Apple visar Ios 7 med ny design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Ahhh dom visa orden från Gender Bender, ställer upp i vått och torrt för att försvara Ios och Apple, det är helt klart okej att stjäla från andra när det gäller Apple men om något annat företag skulle göra det ja då jävlar skall du se när det tar hus i helvete.

Ja jag ser inte vart hatet kommer ifrån, så nån måste stå upp och försvara dom.

Och news flash till Herr Fandroid

Jag använder Android

Dold text
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xain:

När jag gjorde ett ärligt försök att köra iphone sist, en iphone 4s så upptäckte jag att när jag försökte synca min spotifyplaylist så fick denna inte göra det i bakgrunden. Det kom upp en förfrågan var femte minut ungefär som sa att spotify måste vara "öppet" för att den ska synca. Detta och en A4a med andra svagheter jag skrev ner var att jag valde att lägga ner exprimentet med iphone efter en halv dags användande, det var helt enkelt för jobbigt efter att man använt en smartphone på riktigt iom android.

Testa att surfa till en sida, innan sidan har hunnit laddas klart så sätter du fingret på skärmen och scrollar runt sidan, då märker du att sidan slutar ladda helt tills du släpper fingret från skärmen. Jag tror att det fortfarande är så där. Men det är Apples idé om en bra användarupplevelse, så 100% av kapaciteten går till att få bra flyt när du scrollar, jag tycker det är totalt värdelöst. Tom en kraftfull dator kan lagga när du öppnar en tung sida och börjar scrolla hårt innan den är färdigladdad, inget konstigt med det.

Många andra appar uppdateras inte förrän du öppnar dem/ tillåts inte av ios att uppdatera förrän du öppnar dem.
Multitaskingen i ios borde inte få kallas multitasking imo.

Okej, då förstår jag lite vad DU menar med "riktig multitasking". Men här verkar det ju som att Google/Android och Apple har olika syn på vad som gör en bra användarupplevelse. Sedan om nu Android gör det på sättet du gillar, varför måste du då kommentera/ogilla det sätt som Apple löst det på? Det är det jag inte förstår med denna tråd.

Skrivet av xain:

Förövrigt tycker jag det är kul att du skapar ett konto för att du skall försvara ios, ditt första inlägg var sakligt och ok men att du ska sitta och skriva till folk att saker de uttrycker redan skrivits av andra tidigare fattar jag inte riktigt... Så det finns bara utrymme för en som tycker att uit liknar win8, då får ingen mer skriva det? Förstår inte varför iphoneusers skall ta det så personligt varje gång, är väl det som gör det så lätt-trollat. Eller det iosusers uppfattar som trollning, de tar åt sig och blir så sura för att folk inte gillar ios. Alla som inte gillar ios är troll och haters... Lite kul.

Nej, jag skapade inte ett konto för att försvara iOS. Om du läst mitt inlägg skapade jag kontot för att jag ville veta varför så många Android-förespråkare använder tråden om nya iOS för att hata/ogilla/gnälla på ett system dom tydligen inte ämnar att använda. Jag gillar iOS för det tilltalar mig i form och funktion, där emot har jag inte "försvarat" det.

Att jag sedan undrar varför flera olika användare måste påpeka samma sak är ärligt talat bara en undran varför man gör det. Har det redan sagts en gång så har det sagt, varför säga det igen? Om jag t.ex. ser någon skriva något jag anser vara bra och sakligt så skapar jag inte ett nytt inlägg med samma formulering/argument men jag trycker nog på gilla knappen.

Jag vet inte om någon iPhone-användare i denna tråden tagit något personligt, jag har t.ex. inte gjort det. Där emot verkar många "Fandroids" lite stötta av att Apple nu kommer med funktioner eller tjänster som tidigare funnits på Android.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag har absolut inga problem med att folk inte gillar iOS och föredrar t.ex. Android. Där emot återkommer jag till frågan varför så många använder en tråd om iOS-nyhet till att spy galla över ett system man inte gillar, och jag har fortfarande inte fått svar på dom frågor jag ställde i mitt första inlägg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

De allra flesta kan göra det, men få kommer göra det. Jag kör t ex Jellybean på min 2 år gamla motorola som högst fått Gingerbread av Motorola själva. Det är ganska lätt att installera de nyaste versonerna själv. Bar man vet hur man gör.

