Galaxy S4 eller HTC One beslutångest

Permalänk
Medlem

Hahaha, sitter lite i samma sits. Det enda som gör att S4:an kan vara aktuell är det utbytbara batteriet och minneskort-möjlighet. Men jag avvaktar lite och ser hur priset förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Läs igenom ditt inlägg så kanske du förstår. Du gillar inte Apple för de stämmer skiten ur alla och nu när Samsung gör samma sak så hatar du plötsligen dem, så tolkar jag ditt inlägg.

Va? Det är ju bara konsekvent!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

När jag drar fram min HTC One fångar den blickar från allt och alla. När jag var på Ica i lördags och hämtade ut min nya SSD, när jag slet fram min HTC för att kolla nummret så frågade en fjortis om det var nya iphone jag hade.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

När jag drar fram min HTC One fångar den blickar från allt och alla. När jag var på Ica i lördags och hämtade ut min nya SSD, när jag slet fram min HTC för att kolla nummret så frågade en fjortis om det var nya iphone jag hade.

Haha om man nu kunde gå efter det skulle s4an vara den snyggaste mobilen på marknaden.
Vet inte hur många gånger folk sagt "är det galaxy s4a, snygg telefon". Och när jag har mitt spygen neo hybrid skal på i färgen dante red så gick till och med en tjej på krogen fram för att berömma den.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Haha om man nu kunde gå efter det skulle s4an vara den snyggaste mobilen på marknaden.
Vet inte hur många gånger folk sagt "är det galaxy s4a, snygg telefon". Och när jag har mitt spygen neo hybrid skal på i färgen dante red så gick till och med en tjej på krogen fram för att berömma den.

She sounds like a keeper.
Sen ser alla mobiler ut som Iphone med Spigen(Inte SPYgen) neo hybrid skalet, så då måste iphone vara snyggaste luren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Recensioner säger emot dig, tyvärr...

Från Swedroid: "marknadens bästa skärm – såväl bildskärm som pekskärm".

Swedroids recension säger emot dig*

Finns andra som säger tvärtom.
Samla ihop alla reviews och dra en slutsats så kan man ju få ett snitt i tycke ifrån dom, inte direkt som det är bestämt bara för en sida säger så, då hade allt varit enkelt på jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

She sounds like a keeper.
Sen ser alla mobiler ut som Iphone med Spigen(Inte SPYgen) neo hybrid skalet, så då måste iphone vara snyggaste luren

Mjo fast då tror jag inte du sett skalet eller en iphone eftersom det inte finns rött på en iphone.
Sen om hon var en "kreeper" för att hon berömde min mobil ser jag som en trevlig grej inte obehagligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Mjo fast då tror jag inte du sett skalet eller en iphone eftersom det inte finns rött på en iphone.
Sen om hon var en "kreeper" för att hon berömde min mobil ser jag som en trevlig grej inte obehagligt.

Dock skrev han inte "kreeper", utan han skrev "keeper".

Aldrig hört uttrycken:
"She's a keeper"
eller
"Finders keepers, losers weepers"

Där "keeper" är något som betyder att man ska hålla fast i det/behålla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Mjo fast då tror jag inte du sett skalet eller en iphone eftersom det inte finns rött på en iphone.
Sen om hon var en "kreeper" för att hon berömde min mobil ser jag som en trevlig grej inte obehagligt.

Jo jag har sett skalet, och jag syftade på formen aka Iphone.
Sen skrev jag keeper ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Dock skrev han inte "kreeper", utan han skrev "keeper".

Aldrig hört uttrycken:
"She's a keeper"
eller
"Finders keepers, losers weepers"

Där "keeper" är något som betyder att man ska hålla fast i det/behålla det.

