thomson tg789vn. Problem med anslutning.

Permalänk

thomson tg789vn. Problem med anslutning.

Hej!

Sen ca. 1 år tillbaka fick min familj ett erbjudande av Telia att uppgradera till en Smartbox. Idag kan man ju diskutera hur smart den egentligen är. Rätt så snabbt märkte jag att något var fel, anslutningen segade ofta ihop osv. Så jag ringde Telias support, dem gjorde en mätning och påstod att allt var som det skulle vara. Jag fick tipset att fabriksåterställa och låta den stå och uppdatera programvaran, vilket jag har gjort ett flertal gånger nu. Men efter ungefär 2 veckor insåg jag att det inte går att ladda upp, skicka eller dela filer. Ladda upp menar jag med att lägga upp bilder osv på dropbox. Eftersom min pappa använder just dropbox väldigt mycket i sitt jobb, när han kommer hem och jag sitter och spelar och han öppnar datorn och dropboxen börjar synka crashar internetet direkt, men startar igen såfort han stänger av den.

Först och främst undrar jag om någon av er har liknande problem, sen om ni har någon lösning eller något tips. Hade tänkt att svänga förbi Telia imorgon och se om dem har någon lösning.

Tack på förhand.
Mvh Rosencranz

Permalänk

Tja!
Hade samma problem som du med exakt samma router dock uppstod problemet när jag spelade online spel som Wow,Lol osv.
Det här löstes med att jag snackade med Telia support. Jag läste på ett forum att med deras nya mjukvara uppdatering så ska det här fixas. Så jag bad supporten att uppdatera mjukvaran till den nyaste och vips så funkade det. Vet dock inte om det fixar ditt problem. Du kan ju alltid testa :).

MvH Fredde

Permalänk
Medlem

Kolla om du på något sätt kan byta router. Just tg789nv är ökänd för att bråka på alla möjliga sätt, dessutom är den inlåst och jobbig. Jag har själv bara dåliga erfarenheter av den.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hippiecow:

Tja!
Hade samma problem som du med exakt samma router dock uppstod problemet när jag spelade online spel som Wow,Lol osv.
Det här löstes med att jag snackade med Telia support. Jag läste på ett forum att med deras nya mjukvara uppdatering så ska det här fixas. Så jag bad supporten att uppdatera mjukvaran till den nyaste och vips så funkade det. Vet dock inte om det fixar ditt problem. Du kan ju alltid testa :).

MvH Fredde

Vilken firmware har du? Så att ts kan kolla om han kan uppdatera eller redan ligger på senaste.