Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Skrivet av michelin:

eller är det för att chineserna är orange medans amerikanerna är blå

Så skulle det kunna vara, antar att det bara ser ut så i spectator-mode dock. Lite förvirrande till en början enligt mig, om det nu är så.

EDIT: Hörde precis att det är så

Permalänk
Medlem
Skrivet av michelin:

eller är det för att chineserna är orange medans amerikanerna är blå

Jo så är det. Kommentatorerna sa det

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Riktigt nice med spectator mode måste jag säga Vore ju kul med Battlerecorder också!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Blev taggad när jag såg att man kunde spränga marken så tanks ramlar ner, höghus osv. Men undra hur pass begränsat det är, lär ju exempelvis bara vara det höghuset på den banan som visades i trailern som går att spränga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

om ni inte såg början

Permalänk

Ja, färgerna är låsta i spectator-mode. Så egentligen är det rätt, fast rörigt. Förhoppningsvis löser man det bättre i någon senare variant. Det ser faktiskt lovande ut. Hade inga förväntningar inför detta spel efter hur man behandlat BF3. Som e-sportspelare på lite högre nivå i BF3 så är spectator mode helt fantastiskt. Det behövs verkligen för att kunna sprida matcher till en bredare publik. Vi får hoppas att man sätter kartdesign och game modes också så ror man nog hem det här rätt bra. Spectator mode är även underbart för oss serveradministratörer. Att suppression inte verkar existera i samma mängd är ett stort plus det också. Förhoppningsvis märks det inte av alls.

Permalänk
Skrivet av kena91:

Måste säga att nu när jag såg början där helikoptern är nära byggnaden som faller så såg röken ut att täcka ganska stor yta och ändå vara lagom tät rök för att man ska fortsätta spela, bra DICE

Permalänk
Skrivet av woicer:

Ja, färgerna är låsta i spectator-mode. Så egentligen är det rätt, fast rörigt. Förhoppningsvis löser man det bättre i någon senare variant. Det ser faktiskt lovande ut. Hade inga förväntningar inför detta spel efter hur man behandlat BF3. Som e-sportspelare på hög nivå i BF3 så är spectator mode helt fantastiskt. Det behövs verkligen för att kunna sprida matcher till en bredare publik. Vi får hoppas att man sätter kartdesign och game modes också så ror man nog hem det här rätt bra. Spectator mode är även underbart för oss serveradministratörer. Att suppression inte verkar existera i samma mängd är ett stort plus det också. Förhoppningsvis märks det inte av alls.

Skulle vilja att suppression är som mest av de kraftfullaste vapnen (LMGs, 50Cal Sniper etc) och att ens bulletspread inte ska försämras utan att det bara ska bli olika mycket "blurrigt" på skärmen beroende på hur nära och vilket vapen man lir beskjuten av.

Någon som funderat på hur DICE skulle klarat sig utan EA? Gör EA spelet sämre? Pressar EA DICE att skynda på med att lansera spelen?

Permalänk

Något som jag verkligen saknar i Bf är snyggare "förstör-modeller". Om du krockar i hög hastighet mot en sten eller liknande med en fyrhjuling så sprängs den inte bara *poff*. Eller jets, Hade det inte vart awesome om vingen hade gått av om man krockar med vingen i något och planet börjar t ex snurra okontrollerat eller vad som nu skulle hända.

Största frågan är, är det fortfarande Client-side? Det skulle bara inte funka...

Permalänk
Medlem

Ser mycket bättre ut än vad jag trodde! Sitter och skrattar lite åt de som säger att det är exakt som bf3 och kunde lika väl varit ett dlc.
Vad förväntar sig folk? isåfall är ju alla halo spelen exakt samma, fifa,cod, need for speed. You name it..
Ne jag tycker det ser riktigt lovande ut.

Finns la bara ett problem egentligen, och det är att man måste lägga ut runt 14 000 kr på en ny dator (:

Permalänk
Medlem

Småtittat nu på ddt dom visade från matchen igår kväll, ser ju bra ut för att vara pre alpha men det har nog mycket att göra med att det inte finns något blåfilter.

Finns det någon sajt som gjort en lista med viktiga svar som gavs under streamen?
Spec mode är tbx, najs men hur är det med hitdetection?
Fortfarande client side tror?..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur bli det med client side hit detection? Kommer den fortfarande vara trasig eller kommer det fungera som i ett vanligt fps spel?
Någon som vet om solen fortfarande är överdrivet bländande och störig?

Jag blir inte så imponerad över det jag sett av BF4 hittils. Tycker att grafiken ser marginellt bättre ut än BF3 men det hade lika gärna kunnat vara en expansion. Det känns mer som att de fixat till några av problemen som alltid funnits i BF3 och sedan döpt om det till BF4.

Permalänk
Medlem

det enda bf4 gör gentemot bf3 är förbättrar modellerna och ökar förstörelsen, vilket gör det mer tung drivet.

fastän det är nödvändiga förbättringar.
så tycker jag att det kan säljas billigare vid release, då skillnaderna är marginella.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

Om Commander spelar från en tablet så kan man då vara 33 VS 33?

Kommer säkert komma Sea superiority som Air superiority är BF3

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Skulle vilja att suppression är som mest av de kraftfullaste vapnen (LMGs, 50Cal Sniper etc) och att ens bulletspread inte ska försämras utan att det bara ska bli olika mycket "blurrigt" på skärmen beroende på hur nära och vilket vapen man lir beskjuten av.

Någon som funderat på hur DICE skulle klarat sig utan EA? Gör EA spelet sämre? Pressar EA DICE att skynda på med att lansera spelen?

Man kan ju tycka vad man vill om EA, men med EA som ägare så har DICE oändligt med resurser att skapa sina spel. Det är ju definitivt inte någonting dåligt.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Avstängd

En sak de bör fixa är Fysiken så att bilar, tanks och flygande fordon inte fladdrar omkring när de snuddar ett annat fordon. Ta ett jet och flyg in i helikopter/jet så spazzar ni bara till och flyger vidare.

Flyg in i ett träd, ibland tar planet bara tvärnit och inget händer, utan du landar fint på marken.
Helikoptrar ska inte kunna flyga runt i tätskog, rotorn ska tamefan inte gå igenom varenda objekt i spelet.
Man kan ju även landa uppochner i BF3 med helikopter utan att ta någon märkvärdskada, och sedan bugga ur fysiken totalt och flyga in i byggnader och annat för att sedan oskatt ta sig upp på rätsida igen.

Tanks ska inte bli stoppade av det minsta gruskornet på banan... en tank kan ju ta en sluttning på vad är det 45* men i spelet kämpar den tamefan i hundra år på en backe som är knappt 15.
http://etc.usf.edu/clipart/42000/42008/pro_45_42008_lg.gif

Lite mer kratrar i spelet, lite mer destruction i form av golv/tak tack. Och gör det lite mer realistiskt så att en liten granatkastare inte gör ett hål likastort som en pansarvagn.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Tänkte jag skulle ta och posta det här på sweclockers också.
Postade samma på att annat forum tidigare idag

Sitter och funderar över ett gamemode som skulle va så satans awesome att det inte finns tillräckligt med ord som beskriver det.
Ska försöka förklara så bra jag kan. tänk lite Titan från 2142.

Tänk er Air superiority blandat med naval superiority. Unlimited tickets.
Varje lag börjar med varsitt hangarfartyg och 3-4 stridsfartyg, samt mindre attack båtar.
Hangarfartygen har 4-5 flygplan vardera.
Målet med gamet är att sänka motståndarens hangarfartyg, antingen genom att skjuta sönder det med stridsfartygen eller bomba med flygplanen, vilket inte hangarfartyget tar lika mycket skada av jämfört med om man får en squad ombord på fiendens skepp och plantar bomber på vissa utvalda ställen. Om det t.ex ska plantas 3 bomber så ska det finnas kanske 10 olika ställen som man kan planta på, dock bara 3 aktiva per runda så att bombplatserna inte är på samma ställen varje runda.

Tilläggs stridsfartyg kan fås genom att ta över "neutrala" fartyg som är utplacerade på kartan (som en capture point), dessa kan tas tilbaka av fienden genom att antingen sänka skeppen och vänta på att dom spawnas igen för att ta över dom, eller om man kommer ombord på skeppet och kan döda alla spelare som håller skeppet för stunden.

Vad skulle ni tycka om ett sånt game mode?
Förslag till förbättringar mottages också gärna.

Ps. hoppas ni förstod och eventuella stavfel, särskrivnings fel och dylikt kan förekomma i texten.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Någon som funderat på hur man ska lösa antalet squads? 64 går inte jämt ut med fem spelare i en squad?

Permalänk
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Tänkte jag skulle ta och posta det här på sweclockers också.
Postade samma på att annat forum tidigare idag

Sitter och funderar över ett gamemode som skulle va så satans awesome att det inte finns tillräckligt med ord som beskriver det.
Ska försöka förklara så bra jag kan. tänk lite Titan från 2142.

Tänk er Air superiority blandat med naval superiority. Unlimited tickets.
Varje lag börjar med varsitt hangarfartyg och 3-4 stridsfartyg, samt mindre attack båtar.
Hangarfartygen har 4-5 flygplan vardera.
Målet med gamet är att sänka motståndarens hangarfartyg, antingen genom att skjuta sönder det med stridsfartygen eller bomba med flygplanen, vilket inte hangarfartyget tar lika mycket skada av jämfört med om man får en squad ombord på fiendens skepp och plantar bomber på vissa utvalda ställen. Om det t.ex ska plantas 3 bomber så ska det finnas kanske 10 olika ställen som man kan planta på, dock bara 3 aktiva per runda så att bombplatserna inte är på samma ställen varje runda.

Tilläggs stridsfartyg kan fås genom att ta över "neutrala" fartyg som är utplacerade på kartan (som en capture point), dessa kan tas tilbaka av fienden genom att antingen sänka skeppen och vänta på att dom spawnas igen för att ta över dom, eller om man kommer ombord på skeppet och kan döda alla spelare som håller skeppet för stunden.

Vad skulle ni tycka om ett sånt game mode?
Förslag till förbättringar mottages också gärna.

Ps. hoppas ni förstod och eventuella stavfel, särskrivnings fel och dylikt kan förekomma i texten.

I början av singelplayer videon (angry sea) så säger de att hangarfartyget heter Titan så det måste vara en hint dära :). Fullt möjligt att det blir något slags gameplay med hangarfartygen med bomb/M-COM mål då DICE redan skapat en del av insidan av hangarfartyget och båtar ska ta större del än i BF3.

Någon annan som såg V-22 Osprey på däcket? 6-12 pers i planet kanske...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andyboy88:

Någon annan som såg V-22 Osprey på däcket? 6-12 pers i planet kanske...

Ja och någon fjant kommer ta det och flyga iväg medans 5-11 pers står kvar och blir förbannade.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Ja och någon fjant kommer ta det och flyga iväg medans 5-11 pers står kvar och blir förbannade.

Eller krascha och teamkilla alla...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

"Fostbite 2.0. Notera nollan! Tydligen kommer inte Forstbite uppdateras som den t.e.x. gjorde i och med BC2 (Frostbite 1.5). BF4 kommer använda 80% av Frostbites kraft då BF3 bara använder 30-40%"

Det är en ren myt. Finns ingen officiel eller pålitlig källa som stödjer det.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

En sak de bör fixa är Fysiken så att bilar, tanks och flygande fordon inte fladdrar omkring när de snuddar ett annat fordon. Ta ett jet och flyg in i helikopter/jet så spazzar ni bara till och flyger vidare.

Flyg in i ett träd, ibland tar planet bara tvärnit och inget händer, utan du landar fint på marken.
Helikoptrar ska inte kunna flyga runt i tätskog, rotorn ska tamefan inte gå igenom varenda objekt i spelet.
Man kan ju även landa uppochner i BF3 med helikopter utan att ta någon märkvärdskada, och sedan bugga ur fysiken totalt och flyga in i byggnader och annat för att sedan oskatt ta sig upp på rätsida igen.

Tanks ska inte bli stoppade av det minsta gruskornet på banan... en tank kan ju ta en sluttning på vad är det 45* men i spelet kämpar den tamefan i hundra år på en backe som är knappt 15.
http://etc.usf.edu/clipart/42000/42008/pro_45_42008_lg.gif

Lite mer kratrar i spelet, lite mer destruction i form av golv/tak tack. Och gör det lite mer realistiskt så att en liten granatkastare inte gör ett hål likastort som en pansarvagn.

