Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Har haft samma problem med min, det är jobbigt att få den att hålla hela dagen. Idag provade jag dock att köra med 3G och just nu är batteriet på 67 % efter en dags användning, (kopplade ur den från laddaren cirka 08.30 i morse) med 4g brukade den kämpa sina sista timmar med energisparläget och dö kring 20.00

att 4g skulle dra så mkt känns konstigt men det verkar tyvärr inte bättre

:S

Har 62% kvar.
Haft 4G hela dagen.
Spelat lite, surfat, lyssnat musik på bussen.
Ni måste ha massa bakgrundsaktiviteter eller något som drar batteri?
Har ni testat att ladda ur telefonen totalt och sedan ladda hela natta lång?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

:S

Har 62% kvar.
Haft 4G hela dagen.
Spelat lite, surfat, lyssnat musik på bussen.
Ni måste ha massa bakgrundsaktiviteter eller något som drar batteri?
Har ni testat att ladda ur telefonen totalt och sedan ladda hela natta lång?

Batteritiden kan skilja mellan telefoner. Är själv på min andra Lumia 920 och den har bättre batteritid än min första. Testade dom sida vid sida under identiska omständigheter innan jag sålde den gamla. För min del upplever jag dessutom 1308-uppdateringen ytterligare förbättrat batteritiden något.

Största skillnaden för mig var dock att stänga av WIFI helt och hållet. Kom på att jag aldrig behöver WIFI, om jag är hemma eller på jobbet där jag har trådlöst nät sitter jag ändå vid en dator så jag behöver inte luren för internet och dylikt.

Permalänk

Då har min Lumia 920 pajat, får BSOD vid start

Någon som vet hur snabba Nokia är på att laga en telefon efter man skickat in den?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Är så jäkla trött på Windows Phone just nu. Skulle hållt kvar vid min fjortis iphone. Vart är alla appar?? Swedbank?? Snapchat?? ETC

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är så jäkla trött på Windows Phone just nu. Skulle hållt kvar vid min fjortis iphone. Vart är alla appar?? Swedbank?? Snapchat?? ETC

Själv är jag fortfarande mycket nöjd med min. Okey, jag har bara haft en Android innan (ZTE) så det kanske inte ska jämföras. Men jag har allt jag behöver. Twitter, Facebook, Spotify + att mycket görs genom webläsaren nu. Vilket jag föredrar än massa Apps.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Då har min Lumia 920 pajat, får BSOD vid start

Någon som vet hur snabba Nokia är på att laga en telefon efter man skickat in den?

Testa att installera om telfonen.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Testa att installera om telfonen.

Har testat allt sånt. Enda som verkar fixa det är att flasha om den och det tänker jag verkligen inte göra. Googla lite på Lumia 920 BSOD som verkar det vara ett vanligt problem.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Är så jäkla trött på Windows Phone just nu. Skulle hållt kvar vid min fjortis iphone. Vart är alla appar?? Swedbank?? Snapchat?? ETC

Swedbank finns på nätet https://mobilbank.swedbank.se/banking/swedbank/index.html funkar på samma sätt som appen dom har till ios.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Har sökt i tråden men hittar inget som fungerar.

Jag har sedan dag ett besvärats av detta odödliga jävla Brå när jag vill skriva bra. Samma sak med yes som blir YES. Vänligen, exakt hur ska man göra för att den ska fatta vad man vill?? Jag har verkligen verkligen velat gilla WP8 och Lumia 920 men det börjar sannerligen bli riktigt jävla störande. Dessutom är GPS:en jävligt slö och många gånger har jag behövt använda den enbart som karta utan min position, kan det vara en defekt telefon som jag bör skicka tillbaka??

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Har sökt i tråden men hittar inget som fungerar.

Jag har sedan dag ett besvärats av detta odödliga jävla Brå när jag vill skriva bra. Samma sak med yes som blir YES. Vänligen, exakt hur ska man göra för att den ska fatta vad man vill?? Jag har verkligen verkligen velat gilla WP8 och Lumia 920 men det börjar sannerligen bli riktigt jävla störande. Dessutom är GPS:en jävligt slö och många gånger har jag behövt använda den enbart som karta utan min position, kan det vara en defekt telefon som jag bör skicka tillbaka??

