Nokia lanserar företagets första mobiltelefon med Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Vet inte varför Spotify inte dykt upp ännu, även om det inte är det för mig så börjar det kännas som att det är en deal breaker i de här sammanhangen.

En Spotify-applikation till Windows Phone är på gång och släpps sannolikt vilken dag som helst.

Gissar att de (Spotify) helt enkelt väntat till utrullningen av Mango på allvar är genomförd - det i samband med Nokias slag på stora trumman med deras släpp av mobiltelefoner med Windows Phone.

Känns som att det är egentligen först nu oktober/november 2011 som Windows Phone på riktigt "lanseras" och kan visa vad det kan prestera som operativsystem.

Permalänk

Se där ja, riktigt bra nyheter. Visste nog att den var på gång när jag tänker efter, känner igen presentationen, får väl hoppas den kommer snart då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Jag håller med om att WP7 är det bästa core OS:et just nu, jag menar alltså att de inbyggda funktionerna är bäst här, men det tycker jag inte betyder att det är bättre som allround upplevelse, tex så kommer surfupplevelsen vara grymt mkt bättre på en android med högre upplösning och dubbelkärnig processor, särskilt så iom ICS.

Det här med flytet och så ska ju vara fixat iom ICS med bättre garbage collection och GPU-accelererat gränssnitt.

Jo det är nog sant rörande skärmen, jag tror surf upplevelsen är rätt jämn då wp7 har GPU acceleration, IOS la även till det nyligen.
Inte säker på hur Android däremot antar att de har det löst i den senaste eller iaf till Icecream patchen.

Om Android lyckas optimera mjukvaran bättre så blir det nog skillnad men tbh så länge jag inte har något lagg med min Wp7 så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Windows phone ser väldigt trevligt ut men det nåt inte riktigt fram. Hittills finns det inte flash(de arbetar på det) och app-utbudet är för snålt (antaligen är de appar som finns ganska bra så det är kanske tillräckligt?). Det största felet är att för mig just nu så ser jag inte så många fördelar gentemot android. Jag skulle tro att WP8 tillsammans med Windows 8 kommer att bli grymt eftersom integreringen med t.ex SkyDrive lär vara väldigt trevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Åsikter är alltid åsikter, det verkar som om majoriteten är av annan åsikt än dig så sagan lär fortsätta en stund till.

Minns inte var, men hörde någonstans att 6 månader är en väldigt kort tid för att utveckla telefoner som de här.

Vart är denna majoritet som är av annan åsikt förutom de "få" som är i denna tråden? Är bara nyfiken, så man kan läsa och bilda sig en större uppfattning kring denna telefon, som jag också måste säga ser väldigt ful ut Tyvärr.. Men utseende är inte allt alltid dock!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Vart är denna majoritet som är av annan åsikt förutom de "få" som är i denna tråden? Är bara nyfiken, så man kan läsa och bilda sig en större uppfattning kring denna telefon, som jag också måste säga ser väldigt ful ut Tyvärr.. Men utseende är inte allt alltid dock!

Att den ser ful ut sade du ren. Den majoritet jag tänkte på finns just i den här tråden, om du läser märker du att en överväldigande majoritet inte delar din åsikt.

Googlade även namnet, de två första länkarna jag öppnade var också för telefonens design, vilket får mig att tro att även den majoriteten tycker så.
http://crave.cnet.co.uk/mobiles/can-the-lumia-800-make-nokia-...
http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-announces-the-lumia-...

Permalänk
Medlem

kan tänka mig att prova en sånt. Na' bad!!
Kan nån tänka att köpa en Iphone 4S 32 från mig?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har ingen som helst koll på telefonvärlden och det jag undrar är ifall program till XP-W8 fungerar på den här telefonen? Då bör ju MS Phones ha en app fördel över andra telefoner, speciellt när hårdvaran i telefonerna dundrar framåt.
Heroes 3 in da phone - aldrig fel

Permalänk
Medlem

Vet ni vad som är nice med den här nya mobilen?

EASIER
FASTER
FUNNER

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Att den ser ful ut sade du ren. Den majoritet jag tänkte på finns just i den här tråden, om du läser märker du att en överväldigande majoritet inte delar din åsikt.

Googlade även namnet, de två första länkarna jag öppnade var också för telefonens design, vilket får mig att tro att även den majoriteten tycker så.
http://crave.cnet.co.uk/mobiles/can-the-lumia-800-make-nokia-...
http://www.engadget.com/2011/10/26/nokia-announces-the-lumia-...

Jag tror du missförstår mig för någon annan, det var mitt första inlägg i tråden som svar på ditt inlägg till någon annan som inte heller gillade designen.

Denna "överväldigande" majoritet är inte alls stor om du ser efter, snarare en minioritet måste jag säga, för sweclockers = en bråkdel av folket i världen.. Vi får väl se om den säljer bättre än alla andra telefoner dock, återstår att se!
Men överväldigande majoritet... hallå, inte ens 100 svar i den här tråden och många har skrivit kommentarer flera gånger, så kanske 30-40pers gillar den.. Inte direkt överväldigande, eller det beror väl på hur man ser det, tycker man är 10 är många så...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

kan tänka mig att prova en sånt. Na' bad!!
Kan nån tänka att köpa en Iphone 4S 32 från mig?

Lätt!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag tror du missförstår mig för någon annan, det var mitt första inlägg i tråden som svar på ditt inlägg till någon annan som inte heller gillade designen.

Denna "överväldigande" majoritet är inte alls stor om du ser efter, snarare en minioritet måste jag säga, för sweclockers = en bråkdel av folket i världen.. Vi får väl se om den säljer bättre än alla andra telefoner dock, återstår att se!
Men överväldigande majoritet... hallå, inte ens 100 svar i den här tråden och många har skrivit kommentarer flera gånger, så kanske 30-40pers gillar den.. Inte direkt överväldigande, eller det beror väl på hur man ser det, tycker man är 10 är många så...

Du har rätt, ursäkta.

Jo, men min poäng kvarstår, jag skall förtydliga den lite. Av de personer i den här tråden som har uttryckt sin åsikt över telefonens utseende, så är en klar majoritet för designen. Detta är ett faktum. Jag antar också att den generella åsikten här återspeglar sig på andra plan, men det är inget jag kan bevisa i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Du har rätt, ursäkta.

Jo, men min poäng kvarstår, jag skall förtydliga den lite. Av de personer i den här tråden som har uttryckt sin åsikt över telefonens utseende, så är en klar majoritet för designen. Detta är ett faktum. Jag antar också att den generella åsikten här återspeglar sig på andra plan, men det är inget jag kan bevisa i nuläget.

Självklart, i alla trådar, vilka som helst, så kommer du alltid hitta en majoritet som gillar det ( för det är dom som läser det ) dom som inte gillar det brukar inte direkt slänga in någon kommentar, däremot dom som mig som är intresserade trots designen, skriver ändå för det kan vara något att ha trots att den inte är så vacker. Kanske ser bättre ut i verkligheten dock.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av snakke:

En Spotify-applikation till Windows Phone är på gång och släpps sannolikt vilken dag som helst.

aVClf1mmau4

Gissar att de (Spotify) helt enkelt väntat till utrullningen av Mango på allvar är genomförd - det i samband med Nokias slag på stora trumman med deras släpp av mobiltelefoner med Windows Phone.

Känns som att det är egentligen först nu oktober/november 2011 som Windows Phone på riktigt "lanseras" och kan visa vad det kan prestera som operativsystem.

Spotify borde verkligen ta och fräscha upp appen till Android fö. Den ser inte så het ut direkt och är väldigt fattig på funktioner. Tur att google music finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Självklart, i alla trådar, vilka som helst, så kommer du alltid hitta en majoritet som gillar det ( för det är dom som läser det ) dom som inte gillar det brukar inte direkt slänga in någon kommentar, däremot dom som mig som är intresserade trots designen, skriver ändå för det kan vara något att ha trots att den inte är så vacker. Kanske ser bättre ut i verkligheten dock.

Jag tycker att det brukar vara tvärtom - de som ogillar någonting är mera benägna att skriva det.

