Permalänk
Medlem

Vad för nätagg behövs?

Hej! Sätter ihop en burk till min lillebror utav delar jag hittat lite var stans då hans laptop suckar på sina sista dagar.

Det består just nu utav följande:
CPU: E4600 c2d (tanken var OC till 3.0ghz iaf)
Moderkort: asrock mATX 775
ram 8gb ddr2
GPU: 9800gtx+

funderade även på att trycka in min ena SSD i datorn, en intel 330 180gb, för att snabba upp den. visst, den kommer köras i 2.0 men borde ändå ge en fin boost.

Jag saknar ett nätaggregat för att få det rulla att rulla på, vad tror folket jag behöver? kommer ju som sagt inte lägga några stora pengar på detta, men det borde nog fungera bra som present till min bror på 11 år

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

skulle säga minst 450W
Detta kanske är något? https://www.inet.se/produkt/6911392/corsair-cx-500m-80-bronze... det fick faktiskt ett helt OK resultat när SweC testade ett ur serien.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av LaFace:

Hej! Sätter ihop en burk till min lillebror utav delar jag hittat lite var stans då hans laptop suckar på sina sista dagar.

Det består just nu utav följande:
CPU: E4600 c2d (tanken var OC till 3.0ghz iaf)
Moderkort: asrock mATX 775
ram 8gb ddr2
GPU: 9800gtx+

funderade även på att trycka in min ena SSD i datorn, en intel 330 180gb, för att snabba upp den. visst, den kommer köras i 2.0 men borde ändå ge en fin boost.

Jag saknar ett nätaggregat för att få det rulla att rulla på, vad tror folket jag behöver? kommer ju som sagt inte lägga några stora pengar på detta, men det borde nog fungera bra som present till min bror på 11 år

behövs nog inte så mycket.. däremot är att snegla mot dom kända märkena XFX, Corsair, Coolermaster, eller liknande
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/169441-xfx_450w_core_...

du kan spendera väsentligt mindre 200-300kr för nåt kina agg, men då han det hända att det kan det va vilket skräp som helst
http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

lite utanför budget och köpa nytt tyvärr, men 450w minst då alltså?

så tänkte leta ett märkesagg begagnat istället.

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Skrivet av LaFace:

alltså du lär inte göra av med mer än 100-200w men dom nätaggen finns inte nu för tiden. dom flesta kvalitets agg ligger mellan 350-450W som är för Low-end datorer som inte kräver så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaFace:

Ja, jag tycker att nätagg är något man inte ska snåla med Watten allt för mycket med! och vill man ha ett starkare grafikkort i framtiden så är ett lite starkare bra att ha. (även om den CPU:n kommer gå i taket först).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av LaFace:

är 400kr för mycket ? javisst beg kan låta billigt, men du vet ju inte historian bakom ? hur vet du hur person X har skött den?
men kan hålla en vecka sen brinner allt då får du lägga upp 2000-2500 för en ny dator ?

en limpa cigg 400kr
20st 200g marabou chokladkakor
2-4timmar avlönat jobb
klippa grannens gräsmatta 2ggr när han/hon är borta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

då allt är ett hopplock utav delar jag kommit över så tänkte jag hålla mig på det, då jag helt enkelt inte har 400kr o lägga på detta och ge bort till min bror, även om jag velat tyvärr. Var mer intresserad utav vad för effekt jag behövde.

Allt i datorn är ju begagnat osv.

det mår ses som en liten summa för många, men är mycket pengar för en fattig student som nyligen flyttat hemifrån

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av LaFace:

då allt är ett hopplock utav delar jag kommit över så tänkte jag hålla mig på det, då jag helt enkelt inte har 400kr o lägga på detta och ge bort till min bror, även om jag velat tyvärr. Var mer intresserad utav vad för effekt jag behövde.

Allt i datorn är ju begagnat osv.

det mår ses som en liten summa för många, men är mycket pengar för en fattig student som nyligen flyttat hemifrån

om nu brorsan är 11år så kan du ju fråga dina föräldrar, lägg fram det som att han får en fungerande dator för 425spänn billigare kan det inte bli ? förstör du alla delar med ett beg-nätagg som du köpt som sen drar med sig allt så står du där med skägget i brevlådan med 1ton med problem som ska fixas.

bor du i norrbotten ?
ta den här då http://www.sweclockers.com/annons/80504-tfx-nataggregat-skank... ? kan hända att du behöver modifiera chassit då den verkar vara special fäste

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet