Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Men big brother de e spännande de..

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI 370x Pro Carbon CPU: Ryzen 5700x, RAM: Corsair 3600MHz 2x16GB GPU: Gigabyte 5700 XT OC PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Define R4 White

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Man kanske bara tycker om kvinnokroppen i allmänhet och har inget problem med att den exponeras.
Fast frågan är hur bekväm man skulle vara om situationen var den omvända och manskroppen exponerades lika mycket och pressen att vara tränad och ha rätt bränna osv var lika hård på killar.

Nåväl, rätt så djup diskussion detta egentligen.. Kanske inget för SweC

Skillnaden på könens ideal mycket stor.

För att leva upp till mannens drömkropp, enligt media = Ät hästmycket protein och träna.
För att leva upp till kvinnans drömkropp, enligt media = Ät inget och träna lagom, så du är alldeles platt men inte musklig. Samt ha magiskt stora bröst, trots du inte har något fett i kroppen.

Ni som är trött på machoidealen och vill få respekt för den ni är och inte den ni borde vara måste göra en sak.
Visa samma respekt emot kvinnor.

TILL MSi;
48% UTAV VÄRLDENS GAMERS ÄR KVINNOR, HUR TROR NI ATT DENNA REKLAM NÅR UT TILL DEM?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

http://books.google.se/books?id=fk1rTxRYtY0C&pg=PA165&dq=cons...

Allt handlar inte bara om billig arbetskraft, det handlar om arbetskraft som gör någon nytta så ja, hemska värld att billig och "effektiv" arbetskraft i detta fall kan marknadsföra åt MSI. Du får väl bestämma dig här och nu att bilda negativa attityder och känslor för MSI för att undvika Pavlov-fällan!

Min poäng var för dig som missade den:
Bara för att något är,
betyder det inte att det är rätt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

TILL MSi;
48% UTAV VÄRLDENS GAMERS ÄR KVINNOR, HUR TROR NI ATT DENNA REKLAM NÅR UT TILL DEM?[/B]

Tja 48% bygger knappast sina egna datorer, 48% av dom är knappast PC gamers.
Sen är de knappast något nytt att sex säljer, har du ens kollat twitch? Dom brudar som har viewers är sminkade och lättklädda.
Dom som inte är i den ligan har inte flera tusen viewers.

Permalänk
Inaktiv

Rätt osmakligt imo. Var ett antal datorbyggen sedan jag senast köpte något från MSI, så jag slipper iaf ha dåligt samvete.

Permalänk
Medlem

BÄSTA DUBBNINGEN GENOM ALLA TIDER! :DDDDDDDDD

Permalänk

Är det fel av mig att tycka att denna "instruktions video" har stort djup och tilltalar oss män på ett filosofiskt och personlig nivå

Hög ironi faktor i ovanstående kommentar Skämt åsido så är jag ambivalent till denna "reklam" en del av min hjärna tycker att detta är löjligt sexistisk men större delen tänker; Tits and Ass, Awsome

Känner mig plötsligt inspirerande att köpa MSI produkter undra varför

Permalänk
Medlem

Vad äre för fel på detta då? jag gillar det!

Permalänk
Medlem

Swec plockar trafik här, konsolbashing, sexistisk reklam, vore intressant om dessa två artiklar tillsammans har genererat fler hits än 780-recensionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mars SSX:

Och just därför skiter man i MSI's produkter. Skräp. Oseriöst företag så det heter duga och om jag inte minns fel hade dom väldigt många RMA's...

Du har faktiskt rätt, går inte så bra för MSI nu.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl...

Permalänk
Medlem

Folk, välkomna till stora vida världen utanför PK-Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Svenskar har alltid varit ett skyggt folk som blir förnärmade av allt, inget nytt.

Brb kolla på reklamen lite till.

Inte bara förnärmade, kränkta också, senaste folksjukdomen efter utbrändhet.

Permalänk
Medlem

Och årets pris till de mest oborstade tänderna går till!....

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Du glömde skriva HENförtryckande

Nej det gör jag inte, jag avskyr ordet hen.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

haha bara jag som vill se denna odubbad?
Btw jävlar va snabbt hon skruvar

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Men dra åt helvete vilken p13-inriktad kvinnoförtryckande reklam. Åt helvete med det här.

Skrivet av Donkey:

Och där kom moralposten....

Grow up vi lever i en värld där kvinnor får göra vad fan de vill med sina kroppar. sen att det finns moralkärringar och feminister som vill får det till att bolagen och männen objektifierar kvinnans kropp för deras sexuella egenskaper och det är klart att bolagen exploaterar denna makalösa skapelse.

konstigt nog så bölar inte folk när Scandal beuties åker runt och visar upp sig eller andra bilder som underåriga tjejer lägger ut på bilddagboken,Instagram och Facebook......

Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar och ingen skall behöva tvinga de till det heller....

Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!

Haha.. Relel skriver en kort kommentar och tycker uppenbarligen inte om videon. Det tycker du är en moralpost. "Kvinnor får göra vad de vill med sina kroppar", "Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Är dina moraliska värderingar ironiskt nog. Att hata på moralpanik verkar vara mainstream här. Jag tror alla stör sig på värderingar som ger sig till uttryck för oförståelse och hets mot andra. När feminister predikar att män är svin är det inge kul. När någon tkr att en reklam är nervärderande mot kvinnor så är det en annan sak, en åsikt som alla andra.

När du ber någon växa upp och använder ordet moralkärringar så är det istället dina åsikter som hetsar.

"Vill de klä av sig för att få lite cash eller andra förmåner så fine låt de göra det!" Ung och behöver pengar. Jag kan verkligen inte se att det kan gå snett där Kanske blir de annorlunda om du en dag får en dotter.

Jag bryr mig föga om en bikini i asien. Men jag ser upp till de som orkar bry sig och vill skapa en bättre värld för oss andra. Inte nog med att en del tar ställning för våra gemensamma problem, de ska dessutom få skit från de som tittar på?

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Visst är hon rätt så snygg men med dom tänderna ser hon ut som en gräs ätare, big turn off....

Permalänk
Medlem

Men det var väl ett satans gnäll om allt detta med feminism o sexism hit o dit ta mig fan precis överallt.

Jag står helt och fullt ut för lika rätt, oavsett kön, hudfärg, religion, ögonfärg osv. Men att hålla på och tjafsa så här, och på så många andra ställen om KVINNOFÖRNEEEEDRIIIING, sterilisera männen - alla är våldtäktsmän osv. det ger bara mer "fire to the fire" eller vad man säger tycker jag.

Inte fasen är det nån som gnäller på nån tampong o schampoo reklam när det kommer någon hunk och ler förföriskt och ser allmänt kåt, rik och vältränad (säkert även välhängd) ut.

Nej, smågnäll om skitsaker! Låt män, kvinnor, feta, smala, lagom allt va det kan tänkas vara kasta kläderna om dem vill. Dem har väl för tusan en egen vilja! (Trodde aldrig jag skulle behöva skriva detta på Sweclockers).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Tja 48% bygger knappast sina egna datorer, 48% av dom är knappast PC gamers.
Sen är de knappast något nytt att sex säljer, har du ens kollat twitch? Dom brudar som har viewers är sminkade och lättklädda.
Dom som inte är i den ligan har inte flera tusen viewers.

Än en gång, sälj en grej med tjej är inte bra, bara för att det är.
Kollar du på dom utav den anledningen och stödjer du det idealet och du bör därefter acceptera att du också ska vara en macho handy man och inget annat.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Kvinnoförnedrande? Nej.
Töntigt? Ja, en aning kanske.

Lite småtrevligt klipp ändå tycker jag:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

TILL MSi;
48% UTAV VÄRLDENS GAMERS ÄR KVINNOR, HUR TROR NI ATT DENNA REKLAM NÅR UT TILL DEM?[/B]

Jag ser gärna källa på det. Vore intressant att se hur det verkligen ser ut. Samt hur gruppen gamers definieras.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Skämskuddevarning x3000.

Fruktansvärt patetisk reklam enligt mig.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Feministerna i Sverige skulle få SPADER om de fick se detta. Snälla kan vi inte gömma den här videon från deras bloggar =P

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Här är en (eller fler) lyxig brud som verkar helt igenom seriös och förberedd på det hon pratar om. Kanske det bästa av allt är väl att hon är snygg med!

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Svenskar har alltid varit ett skyggt folk som blir förnärmade av allt, inget nytt.

Brb kolla på reklamen lite till.

Du menar helt enkelt att du ska onanera lite till

Skrivet av Nivity:

Dom är redan upptagna av andra företag

Och vem säger eller tror på det ?

Kr $ £ € ₤it snackar

Allting handlar om pengar. Vill man ha lite klass, så betalar man. Så är det bara!
Betalar man inte, så får man ta till billiga knep som lättklädda båsbebisar

Sen att båsbebisen inte kan ett skit om hårdvara, gör det hela så mycket kassare.

Nä, det ger inte ett seriöst intryck för fem öre detta.

Jag kan mycket väl förstå om fjortisarna faller för detta. Men ........hallå....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Nej, smågnäll om skitsaker! Låt män, kvinnor, feta, smala, lagom allt va det kan tänkas vara kasta kläderna om dem vill. Dem har väl för tusan en egen vilja! (Trodde aldrig jag skulle behöva skriva detta på Sweclockers).

Underbart att höra! Om alla i världen kunde tänka som du.

Däremot så håller jag inte med dig om det med egen vilja. Det är snarare en illusion utav ett val. Ungefär som att du får välja mellan att var hemlös eller skaffa ett jobb. Man blir in princip tvingad till det andra.

På samma sätt bemöts flickor och pojkar utav ett system som in princip tvingar dom vara på ett sätt. Möter dom inte de kraven så blir de utpekade som ögonsår tills de försvinner (byter skola, låser in sig, tar livet utav sig, etc) eller rättar sig i ledet.

Det är viktigt att förstå att det finns system som byggs upp och det är viktigt att lära sig känna igen dom.
Det är inte en slump att familjer ALLTID väljer att det är mamman som ska vara föräldraledig, då barn kommer. Män kan ha föräldraledigt lika väl, men tyvärr så tjänar ju kvinnan lite mindre, så därefter är det bäst att mannen jobbar.

Nu börjar det äntligen se bra ut gällande lika lön bland kön, men du förstår sammanhanget. Alla familjer tycker sig att det är individanpassat, "just för våran familj så passar det här bra!" Men i själva verket är det ett system som tvingar in dem i det.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BASSiC:

Här är en (eller fler) lyxig brud som verkar helt igenom seriös och förberedd på det hon pratar om. Kanske det bästa av allt är väl att hon är snygg med!

https://www.youtube.com/watch?v=bejNBJP5UF0

https://www.youtube.com/watch?v=WTj703s96S0

https://www.youtube.com/watch?v=NKcM5v4b_CU

Njaee, hon hade ju ingen ide om vad hon pratade om när hon gjorde reviewen på 350D'n och när hon pratar om fläktar. Helt ute o kör.

Permalänk
Skrivet av muppens:

Jag ser gärna källa på det. Vore intressant att se hur det verkligen ser ut. Samt hur gruppen gamers definieras.

http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2011.pdf

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Underbart att höra! Om alla i världen kunde tänka som du.

Däremot så håller jag inte med dig om det med egen vilja. Det är snarare en illusion utav ett val. Ungefär som att du får välja mellan att var hemlös eller skaffa ett jobb. Man blir in princip tvingad till det andra.

På samma sätt bemöts flickor och pojkar utav ett system som in princip tvingar dom vara på ett sätt. Möter dom inte de kraven så blir de utpekade som ögonsår tills de försvinner (byter skola, låser in sig, tar livet utav sig, etc) eller rättar sig i ledet.

Det är viktigt att förstå att det finns system som byggs upp och det är viktigt att lära sig känna igen dom.
Det är inte en slump att familjer ALLTID väljer att det är mamman som ska vara föräldraledig, då barn kommer. Män kan ha föräldraledigt lika väl, men tyvärr så tjänar ju kvinnan lite mindre, så därefter är det bäst att mannen jobbar.

Nu börjar det äntligen se bra ut gällande lika lön bland kön, men du förstår sammanhanget. Alla familjer tycker sig att det är individanpassat, "just för våran familj så passar det här bra!" Men i själva verket är det ett system som tvingar in dem i det.

Håller väl med till viss del men en anledning att kvinnorna blir hemma kanske är att det är dem som bär på maten till barnet, jag har lite manboobs men tror faktiskt inte det kommer mjölk ur dem hur hårt jag än kramar Det är väl förmodligen billigare än att köpa mjölkersättning så det kanske jämnar ut sig mot att männen är hemma, ha, där har jag löst problemet med ej lika lön oxå. Jag borde va politiker

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Jag ser gärna källa på det. Vore intressant att se hur det verkligen ser ut. Samt hur gruppen gamers definieras.

Jag håller med om att det vore intressant att se en källa, för det är något jag har tänkt på innan.

En sak vet jag, och det är att min sambo är en mycket mer spelnörd än mig. Och då menar jag inte några FB spel. Utan hardcore pc som Skyrim,BF3, Elder Scrolls, GTA etc.

Men en siffra på 48% tror jag inte på, men kan såklart ha fel. men siffran 20% känns mer rätt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]