Har också haft problem med det, sätt på flyplansläge så att det säkert bara är gpsen och inte baserat på andra tjänster den kan hitta position med. Märkte detta då mobilen säger att jag är inne i staden jag bor nära eftersom det är där stationer för telefoni och internet ligger. I flygplansläge hittar den ibland inte alls och ibland så som man förväntar sig som om den glappar.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är så jäkla trött på Windows Phone just nu. Skulle hållt kvar vid min fjortis iphone. Vart är alla appar?? Swedbank?? Snapchat?? ETC

Vad ska du med en Swedbank-app till? Jag kör mobilsidan samt Bankhubben. Skulle gärna se en app från Swedbank men är absolut inte någon deal breaker för mig. Mobilt Bankid kommer till sommaren och förhoppningsvis kommer det leda till fler och bättre bankappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är så jäkla trött på Windows Phone just nu. Skulle hållt kvar vid min fjortis iphone. Vart är alla appar?? Swedbank?? Snapchat?? ETC

Swedbank har jag varit i kontakt med och de kommer att släppa en app såsmåningom. Bank-ID är på gång till sommaren. Tills vidare har jag gjort en panel på min startskärm av Swedbanks inloggningssida, blir ungefär som en app då men med hela Internetbankens funktionalitet.

Snapchat? Får kolla vad det är för app. Skriv gärna vilka appar du saknar så kanske folk här kan rekommendera motsvarigheter till WP8. För övrigt kommer det nya appar i rask takt. Följ gärna www.wpcentral.com eller installera deras app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Har sökt i tråden men hittar inget som fungerar.

Jag har sedan dag ett besvärats av detta odödliga jävla Brå när jag vill skriva bra. Samma sak med yes som blir YES. Vänligen, exakt hur ska man göra för att den ska fatta vad man vill?? Jag har verkligen verkligen velat gilla WP8 och Lumia 920 men det börjar sannerligen bli riktigt jävla störande. Dessutom är GPS:en jävligt slö och många gånger har jag behövt använda den enbart som karta utan min position, kan det vara en defekt telefon som jag bör skicka tillbaka??

Ja, det med "bra" som blir "Brå" är ett irritationsmoment. Skriv gärna till Microsoft och Nokia angående det. Desto fler vi är som rapporterar det desto snabbare åtgärdas det. Det med "yes" upplever åtminstone inte jag, varken när jag byter till engelsk inmatning eller svensk inmatning.
Jag upplever dess GPS som väldigt snabb? Nokia kommer med en ny firmware nu i sommar och Microsoft med en ny uppdatering av OS uppskattningsvis samtidigt (en av två eller tre som ska komma innan den stora WP8.1 kommer och som alla med Nokia Lumia 920 kommer få ta del av) enligt WPCentral. Förhoppningsvis kommer mycket av skavankerna och barnsjukdomarna vara åtgärdade då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Har sökt i tråden men hittar inget som fungerar.

Jag har sedan dag ett besvärats av detta odödliga jävla Brå när jag vill skriva bra. Samma sak med yes som blir YES. Vänligen, exakt hur ska man göra för att den ska fatta vad man vill?? Jag har verkligen verkligen velat gilla WP8 och Lumia 920 men det börjar sannerligen bli riktigt jävla störande. Dessutom är GPS:en jävligt slö och många gånger har jag behövt använda den enbart som karta utan min position, kan det vara en defekt telefon som jag bör skicka tillbaka??

Du skriver in bra, och låter den inte autokorrigera (markera framför markern med fingret). Sen trycker du på ordet bra så att det blir markerat i texten. Då dyker +bra dyker upp i autokorrigeringen vilket betyder att du lägger in det i ordlistan. Nu autokorrigerar det inte till Brå längre.

Men riktigt trist att det inte finns i ordlistan från början. Jag slet mitt hår innan jag lärde mig det där (vilket jag gjorde i den här tråden så det finns!)

Permalänk
Skrivet av harlie:

Du skriver in bra, och låter den inte autokorrigera (markera framför markern med fingret). Sen trycker du på ordet bra så att det blir markerat i texten. Då dyker +bra dyker upp i autokorrigeringen vilket betyder att du lägger in det i ordlistan. Nu autokorrigerar det inte till Brå längre.

Men riktigt trist att det inte finns i ordlistan från början. Jag slet mitt hår innan jag lärde mig det där (vilket jag gjorde i den här tråden så det finns!)

jag tror jag har gjort det där ca 100 ggr nu! Brå dyker fortfarande upp.. Så för mig funkar det inte!

Permalänk
Medlem

och så visade sig att 925 blev + - noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

jag tror jag har gjort det där ca 100 ggr nu! Brå dyker fortfarande upp.. Så för mig funkar det inte!

För mig har alltid bra blivit bra, märkligt att det kan skilja på likadana lurar.

Permalänk
Medlem

Skönt att kamera uppdateringen till 925:an kommer till 920:an också

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Någon som hört om uppdatering snart? Det finns fortfarande en del buggar som är rätt störande. Främst att program fastnar i bakgrunden och tömmer batteriet.

Permalänk
Medlem

Ännu en här som gått från ios till w8. Efter bara några timmars användare så känns telefonen perfekt.
Ett riktigt stort plus för navigationen. Fungerar klockrent

Tyvärr saknar jag en bra app för mina podcasts.

Hade helst skaffat en gul, men jobbet erbjöd bara den svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Ännu en här som gått från ios till w8. Efter bara några timmars användare så känns telefonen perfekt.
Ett riktigt stort plus för navigationen. Fungerar klockrent

Tyvärr saknar jag en bra app för mina podcasts.

Hade helst skaffat en gul, men jobbet erbjöd bara den svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

Podcasts är inte riktigt lika bra på WP som på Ios, det kan jag hålla med om.

Hade man bott i USA hade man kunnat hitta massa Podcasts i Store, men nu gör vi ju inte det.

Finns några halvdana appar som funkar (inte mer än så), ex. Podcatcher och Podcast Bandit.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Ännu en här som gått från ios till w8. Efter bara några timmars användare så känns telefonen perfekt.
Ett riktigt stort plus för navigationen. Fungerar klockrent

Tyvärr saknar jag en bra app för mina podcasts.

Hade helst skaffat en gul, men jobbet erbjöd bara den svarta.

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis!

du kan ju kanske sälja eller byta med nån till gul? gul är så jäkla snyggt. snyggaste telefonen ute idag.
om man inte vill trixa med telefonen så är wp8 en bättre ios.
vill man trixa så är wp8 nästan lika stel och olidlig som ios

Permalänk
Medlem

Man kan ju iofs alltid komma åt poddarna via explorer. Så det är ingen större fara.
Är en tjänstetelefon så det är nog ingen höjdare att börja byta

Grym lur ivf

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att batteritiden är sjukt dåligt? Hade telefonen på laddning under hela kvällen och tog med mig den till jobbet idag vid 06.00, använde den i ca 45 minuter för att surfa lite och hade blåtandsheadseten kopplat till telefonen. Nu klockan 11.09 är det 53 % av batteriet kvar.

Är det normalt? Alla extra funktioner som positionering, 4g, bakgrundsprogram etc är avstängda. Telefonen är köpt för 6 dagar sedan.

Permalänk
Skrivet av TheLayer:

Någon annan som upplever att batteritiden är sjukt dåligt? Hade telefonen på laddning under hela kvällen och tog med mig den till jobbet idag vid 06.00, använde den i ca 45 minuter för att surfa lite och hade blåtandsheadseten kopplat till telefonen. Nu klockan 11.09 är det 53 % av batteriet kvar.

Är det normalt? Alla extra funktioner som positionering, 4g, bakgrundsprogram etc är avstängda. Telefonen är köpt för 6 dagar sedan.

Det brukar ta några laddningscykler innan batteriet når sitt fulla potential. Inte dum idé heller att köra batteriet helt tomt en gång, tror det kalibrerar batterimätaren eller något sådant.

Sen beror det ju helt på vad man gör också. Med minimal användning kan jag få ut rent av 3 dagar på en laddning, men strömmar jag musik med Spotify tex så kan batteriet sugas tomt på några timmar. För att inte tala om att spela vissa spel... Asphalt 7 kan tömma mitt batteri från 100% till 0% på en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Det brukar ta några laddningscykler innan batteriet når sitt fulla potential. Inte dum idé heller att köra batteriet helt tomt en gång, tror det kalibrerar batterimätaren eller något sådant.

Sen beror det ju helt på vad man gör också. Med minimal användning kan jag få ut rent av 3 dagar på en laddning, men strömmar jag musik med Spotify tex så kan batteriet sugas tomt på några timmar. För att inte tala om att spela vissa spel... Asphalt 7 kan tömma mitt batteri från 100% till 0% på en timme.

Nja, jag har redan kalibrerat batteriet genom att tömma den och ladda den under kvällen. Det jag har gjort är att surfa max i en timme och hållt på med inställningar i kanske 15 minuter för att stänga av allt onödigt.

När det gäller spotify så har jag laddat ned till offline listorna.

Batteritiden på min iPhone 4s är grymt mycket bättre.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av TheLayer:

Nja, jag har redan kalibrerat batteriet genom att tömma den och ladda den under kvällen. Det jag har gjort är att surfa max i en timme och hållt på med inställningar i kanske 15 minuter för att stänga av allt onödigt.

När det gäller spotify så har jag laddat ned till offline listorna.

Batteritiden på min iPhone 4s är grymt mycket bättre.

Glöm inte att 4G drar extremt mycket mer en 3G.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Vad är det för jävla hipster accessoarer, kan de inte bara färga det svart så man inte behöver skämma ut sig med en hel turquoise box o hel gul laddare...

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Vad är det för jävla hipster accessoarer, kan de inte bara färga det svart så man inte behöver skämma ut sig med en hel turquoise box o hel gul laddare...

Har man problem med färgerna är det bara att välja en svart eller vit modell.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Glöm inte att 4G drar extremt mycket mer en 3G.

Hej,

4g, positionering, bakgrundsprogram är avstängda samt att jag har nekat all form av feedback till nokia och microsoft i telefonens inställningar.