Hehe jo det har jag, min hjärna sätter ihop ord som den tror passar in ibland blir der fel ;P. Krävs mer än att en tjej berömmer min mobil för att det ska vara en keeper ;P

Skrivet av Nivity:

Jo jag har sett skalet, och jag syftade på formen aka Iphone.
Sen skrev jag keeper ;>

Jo insåg det nu. Trodde du stavade fel på "kreeper" bara haha. Ne men som sagt ovan.
Sedan är ju formen på de flesta mobiler rätt lika, rundade kanter och rektangulär form håller inte riktigt med om att den liknar en iphone.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nivity:

Swedroids recension säger emot dig*

Finns andra som säger tvärtom.
Samla ihop alla reviews och dra en slutsats så kan man ju få ett snitt i tycke ifrån dom, inte direkt som det är bestämt bara för en sida säger så, då hade allt varit enkelt på jorden.

Nej, recensioner, swedroid var bara den jag hade i minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd då jag står inför beslutet SGS4 eller HTC One.

Vilken har flest roms? Vilken har roligast tillbehör?

Permalänk

Htc One:
+ Grymt snygg design
+ Snabb processor
- Ingen plats för SD-kort
+ Bra kamera (ultrapixel)
+ Lagom storlek (för min del)

Samsung Galaxy s4:
+ Snabb processor
+ Lite bättre batteri
- Dålig och plastig design
+ Kan ha SD-kort trotts det stora interna minnet.
+ Även den bra kamera, men på annat sätt

Jag hade också beslutångest mellan s4 och htc one,.

Det jag störde mig på va när man gick igenom och letade efter sina appar så scrollade man ner på htc one men på S4 så kollar man i sidled och det störde mig på htc one, men visst jag är van vid samsungs telefoner. Känns skönare att kolla i sidled. Även dom fysiska knapparna är bättre på S4:an och faller mer naturligt i användandet. Scrolla med ögonen etc fungerar faktiskt riktigt bra.

Sen att den är plastig nja visst den är i plast men kvaliteten i bygget är stabilt. Min knakar inte utan känns solid. Gorilla glas 3 klart +

Den är lätt vilket är ett plus för en så stor telefon då den är en fröjd att mickla med.

HTC one är snygg men metall luckan bak kommer att bli repig och ful på nolltid....och ska man då köpa skall och gömma den vad är det då för mening....

S4 vann för mig på många andra punkter, men jag orkar inte mala på...

Permalänk
Skrivet av SplashTerror:

- Dålig och plastig design

Fast att den är plastig borde inte vara en minus. Visst, visuellt kanske det inte är lika iögonfallande som metall men ponera att man tappar båda dessa mobiler. Vilken klarar sig bäst, tror du? Metall, speciellt sådan lättmetall som aluminium, blir mycket lättare kantstött, sen väger ju metall mer än plast och även det bidrar till lättare (och eventuellt fler) skador.

Att S4ans batteri väger mer än själva mobilen är nästan lite coolt, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplashTerror:

Htc One:
+ Grymt snygg design
+ Snabb processor
- Ingen plats för SD-kort
+ Bra kamera (ultrapixel)
+ Lagom storlek (för min del)

Samsung Galaxy s4:
+ Snabb processor
+ Lite bättre batteri
- Dålig och plastig design
+ Kan ha SD-kort trotts det stora interna minnet.
+ Även den bra kamera, men på annat sätt

Jag hade också beslutångest mellan s4 och htc one,.

Det jag störde mig på va när man gick igenom och letade efter sina appar så scrollade man ner på htc one men på S4 så kollar man i sidled och det störde mig på htc one, men visst jag är van vid samsungs telefoner. Känns skönare att kolla i sidled. Även dom fysiska knapparna är bättre på S4:an och faller mer naturligt i användandet. Scrolla med ögonen etc fungerar faktiskt riktigt bra.

Sen att den är plastig nja visst den är i plast men kvaliteten i bygget är stabilt. Min knakar inte utan känns solid. Gorilla glas 3 klart +

Den är lätt vilket är ett plus för en så stor telefon då den är en fröjd att mickla med.

HTC one är snygg men metall luckan bak kommer att bli repig och ful på nolltid....och ska man då köpa skall och gömma den vad är det då för mening....

S4 vann för mig på många andra punkter, men jag orkar inte mala på...

