Anmäl dig till Roborock Challenge!

[Riksdag] Vilket parti skulle du rösta på idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Du kom väl sent till middagen? antar att du inte läst trådarna som postats i detta och liknande ämnen.

Att du är Huzzbutts första beundrare det har du ju själv i princip erkänt och det enda du kan stamma fram till folk som har ett uns att invända mot dagens invandringspolitik kallar du rasist.

Då torde du inte ha några problem att hitta ett citat där jag kallar någon annan än dig rasist(du har i princip aldrig dementerat på de grunderna jag kallade dig rasist), eller för den delen där jag varit någon beundrare till personen i fråga, har bara uppmärksamat ett vanligt logiskt tänkande, vilket inte är något man behöver beundra egentligen med tanken på att det ska vara något självklart, men av någon anledningen ser det ut att vara en bristvara hos vissa personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Oj kan jag skönja att gamla sköna Huzzbutt börjar bli ganska så rejält upphetsad. Snälla kasta inte sten i glashus och beskyll inte andra för det du själv gör.

Huzzbutt Huzzbutt Huzzbutt!!!

Förövrigt så verkar det inte ens som du kan elementär grundläggande ekonomi. Du kanske skulle börja med en grundkurs?

Du vet hur det här kommer sluta Shogun men låt gå vi kan ta en repetition.

För att kunna beskylla invandrarna för skattetrycket så måste mellanskillnaden i kostnader vara större än en vid en jämförelse med ett kontrafaktiskt postulat, ett Sverige utan invandring.

Låt oss då ponera att vi minskar befolkningen med 1,6miljoner. Nu finns det säker någon som inte kan torka sig i röven och tror att det skulle eliminera arbetslösheten i ett slag. Lätt förenklat så måste vi återigen se en relativ ökning av arbetslösheten i gruppen infödda per mottagen invandrare för att kunna härleda arbetslösheten till invandringen, omvänt förhållande är dock rimligare: Invandringen i sig (alla andra effekter borträknade) leder till en relativ ökning av anställningsgraden hos infödda i och med att service byggs ut och näringslivet "belönar" infödda.

Så låtom oss ponera det festliga:

För att skattetrycket ska kunna härledas till invandringen så krävs det ett hållbar teori som beskriver en kontrafaktisk verklighet och därefter ska det kontrafaktiska skattetrycket ska jämföras med det verkliga.
Det går inte att ta Ekbergs 110 miljarder och dra ut dem ur skattesatsen och använda det som en förklaring.

(Det krävs ingen grundkurs i ekonomi, det krävs en grundkurs i "två godtyckligt utvalda kategorier existerar inte nödvändigtvis oberoende av varandra")

Men vi kan fortsätta med en festlig sak, det hela handlar om omfördelningspolitik: genom invandringen och bidragen så stöds handeln och andra grundläggande och ickeförädlande företag såsom handeln och enklare tjänstebolag aktivt. Vi kan nog förutsätta att invandrarna även om de har getter i badkaret inte äter upp pengarna utan omsätter dem i framförallt närområdet, Genom bidragen subventioneras matbutiker och klädbutiker.
Förutom det så har du direkta effekter såsom socionomer och handläggare, poliser som slår ner upplopp osv. Du förstår förhoppningsvis vad jag är ute efter?

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frodda:

Du får gärna utveckla varför det skulle vara ironiskt ?

Därför att vi har yttrandefrihet i Sverige och då får man räkna med att bli kritiserad för sina åsikter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

För att kunna beskylla invandrarna för skattetrycket så måste mellanskillnaden i kostnader vara större än en vid en jämförelse med ett kontrafaktiskt postulat, ett Sverige utan invandring.
----
För att skattetrycket ska kunna härledas till invandringen så krävs det ett hållbar teori som beskriver en kontrafaktisk verklighet och därefter ska det kontrafaktiska skattetrycket ska jämföras med det verkliga.

Tror du att det är möjligt att göra en sådan jämförelse? Får vi någonsin en rimlig kontrafaktisk modell att jämföra med och som då för oss närmre svaret på frågan om skattetryck?

Skrivet av Huzzbutt:

(Det krävs ingen grundkurs i ekonomi, det krävs en grundkurs i "två godtyckligt utvalda kategorier existerar inte nödvändigtvis oberoende av varandra")

Men vi kan fortsätta med en festlig sak, det hela handlar om omfördelningspolitik: genom invandringen och bidragen så stöds handeln och andra grundläggande och ickeförädlande företag såsom handeln och enklare tjänstebolag aktivt. Vi kan nog förutsätta att invandrarna även om de har getter i badkaret inte äter upp pengarna utan omsätter dem i framförallt närområdet, Genom bidragen subventioneras matbutiker och klädbutiker.
Förutom det så har du direkta effekter såsom socionomer och handläggare, poliser som slår ner upplopp osv. Du förstår förhoppningsvis vad jag är ute efter?

Finns det någon forskning på just det här området?

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du vet hur det här kommer sluta Shogun men låt gå vi kan ta en repetition.

Låt oss då ponera att vi minskar befolkningen med 1,6miljoner. Nu finns det säker någon som inte kan torka sig i röven och tror att det skulle eliminera arbetslösheten i ett slag. Lätt förenklat så måste vi återigen se en relativ ökning av arbetslösheten i gruppen infödda per mottagen invandrare för att kunna härleda arbetslösheten till invandringen, omvänt förhållande är dock rimligare: Invandringen i sig (alla andra effekter borträknade) leder till en relativ ökning av anställningsgraden hos infödda i och med att service byggs ut och näringslivet "belönar" infödda.

Så låtom oss ponera det festliga:

Det går inte att ta Ekbergs 110 miljarder och dra ut dem ur skattesatsen och använda det som en förklaring.

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

ja du hade i alla fall några rätt denna gången

Frågan är ju om det är rimligt att vi som drar in skatt skall göra det till att betala dessa bidrag när så många andra delar av vår välfärd havererar.

Men det finns inga rätt eller fel så en sån fråga, SÅ ÄR DET.

Det är tex upp till var och en att avgöra om det är viktigare med dessa bidrag för att hålla igång uppehället för dom som kommer hit eller för att ge värdig vård åt våra gamla som byggt upp Sverige. http://www.svt.se/nyheter/sverige/vittnar-om-omojlig-tidspres...

För handen på hjärtat. Tas det mer utgifter från några ställen så måste det till syvende och sist också tas någonstans ifrån.

Edit: Och nej det är ingen som påstått att alla gör det.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

ja du hade i alla fall några rätt denna gången

Frågan är ju om det är rimligt att vi som drar in skatt skall göra det till att betala dessa bidrag när så många andra delar av vår välfärd havererar.

Men det finns inga rätt eller fel så en sån fråga, SÅ ÄR DET.

Det är tex upp till var och en att avgöra om det är viktigare med dessa bidrag för att hålla igång uppehället för dom som kommer hit eller för att ge värdig vård åt våra gamla som byggt upp Sverige. http://www.svt.se/nyheter/sverige/vittnar-om-omojlig-tidspres...

För handen på hjärtat. Tas det mer utgifter från några ställen så måste det till syvende och sist också tas någonstans ifrån.

Edit: Och nej det är ingen som påstått att alla gör det.

Ja förflyttar du pengar från en budgetpost till en annan så tar du pengar, Nu ligger förvisso större delen av den kommunala budgeten relativt fast, kommunerna måste stå för viss service och förfogar endast över en liten del av resurserna själva. Vår äldrevård är precis som pensionssystemet byggt för kontinuerlig tillväxt och befolkningsökning i de arbetade åldrarna, problemet ligger främst i att de gamla blir fler i förhållande till befolkningen vilket leder till att specifika tjänster överbelastas och bortsett från hemtjänsten så kräver de flesta en profession av sina anställda.

Om lösningen på äldreomsorgen tex är att öka resursinflödet så kommer det fortsätta och fortsätta att öka emedan resurserna i förhållande till det utbetalda minskar. Eftersom de yrken som krävs redan är bristyrken så kommer de ökade resursanslaget troligtvis inte öka bemanningen utan blott fungera som ersättning för övertid eller risig arbetsmiljö. Detsamma gäller skolan och sjukvården i allmänhet.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Tror du att det är möjligt att göra en sådan jämförelse? Får vi någonsin en rimlig kontrafaktisk modell att jämföra med och som då för oss närmre svaret på frågan om skattetryck?

Du ska inte tro det blir en kontrafaktisk modell
ifall inte nån sätter fart
på teoretiserande och gör lite klarare,
då kommer siffrorna snart.

Ja och Nej, finns behovet av att göra en så görs en men det behovet finns inte efter som kontrafaktiska modeller är kontrafaktiska.

Skrivet av Xellofan:

Inte vad jag vet men återigen kontrafaktiska modeller är kontrafaktiska, kontrafaktiskt stipulerande är kontraproduktivt.

Poängen är att ska man driva tesen att A vore bättre utan B så måste man studera det, råder det brist på underlag måste man skaffa sig underlag eller helt enkelt låta bli att säga nåt från första början.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Därför att vi har yttrandefrihet i Sverige och då får man räkna med att bli kritiserad för sina åsikter.

Läs Regeringsformen kap 2 §1.
(http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...)

Visa signatur

MOBO:Asus MAXIMUS V GENE CPU:i7 2700k (H100), GPU:ASUS GTX 680, RAM:Corsair 16gb 1600mhz, SSD:830 256gb + 64gb,
HDD:F3 1tb, Chassi:Arc mini, PSU:Newton R2 650w.

Permalänk
Medlem

Jaha? Vad vill du ha sagt med detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Att bidrag inte går rakt ner i ett svart hål är självklart, men det är en mer kostsam stimulans är infrastruktursatsningar, skattesänknigar för låg- och medelinkomsttagare eller andra åtgärder vi har i vår stimulansarsenal. Det är dumheter att prata om att monetära bidrag till invandrare skulle vara något annat än en ren förlustaffär för det svenska samhället.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

SD röstar folk på för att uttrycka sitt missnöje mot hur invandrings och integrationsfrågorna hanteras idag, inte sant?
Det som skrämmer mig är att Sverige tycks vara så åt H-E att SD får klar majoritet från swec:are samt att de etablerade partierna inte vaknar upp och försöker vända skutan.

Jag visste inte att du frågat SDs väljare varför dom röstar på SD? Men okej, ett antagande taget ur luften som jag ändå till viss del kan förstå.

Men jag är fortfarande inte med på varför det skulle vara skrämmande? En kvalificerad gissning säger mig att största delen medlemmar på swec är yngre, "svenska" män. Och i vilken målgrupp har SD sitt starkaste stöd tror du?

Jag ser fortfarande inte problemet?

BTW, majoritet betyder mer än hälften.

EDIT: På frågan om varför inte något annat parti tar tag i frågan har jag inget svar.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Att bidrag inte går rakt ner i ett svart hål är självklart, men det är en mer kostsam stimulans är infrastruktursatsningar, skattesänknigar för låg- och medelinkomsttagare eller andra åtgärder vi har i vår stimulansarsenal. Det är dumheter att prata om att monetära bidrag till invandrare skulle vara något annat än en ren förlustaffär för det svenska samhället.

Det var lite det jag funderade på, om just bidrag kan ge sån stor effekt att det går plus.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jaha? Vad vill du ha sagt med detta?

”mötesfrihet: frihet att anordna och delta i sammankomster för upplysning, meningsyttring eller annat liknande syfte eller för framförande av konstnärligt verk,”
Det blir svårt att göra detta när en massa rödstrumpor kastar saker, eller när det står och vrålar samt slår på sina trummor.

Visa signatur

MOBO:Asus MAXIMUS V GENE CPU:i7 2700k (H100), GPU:ASUS GTX 680, RAM:Corsair 16gb 1600mhz, SSD:830 256gb + 64gb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av nctt:

”mötesfrihet: frihet att anordna och delta i sammankomster för upplysning, meningsyttring eller annat liknande syfte eller för framförande av konstnärligt verk,”
Det blir svårt att göra detta när en massa rödstrumpor kastar saker, eller när det står och vrålar samt slår på sina trummor.

Lagen är inte till för att skydda dig från folk med meningsskiljaktigheter, lagen är till för att skydda dig mot staten. Ring polisen nästa gång folk kastar saker på dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Lagen är inte till för att skydda dig från folk med meningsskiljaktigheter, lagen är till för att skydda dig mot staten. Ring polisen nästa gång folk kastar saker på dig.

Har aldrig sagt det heller.
Lagen är dock till för att man ska kunna hålla möte utan att det kommer ett gäng och förstör; t.ex. vänstern. Att skrika och göra oväsen är en typ av mötesstörning som strider emot grundlagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

Jag visste inte att du frågat SDs väljare varför dom röstar på SD? Men okej, ett antagande taget ur luften som jag ändå till viss del kan förstå.

Jaha, visste inte att man måste fråga alla för att tillåtas dra en slutsats.
Men artikelförfattarna verkar hålla med och de har kanske gjort det:
http://www.dn.se/debatt/de-som-rostar-pa-sd-ar-frustrerade-mi...
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/729929-alla-som-rostar-p...
Å så en liten enkätundersökning för som krydda på moset:
http://motargument.se/2013/01/12/enkatundersokning-av-sverige...
Men hon har inte frågat alla tyvärr..

Citat:

Men jag är fortfarande inte med på varför det skulle vara skrämmande? En kvalificerad gissning säger mig att största delen medlemmar på swec är yngre, "svenska" män. Och i vilken målgrupp har SD sitt starkaste stöd tror du?

Jag ser fortfarande inte problemet?

BTW, majoritet betyder mer än hälften.

EDIT: På frågan om varför inte något annat parti tar tag i frågan har jag inget svar.

Måhända att jag inte har uttryckt mig klart nog, och det kan mycket väl vara fallet, eller så vill du bara inte förstå. Det som skrämmer mig är att situationen i Sverige gör att den viktigaste frågan för swecare är invandringen (återigen min slutsats att det är anledningen till varför man röstar på dem). Alltså att de nu gått så längt att så många inte längre bryr sig om andra frågor utan kan tänka sig att missnöjesrösta på ett enfrågeparti.

Majoritet ja.. Ta riksdagsspärren i beaktande - hur hade det slutat i en riksdagsomröstning som den här?
Nejdå, jag ska erkänna att inte såg så noga på siffrorna.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Blankt, så väljer väl "annat parti".

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Alltså att de nu gått så längt att så många inte längre bryr sig om andra frågor utan kan tänka sig att missnöjesrösta på ett enfrågeparti.

Mycket beror förmodligen på homogeniseringen bland partierna, det spelar ingen direkt roll om det är moderater eller socialdemokrater som sitter vid makten. Man kan fortfarande bry sig om skolan, sjukvården, ekonomin och familjepolitiken - det är inget som skulle försvinna om SD kom i regeringsposition.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Det var lite det jag funderade på, om just bidrag kan ge sån stor effekt att det går plus.

Det är nog extremt ovanligt skulle jag tro. Det skulle vara om man gav bidraget till någon extremt kreativ individ som kunde återinvestera bidraget optimalt eller något. Men att ge bidrag som bara går till vanliga vardagskostnader som mat, kläder osv är så gott som garanterat en förlustaffär för ekonomin i stort.

Dessvärre har just det där tänkandet om "stimulanser", även kallat Keynsianism med ett finare ord, förstört ekonomin för många av Europas och världens länder. Man har lånat och lånat i redan enormt skuldtyngda länder för de löpande utgifterna, vilket lett till växande statsskulder där man fått stora problem med ränteutgifterna.
Till råga på allt skriks det överallt, från diverse ekonomer och andra om att det krävs ännu mer "stimulanser" för att vi ska ta oss ur krisen. Detta trots att det är "stimulanserna" som skapat dessa enorma skulder genom att kostnaderna för "stimulanserna" vida överstigit de positiva effekterna och att man inte kunnat betala tillbaka de pengar man lånat.

Dock ska jag kanske inte beskylla just Keynes för mycket för detta. Han hade en poäng. Stimulanser har vissa positiva effekter, speciellt om de stimulerar på rätt ställe, tex i verksamheter på uppgång som har framtiden för sig. Men används "stimulanserna" helt ogenomtänkt som idag på löpande konsumtion så är de inte längre några stimulanser för ekonomin, utan raka motsatsen.

Mycket beror förmodligen på homogeniseringen bland partierna, det spelar ingen direkt roll om det är moderater eller socialdemokrater som sitter vid makten. Man kan fortfarande bry sig om skolan, sjukvården, ekonomin och familjepolitiken - det är inget som skulle försvinna om SD kom i regeringsposition.

Ligger nog väldigt mycket i detta.
Jag känner själv att jag verkligen inte lockas av något parti just nu.
De verkar mest sitta och förvalta ett samhälle de inte längre engagerar sig i. Noll framtidsvisioner, energi och vilja till att försöka förbättra något.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Jaha, visste inte att man måste fråga alla för att tillåtas dra en slutsats.
Men artikelförfattarna verkar hålla med och de har kanske gjort det:
http://www.dn.se/debatt/de-som-rostar-pa-sd-ar-frustrerade-mi...
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/729929-alla-som-rostar-p...
Å så en liten enkätundersökning för som krydda på moset:
http://motargument.se/2013/01/12/enkatundersokning-av-sverige...
Men hon har inte frågat alla tyvärr..

Måhända att jag inte har uttryckt mig klart nog, och det kan mycket väl vara fallet, eller så vill du bara inte förstå. Det som skrämmer mig är att situationen i Sverige gör att den viktigaste frågan för swecare är invandringen (återigen min slutsats att det är anledningen till varför man röstar på dem). Alltså att de nu gått så längt att så många inte längre bryr sig om andra frågor utan kan tänka sig att missnöjesrösta på ett enfrågeparti.

Majoritet ja.. Ta riksdagsspärren i beaktande - hur hade det slutat i en riksdagsomröstning som den här?
Nejdå, jag ska erkänna att inte såg så noga på siffrorna.

Bra argumentation! Nu kan jag köpa det du säger

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7X:

En kvalificerad gissning säger mig att största delen medlemmar på swec är yngre, "svenska" män. Och i vilken målgrupp har SD sitt starkaste stöd tror du?

Stämmer inte. Ytterligare en bild som media försökt trycka på oss.

Läste en uppdelning för inte så länge sedan med SD sympatisörer och det var nästan lika mellan ungdomar, pensionärer och dom däremellan.

När det kommer till skolåldrar så verkar stödet bli ännu starkare. SD hade t ex i skolvalet 2010 ca 13% medan partiet fick drygt häften.

Vad det beror på kan man ju fundera på. Jag tror att det beror på att barn ser mer av samhället i stort på många sätt än många av deras föräldrar. Men det är ju min åsikt.

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Stämmer inte. Ytterligare en bild som media försökt trycka på oss.

Läste en uppdelning för inte så länge sedan med SD sympatisörer och det var nästan lika mellan ungdomar, pensionärer och dom däremellan.

När det kommer till skolåldrar så verkar stödet bli ännu starkare. SD hade t ex i skolvalet 2010 ca 13% medan partiet fick drygt häften.

Vad det beror på kan man ju fundera på. Jag tror att det beror på att barn ser mer av samhället i stort på många sätt än många av deras föräldrar. Men det är ju min åsikt.

Så på sweclockers hänger det en brokig skara människor menar du? Och orsaken till att SD får nästan 50% på detta forum är...?
Klipp bort de extrema svansarna, i användarsituationen, så kommer du se att bilden stämmer. Det är unga män som sympatiserar med SD. Thats it. Men det är kul att ni försöker få det till att SD är en folkrörelse. Det är fint.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag skall rösta förmodligen Moderaterna det är dom enda jag kan relatera till direkt. Det är många som röstar SD och jag kan förstå varför sen är det sorgligt att Sverige är så jävla tamt att ett missnöjes parti ska få sånt stöd tack vare att resterande partier inte vågar uttala sig i de uppenbara problem som IBLAND invandring / invandrare bidrar med för att dom är rädda för att bli stämplade som rasister.

Det finns tusentals röt ägg som är födda med ursprung Sverige med men dom har ändå varit här från start och deras föräldrar med. Att komma hit få hjälp slippa krig och misär och sedan uppföra sig som ett 1-klassigt AS är ju inte riktigt lika okej.

Sen finns det dom som jobbar häcken av sig och är jätte glada för att bo här och dom är det synd om när saker som Husby eller gäng våldtäkter, gäng misshandlar m.m händer för dom får indirekt skit för vad dom mindre förstående parasiterna gör. Har massor av kompisar som kommer lite varstans ifrån som är som vilken annan som helst jobbar och sliter och har familj och är en del av samhället. Till viss del kan man beskylla staten / kommunerna för varför det blir som det blir när dom skjutsar ut alla på en och samma plats. Men större delen ligger ändå på individen själv. Inte skulle jag om jag flytta utomlands uppföra mig som en åsna om jag kommit från ett elände och sen får en andra chans till ett liv utan hot och krig.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Så på sweclockers hänger det en brokig skara människor menar du? Och orsaken till att SD får nästan 50% på detta forum är...?
Klipp bort de extrema svansarna, i användarsituationen, så kommer du se att bilden stämmer. Det är unga män som sympatiserar med SD. Thats it. Men det är kul att ni försöker få det till att SD är en folkrörelse. Det är fint.

..och ditt belägg för det är?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Som tur är för det är en riktigt korkad åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det är unga män som sympatiserar med SD.

Jasså? Det skulle jag inte satsa pengar på. Övervikt män, ja, men att SDs typväljare skulle vara en ung, arg man är inte sant.

http://www.sydsvenskan.se/opinion/aktuella-fragor/sd-parti-fo...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Prova läs något mer än Aftonbladet innan du tycker till!
"Nominellt har Sverigedemokraterna nu sin starkaste stödtrupp i åldrarna över 65, säger Sifos Toivo Sjörén."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/aldre-valjare-ger-sd-rekord...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

"Nominellt har Sverigedemokraterna nu sin starkaste stödtrupp i åldrarna över 65, säger Sifos Toivo Sjörén."

Jag läser aftonbladet och du länkar till svd... suck. sweclockers ibland
Du får gärna klaga på hur jag tänker och resonerar, men det där... det var enbart lustigt

Kul att ni som vurmar för SD varvar igång på att det är unga (och arga) män som röstar. Vad tror ni att SD är? En folkrörelse? Ett stort lulz på den grabbar.

Edit. Asså sheiiit. Ska ni även sitta och påstå att SD är ett kulturkonservativt parti utan någon som helst rasism i sig iom SD har en stor väljarbas i Södertäljer. Kom med i spelet för tusan

Edit2: men nu när vi ändå håller på och länkar hejvilt till det vi anser är intressant. Expo rules som vanligt, http://expoidag.blogspot.se/2013/06/de-unga-mannen-raddar-sd....

Men såklart. Expo, vad är det liksom. De kan ju liksom SD bättre än SD själv. Men sådana som du S1im och Shogun-r har väl ett och annat att säga om expo. Eller har jag fel nu?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Öppet mål: Jag orkar inte riktigt eftersom han inte ser det...

Låginkomsttagare är i stort precis som invandrare en förbannad förlustaffär, en låginkomsttagare familj med barn får tillbaka mer i skatten i form av subventioner redan idag. Vi subventionerar redan låginkomsttagare, Har du hört staten och kapitalet?

"Kapitalet höjer hyrorna
och staten bostadsbidragen
så kan man fiffla en smula
med den järnhårda lönelagen
och till och med betala mindre i lön
än priset för mat och för hyra
för staten skjuter så gärna till
om levnadsomkostnaderna blivit
allt för dyra."

Nu kanske ni inte håller med om det röda budskapet men det är så det fungerar.

Så att byta ut invandrar bidrag mot skattesänkningar för låginkomsttagare är blott att byta färg på mottagaren.

Vidare:

Infrastruktursatsningar ger möjligavkastning, de är bra att genomföra men i en globallågkonjunktur kommer vinsten förskjutas tills då det ekonomiska läget har återhämtat sig. För att göra det enkelt: Infrastruktur satsningar ger potentiell avkastning och n definitiv kostnadsökning.

Partierna är tillsynes lika varandra eftersom väljarnas behov är lika varandra vilket hänger samman med att lönespridningen har minskat osv. Det är inte en ondskefull sammanslutning av NWO, ZOG och Frimurarorden som stått bakom konvergens utan det är en naturlig utveckling precis som med vildhunden och hyenan.

Givetvis skulle skolan försvinna om SD kom till makten, är det något vi lärt oss av att lyssna på SD och se deras anhängare så är det att kunskapshat och vetenskapsföraktet börjar närma sig Pol Potska nivåer och i och med att kritiskt tänkande skulle bli förbjudet om SD blev statsbärande så är det kört för ekonomin och sjukvården. Vad det gäller familjepolitiken så liknar den mest nåt gammalt avdankat KD program och visst det kanske funkar för vissa tyvärr så finns det bögar som kanske vill adoptera. (SD dras ju med den allt för tröttsamma nationalist idén om att kvinnor blott är kossor, kuvöser som ska föda fram en ny generation som passar in det homogena samhället)

SD
För dig som inte förstår statistik eller metod.

Diverse tjaffs om SD-väljarnas ålder

[QUOTE="shogun-r;13579620"]Stämmer inte. Ytterligare en bild som media försökt trycka på oss.

Vad det beror på kan man ju fundera på. Jag tror att det beror på att barn ser mer av samhället i stort på många sätt än många av deras föräldrar. Men det är ju min åsikt.[/QUOTE

Skrivet av shogun-r:

..och ditt belägg för det är?

Skrivet av S1im:

Dold text

Vi kan tala om SD väljarnas livsposition istället! Alla skriker hurra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag läser aftonbladet och du länkar till svd... suck. sweclockers ibland
Du får gärna klaga på hur jag tänker och resonerar, men det där... det var enbart lustigt

Kul att ni som vurmar för SD varvar igång på att det är unga (och arga) män som röstar. Vad tror ni att SD är? En folkrörelse? Ett stort lulz på den grabbar.

Edit. Asså sheiiit. Ska ni även sitta och påstå att SD är ett kulturkonservativt parti utan någon som helst rasism i sig iom SD har en stor väljarbas i Södertäljer. Kom med i spelet för tusan

Edit2: men nu när vi ändå håller på och länkar hejvilt till det vi anser är intressant. Expo rules som vanligt, http://expoidag.blogspot.se/2013/06/de-unga-mannen-raddar-sd....

Men såklart. Expo, vad är det liksom. De kan ju liksom SD bättre än SD själv. Men sådana som du S1im och Shogun-r har väl ett och annat att säga om expo. Eller har jag fel nu?

Snälla vän, det finns statistik från gjorda OU att fördelningen är relativt lika mellan ålderskategorier. Sen är ju alltid en OU vad den är, men det är det bästa man kan tillgå. Hade gärna visat länken, men lär nog bli svår att hitta men skall ha detta i bakhuvudet framöver.

Vissa grupper ligger mer eller mindre efter, kvinnor t ex. Men dom ökar snabbt. Tror att andelen kvinnor som sympatiserar med SD ligger på drygt 6-7% nu.

Personligen skulle jag lita mer på statistik från t ex Yougov, Demoskop mfl än en propaganda-sida som Expo.

Behåll gärna dina åsikter om du vill, men snälla ta av skygglapparna.

Men lovar, kommer höra av mig med mer dagsfärsk info när det dyker upp.

Visa signatur