EA: "Xbox One och PS4 är en generation före de snabbaste PC-datorerna"

Permalänk
99:e percentilen

Ja men visst ... Ska vi fråga tvelander om han kan låna ut sina tre Titan och sin 3930K, så ska vi sätta dem mot PS4 i 7680x1440 och se hur det går?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Seems legit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Någon på EA har dabbats av Reality Distorsion Field... en benämning några tekniker på Intel myntade om Appel-folk som vägrar se verkligheten som den är.

Eller så var det Apple själva som började använda termen…

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Påståendet kanske inte är helt taget ur luften. Notera ordet "architectures". Xbox 360:s grafikdel hade inte mer råstyrka än X1950XT, men man kan säga att dess arkitektur var en generation före eftersom grafikdelen var den första som hade unified shaders.

Sony har bekräftat några nya finesser som PS4:s grafikdel fått stöd för, som inte finns i nuvarande HD 7000-serien. Tydligen ska APUer vara extra bra för GPGPU också

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/MarkRein/status/337627995323895808

Mark Rein håller inte med, och han är VP hos Epic Games ... Ni vet de som knåpar ihop unreal engine.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hela jävla EA verkar ju hålla på med incest eller nåt liknande, en generation före? Det är ett så urbota dumt påstående så jag vet inte fan vad...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tror han missat att saker som Titan och liknande existerar. Visserligen ligger Titan väldigt långt efter konsolerna prismässigt... och vill man vara snäll så kanske konsolerna kanske ligger en generation före mainstream datorerna som hemma hos folk när den lanseras.

Datormarknaden har faktiskt varit dålig på lansera "media" datorer till TV apparater med spelprestanda. Visst, de finns... de går att bygga. Men inte något som tillverkarna satsat på att leverera till de som inte bygger själva. Och jag tror att just AMD integrerade grafikkort om de hottades upp lite skulle kunna vara just den produkten. Och de är ju precis en sådan produkt som byggs in i konsolerna. Men detta borde datortillverkarana tänkt på. Men de är väl fast i tänket att Apple måste göra de först för att kunna komma på något lika dant efteråt. Produktutvecklingstänker är inget man direkt kan vara imponerad över.

Och om nu någon tillverkare vill ändra på detta. Ring mig, jag hjälper er. Inte särskilt svårt att lista ut vad man borde satsa på egentligen.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Det är inte så konstigt uttalande, "streamlinat" OS m.m grundprestandan kanske inte är på pappret mer men man ska inte bortse ifrån att det är stor skillnad att programmera saker på homogena system med väldigt lite overhead på andra saker.
Därav kan det vara så att de får ut bättre siffror på sina tester för det är mycket mindre annat skit, betyder ju egentligen inte att hårdvaran är en generation bättre men resultaten de får ut kan vara.

Lättaste är att jämföra med bilar, vissa sportbilar kör med motorer som sitter i andra normala men de är upphottade, tweakade och behöver inte dra lika mycket plåt runt som sina bröder därav är det inte riktigt samma sak.

Sedan är påståendet säkert lite uppblåst fast mer för M$ och Sony än kunderna skulle jag tro för att visa EA's backning av deras produkter, speciellt efter deras WiiU miss

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av pras88:

Precis, det är tragiskt att någon tidning eller sida överhuvudtaget ens överväger att publicera rena lögner. Vet faktiskt inte vad jag tycker om att Sweclockers har publicerat "nyheten". Så fort han sa detta så borde varenda nyhetssida och tidning vända honom ryggen. Det krävs inte supermycket kunskap om datorer och konsoller för att inse att det han säger inte har någon substans alls. I slutändan är det tyvärr konsumenterna (de icke pålästa/okunniga) som blir hårdast drabbade.

"Hårdast drabbade"? Den enda skillnaden för de okunniga som istället som köper Xbox One för dator är att de sparar en jävla massa pengar och endel krångel.

Permalänk
Medlem

Det är ju massor med space science stuff i xboxen. Måste ju vara bättre än skiten vi pc spelare har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Umm.... det är ju sant? AMD proccessorerna har inte kommit till persondatorer än, altså är dom en generation före:)

Sen har ju ett system mer än en processor... Dessutom är inte konsollerna släppta än, så det är för tidigt att säga något sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Hahahahhahahhahahahhah Ohmygod

Permalänk
Medlem

Brukar försöka backa upp EA när det gäller folk som klagar på spel m.m

Men det är Mission Impossible nu. Han grävde sin egen grav när han sa just "high-end". Kanske om han nämde en dator i samma prisklass(? Troligtvis väldig lik prestanda då)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Umm.... det är ju sant? AMD proccessorerna har inte kommit till persondatorer än, altså är dom en generation före:)

Haha! Det stämmer ju faktiskt Men det är väldigt missvisande, dock ska man ju inte glömma att marknadsföring har absolut ingenting med produkten att göra. Extremt oseriöst dock då detta kommer lura massor med människor att köpa en konsol och tro det är en high-end PC.