Skrivet av Theshawty:

Fast att den är plastig borde inte vara en minus. Visst, visuellt kanske det inte är lika iögonfallande som metall men ponera att man tappar båda dessa mobiler. Vilken klarar sig bäst, tror du? Metall, speciellt sådan lättmetall som aluminium, blir mycket lättare kantstött, sen väger ju metall mer än plast och även det bidrar till lättare (och eventuellt fler) skador.

Att S4ans batteri väger mer än själva mobilen är nästan lite coolt, tycker jag.

Vet ni om man kan göra om S4 till "nexus" varianten?

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Vet ni om man kan göra om S4 till "nexus" varianten?

Det går, men inte 100% fullt ut. Bootloaderns s.k. "write protection" låter oss inte flasha Googlevariantens bootloader.

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Vet ni om man kan göra om S4 till "nexus" varianten?

Det ska väl gå med båda telefonerna?

Ont så röstar jag på one valde själv nyss, har känt på båda och s4 känns fortfarande som en gammal plastig lagg s2a om man sätter den bredvid en one.

För en apple fanboy som mig är one det enda android alternativet!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Det ska väl gå med båda telefonerna?

Ont så röstar jag på one valde själv nyss, har känt på båda och s4 känns fortfarande som en gammal plastig lagg s2a om man sätter den bredvid en one.

För en apple fanboy som mig är one det enda android alternativet!

Många klagar över plastigheten på s4an men tycker resten är bra.. Ingen som tänkt på att det går att byta till metalllskall på s4an?
Går det överhuvudtaget byta skal på htc one?
Sen att man kan lätt byta batteri i s4 an är ju ett stort + såg att det finns upp till +6500milliampere batterier till s4an! Passar mig perfekt som åker ut i vildmarken en vecka å fiskar emellanåt.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Många klagar över plastigheten på s4an men tycker resten är bra.. Ingen som tänkt på att det går att byta till metalllskall på s4an?
Går det överhuvudtaget byta skal på htc one?
Sen att man kan lätt byta batteri i s4 an är ju ett stort + såg att det finns upp till +6500milliampere batterier till s4an! Passar mig perfekt som åker ut i vildmarken en vecka å fiskar emellanåt.

Finns till och med 7500 mAh-batterier av ZeroLemon.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Da...

Permalänk
Medlem

6500+ är väll samma sak haha.. Äh skoja bara . Tack för infon och länken!

Permalänk

Har en S3:a och så köpte jag S4:an igår, vela länge mellan s4:an och one men det vart samsung igen. På nåt sätt tycker jag den känns skönare att hålla i mot gamla s3:an som jag ändå gillar fortfarande. Visst Ui:t kanske inte är det roligaste, men det kan man göra nåt åt

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av ante_ante:

Har en S3:a och så köpte jag S4:an igår, vela länge mellan s4:an och one men det vart samsung igen. På nåt sätt tycker jag den känns skönare att hålla i mot gamla s3:an som jag ändå gillar fortfarande. Visst Ui:t kanske inte är det roligaste, men det kan man göra nåt åt

Det är så sjukt lätt att pilla med en S4. Inget tjafs med att låsa upp bootloader, S-ON och allt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Det går, men inte 100% fullt ut. Bootloaderns s.k. "write protection" låter oss inte flasha Googlevariantens bootloader.

Har Samsung uttalat sig något om att fixa ett "legit" sätt att göra det fullt ut? Eller är de emot detta helt och hållet?

Skrivet av SimpanDirr:

Det ska väl gå med båda telefonerna?

Ont så röstar jag på one valde själv nyss, har känt på båda och s4 känns fortfarande som en gammal plastig lagg s2a om man sätter den bredvid en one.

För en apple fanboy som mig är one det enda android alternativet!

Jag är utan tvekan mer attraherad av One men då jag är mycket ute så vore det skönt med ett enormt/utbytbart batteri plus att som jag fattat det görs det mycket fler skal och tillbehör till S4:an.

