Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Ok förstår vad du menar. Jag är dock inget proffs CS ;). Men ska testa köra CS och BF3 och se om jag känner någon skillnad. Så 120hz = 120 fps? ;o så dålig koll har jag haha. Tackar för svar!

Ok nice. Jo det är väl det som kommer vara gött med 2 (eller 3) skärmar. Att kunna ha något uppe på den ena medans man gamear eller så.

Tex om man vill typ kolla ett youtube klipp medans man chill gamear.

Men hur gör man om man vill gå från den ena skärmen till den andra medans man är i ett game? Tabbar man då sen drar över? Eller hur funkar det?

12h0hz betyder att skärmen kan visa 120 bilder per sekund, vanliga skärmar kan bara visa 60fps.

hur man gör beror på spelet, ibland måste man tabba, ibland är det bara att dra ut musen.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

I Starcraft 2 kan du välja om mellan att tabba ned eller att helt enkelt dra musen till andra skärmen precis som vanligt i Windows. Det beror på hur du i Starcraft 2 valt för mus och grafik inställningar.

Resten av spelet beror på om du använder Windowed mode som jag nämnde tidigare eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

12h0hz betyder att skärmen kan visa 120 bilder per sekund, vanliga skärmar kan bara visa 60fps.

hur man gör beror på spelet, ibland måste man tabba, ibland är det bara att dra ut musen.

Ok förstår. Hämtade skärmen idag! Har nu hållt på ett bra tag och fixa så att allt blir rätt och sätta upp skärmarna så att det blir hyfsat bra avstånd och även vinkeln etc. Grym skärm får jag säga, har dock ej testat i spel ännu men ska göras snart!

Fast en sak jag undrar, det är väldigt olika färger/kontraster/brightness på de olika skärmarna. Hur gör jag för att ändra färgerna på den andra skärmen som jag har höger om? Alltså inte BenQ skärmen utan den skärmen jag hade som "main" förut?

Liksom den till höger är blåare i kontrasterna än benq skärmen. De är lite mer gråaktigare. Kan man inte fixa så man får typ ganska likadana färger på båda skärmarna?

Ursäkta alla dessa frågor, hoppas det är ok

Och btw har ändrat till 120hz på nvidia kontrollpanel, tack för du sa det förut! (hade antagligen glömt bort det annars, och man märker som du sa tex när man gör en "box" på skrivbordet)

Skrivet av panpo98:

I Starcraft 2 kan du välja om mellan att tabba ned eller att helt enkelt dra musen till andra skärmen precis som vanligt i Windows. Det beror på hur du i Starcraft 2 valt för mus och grafik inställningar.

Resten av spelet beror på om du använder Windowed mode som jag nämnde tidigare eller inte.

Ok tack Har windowed mode på SC2 så får se om jag behöver tabba eller ej. Fast lite störigt dock om man ska flytta sig i spelet o musen går över till andra skärmen Antar att man måste tabba.

Edit: Har också en fråga ang cd skivan man får med. Där finns drivrutiner och manual etc. Men när jag sätter i skivan så startas ingen installation auto. utan det är en mapp med massa filer som jag inte vet vad jag ska göra med. För antar att man bör installera drivrutinera till ens skärm? Viktigt?

Såhär ser det iaf ut i mappen:http://i.imgur.com/la5Hopx.png