga denna update s åatt folk inte tror att allt är dött! det går bara lite långsamt!

.PS Datumet för förste Juli blev inte av pga att jag inte kunnat leverera något värdigt att kallas en DEMO även om det är fullt spelbart så är det inte så jag vill att folk skall se det!

Sen så ifall allt går vägen så skall jag ta ett snack med arbetsförmedlingen för att starta upp spelstudion här i Ängelholm!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Kanske har vägarna förbi iom att jag ev skall köpa en bil i Stockholm(fortf oklart med ekonomin och sådär)

För att uppdatera så är inte spelet dött, jag jobbar fortfarande på det och har kommit en bit på vägen att göra en kort trailer!

det kommer bli en kort intro på Singel player "kampanjen" aka tutorial(spelet är Multiplayer fokuserat så SP kommer inte bli så stort alt inget alls beroende på hur det blir)

Allt är fortfarande extremt tidigt och med två man som jobbar på det! Det som jag märkt håller tillbaka är nuvarande datorn men det kommer lösa sig inom kort troligen! musik till sista factionen är också klar i "SP"!

allt går extremt långsamt då jag har lite problem att lösa magasin samt vapen för tillfället. annars så fortsätter allt i Cry Engine även om jag inte gillade den motorn.

Men jag skall ivf slutföra spelet innan jag påbörjar nytt! eftersom jag inte är en erfaren spel studio med lite flis och en del programmerare i bakfickan så går allting långsamt! (Black Mesa projektet tog sitt tag och dom var många fler!)

Men ville bara lägga denna update s åatt folk inte tror att allt är dött! det går bara lite långsamt!

.PS Datumet för förste Juli blev inte av pga att jag inte kunnat leverera något värdigt att kallas en DEMO även om det är fullt spelbart så är det inte så jag vill att folk skall se det!

Sen så ifall allt går vägen så skall jag ta ett snack med arbetsförmedlingen för att starta upp spelstudion här i Ängelholm!

Kommer det bli physx trots allt? Eller skippar du det?
Om du är förbi Jönköping kan du få någon athlon x2 av mig:D Eller athlon 64 3500+ (singel core) med mobo och ram.

Permalänk
Avstängd

intressant detta och kul och se att folk vågar satsa på sitt egna skapande. (Y)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Du borde lägga ut projektet på Steam greenlight:) !!!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Om du har vägarna förbi Upplands Väsby/Kista kan jag skänka dig en eller två stationära!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste bara säga: Tack!

Stödet från allihopa uppskattas mycket!

Jag vet inte ifall jag har vägarna förbi längre då jag får strunta i bil. Men har jag vägarna förbi så hör jag av mig!

Angående PhysX så blir det inte, alla effekter och sådant kommer kunna köras på både AMD och nVidia grafikkort!

Håller på att fixa en Miljö att göra lite korta film snuttar i för att fixa en trailer eller dyl!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Måste bara säga: Tack!

Stödet från allihopa uppskattas mycket!

Jag vet inte ifall jag har vägarna förbi längre då jag får strunta i bil. Men har jag vägarna förbi så hör jag av mig!

Angående PhysX så blir det inte, alla effekter och sådant kommer kunna köras på både AMD och nVidia grafikkort!

Håller på att fixa en Miljö att göra lite korta film snuttar i för att fixa en trailer eller dyl!

Hoppas på bra grafik. Men det är inte det viktigaste.
Vi på forumet blir de första att se trailern right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hoppas på bra grafik. Men det är inte det viktigaste.
Vi på forumet blir de första att se trailern right?

Grafiken är riktigt fin så som det är nu! (cry engine )

Klart att de är ni som supportar mig som får se den först! allt annat vore ju befängt!

Edit; till Trailern så tänkte jag ha någon halv häftig Electro musik i stil med m in senaste låt(http://youtu.be/I-lbcpQdPDM)

Vad tror ni om en låt i det stuket? tror det kan vara rätt passande!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaa detta blir ju till att följa! förstår inte att jag inte har sätt denna tråd tidigare!

Edit: Tycker den första låten du lade upp passade bra som trailer musik!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/68497284/Mitt%20spel%20te...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.