En annan sak jag tror är att troligtvis vill man bli av med PC användare så långt det går eftersom man då blir t.ex:
> Mer beroende av deras system och plattform. (= svårare att byta system om man är ovan vilket på lång sikt bidrar till att låsa av konkurrenterna)
> Mer kontroll över användaren, i form av t.ex. svårare att använda kopierade spel, filmer, musik och osv...
> Låst till en butik (= dyrare spel på sikt och väldigt kontrollerat utbud)
Och säkert massa mer negativt. Poängen är dock att just tidigt locka till sig den här "ovana" målgruppen då de har svårt att syna deras marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte. Godnatt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd

det är ett sådant här uttalade som kommer få mig att bojkotta EA spel, iallafall att köpa dom, efter att hört detta korkade kommer jag bara köra pirat kopierade spel från EA.
Om någon på EA läser detta: NI kommer inte få mina pengar EA, eftersom ni inte tänker innan ni talar!!!

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Ska EA lyckas kamma hem den prestigefyllda titeln "världens sämsta företag" tredje året i rad?

Tippar på det.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Men XBOXen har väl "5 billion transistors"?!

Visa signatur
Permalänk

Jamen dåså! Då är det bara att skrota datorn å börja xxx-surfa på Xbox One då!

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

https://twitter.com/MarkRein/status/337627995323895808

Mark Rein håller inte med, och han är VP hos Epic Games ... Ni vet de som knåpar ihop unreal engine.

Haha, då kan vi spika igen den här kistan om till och med Epic säger det är skitsnack.

Permalänk

Jag kommer fnissa iallafall när PS4 spelen ser liiiiite bättre ut än PC versionen bara för att dom kan programmera bättre till konsolen...;)

Permalänk
Medlem

Varför är folk så aggressiva?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Han kanske syftar på att nästa generations spelkonsoller som kommer om 8-10 år presterar som nästa generations speldatorer? det är iaf mer troligt..

Permalänk
Entusiast

Den där killen måste vara världens bästa förhandlare, han har lyckats få jobb som teknikchef, jag repeterar; teknikchef, på ett av världens största spelföretag...

Permalänk
Medlem

känns ju inte direkt troligt, tech demon från ghost var en riktig besvikelse för en som hoppades på att de nya konsollerna skulle jaga upp grafiken på pc. Kan de leverera så är jag bara glad för de kommer innebära bättre gfx till datorer och bättre optimering, så snälla ha rätt och var inte så full av skit som EA brukar vara

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Ah, this bullshit again. Det är precis samma bullshit som innan XBox och Playstation lanserades, och exakt samma bullshit som innan Xbox360 och Playstation2 lanserades, och vi kommer säkert att få höra exakt samma bullshit igenom tio år när nästa generation lanseras.

Men, vad ska de säga? Att konsollerna har bra grafik med tanke på att det är low-end hårdvara för under femtusen spänn? Ärlighet säljer man inte enheter med.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Efter den misslyckade visningen av Xbox One måste de börja hypa som fasen.

Fanns inget misslyckat med xbox one visningen. Men däremot ps4 uppvisningen var ju rätt igenom pinsam. Föresten så skiter jag i hur mycket starkare ps4 är då spelen troligen kommer se identiska ut mellan konsollerna. Vill du ha bästa grafiken spelar du på PC.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Fanns inget misslyckat med xbox one visningen. Men däremot ps4 uppvisningen var ju rätt igenom pinsam. Föresten så skiter jag i hur mycket starkare ps4 är då spelen troligen kommer se identiska ut mellan konsollerna. Vill du ha bästa grafiken spelar du på PC.

Fanns inget lyckat med Xbox One-visningen.

Permalänk
Medlem

Men hur mycket svamp har den nissen käkat?
Det är väl ganska uppenbart av recensionen av Jaguar att arkitekturen inte är något magiskt superhopp i prestanda från AMDs sida.

Skrivet av MP-Jan:

Men XBOXen har väl "5 billion transistors"?!

Det roliga med det där är att om vi räknar in grafikdelen också så är det fortfarande inte fler transistorer i de nya konsollerna än vad det är i min drygt 2 år gamla speldator... Jämnt skägg med 7 miljarder transistorer vardera ungefär. Och jag vågar nog lova att min leksak har mer beräkningskraft än de nya konsollerna, något i hästväg mer...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Man vill ju gärna höra det ifrån någon mer och framförallt en mer pålitlig källa en någon som befinner i företaget innan man
ska tro på dedär snacket. Troligtvis lite smörja för att få köparna/fansen att dregla. Tror inte på dedär alltså!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy