Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheLayer:

Hej,

4g, positionering, bakgrundsprogram är avstängda samt att jag har nekat all form av feedback till nokia och microsoft i telefonens inställningar.

a okej min 920 räcker bra tycker jag använder den mycket den räcker tills jag kommer hem då laddar jag.

Tycker batteri inte någonsin varit ett problem för mig ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

tappat i gatan nr 2:

cyklade till affären och hade telefonen i jackfickan. såklart åker jackfickans innersida med telefonen in och träffas av uppgående knä. swish!

hade musik i lurarna så jag hörde bara något svagt ljud, vänder mig om och där ligger den mitt på gatan på asfalten. en gul skimrande sak med svart skärm uppåt. och en halv meter därifrån covern.
förberedde mig på repor, denna gången kommer jag inte att klara mig lika lätt...

men nej, in ett märke på glaset och bara ett litet nag på en kant. coverns kanter tog 3 smäller och sprack. den funkar dock fortfarande. http://ecx.images-amazon.com/images/I/41-sFxoJxiL._SS400_.jpg

Permalänk
Skrivet av TheLayer:

Nja, jag har redan kalibrerat batteriet genom att tömma den och ladda den under kvällen. Det jag har gjort är att surfa max i en timme och hållt på med inställningar i kanske 15 minuter för att stänga av allt onödigt.

När det gäller spotify så har jag laddat ned till offline listorna.

Batteritiden på min iPhone 4s är grymt mycket bättre.

Hmm, känns som att man borde få mer ut av batteriet än så. Min första 920 hade avsevärt sämre batteri, förde den in på service pga det men de gjorde i princip inte ett piss åt saken utan tyckte den var ok. Sedan sålde jag den och köpte en ny 920 och den har mycket bättre batteritid.

Men kanske det ändå är värt att avvakta ett tag, vissa säger att det kan ta upp emot 2-3 veckor för batteriet att köras in ordentligt. Jag har också hållit på och pillat en massa med inställningarna och måste säga att det som hade störst inverkan på batteritiden var att stänga av wifi helt och hållet, blev mycket bättre efter det.

Permalänk

Är det bara jag som upplever Xbox musikspelaren som riktigt dålig? Alla fall när man lyssnar på talbok, den kommer aldrig ihåg var man var, går inte att spola framåt vilket gör att man måste sluta att lyssna i slutet av ett kapitel osv. Eller gör jag fel? Finns det några andra alternativ?

Har säkert redan skrivits om det detta tidigare i tråden, men vad finns för bra alternativ till headsetet som följd med som det går att höja/sänka ljudet, starta och stoppa musikspelaren osv?

Permalänk
Skrivet av DeadPixel:

Vad är det för jävla hipster accessoarer, kan de inte bara färga det svart så man inte behöver skämma ut sig med en hel turquoise box o hel gul laddare...

Jag fick vit laddare till min gula 920 fick du gul laddare?
Däremot var hörlurarna gula. hade räckt gott med enbart telefonen i gult.

MVH

Permalänk
Medlem

jag har ett helvete med att försöka klura ut hur man ska kunna lyssna på live streaming webradios på nätet på deras sidor , jag lyckas inte få några streamingar att funka som på datorn (jag har haft det som vana i många år o följer många radiostationer runt om i världen) men windows phone 8 är en mardröm

vet nån om shoutcast swf är kompatibelt med wp8?

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

jag har ett helvete med att försöka klura ut hur man ska kunna lyssna på live streaming webradios på nätet på deras sidor , jag lyckas inte få några streamingar att funka som på datorn (jag har haft det som vana i många år o följer många radiostationer runt om i världen) men windows phone 8 är en mardröm

vet nån om shoutcast swf är kompatibelt med wp8?

TuneIn har över 50.000 kanaler från världens alla hörn, nåt sånt du söker efter?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/tunein-radio/fdf0... ?

Permalänk
Medlem

tack men det är flera som inte är med där tyvärr, det finns dock en funktion i apparna som låter en adda den direkta adressen ifall den inte redan är listad men jag tror att det endast är mp3 straming, men en station jag villl lyssna på har swf i adressen, ändå står det shoutcast, kan det vara mp3 streaming inbäddad i flash? fattar nada

hade varit trevligt om man kunde använda upplägget de radiostationer har på sina hemsidor och slippa jaga en app, så som det funkar på datorn, men jag kanske begär för mycket va vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av classeboy:

Jag fick vit laddare till min gula 920 fick du gul laddare?
Däremot var hörlurarna gula. hade räckt gott med enbart telefonen i gult.