Har en kompis som har Samsung Galaxy S(den första) som kör JB 4,2,2 just nu t ex med project butter och allt.

Ja, men nu var ju frågan hur många Android-telefoner från 2010 som kommer kunna köra NÄSTA version av Android, inte den som kom i Oktober 2012. Men det är ju också det som är ett problem med Android, fragmenteringen och att varje telefontillverkare måste släppa egna versioner, och gör dom inte det måste man fixa själv. Det är också kul att du säger att det är lätt att installera senaste versionen, men att man måste veta hur man gör. Vilket inte låter så lätt.

I iOS blir man väl uppmanad att uppdatera till senaste versionen telefonen stödjer. Kanske det är därför nya versioner av iOS anammas snabbare än det gör för Android.

Permalänk

Jag är stor användare av Apple prylar men måste spy ut och flamea om iOS 7.
Jag tycker det ser hemskt ut!!! det jag menar är ikonerna båpde Safari och Musik ikonerna är katastrofalt fula, i ärlighetens namn så ser det ut som iPhone 5000 från marknaden i Laos nära gränsen till Thailand. dessutom knapparna som share, airdrop och bookmarks ser också hemska ut. Jag gillade iOS för att det påminde så mycket som OS X och man kände det var del av ett större ekosystem, men iOS 7 har enligt min mening tappat detta. Hade man sysslat med OS X innan så visste man precis vad alla symboler betydde, nu får man tänka till.
Min första tanke när jag såg en bild från betan var "Va i helvete?!?!" när jag såg att bilden stämde överrens med verkligeheten så började jag sakna Forstall rejält.

Givetvis är inte allt katastrofalt med iOS 7 bakrunderna, tiltande och de frostade fönstrena är skitsnygga.

Visa signatur

Windows vista/Mint PC, High-end gaming PC Windows 8, OS X iMac 27" 2012, MorphOS Power Mac G5, iOS iPhone 5S/iPad 4, Amiga 500, Playstation 3

Permalänk

OFF topic:

Kan ju lugnt konstatera att detta är en av de mest osakliga trådar som någonsin skådats. Ni som har Android: jättebra för er! Ni har säkert valt er anledning av goda skäl. Kul att ni är nöjda med ert val. Man kan ju dock fråga sig varför ni spyr galla över ett operativsystem ni ändå inte kommer att använda? Ni glömmer så lätt. Som att interna dokument från Samsung diskuterar exakt hur man ska kopiera funktiner och design från iOS för att göra sina telefoner mer attraktiva (något som redovisades i rättegången från 2012—Apple v. Samsung).

Och nu kommer man blir kallad för fanboy, etc. Ni har ingnen som helst aning om vad jag har för telefon, eller om jag ens äger någon Apple-produkt. Så ni kan ju spara era kommentarer.

Alla måste inte gilla samma saker. Har ni ens tänkt på det?

Dold text

ON topic:

Säkerligen en del uppdateringar som är välkomna. Vågat av dem att adoptera en helt ny design [för iOS] sådär. Men, å andra sidan har de ju börjat om från grunden med en del av apparna till OS X, så man vet ju inte om maktskiftet kan ha något med det att göra? Väldigt intressant med att kunna dela innehåll sådär (utan att behöva bumpa runt i rummet, som han sa, haha). Men naturligtvis, snabbåtkomst till viktiga funktioner och hel-hetstänket som ju ändå alltid funnits hos iOS, men just att tangentbord och andra inputs inte blockerar ut färger och så.

Och eftersom iOS är helt baserat på OS X får man väl hoppas att tänket kring längre battertid genom optimiserad CPU-användning även kommer till iOS, och antagligen hos en framtida iPhone med ny CPU.

