Permalänk
Medlem

Vad är H och H+?

Har köpt en ny Nokia Lumia 920 efter att i flera år ha haft olika versioner av iPhone. Väldigt nöjd även om jag saknar en del saker. Men har nu upptäckt att jag inte får in 4G här hos mig, och därför växlar den mellan något som är H/H+. Vad är detta? Vad står H och H+ för?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag gillar att den även kan visa 3G, utöver H / H+..
Lagomt förvirrande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Jag gillar att den även kan visa 3G, utöver H / H+..
Lagomt förvirrande.

Olika hastigheter kräver olika symboler/tecken.

H+
H
3G
E
G

^ Dessa är nog de vanligaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Olika hastigheter kräver olika symboler/tecken.

H+
H
3G
E
G

^ Dessa är nog de vanligaste.

H och H+ är alltså snabbare än när det bara står 3G?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

H och H+ är alltså snabbare än när det bara står 3G?

G<E<3G<H<H+

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tror inte 3g är hsdpa i sverige . http://sv.m.wikipedia.org/wiki/3G enligt denna så är 3g wcdma och utms vilket inte är samma sak (kan ha fel). Så 3g är 3g . H borde då vara Hsdpa (turbo 3g i Sverige) men vad är då H+? Hsdpa +hsupa? Så lite extra upload på "turbo 3g" ? Förvirrande tycker jag med. Om någon har en bra källa där man ser vilka tekniker som motsvarar vilka namn så får ni gärna posta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskh:

H och H+ är alltså snabbare än när det bara står 3G?

Ja, går väl i den här ordningen, om man tar med 4G/LTE också: -> 4G/LTE>H+>H>3G>E>G
Där 4G/LTE är snabbast, sen kommer H+, sen H, osv.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet skillnaden på H och H+ (som i mobila nätverk)? Är rätt övertygad att H är HSDPA (aka turbo 3G i Sverige) men H+??

Skickades från m.sweclockers.com

Off-topic rensat
Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kufra:

Ingen som vet skillnaden på H och H+ (som i mobila nätverk)? Är rätt övertygad att H är HSDPA (aka turbo 3G i Sverige) men H+??

Skickades från m.sweclockers.com

HSDPA = upp till 7,2Mbit/s
HSDPA+ = mellan 7,2 och 32MBit/s beroende på hårdvaran i enheten och masten du är ansluten till

Citat redigerat
Permalänk
Medlem

Hittade äntligen en vettig wiki länk http://en.m.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_wireless_data_standards där står att hsdpa och hsupa är samma som H och ligger under 3G nätet. Sen HSPA+ är alltså H+ är samma som 4G och fattade som att även LTE är samma sak här. De teoretiska maxhastigheterna beror säkert på massa saker men wiki säger 14.4 för H och 21 till 672 för H+ 672 var teoretiskt max för tekniken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av kufra:

Hittade äntligen en vettig wiki länk http://en.m.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_wireless_data_standards där står att hsdpa och hsupa är samma som H och ligger under 3G nätet. Sen HSPA+ är alltså H+ är samma som 4G och fattade som att även LTE är samma sak här. De teoretiska maxhastigheterna beror säkert på massa saker men wiki säger 14.4 för H och 21 till 672 för H+ 672 var teoretiskt max för tekniken.

Skickades från m.sweclockers.com

HSPA+ är inte alls samma sak som 4G. 4G är LTE.

"HSDPA is widely deployed. Typical downlink rates today 2 Mbit/s, ~200 kbit/s uplink; HSPA+ downlink up to 56 Mbit/s."

Visa signatur

Citera om du vill få svar!