MVH

gula lurar var overkill, de fick stanna hemma

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ändra startsidan i IE?
Varje gång jag går in så får jag upp en gammal skitsida jag var inne på igår

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

märkligt. hade trott att du inte stängt av den sidan utan bara har den kvar men det har säkert fastnat. vad jag vet så kan man inte sätta nån startsida

explorer är en svag länk i wp8

Permalänk
Skrivet av H-can:

Någon som vet om man kan ändra startsidan i IE?
Varje gång jag går in så får jag upp en gammal skitsida jag var inne på igår

Skrivet av Alexis_A:

märkligt. hade trott att du inte stängt av den sidan utan bara har den kvar men det har säkert fastnat. vad jag vet så kan man inte sätta nån startsida

explorer är en svag länk i wp8

Jag har också undrat varför vissa sidor fastnar som startsida i IE men nu kom jag på det! Länkar som man klickar på i en annan app (tex Facebook) och öppnas i IE fastnar som startsida till nästa gång du klickar på en annan länk.

Permalänk
Medlem

Får lämna in den nästa vecka om batteritiden inte förbättras. Detta är en smartphone och då ska man inte behöva stänga av alla funktioner för att batteriet ska hålla i en hel dag (13 timmar).

Telefonen kopplades till vägguttaget klockan 19.00 och kopplades ur vid 06.00 idag. Det enda jag har gjort är att surfat 30 minuter och pratat i 20 minuter via bluetooth headset.

De funktioner som är på:

- Söker efter mail en gång per 30 minuter.

- Bluetooth

- Positionering

- Skärmen är på auto/låg

- inga bakgrundsapplikationer är på

- Ingen automatiskt sync till skydrive

Har gått igenom forumet på Nokias hemsida och det är otroligt många som har problem med batteritiden. Nokia rekommenderar att man ska stänga av de flesta funktioner och aktivera funktionerna när det behövs, men då är det väl ingen smartphone om man måste hålla på hela tiden?

Edit: Glömde säga att batteriet sjönk från 100 % till 69 % mellan 06.00-11.15 efter max 1 timmes telefonanvändning.

Permalänk
Skrivet av TheLayer:

Får lämna in den nästa vecka om batteritiden inte förbättras. Detta är en smartphone och då ska man inte behöva stänga av alla funktioner för att batteriet ska hålla i en hel dag (13 timmar).

Telefonen kopplades till vägguttaget klockan 19.00 och kopplades ur vid 06.00 idag. Det enda jag har gjort är att surfat 30 minuter och pratat i 20 minuter via bluetooth headset.

De funktioner som är på:

- Söker efter mail en gång per 30 minuter.

- Bluetooth

- Positionering

- Skärmen är på auto/låg

- inga bakgrundsapplikationer är på

- Ingen automatiskt sync till skydrive

Har gått igenom forumet på Nokias hemsida och det är otroligt många som har problem med batteritiden. Nokia rekommenderar att man ska stänga av de flesta funktioner och aktivera funktionerna när det behövs, men då är det väl ingen smartphone om man måste hålla på hela tiden?

Edit: Glömde säga att batteriet sjönk från 100 % till 69 % mellan 06.00-11.15 efter max 1 timmes telefonanvändning.

Förutsatt att telefonen inte har något hårdvarufel skulle jag säga att Bluetooth är boven. Kanske du kan testa köra utan bluetooth en dag och se om det gör någon skillnad. Såklart är det inte en tillfredställande lösning att stänga av något man behöver, men bra att veta ändå om man lyckas identifiera problemet.

Edit: Just ja, "för samman + skicka" (NFC) är ju också en stor batteribov! Stäng av den om du inte behöver den.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har med senaste uppdateringen att göra eller inte, men jag tappar täckningen lite titt som tätt. Kan vara ute på stan och helt plötsligt ramlar det in ett sms om att någon försökt nå mig alternativt att jag får ett sms från en kompis där jag ser att det sänts för 2 timmar sedan.

Är jag ensam med problemet eller gäller det flera? Såvitt jag vet så var det väl detta som var felet i den amerikanska uppdateringen, men som tydligen inte skulle drabba oss?

Permalänk
Skrivet av TheLayer:

Får lämna in den nästa vecka om batteritiden inte förbättras. Detta är en smartphone och då ska man inte behöva stänga av alla funktioner för att batteriet ska hålla i en hel dag (13 timmar).

Telefonen kopplades till vägguttaget klockan 19.00 och kopplades ur vid 06.00 idag. Det enda jag har gjort är att surfat 30 minuter och pratat i 20 minuter via bluetooth headset.

De funktioner som är på:

- Söker efter mail en gång per 30 minuter.

- Bluetooth

- Positionering

- Skärmen är på auto/låg

- inga bakgrundsapplikationer är på

- Ingen automatiskt sync till skydrive

Har gått igenom forumet på Nokias hemsida och det är otroligt många som har problem med batteritiden. Nokia rekommenderar att man ska stänga av de flesta funktioner och aktivera funktionerna när det behövs, men då är det väl ingen smartphone om man måste hålla på hela tiden?

Edit: Glömde säga att batteriet sjönk från 100 % till 69 % mellan 06.00-11.15 efter max 1 timmes telefonanvändning.

Det låter som att det kan vara en app som spökar!

Permalänk
Medlem

Tycker min blivit mycket bättre nu,hade mycket barn appar som jag tog bort,sen var barn hörnan på som jag stängde av oxo,har bara facebook beta och väder appen på i bakgrundsaktiviteter,gissar på att barn hörnan drar lite eller var det kanske nån halv bra barn app som sög.tog min ur laddaren 06.10 i morse nu 12,5 timme efter har jag 56% kvar!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med batteritiden kan jag rekommendera att prova en Soft Reset. Har funkat för mig.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag har också undrat varför vissa sidor fastnar som startsida i IE men nu kom jag på det! Länkar som man klickar på i en annan app (tex Facebook) och öppnas i IE fastnar som startsida till nästa gång du klickar på en annan länk.

Eller använd "sökknappen", den till höger om windowsknappen. Sök på något, låt säga ikea.com. Klicka under de sökresultat som finns på ikea.com och vips så är det den sidan som gäller som IE-startsida nästa gång.

Permalänk
Medlem

Fick häromdagen en 0.5 lång repa mitt på skärmen, känns väldigt väl med nageln.

Även om det gäller alla telefoner så undrar jag vad som kan ha orsakat de, då jag ofta har den ensam i fickan osv. Tror inte det är sand eftersom det har ett distinkt djup till det. Mår bättre om jag vet hur det kan hända xD

Dock är de inget jag märker under användande så är inget farligt

Permalänk
Medlem

Hände en söt grej med min idag,igår kväll laddade jag den till 75% (skulle ta upp den och ladda den mer under natten) jag pillade lite innan jag la mej,den var nere på 66% tänkte att den kan ligga över natten så laddar jag den på jobbet,vaknar o kollar på min klocka på armen,jag hade försovit mig 10 minuter,min lumia var helt död! tänkte att jag kör en soft reset(det måste ju finnas batteri tänkte jag)...hände inget,tänkte då kör jag en hard reset...hände inget,kom till jobbet o ploppa i den i laddaren,då går den igång...hade 0% i batteri,jag trycker alltid på pil bakåt innan jag lägger mig och avslutar alla appar,sen så ligger den alltid i flygplansläge på nätterna,hur F*N kan den ladda ur sig helt? känns inte stabilt alls sånt här,behövs en rejäl uppdatering av mjukvaran!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Hände en söt grej med min idag,igår kväll laddade jag den till 75% (skulle ta upp den och ladda den mer under natten) jag pillade lite innan jag la mej,den var nere på 66% tänkte att den kan ligga över natten så laddar jag den på jobbet,vaknar o kollar på min klocka på armen,jag hade försovit mig 10 minuter,min lumia var helt död! tänkte att jag kör en soft reset(det måste ju finnas batteri tänkte jag)...hände inget,tänkte då kör jag en hard reset...hände inget,kom till jobbet o ploppa i den i laddaren,då går den igång...hade 0% i batteri,jag trycker alltid på pil bakåt innan jag lägger mig och avslutar alla appar,sen så ligger den alltid i flygplansläge på nätterna,hur F*N kan den ladda ur sig helt? känns inte stabilt alls sånt här,behövs en rejäl uppdatering av mjukvaran!

jag håller med dig till 100%. Nokia och Microsoft borde optimera och fixa buggarna på sin flaggskepp, kommer att göra en hardreset på telefonen ikväll och se om det blir bättre. Man ska inte behöva stänga av 90% sv funktionerna för att telegonen ska kunna anvädas en hel arbetsdag.

Telefonrn skall gå tillbaka på måndag om det inte blir bättre.

Permalänk
Medlem

Jag och wp8 kom fan inte överens, har telefon ute till försäljning billigt om nån är sugen

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg det på WPCentral förut, det är mycket nice för dom som gillar att ta kort på sin mat men dock så är jag ingen sådan person ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Efter 6+ månader med 920 så är det här jag märkt är stora batteri bovar.
Första hinten är om den blir varm under kameradelen, om den förblir varm även om du inte har använt den på en timme så har du nåt i bakgrunden som suger batteri.
4G + dålig mottagning, 4G drar mer plus om den får hoppa mellan 3g och 4g hela tiden så blir den också varm och suger batteri som bara den.
Skype
Nokia Drive
Ljus bakgrund
3D spel
Intensiv surfande
Plus av nån orsak den verkar dra mindre på 3g än på wifi.

Använd batterisparläge om du vet att du inte ska ladda på flera dar. Nyligen jobbade dubbel skift, satte telefonen i läget och med ca 1 timme surfande om inte mer och flera telefonsamtal och sms, telefonen gick från 100% 6 på morgonen till 76% när jag kom hem vid midnatt. Den stänger av all sync och använder sig av lägre ljusinställningen.

I vanliga fall så har jag Skydrive,position på, email sync var 30 min, autobrightness på och ca 7-8 appar som har bakgrund aktiviteter. Lite Ruzzle/Wordfeud, mycket surfande, flera samtal och sms och hamnar på runt 40% kvar av batteri i snitt när jag sätter den på laddning på kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Använd batterisparläge om du vet att du inte ska ladda på flera dar. Nyligen jobbade dubbel skift, satte telefonen i läget och med ca 1 timme surfande om inte mer och flera telefonsamtal och sms, telefonen gick från 100% 6 på morgonen till 76% när jag kom hem vid midnatt. Den stänger av all sync och använder sig av lägre ljusinställningen.

I vanliga fall så har jag Skydrive,position på, email sync var 30 min, autobrightness på och ca 7-8 appar som har bakgrund aktiviteter. Lite Ruzzle/Wordfeud, mycket surfande, flera samtal och sms och hamnar på runt 40% kvar av batteri i snitt när jag sätter den på laddning på kvällen.

Fortfarande bättre än många andra smartphones! Jag hade en Galaxy S2 ett tag och allt jag gjorde var sätta på Spotify på morgonen (runt kl 9) och när jag slutade skolan (runt 3-4) så låg den på 1% batteri... det spelade ingen roll om jag inte lyssnade på musik eller inte för den tömde batteriet lika snabbt ändå... om du har skärmen på i 1 minut så tömmer den 2-5% batteri så om man tänker så så är Nokia 920 MYCKET bättre i batteri tid!

(Skype är känt för att dra mycket på både iPhone och Android så inga överraskningar där. Microsoft och Nokia inte har optimerat för lång batteritid så bra enligt många i denna tråd men jag gissar att det kommer snart!)

Längtar fortfarande tills min Lumia landar i mina händer!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga att den är mycket bättre än andra smartphones, on-screen time är inget att skryta om. Stand-by tid är bra men ju mer du leker med den desto snabbare försvinner det. Min fru har en Galaxy S2 och jag kan inte säga att den har bättre batteritid än 920. Där är ocskå skärmen största boven.
Om du inte har beställt 920 än så kolla på 720, lika skärm som i Galaxy S2 men grymt mycket bättre batteritid än 920 och S2.
Plus att den är mycket billigare.
http://blog.gsmarena.com/nokia-lumia-720-battery-testing-is-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Jag och wp8 kom fan inte överens, har telefon ute till försäljning billigt om nån är sugen

hahaha! Vad har du gjort, blev du arg o bet du på luren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fick häromdagen en 0.5 lång repa mitt på skärmen, känns väldigt väl med nageln.

Även om det gäller alla telefoner så undrar jag vad som kan ha orsakat de, då jag ofta har den ensam i fickan osv. Tror inte det är sand eftersom det har ett distinkt djup till det. Mår bättre om jag vet hur det kan hända xD

Dock är de inget jag märker under användande så är inget farligt

jobbigt, det måste vara något vasst du hade i fickan som pressats mot skärmen när du suttit kanske...