Redan på 80-talet var typografi viktigt för Apple, så det känns väl som på tiden att det blivit mer centralt nu, mer avskalat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outrigger:

Okej, då förstår jag lite vad DU menar med "riktig multitasking". Men här verkar det ju som att Google/Android och Apple har olika syn på vad som gör en bra användarupplevelse. Sedan om nu Android gör det på sättet du gillar, varför måste du då kommentera/ogilla det sätt som Apple löst det på? Det är det jag inte förstår med denna tråd.

Nej, jag skapade inte ett konto för att försvara iOS. Om du läst mitt inlägg skapade jag kontot för att jag ville veta varför så många Android-förespråkare använder tråden om nya iOS för att hata/ogilla/gnälla på ett system dom tydligen inte ämnar att använda. Jag gillar iOS för det tilltalar mig i form och funktion, där emot har jag inte "försvarat" det.

Att jag sedan undrar varför flera olika användare måste påpeka samma sak är ärligt talat bara en undran varför man gör det. Har det redan sagts en gång så har det sagt, varför säga det igen? Om jag t.ex. ser någon skriva något jag anser vara bra och sakligt så skapar jag inte ett nytt inlägg med samma formulering/argument men jag trycker nog på gilla knappen.

Jag vet inte om någon iPhone-användare i denna tråden tagit något personligt, jag har t.ex. inte gjort det. Där emot verkar många "Fandroids" lite stötta av att Apple nu kommer med funktioner eller tjänster som tidigare funnits på Android.

Jag kan bara tala för mig själv, men jag har absolut inga problem med att folk inte gillar iOS och föredrar t.ex. Android. Där emot återkommer jag till frågan varför så många använder en tråd om iOS-nyhet till att spy galla över ett system man inte gillar, och jag har fortfarande inte fått svar på dom frågor jag ställde i mitt första inlägg.

Då verkar du inte riktigt förstått vad ett kommentarsfält eller i detta fallet forumtråd för en nyhet fungerar. Jo för att användare skall kunna säga va de tycker om nyheten. Nyheten handlade om att apple presenterat ios7 folk gick in och skrev att det var fult och att android haft dessa funktioner i flera år. Vissa uttrycker sig klumpigare än andra.

Frågorna du vill ha svar på är väl värre antar jag. Men kan bara tala för mig själv och det är ju en smula underhållande när man ständigt och jämnt möter iOSusers som ofta inte vet ett dugg men som har den generella inställningen att "its the best phone" när iphonen ofta betraktas som dumbphone hos androidanvändarna och detta blir bara mer och mer uppenbart att ios lägger till funktioner som funnits i flera år hos Android. Då är det ju ganska kul att gå in och påpeka detta när det kommer en ny version av ios. Inget konstigt.

Det du skriver om att du tyckte det var omständigare att göra saker i Android kan jag verkligen inte förstå, Android har många svagheter som blir färre och färre men att det är omständigt att göra saker i det är ju bara totalt fel. Det finns många vägar till allt i android och du kan göra saker på 100 sätt. Men det kanske är för överväldigande när man kommer från ios.

Skrivet av Outrigger:

Ja, men nu var ju frågan hur många Android-telefoner från 2010 som kommer kunna köra NÄSTA version av Android, inte den som kom i Oktober 2012. Men det är ju också det som är ett problem med Android, fragmenteringen och att varje telefontillverkare måste släppa egna versioner, och gör dom inte det måste man fixa själv. Det är också kul att du säger att det är lätt att installera senaste versionen, men att man måste veta hur man gör. Vilket inte låter så lätt.

I iOS blir man väl uppmanad att uppdatera till senaste versionen telefonen stödjer. Kanske det är därför nya versioner av iOS anammas snabbare än det gör för Android.

Detta är väl det sista argumentet som Apple biter sig kvar på. Fragmenteringen... Men om man funderar på det, hur stor roll spelar det egentligen? Det hade inte fungerat på en plattform som Android att köra ut senaste updatsen till alla lurar, då det säljs mer än bara flaggskepp. Som jag skrev innan är det bara bra med en mångfald av telefoner istället för enbart en eller två val. Tillverkarna väljer själva vad de ska mata sina lurar med, ibland blir det bloatat och segt ibland väldigt bra. Det bästa av allt är att du som konsument väljer själv vilken lur du vill köpa och nu med nya trenden att både HTC och Samsung (ryktas även om Sony) ska släppa sina flaggskepp med vanilla android så får du dina updates direkt från google och behöver inte vänta på respektive tillverkare skall utveckla sina egna appar för nya versioner av android.

Mångfalden av enheter kan ju vara bra, ska jag ha ny tablet till tvättstugan eller vad det nu kan vara är det bra att ha lite budgettablets att välja bland. Vad jag vet så har det väl varit så att bara för de senaste enheterna får senaste iosversionen så är inte alla funktioner med i det som presenterades, och då blir den där piecharten totalt meningslös och versionsnummret bara en siffra utan betydelse.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Fanboys, Fanboys, watcha gonna do when Android eats you to?

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Inte alls lika...

WinPhone:

Android:

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 Blackout | MB: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | CPU: AMD Ryzen 7 5800X | RAM: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB/3600MHz/DDR4/CL16 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 Ti 8GB STRIX GAMING | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Seagate BarraCuda 2TB 7200rpm 64MB | PSU: Corsair RM750X V2 750W | CPU Cooler: Fractal Design Celsius S24 240mm | |O/S: Windows 10 Pro 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Det är gött att de snor av varandra, de stackars multinationella företagen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För de som inte begriper det så blir de flesta förbannade på Apple p.g.a att stämmer andra för ikoner o hur man scrollar bilder i galleriet etc. HTC valde att förlika med appel så utvecklingen kunde gå frammåt så nu när man köper en htc så betalar man mellan 6-8$ till apple 10år framöver.

När de själva kopierar hej vilt så är det en revolution...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

För de som inte begriper det så blir de flesta förbannade på Apple p.g.a att stämmer andra för ikoner o hur man scrollar bilder i galleriet etc. HTC valde att förlika med appel så utvecklingen kunde gå frammåt så nu när man köper en htc så betalar man mellan 6-8$ till apple 10år framöver.

När de själva kopierar hej vilt så är det en revolution...

Grejen är att det inte finns någon underdog eller stackare i den här branschen. Tyvärr så stämmer alla alla. Ta en titt på den här bilden:

eller denna:

Sedan hur media väljer att rapportera om Apples respektive andra tillverkares prylar, det är en annan fråga.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Outrigger:

Det blir man i Android också min lille vän... Och på tal om mobiler som klarar av uppdateringar i flera år.. Jag hade en iphone 3g och fy fan vad seg den blev för ett par år sedan när ios kom ut med en ny version... Det är inte bara fördelar med att uppgradera mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Grejen är att det inte finns någon underdog eller stackare i den här branschen. Tyvärr så stämmer alla alla. Ta en titt på den

Sedan hur media väljer att rapportera om Apples respektive andra tillverkares prylar, det är en annan fråga.

Skillnad på vad man stämmer för. HTC åkte dit för ett nokia patent (riktigt patent som inte bara går att få i usa) för några veckor sedan o det löstes smidigt utan säljstopp o annat trams som apple sysslar med.

Jag har sett bilderna hundra ggr o vet mycket väl. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Skillnad på vad man stämmer för. HTC åkte dit för ett nokia patent (riktigt patent som inte bara går att få i usa) för några veckor sedan o det löstes smidigt utan säljstopp o annat trams som apple sysslar med.

Jag har sett bilderna hundra ggr o vet mycket väl. Tack.

Att ni fortfarande tjafsar om det där. Att Apple är värre än andra är skitsnack, HTC, Motorola och Samsung har samtliga försökt få säljstopp på andras produkter (inte bara Apples). Samsung har på senaste tiden varit i flera patentstrider med bland annat Ericsson. Konstigt nog har Apple lyckats lösa sina tvister med alla utom just Samsung. It takes two to tango... Finns inga oskyldiga. Och vad gäller de patent som varit uppe är det inte heller bara Apples man kan ifrågasätta. Det ett icke fungerande system helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att ni fortfarande tjafsar om det där. Att Apple är värre än andra är skitsnack, HTC, Motorola och Samsung har samtliga försökt få säljstopp på andras produkter (inte bara Apples). Samsung har på senaste tiden varit i flera patentstrider med bland annat Ericsson. Konstigt nog har Apple lyckats lösa sina tvister med alla utom just Samsung. It takes two to tango... Finns inga oskyldiga. Och vad gäller de patent som varit uppe är det inte heller bara Apples man kan ifrågasätta. Det ett icke fungerande system helt enkelt...

Ericsson -> Samsung: Various wireless standard-essential patents (SEPs).
Samsung säger att Ericsson beter sig som ett patent troll o motstämmer med några 4G/LTE patent.
Därför bilderna ser ut som de gör.

Har du inga bra exempel på ui, former eller rörelser? (Är inte så intresserad av patentstrider o har mest sett scrollningar/bildstudsar o slide to unlock etc från apples sida)
Det är ju deras os som är i diskussion inte apples tekniska delar.

Att Apple löst patentstriden med HTC t.ex (apple vann) har att göra med att HTC inte gick speciellt bra o hade inte råd. Samsung har råd, då löser det sig inte så lätt.

Patensystemet (speciellt i usa) är kass, det har du helt rätt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ericsson -> Samsung: Various wireless standard-essential patents (SEPs).
Samsung säger att Ericsson beter sig som ett patent troll o motstämmer med några 4G/LTE patent.
Därför bilderna ser ut som de gör.

Har du inga bra exempel på former eller rörelser?

Mm, det är Ericsson som är boven, ett solklart fall av patenttroll Samsung kan ju absolut inte göra fel...suck.

Ett roligt patent på en mycket hög teknisk nivå Samsung använde emot Apple var ...emotions. Något som de sedan i sin tur själva blivit stämda för: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2401806,00.asp

Tänker inte föra denna diskussion vidare för den hör inte hemma här och har diskuterats till ända och leder ingen vart...till de som tror att Apple är värre än andra rekommenderar jag bara att följa lite patentstridsbloggar, som exempelvis http://www.fosspatents.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Mm, det är Ericsson som är boven, ett solklart fall av patenttroll Samsung kan ju absolut inte göra fel...suck.

Ett roligt patent på en mycket hög teknisk nivå Samsung använde emot Apple var ...emotions. Något som de sedan i sin tur själva blivit stämda för: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2401806,00.asp

Tänker inte föra denna diskussion vidare för den hör inte hemma här och har diskuterats till ända och leder ingen vart...till de som tror att Apple är värre än andra rekommenderar jag bara att följa lite patentstridsbloggar, som exempelvis http://www.fosspatents.com.

Har ingen aning om ericsson vill göra sig en hacka eller om samsung gjort övertramp (förmodligen det sista).

Samsung/Apple har ju spårat ur för länge sedan o är på förskolenivå kommer väl inte ta slut innan någon får ge sig ekonomiskt. Lär ta ett bra tag.
Håller med, tack o hej.

Permalänk
Medlem

Är det ett packe dagisbarn som designat ikonerna? Det säger en hel del om vilken kundkrets de riktar sig till imo.

Permalänk
Medlem

S_Z

Müller är ingen bra källa, hans analyser är helt fel. Det kommer aldrig bli några utslag som drabbar Samsung, som för den delen har betydligt mer teknikpatent. Dessutom i den stora Apple-Samsungstriden finns det egentligen bara ett patent kvar och det rör hur GUI i MacOS fungerade i början av 90-talet. Hade de stoppat NeXTSTEP, Windows, Solaris, Irix, OS/2, GNU/Linux osv med dessa patent på 90-talet hade varken några av de moderna plattformarna eller OS X/iOS funnits.

När det gäller standardprodukter (RAND) så finns det ingen laglig möjlighet att stoppa försäljningen och det går åt båda hållen, de får istället skriva korslicensavtal och får betala en summa för patent som hamnat utanför avtalen som finns tvärs igenom industrin. Kinesiska och Koreanska företag är bra på att utveckla standarderna och därav kunna ha något att sätta emot Ericsson och NSN. På så sätt kan alla delta utan att betala löjliga summor eftersom alla är beroende av varandra om de vill ha teknik som går att använda världen över. Företag som Ericsson är experter på att drifta NSN, Huawei, Alcatel-Lucent osv utrustning och har egna verktyg för drift och övervakning som fungerar mot konkurrenternas produkter. Det är tjänsteföretag som är beroende av varandra det handlar om.

Permalänk
Medlem

Att jag aldrig lär mig, varför ger man sig ens in i kommentatorstråden när det gäller Apple...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kygen:

Jag tycker att iPhone 4 var den bästa iPhonen relativt sett konkurrensen och originaliteten i nyheterna. iOS7 är kanske den bästa uppdateringen hittills tillsammans med iPhone OS 2.x och iOS4. Den inkluderar det mesta jag, som icke Apple användare, saknar i iOS6. Jag har inte hunnit läsa mycket om eventet men av det jag hunnit konsumera är att det mesta som företaget presenterade och introducerade var ganska meh och kändes som steg i fel riktning.

Antar att du är en stureplans/kungsholms snubbe från sthlm eller från johanneberg i gbg.... 3gsen och deras iphone 4 var ju för fan samma skit lite mera intern minne på 4an. Antar att allt du tänker på är design och om det är inne om du konsumerar apple produkter som iphone 4 Hoppas inte du blev allt för arg slipsnisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

S_Z

Müller är ingen bra källa, hans analyser är helt fel. Det kommer aldrig bli några utslag som drabbar Samsung, som för den delen har betydligt mer teknikpatent. Dessutom i den stora Apple-Samsungstriden finns det egentligen bara ett patent kvar och det rör hur GUI i MacOS fungerade i början av 90-talet. Hade de stoppat NeXTSTEP, Windows, Solaris, Irix, OS/2, GNU/Linux osv med dessa patent på 90-talet hade varken några av de moderna plattformarna eller OS X/iOS funnits.

När det gäller standardprodukter (RAND) så finns det ingen laglig möjlighet att stoppa försäljningen och det går åt båda hållen, de får istället skriva korslicensavtal och får betala en summa för patent som hamnat utanför avtalen som finns tvärs igenom industrin. Kinesiska och Koreanska företag är bra på att utveckla standarderna och därav kunna ha något att sätta emot Ericsson och NSN. På så sätt kan alla delta utan att betala löjliga summor eftersom alla är beroende av varandra om de vill ha teknik som går att använda världen över. Företag som Ericsson är experter på att drifta NSN, Huawei, Alcatel-Lucent osv utrustning och har egna verktyg för drift och övervakning som fungerar mot konkurrenternas produkter. Det är tjänsteföretag som är beroende av varandra det handlar om.

Såklart att allt han säger är fel, så dumt av mig... Som sagt tänker inte diskutera detta ämne en hundrade gång, leder ingen vart och har inget med trådens ämne att göra.

On-topic:
Lekt lite med iOS7 på jobbet idag och ser verkligen fram emot officiella lanseringen. Fortfarande lite svårt för vissa väl enkla och färgglada ikoner men bortsätt från det mycket trevligt. Flöt på fint och verkade stabilt för att vara första developer beta. Vågar dock inte installera det på min egna iPhone än.

Permalänk
Skrivet av melviz:

Antar att du är en stureplans/kungsholms snubbe från sthlm eller från johanneberg i gbg.... 3gsen och deras iphone 4 var ju för fan samma skit lite mera intern minne på 4an. Antar att allt du tänker på är design och om det är inne om du konsumerar apple produkter som iphone 4 Hoppas inte du blev allt för arg slipsnisse

Bland det tramsigaste jag någonsin hört. Du är HELT säker på att du inte blandar ihop exempelvis 3G och 3GS respektive 4 och 4S?

3GS = Ingen front-kamera, låg upplösning på bakside-kameran; 600MHz respektive 1GHz CPU (gissa vilken som har vilken.......); 480x320 respektive 960x640 i upplösning; ingen LED-blixt på 3GS; helt annan design; ingen FaceTime hos 3GSen.. behöver jag fortsätta?

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Lekt lite med iOS7 på jobbet idag och ser verkligen fram emot officiella lanseringen. Fortfarande lite svårt för vissa väl enkla och färgglada ikoner men bortsätt från det mycket trevligt. Flöt på fint och verkade stabilt för att vara första developer beta. Vågar dock inte installera det på min egna iPhone än.

Hur upplever du effekten med att bakgrunds-bilden böjs till?? Jo, spännande ska det bli..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZitreXx:

Att jag aldrig lär mig, varför ger man sig ens in i kommentatorstråden när det gäller Apple...

Tänker detsamma. Appletrådarna har blivit nån form av officiell plats där man kan prata ut sin ilska som fruntimmer. Säger man en positiv sak om Apple här så är man grillad på fem röda.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outrigger:

Skapade ett konto mest för att ställa några frågor, helt utan inbördes prioritering.

Varför är det så att så många "Fandroids" gnäller på att iOS nu får funktioner som funnits i Android eller som Jailbreak till iOS? Många Jailbreak har skapats för att man tycker att funktionen saknats i iOS och gnällt på det. När nu Apple genom åren anammat vissa av dessa funktioner i den offentliga versionen gnälls det över att "...men det där har ju funnits länge som Jailbreak, fy på er Apple!". Det samma kan sägas om dom som valt Android över iOS då funktioner man velat ha har funnits i Android men inte iOS och när nu Apple gör en liknande sak i iOS gnälls det över det. Varför? Jag förstår inte, det känns så ologiskt att gnälla på sånt.

Något annat jag undrar över är om Apple Fanboys i samma utsträckning HATAR och GNÄLLER i kommentarer till Android relaterade nyheter som "Fandroids" gör i denna tråd? Om man inte gillar en sak är det väl okej, men varför HATA? Varför inte bara rycka på axlarna och gå vidare och använda den plattform man gillar bäst? Varför måste man spy sin galla i en tråd om en produkt man ändå inte ämnar att skaffa. Visst, vi har yttrandefrihet i Sverige, men det betyder inte att man MÅSTE yttra sina åsikter om allt och allting. Det skapar ju oftast bara dålig stämning.

Många säger att Android är öppnare och att man kan göra mer på den plattformen. Men det betyder ju inte att iOS är en sämre plattform. Alla människor har olika behov och alla vill inte pilla med alla möjliga inställningar eller ha koll på allt som händer i telefonen.

För att ni ska få lite perspektiv ska jag berätta lite om mig. Jag har en högskoleexamen i datornätverk och jag är lite av en tekniknörd. Jag har använt Mac privat sedan 2007 och PC längre än så. Jag bygger mina PC-datorer själv men skulle aldrig i mitt liv köpa en PC-laptop, så därför använder jag en MacBook Pro från tidigt 2011. När det gäller mobil kör jag iPhone sedan 2008, men har även testat Android och Windows Phone.

När det gäller Android och Windows Phone så trivdes jag inte alls med dessa plattformer, visst det var Windows Phone 7 jag körde och den var väl inte den bästa enligt konsensus. När det gäller Android tycker jag den var omständligare på att göra saker än iOS och jag gillar verkligen att iOS i mina ögon är en kraftfull men ändå lättanvänd plattform.

Men även om jag gillar iOS och ser fram emot att få installera iOS 7 på min iPhone 4S i höst, sitter jag inte för den skull och gnäller eller hatar Android på swedroid.se. Det är inte sån jag är. Jag försöker respektera att andra vill köra ett annat system, och just respekt känns det som att många som yttrat sig i denna tråd borde lära sig innebörden av. Man är inte dum i huvudet bara för att man föredrar en plattform DU själv inte föredrar.