Permalänk

Hehe, jag trodde nokia hade gått i kk, då det senast var aktuellt att köpa en nokia var typ 1999 eller nå

Edit: Brutalt störd mening..
Menade: *skrattar* Jag trodde Nokia hade gått i konkurs, vad jag kommer ihåg så var det väldigt länge sedan som det var aktuellt med Nokia telefoner, typ år 1999.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Den är oerhört snygg men är inte skärmupplösningen låg i jämförelse med andra smartphones för 5 lakan?

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Flesta smartphones (icke iphones) kör ju den upplösningen fortfarande (eller 854 då). Är väl bara Sensation och nån Motorola som kör högre va? Än så länge då alltså.

Är väl snarare det faktum att den kör pentile matrix som kan vara "problem" då. Å andra sidan så kan jag inte påstå att jag lidit så där enormt av det på min Nexus S eller Omnia 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazavoo:

Jag tycker att det brukar vara tvärtom - de som ogillar någonting är mera benägna att skriva det.

Heh, då har vi nog delade meningar, prova för skojs skull att räkna de positiva och negativa poster i en tråd så skall du se vart majoriteten hamnar
Hur som helst, så kan jag väl säga att det som skrivs som negativt brukar uppfattas som "fler", liksom vissa butiker t.ex får en dålig recension per 11 kunder, så behövs det en hel del fler för att väga upp det för att det inte skall se ut som om den har fått mer negativ kritik än positivt, vilket är rätt naturligt enligt mig!

Skrivet av calanbalan:

Flesta smartphones (icke iphones) kör ju den upplösningen fortfarande (eller 854 då). Är väl bara Sensation och nån Motorola som kör högre va? Än så länge då alltså.

Är väl snarare det faktum att den kör pentile matrix som kan vara "problem" då. Å andra sidan så kan jag inte påstå att jag lidit så där enormt av det på min Nexus S eller Omnia 7.

Ja, sant, dock är det en lagom upplösning på så pass liten yta på just nokian, sen kan man ju se över antal pixlar per cm för att verkligen se hur pass utnyttjad informationen på skärmen är, vilket är mer rättvist sätt att jämföra skärmar sins emellan 1024x768 på 10" vs 854x480 på 4" är ju en stor skillnad trots att det är högre upplösning på den större skärmen

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Musikälskare

Kul att de har snott hela meny-designen från Apple <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kul att de har snott hela meny-designen från Apple <3

Det är windows operativ system för mobiler och i min mening så är det operativsystemet det mest olika från iOS

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Zcorc:

Det är windows operativ system för mobiler och i min mening så är det operativsystemet det mest olika från iOS

huh? Menade deras hemsida ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

huh? Menade deras hemsida ^^

Mitt misstag

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kul att de har snott hela meny-designen från Apple <3

Jag är fortfarande förvånad Oo

Vad snackar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakke:

En Spotify-applikation till Windows Phone är på gång och släpps sannolikt vilken dag som helst.

Finns på Marketplace sedan i morse: http://www.windowsphone.com/sv-SE/apps/ca8d6603-a9ae-4a05-864...

Hur stilren som helst! Panorama-scrollningen är tamigtusan bedårande.

Inte för att vara den, men Spotify-applikationen till Windows Phone får plötsligt iOS- samt Android-versionerna att se väldigt last year ut.

Permalänk
Medlem

När kommer mobilen till sverige?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Nokia har en sajt där man kan följa deras WP lanseringar i världen:

http://events.nokia.com/lumiamomentummap/

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Nokia har en sajt där man kan följa deras WP lanseringar i världen:

http://events.nokia.com/lumiamomentummap/

Fast nu vill man ju ha Lumia 900 istället

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Kul att de har snott hela meny-designen från Apple <3

nej du vet inte vad du pratar om!
Menyn av windows phone 7.5 mango skapades av Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Kul att de har snott hela meny-designen från Apple <3

Skrivet av jonas-jablonka:

nej du vet inte vad du pratar om!
Menyn av windows phone 7.5 mango skapades av Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Du inser att det postades 2011-10-28?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]