Håller med om allt utom rotorbladet tror jag, visst det är overkligt men det är satans kul att kunna flyga lågt (blir mer action) annars hade man fått vara ganska högt i luften hela tiden. Bf är inget simulator-spel helt enkelt.

Tror en del av det du nämner kan ha med client-side att göra? T ex att det ser ut som att man ska krascha i en heli men flygplanet man sitter i spazar runt lite och sen flyger man vidare. Lika dant om man kör för nära varandra med jets, bilar, ja allt man kan köra i princip.

Det med tanksen är ganska dåligt gjort egentligen, hur svårt är det i ett spel att få något fordon starkare? (för någon som jobbar med det ofc) Hade aldrig gått att köra med en tank i Bf upp för en 45 graders backe, om man inte har ganska ordentligt med fart.

Permalänk

Sen skulle jag personligen vilja se lite mer detalj i spelet som när man sitter i en jeep, någon sitter bredvid men fastän den andra spelaren som man kollar på tittar åt höger så ser man inte att dom kollar åt höger. Deras huvud går med en rytm istället för att faktiskt rikta huvudet dit spelaren tittar.

Det är en sån grej som inte direkt gör själva spelet bättre eller sämre men lite mer känsla av kvalité "wow de har verkligen jobbat på bra med det här spelet verkar det som" (Just tack vare sådana detaljer eller finesser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Wait what now?
Har både A2 och A3 men verkar ha missat detta

Mjo folk verkar ha missat det, inte så många som kör tyvärr med det finns ett fåtal serverar med folk oftast. Sortera CTI i multiplayer server listan så får du upp lite. Vapen arsenalen och antal flyg/fordon är enormt mycket större än bf. Sen krigar man över hela chenarus eller takistan mapen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

"Fostbite 2.0. Notera nollan! Tydligen kommer inte Forstbite uppdateras som den t.e.x. gjorde i och med BC2 (Frostbite 1.5). BF4 kommer använda 80% av Frostbites kraft då BF3 bara använder 30-40%"

Det är en ren myt. Finns ingen officiel eller pålitlig källa som stödjer det.

Ja. Det har även blivit dementerat utav DICE här i forumet (källa orkar jag inte leta reda på).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Sen skulle jag personligen vilja se lite mer detalj i spelet som när man sitter i en jeep, någon sitter bredvid men fastän den andra spelaren som man kollar på tittar åt höger så ser man inte att dom kollar åt höger. Deras huvud går med en rytm istället för att faktiskt rikta huvudet dit spelaren tittar.

Det är en sån grej som inte direkt gör själva spelet bättre eller sämre men lite mer känsla av kvalité "wow de har verkligen jobbat på bra med det här spelet verkar det som" (Just tack vare sådana detaljer eller finesser)

När det gäller så stora banor skulle det ta otroligt lång tid att få till allt. Men vissa saker håller jag med om

Permalänk
Medlem

Hoppas för hel**** att man kan lira bra med joystick i fly och helli igen, som i dom gamla bf spelen! I bf3 är det ju horribelt! Blir ju nån sorts inputlag av nåt slag ju! :/
Och flyga med tang.bord/mus är ju 10* svårare än att spela fps med handkontroll!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pellemanify:

Sen skulle jag personligen vilja se lite mer detalj i spelet som när man sitter i en jeep, någon sitter bredvid men fastän den andra spelaren som man kollar på tittar åt höger så ser man inte att dom kollar åt höger. Deras huvud går med en rytm istället för att faktiskt rikta huvudet dit spelaren tittar.

Det är en sån grej som inte direkt gör själva spelet bättre eller sämre men lite mer känsla av kvalité "wow de har verkligen jobbat på bra med det här spelet verkar det som" (Just tack vare sådana detaljer eller finesser)

De bör ha lite interiörer i fordonen. I BF3 i transport helikoptrarna har du i stort sett bara en svart bakgrund innuti helikoptern.
Och inga paneler fungerar i jet/attack heli, utan de är kolsvarta.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Hoppas märket som visar att det ligger en granat på marken bara är i spectator-mode, gillar som det är i bf3 att den lyser lite, blir inte lika lätt att veta när det är en granat bredvid en.