Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ClickOk svarar inte, och deras nätbutik har "försvunnit". Ligger ute med pengar.

Permalänk
Entusiast

ClickOk svarar inte, och deras nätbutik har "försvunnit". Ligger ute med pengar.

Ja.
Så som rubriken beskriver det. Nu är det inte jag personligen som "halkat ut på hal is", utan en bekant till mig, som valde att vara dumsnål istället för att lyssna på mitt råd att avstå från ClickOk (Oemotståndliga priser)

En del av er känner till ClickOk, och deras turer här hos Sweclockers sedan tidigare.
Nu är det dags igen.

Så här ligger det till:
För några dagar sedan...
En bekant har handlat hos ClickOk, och valde förskottsbetalning. (Fanns det några andra alternativ?)
Ingen orderbekräfelse eller någonting.
Vi upptäckte att deras sajt nu har "laggt av" och ger ingen respons längre. Lite oroliga försöker vi kontakta clickok, som tyvärr inte svarar i telefon.
Vi har likaså försökt få tag på bolagsägaren Alexander Brian Lukas. Det går inte att få tag på personen. Svarar ej i telefon.

Vad gör man egentligen? Nästa steg vore att kontakta konsumentverket och eventuellt polisanmäla det hela, men jag gissar att detta kommer att rinna ut i sanden.
Jag misstänker att man får gott vinka hejdå till sina pengar med ett leende. Turligt nog var inte summan så stor, så man behöver inte gråta blod för det. (Ett par RAM-minnen)

Men innan vi ger upp för gott, så undrar jag: Är det något mer konkret man kan göra för att få pengarna tillbaks, alternativt få sin leverans?

EDIT:
Webbutiken är återigen online, och vi försöker nu komma i kontakt med ClickOk för att avbryta ordern. Detta på grund av den relativt långa fördröjningen (Lade ordern i onsdags förra veckan: 2013-06-05), och för att man inte fått någon som helst orderbekräftelse eller respons på ordern ifråga.
Visst kan man förstå att detta kan ske då butiken byter system, men något mail borde de väl ändå kunna skicka som talar om att ordern åtminstone är mottagen och "bekräftad".

Förtydligande då situationen har uppdaterats.
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Sidan funkar nu, måste ha legat nere för maintenance eller liknande. "Hej och välkommen till vår nya hemsida"

http://www.clickok.se/

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Betalningsalternativ

ClickOK erbjuder följande betalningsalternativ:

Betalkort (VISA och Master Card) all hantering av betalkort genomförs av DIBS (Ingen kortinformation lämnas in till butiken). Beloppet dras från kundens konto efter utförd orderkontroll, det gäller även icke lagervaror;

Förskottsbetalning - i vissa fal får kunden lägga order mot förskottsbetalning när alla andra betalningsalternativ inte passar:

Faktura - kunden får köpa varor mot faktura efter godkänd kreditprövning. Denna tjänst erbjuds av Klarna AB efter godkänd kreditprövning. Kunden får svaret direkt vid orderläggning. Högsta orderbelopp får inte överstiga 25 000 kr ink moms. Betalningsvillkor - 14 kalenderdagar. Faktureringsavgift 39 kr ink moms.

Klarna konto - ett alternativ för kunder som vill samla alla fakturor från Klarna AB hos olika leverantörer på en och samma faktura;

Permalänk
Entusiast

Trevligt. Då har inte bolaget försvunnit i alla fall. Sidan slutade svara redan igår eftermiddag. (I alla fall då vi kollade upp det)
Men då är frågan varför man inte kunde få tag på någon över telefon?

Aja. Vi provar att ringa igen om några timmar. Det har gått några dagar och inga som helst bekräftelser eller respons på att ordern kommit in. Normalt brukar ju systemet ge en bekräftelse på mottagen order direkt vid lagd beställning, men det har ej skett i det här fallet.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Trevligt. Då har inte bolaget försvunnit i alla fall. Sidan slutade svara redan igår eftermiddag. (I alla fall då vi kollade upp det)
Men då är frågan varför man inte kunde få tag på någon över telefon?

Aja. Vi provar att ringa igen om några timmar. Det har gått några dagar och inga som helst bekräftelser eller respons på att ordern kommit in. Normalt brukar ju systemet ge en bekräftelse på mottagen order direkt vid lagd beställning, men det har ej skett i det här fallet.

De gick den 7/6 ut med mail till tidigare kunder om planerat underhåll och flytt till ny e-plattform under helgen.

De kommer under början av veckan lägga ut så man kan se ordrar etc. Ev kan man behöva omregga sitt lösenord

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Whippoorwill:

De gick den 7/6 ut med mail till tidigare kunder om planerat underhåll och flytt till ny e-plattform under helgen.

De kommer under början av veckan lägga ut så man kan se ordrar etc. Ev kan man behöva omregga sitt lösenord

Detta stämmer. Efter att ha letat i spam-korgen, så hittar vi e-posten där detta framgår.
Kan förstå att saker tar tid när man flyttar till ett nytt system, men jag tror vi kommer att försöka avbryta ordern och handla på annat ställe. Detta på grund av fördröjningen. Vi la ju ordern redan i onsdags förra veckan.

Jag redigerar första inlägget för att förtydliga.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Ja.
Vi upptäckte att deras sajt nu har "laggt av" och ger ingen respons längre.

Ja kontakta konsumentverket- anledning: deras sida är nere.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grabben!:

Ja kontakta konsumentverket- anledning: deras sida är nere.

Läs HELA inlägget innan du försöker vara dryg.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Läs HELA inlägget innan du försöker vara dryg.

Du skriver för en vän va´
Du tror att detta är en enkel sak- att du kan hacka sönder ClickOK- och att det skall gå smärtfritt!

Säg till vännen att reda ut detta själv- sluta surra här!

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Läs HELA inlägget innan du försöker vara dryg.

Om det nu är som du påstår att din vän valde butiken trots att du rådde honom att inte göra det och han dessutom är så jävla dum "ursäkta språket" att han väljer förskottsbetalning så kan han gott ta hand om sin skit själv, det är min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grabben!:

Du skriver för en vän va´
Du tror att detta är en enkel sak- att du kan hacka sönder ClickOK- och att det skall gå smärtfritt!

Säg till vännen att reda ut detta själv- sluta surra här!

Skrivet av Puttefnasket:

Om det nu är som du påstår att din vän valde butiken trots att du rådde honom att inte göra det och han dessutom är så jävla dum "ursäkta språket" att han väljer förskottsbetalning så kan han gott ta hand om sin skit själv, det är min åsikt.

Vad i halva friden är det ni är ute efter?
Det handlar inte om att hacka sönder någonting, var än ni nu har fått detta ifrån. (Och vad skulle jag få ut av det?)
Läser ni inlägget igen, och försöker lägga Fanboy-fasonerna åt sidan, så ser ni kanske att det handlar om ett problem som vi ville ha hjälp med.
Även till dags dato har vi inte lyckats komma i kontakt med ClickOk om varken orderbekräftelse eller för att annullera ordern.
Vi har däremot inte kontaktat Klarna angående detta (Jag gissar att de sköter betalning och fakturering åt ClickOk. Även förskotts-betalning). Kommer att försöka med detta imorgon.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)