Personligen tycker jag det är bra att vi har tre stora aktörer som utvecklar kraftfulla operativsystem för mobiltelefoner, det triggar utvecklingen och i slutändan ger det oss konsumenter bättre produkter. Att då uppröras över att funktioner och design kopieras eller inspireras av varandra låter i mina öron ologiskt, det ger oss ju bara mer valfrihet när vi ska välja.

När det gäller iOS 7 nya design så säger jag bara - Smaken är som baken - DELAD!

Orkade inte läsa hela posten, allt för trött för det men för att svara på varför "fandroids" gnäller på apple så är det väll kanske för att dom anklagar andra för att stjäla medans dom stjäl mer än något annat företag i världen och efter dom stulit något så stämmer dom andra företag för idiot saker.

Skrivet av Gender Bender:

Ja jag ser inte vart hatet kommer ifrån, så nån måste stå upp och försvara dom.

Och news flash till Herr Fandroid

Jag använder Android
http://i.imgur.com/CLzAnUu.jpg

Dold text

Jag förstår bara inte varför du försvarar ett patent trollande företag som inte klarar av konkurans och stämmer andra företag hejvilt för idiot saker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Men kan bara tala för mig själv och det är ju en smula underhållande när man ständigt och jämnt möter iOSusers som ofta inte vet ett dugg men som har den generella inställningen att "its the best phone" när iphonen ofta betraktas som dumbphone hos androidanvändarna och detta blir bara mer och mer uppenbart att ios lägger till funktioner som funnits i flera år hos Android.

Du har inte funderat på att det kanske är därför som okunniga anser att det är den bästa telefonen? För att den är lätt att använda, "dumbphone" som du kallar det? Blir den mindre bäst för dom som anser det bara för att du anser att något annat som är lite mer avancerat är bäst? Bäst är inte bäst för alla. Vore det så så skulle Linux dominera marknaden, men nu får dom nöja sig med att stå på bronspallen pga sin avancerande inlärningskurva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Jag förstår bara inte varför du försvarar ett patent trollande företag som inte klarar av konkurans och stämmer andra företag hejvilt för idiot saker...

Dom är knappast dom enda som stämmer andra företag, något som redan har diskuterats en hel del i den här tråden redan. Samsung är knappast helgon dom heller, men det hindrar mig inte från att skaffa deras produkter. Vill man hålla sig borta från fulspelen så ska man undvika alla multinationella företag och bara handla lokalproducerat, och inte ens då kan man vara helt säker att det är rent mjöl i påsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Dom är knappast dom enda som stämmer andra företag, något som redan har diskuterats en hel del i den här tråden redan. Samsung är knappast helgon dom heller, men det hindrar mig inte från att skaffa deras produkter. Vill man hålla sig borta från fulspelen så ska man undvika alla multinationella företag och bara handla lokalproducerat, och inte ens då kan man vara helt säker att det är rent mjöl i påsen.

Nej samsung är inte något helgon heller, säger absolut inget emot det men faktum var att Apple startade hela härvan med att stämma företag över patent, dom stämde ju för fan samsung som exempel över att dom hade en rektangulär telefon som dom ansåg var för lik deras, sedan att proportionerna på telefonen inte var sanna och dom mixtrade med bildbevis i domstolen gör ju inte direkt saken bättre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Såklart att allt han säger är fel, så dumt av mig... Som sagt tänker inte diskutera detta ämne en hundrade gång, leder ingen vart och har inget med trådens ämne att göra.

Det är inte bara när det gäller Apple han är galet ute, bättre att gå till bedömare som vet att världen rullar vidare. Det är rätten världen över som avgör konsekvenserna och det är de som avgör om patent är giltiga eller inte eller gäller fallen eller inte. Vem som helst ser att det är mest mjukvarupatent de har att komma med, och de patenten finns bara för att slåss i amerikanska rätten i meninglösa fall. Det intressanta är ju bara när de samarbetar eller när ett fall verkligen avslutas och skadestånd betalas ut, eller när förlikningar negativt påverkar marknaden.

RAND behöver inte diskuteras som sagt. Andra förutsättningar.