Det här är ett jobbigt beslut att fatta

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Har Samsung uttalat sig något om att fixa ett "legit" sätt att göra det fullt ut? Eller är de emot detta helt och hållet?

Inte vad jag vet, nej. HTC har uttalat sig om att tidigare One-ägare ska kunna detta men Samsung har inte sagt något.

Skrivet av Superolle:

Jag är utan tvekan mer attraherad av One men då jag är mycket ute så vore det skönt med ett enormt/utbytbart batteri plus att som jag fattat det görs det mycket fler skal och tillbehör till S4:an.

Det här är ett jobbigt beslut att fatta

HTC Ones kameran tar inte lika detaljrika bilder för den har lägre MP (Nej, MP påverkar inte kvaliteten som sådan, men den påverkar detaljrikedomen, speciellt när man zoomar i bilderna, punkt.)

Permalänk
Skrivet av Theshawty:

Inte vad jag vet, nej. HTC har uttalat sig om att tidigare One-ägare ska kunna detta men Samsung har inte sagt något.

HTC Ones kameran tar inte lika detaljrika bilder för den har lägre MP (Nej, MP påverkar inte kvaliteten som sådan, men den påverkar detaljrikedomen, speciellt när man zoomar i bilderna, punkt.)

Visst är One's kamera begränsad av sina pixlar i bra ljusförhållanden men hur ofta delar man i mer än 4 Mp? Sen i dårligt ljus har One bildstabilisering så det är ett stort plus. Sen vad jag har sätt så har one en mer kompetent jpeg konverterar och bättre vitbalans. Om man också räknar in filmning i hur bra en kamera är så är bildstabilisering ovärdeligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Avstängd

Samsung > HTC idag tyvärr.

Batteritider
Samsung > HTC
Skärm
Samsung > HTC
Hållbarhet
Samsung > HTC
Support
Samsung > HTC

Kunde jag så hade jag bytt min One X till samsung för längesedan.

De vägrade ju t.ex. hjälpa mig ang kameran som tog GRÖNA bilder efter officiell uppdatering till JB.
Det var tydligen relaterat till en Kernel Bug som HTC vägrat tillkännage, utan man var tvungen att roota och flasha mobilen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Samsung > HTC idag tyvärr.

Batteritider
Samsung > HTC
Skärm
Samsung > HTC
Hållbarhet
Samsung > HTC
Support
Samsung > HTC

Kunde jag så hade jag bytt min One X till samsung för längesedan.

De vägrade ju t.ex. hjälpa mig ang kameran som tog GRÖNA bilder efter officiell uppdatering till JB.
Det var tydligen relaterat till en Kernel Bug som HTC vägrat tillkännage, utan man var tvungen att roota och flasha mobilen.

Skärmen tycker i alla fall jag är mycket bättre på One än S4.
Hållbarhet spelar inte så stor roll då jag använder skal då det finns en risk för skada.

Önskar valet vore enkelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Skärmen tycker i alla fall jag är mycket bättre på One än S4.
Hållbarhet spelar inte så stor roll då jag använder skal då det finns en risk för skada.

Önskar valet vore enkelt

Betrakningstvinklarna är ju hemska, och rikigt kass vit färg!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Betrakningstvinklarna är ju hemska, och rikigt kass vit färg!

Jag kollar på mobilen framifrån så betraktningsvinklarna är irrelevanta för mig. Tycker också att vitt ter sig mycket bättre på One än S4:an.

Som sagt så är detta mina åsikter! Jag kanske inte ens vet hur vitt ska se ut

Edit: http://www.swedroid.se/forsta-bilderna-pa-sonys-nasta-flaggskepp-honami-rykten/

Detta gjorde dock mitt val enklare om den kommer snart!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

Jag kollar på mobilen framifrån så betraktningsvinklarna är irrelevanta för mig. Tycker också att vitt ter sig mycket bättre på One än S4:an.

Jojo, men även om man tittar framifrån (för mig iaf) så känns det som att det blir helt fel för ena ögat!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear