Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mille666:

Finns att fixa med jailbreak.

Okej nice att veta! Får se vad det blir för mob nästa gång. Ska ha min ett tag till (nokia n9 som jag lyckats få in väder på i väntskärmen )

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBorking:

förvånad att ingen har nämnt ubuntu-phone i denna diskussion!

Här på Sweclockers så finns det bara två operativsystem. Kanske ett tredje nämns när det hettar till rejält, men fyra finns det verkligen inte plats för.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Okej nice att veta! Får se vad det blir för mob nästa gång. Ska ha min ett tag till (nokia n9 som jag lyckats få in väder på i väntskärmen )

tänk dig allt som finns till andra telefoner, finns till iPhone i jailbreak, och massa extra saker som är hur bra gjorda som helst! och relativt enkelt att fixa!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Oväntat att alla Fandroids inte blev nöjd när deras ärkefiende gjorde ett stort kliv framåt. Okej, dom lånar lite från befintliga OS, men hur mycket har inte branschen lånat från iOS? Hela idén med Android existerar tack vare iOS. Jag tycker det här var riktigt bra gjort av Apple, och jag kan knappt vänta tills jag får installera det på plattan i höst. Hoppas bara att Apple hänger med lite bättre i tiden nu och att det inte dröjer så länge innan dom släpper nästa stora uppdatering.

Ahhh dom visa orden från Gender Bender, ställer upp i vått och torrt för att försvara Ios och Apple, det är helt klart okej att stjäla från andra när det gäller Apple men om något annat företag skulle göra det ja då jävlar skall du se när det tar hus i helvete.

Permalänk
Medlem

Övergången till första betan av iOS 7 är förvirrande på vissa delar.
Fastnade några sekunder på låsskärmen, "slide to unlock"-saken är nämligen borta.
Man ska istället swipe'a hela sidan åt ett håll (höger). Åt vänster är det stopp.
Finns inga visuella hjälpmedel som meddelar detta, står bara "Lås upp".

Finns även layoutbuggar på en del ställen i menyer.

Det finns en del att fixa innan släppet i höst.
Vanligtvis brukar synliga buggar fixas bland de första betaversionerna.

Andra saker:
Coverflow är borta ur musikspelaren. Ersatt med rutnät av covers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitewiz:

Du får ursäkta att jag frågar, ska precis dra iväg till jobbet nu. Hur får man tag på betan?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Tänk att Steve Jobs "var" apple. När han dog försvann all innovation och företaget backade 10 år.

Permalänk
Medlem

Har de ingen skam i kroppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Du får ursäkta att jag frågar, ska precis dra iväg till jobbet nu. Hur får man tag på betan?

developer.apple.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att vissa bilder påminner sjukt mycket om Android 4.2.x OS, utseendemässigt?
Hittade ett par "ikoner" som är rena rip offs från Galaxy S4.

Får se hur länge det dröjer innan det sura äpplet går till domstol och säger "De bryter vår patent!", nu igen....

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Microsoft tar bort Aero, Apple lägger till Aero. Apple goes Windows? Vafan är det för värld jag vaknat upp i? iPhone blir iMicrophone!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

För dem som fortfarande verkar leva i illusionen att Apple säljer bra, kolla detta diagram http://goo.gl/XugCp , Samsung är blå och Apple röda. Aktiekursen de senaste 6 månaderna.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

För dem som fortfarande verkar leva i illusionen att Apple säljer bra, kolla detta diagram http://goo.gl/XugCp , Samsung är blå och Apple röda. Aktiekursen de senaste 6 månaderna.

Apple säljer bra, att aktieägarna skulle vända sig mot företaget pga förväntningar om flera hundra procents ökad försäljning varje år och brist på utdelning är såklart solklart, det är börsen som är ohållbar, men de blir nog glada när Apple köper tillbaka aktier istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ventrue:

Haha ja, och vad vill du egentligen ha sagt med en graf över aktiekurserna?

Är du överhuvudtaget medveten om att Apple sålde fler iphones under det första kvartalet 2013, än man gjort under något tidigare kvartal? Du menar alltså, med din fräna graf där, att Apple aldrig har sålt "bra"?

Kan det möjligen vara så att det är annat än just bara rena försäljningssiffror som har betydelse för en akties kurs?

Permalänk
Avstängd

Jag gillar det jag har sett. Känns nytt och fräscht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Jag gillar det jag har sett. Känns nytt och fräscht.

Klar som tusan det är!

Android har haft samma stuk i nästan 3 år

För att inflika så är man rätt glad att man byta sig bort från IOS. Kommer aldrig något som Jailbreak inte gav och helt ärligt. skiten laggade...
Oavsätt om om man Körde med eller utan.

Nä en bra Androidlur så slipper man hackande menyer och telefon som fryser titt som tätt.

Men det finns ju dom som gillar de och då får ni väll göra det

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd

Still a rotten apple ! PS:Apple köper tillbaks gamla telefoner för att få sälja nya. Säger en del om hur bra det går att sälja ett koncept man försökt sälja år efter år! Har inte sett någon ny hårdvara värt nämna dom senaste modellerna man släppt. Designen har sett likadan ut sen 4an.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Inaktiv

Sen att Microsoft kopierade flip 3D till Vista ifrån Ubuntu som redan haft det i flera år är en annan sak

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Tänk att Steve Jobs "var" apple. När han dog försvann all innovation och företaget backade 10 år.

Dålig koll på läget hur ett utvecklingföretag fungerar ser jag. Apple har och har alltid haft en roadmap som stäcker sig 8-10 år fram med en projektplan. Som Tim Cook förklarat vid flera tillfällen har Apple flera olika 3-5 års projekt pågående som Steve Jobs planerat. De planerna lades inte ner bara för att Jobs gick bort.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser kanonfint ut, enkelt och snyggt.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Fan shit grabbar och flickor!! Det är ju helt nytt och fräsch och ÄNNU mer likt android. Det är nytt, spännande och har aldrig setts förut dvs.

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt snyggt, det var på tiden iOS fick en ny design.

Permalänk
Medlem

Om man ser presentationen så ser man att det finns en hel del små detaljer som inte gjorts i t.ex. Android.
Men sen lurar man sig själv om man numera tror att det är så mycket som skiljer de olika operativsystemen. Tänk t.ex. på Ubuntu Phone. Visst finns det delar där som är unika men grundstrukturen är väldigt likadan som Android eller iOS 7.

Jag har en Androidlur som jag är nöjd med men iOS 7 tog ett stort steg framåt.
Apple har gått från att vara gudaförklarat, can do no wrong etc till att för många aldrig kunna göra rätt.
För oss som befinner oss i ett mer sansat tillstånd kan man unna sig att säga well done, Apple.

Men jag skulle ändå inte köpa en Apple lur idag om jag blev av med min Note 2(fast det handlar mest om saker som skärmstorlek, jag vill ha en 5 tummare eller uppåt och Apple kan inte leverera där).

Permalänk
Medlem

Nu är alla troll är samlade kan väl vi släppa ner den stora stenen så att dom håller sig i hålet dom kröp upp ur ett tag. Det spelar ingen roll vad Apple kommer med så gnäller ändå 85% av er om så telefonen sket regnbågar och botade cancer med ett knapptryck skulle skitnödiga kommentarer ändå hagla. Tur är väl att det är upp till var och en att välja vad han eller hon vill köpa iaf. Tycker det själv att det är roligt att det blir lite nytt det var på tiden. Sen är detta ju trots allt första uppdateringen bara som Ive & Co gör helt klart ett steg i rätt riktning. Allt kan jämt bli bättre och det är ju därför som det kommer nya telefoner/datorer m.m varje år.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Visst är det trevligt att de ändrar den gamla designen men det första jag såg var en blandning av Android och Windows Phone :S

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk

Teletubbies?

Permalänk
Medlem

Äntligen en ios uppdatering som inte bara uppdaterar kartorna i japan och kina..

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

tror att detta kan vara nyttigt. iOS har behov av en liknande uppdatering då det känns lite klumpigt idag. Väldigt många tryck för att göra även enklare saker. Utseendet är väl upp till var och en, men personligen gillar jag det (tror jag, utan att ha pillat på det)

...men Apple har inte gjort mig besviken hittills, antar att dem inte gör det denna gång heller.

OM Apple skulle ge oss möjligheten att ta bort alla onödiga appar typ Tidningskiosken, Pass book, Aktiekurser osv. skulle jag vara en VÄLDIGT glad groda! Men som flickan sa till drängen med en korvring runt halsen "-hur jag än gör blir det korv ikväll var det verkar"

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Inspirerade av Windows 8 kanske

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då blir Google och Microsoft stämda nu då när de uppenbarligen stulit från iOS 7 i många år.
Förjävla barnsligt utseende också. Ser hemskt ut.